Jump to content

Seat Ateca vs. Skoda Kodiaq


codz
 Share

Postare recomandată

Inca nu avem preturi oficiale nici pentru Ateca nici pentru Kodiaq. Putem presupune doar ca Skoda va oferi mai mult spatiu pentru aceeasi bani deci preturile ar putea fi similare la motorizari similare. Sau diferenta va fi facuta din optionalele incluse in liniile de echipare. Oricum pentru un buget de 27-30 mii eur alegerea va fi destul de dificila.

Ce le diferentiaza? Clar dimensiunea, Kodiaq are 4,7 metri iar Ateca numai 4,36 metri, primul fiind deci un full SUV iar al doilea un SUV compact. Teoretic sunt ambele crossover clasa J dar se stie ca Skoda "triseaza" mereu facand masini care s-ar putea incadra in clasa urmatoare dupa marimea caroseriei. Cine chiar are nevoie de 7 locuri sau de un portbagaj record de 720 litri (cu randul al treilea pliat) atunci Kodiaq. Cine nu, marimea Ateca ajuta la manevrabilitate si la tinuta de drum.

Ambele sunt pe platforma MQB. Ateca are 1.4 benzina de 150CP si 2.0 diesel de 150CP si de 190CP. Kodiaq are in plus 2.0 tsi de 180CP si 320Nm. Desi diferenta de greutate intre ele va fi probabil de numai cca 100kg, nu vad pe cineva luand Kodiaq pe benzina, fie el si de 150CP/250Nm, pana la urma este un 1.4litri, dar poate ma insel. Pe Ateca in schimb motorul pe benzina ar putea parea favorit, mai ales cu 2WD pentru cine doreste un pret cat mai redus, Ateca vine cu 1.4tsi 2WD atat manual cat si cu DSG (LE: se pare ca si la Kodiaq la fel). La diesel imi place ca se spune clar la ambele, vrei manuala iei 150CP, vrei DSG iei 190CP, recunoaste astfel faptul ca DSG in combinatie cu 150CP in modul "low-emissions" este lent. Pentru mine Ateca ar fi interesant cu 1.4tsi/4WD/150CP/DSG6(!) ori 2.0tdi/4WD/190CP/DSG7(dar este DSG7 in ulei nu cel uscat). La Kodiaq se pune DSG7 pe ulei la dieselul de 190CP si la 2.0tsi. Sa vedem ce DSG pune la 1.4tsi, probabil tot DSG6 ca si la Ateca. Daca ar fi sa-mi iau "ursul", desi mai degraba ii puneau numele dupa un elefant) ar fi bineinteles dieselul de 190CP, care va fi si cel mai scump, sa vedem cu cat trece de 30000 eur.

Prin urmare foarte multe similaritati la motorizari si cuplarile cu cutiile DSG, nu am gasit diferente, poate le pune cineva intr-o forma mai citibila si gaseste ceva diferente evidente.

Tehnologic, optionale, sisteme de asistenta, manevrabilitate, ramane de vazut care dintre ele ofera mai multe si mai stimulative pentru cumparator. Ca si design cred ca este care arata mai bine.

 

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ceea ce privește interiorul zic în felul următor: Kodiaq este mult peste Ateca pentru simplul motiv că primul este bazat pe Superb iar celălalt pe Leon. De asemenea toate publicațiile se specialitate care au luat contact cu modelele de preproductie Skoda spun că interiorul lui Kodiaq este chiar și peste cel al lui Tiguan. 

Eu zic ca asa este din exact același motiv pentru care iese câștigător si din comparația cu Ateca: Superb vs Touran. Da, Tiguanul copiază monovolumul nu Golful.

Dpdv al motorizări, cred ca Ateca se va împaca de minune cu 1.4 si vorbesc din postura de proprietar de suv compact de 1.46 tone si 110cp/240nm. Kodiaqul, la gabaritul pe care îl oferă, îl văd exclusiv în combinatia 190 cp tdi + 4x4. 

Am postat mai devreme niste preturi Ateca iar după ele pot spune că se pot obține niste preturi decente pentru echipari suficiente. Eu mizez pe un preț final de 25k (tva inclus si discount aplicat) pentru un 1.4 tsi dsg6 4wd în echiparea excellence si inca 2 3 opțiuni. Un preț mai mult decât decent zic.

Care e mașina mai buna nu putem spune pentru ca au clar targeturi diferite. Nu concurează direct decât prin data lansării. :)  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Amandoua arata bine, dar parca skoda arata mai bine atat la interior cat si exterior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, Kaban a facut din nou, treaba buna.

Kodiakul asta mi se pare leit vechiul Q7 vazut din lateral. Fata si spatele sunt de Superb "bombat"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Skoda, clar. 

Eu in Seat nu am incerdere la calitatea interiorului si oricum sunt convins ca Skoda e peste. 

Apoi, la dimensiune depinde: unii vor spatiu, altii sunt super ok cu ce va oferi Ateca. 

Cum a spus si @cristi511, la Skoda cu siguranta e nevoie de motorizarile mai potente, Ateca ar trebui sa se descurce si cu TSI-ul de 1.4.

Ateca se va vinde si in varianta 2WD, la Skoda nu prea vad rostul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ateca si Kodiaq apartin unor clase diferite si vor avea, deci, preturi diferite. Concurentul direct al lui Ateca va fi Skoda Yeti 2, alaturi de care se va fabrica la Kvasini, in Cehia, dupa modelul folosit de Skoda Rapid si Seat Toledo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 20.09.2016 at 5:28 PM, 75NOR said:

Mda, Kaban a facut din nou, treaba buna.

Kodiakul asta mi se pare leit vechiul Q7 vazut din lateral. Fata si spatele sunt de Superb "bombat"

Si ce anume seamana cu vechiul Q7 ? 

Kodiaq e departe cel mai urat model, Ateca e mult mai frumos. Iar cei care spun ca are calitatea unui Superb iar Ateca a unui Leon... cred ca exagereaza :)))))))))

f74e6f61d8f74b5099363bd50c17a459.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar cum e? ( nota pentru moderatori: a nu se considera start de flame dar sunt taaare curios de argumentele colegului) :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca Skoda va fi in zona de preturi a Superbului sau mai sus iar Ateca se va mentine in jumatatea superioara a zonei de pret a Leonului. In ce priveste calitatea interioarelor, anul trecut am avut ocazia sa stau vreo doua ore prin showroomul PBN si am descusut cam toate modelele de pe acolo, la calitatea perceputa se vede clar tendinta de a pozitiona VW foarte sus, Seat ca marca glossy si Skoda ca value for money, inclusiv mochetele de prin portbagaj mi s-au parut la Skoda mai subtiri decit la celelalte doua. Oricum Kodiaq s-ar potrivi foarte bine la nevoile mele daca mai cresc copiii, poate o sa inlocuiesc Touranul in doi - trei ani, sa treaca si nebunia de lansare si problemele de tinerete.

La motorizari din punctul meu de vedere la Skoda merita interes doar TDI 190 si orice TSI peste 200 de cai, la Ateca, dupa cum spune si colegul @cristi511 s-ar putea sa fie de interes si motorizari mai mici, 1.4 TSI DSG 4WD pentru oras suna interesant.

Modificat de vdragos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

21 hours ago, cristi511 said:

Dar cum e? ( nota pentru moderatori: a nu se considera start de flame dar sunt taaare curios de argumentele colegului) :icon_thumright:

Mie noul superb nu mi se pare deloc ceva foarte calitativ, e frumos si cam atat. Comparativ cu Superb 1 mi se pare sub. Nici nu se compara cu Passat.

Iar Kodiaq e urat, este un fel de Yeti. Seatul arata mult mai bine. Totusi unii spun ca ar fi in aceeasi clasa ambele modele alaturi de Tiguan, altii ca Skoda e o clasa mai mare dar sub Touareg ca dimensiuni.

Si tot off-topic: Unele modele de la Seat mi se par mai calitative ca alea de la Skoda (de exemplu tabla de la octavia 2 care rugineste comparativ cu cea de pe leon 2). E doar un exemplu.

 

Imi mentin punctul de vedere: Ateca > Kodiaq pentru mine din punct de vedere al designului. Iar daca vor scoate si ceva Cupra R o sa fie WOW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum poti spune ca Ateca este peste Glc si peste Kodiaq?

@vdragos :"Oricum Kodiaq s-ar potrivi foarte bine la nevoile mele daca mai cresc copiii, poate o sa inlocuiesc Touranul"  tu chiar crezi ca exista vreo posibilitate ca copilasii tai sa nu mai creasca???? :D:D poate doar daca sunt trecuti de 20 ani dar altfel cres cresc cresc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cine a adus in discutie GLC'ul? Nu a zis nimeni nimic despre niciun GLC si cred ca niciun om intreg la cap nu poate compara Ateca cu GLC :) 

OT: Mercedes, Mercedes everywhere :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici aici n-am scapat de Mercedes? :)).   On: sunt curios ce preturi va avea Kodiaq, de Ateca m-am lamurit. 37 k

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Luciosu: cel mai probabil Kodiak = Superb 4x4 +20-25%.

E logic: producatorii speculeaza obsesia asta mondiala dupa SUV-uri, este segmentul cu cea mai mare profitabilitate pentru producatori. Platforme deja existente, repere existente, cateva modificari tehnice minore, alte table, alte pastice si voila - ai un SUV.

Ca franele sunt aceleasi cu ale masinii/platformei donatoare - dar devin subdimensionate pentru SUV, idem si bucsaraia nu mai zice nimeni. 

Concluzionand...probabil ca asta este momentul in care o Skoda va trece de 50k lista. Ma gandesc la un Kodiak 2.0TDI 190 L&K cu cateva extra gen SLA, plafon panoramic, Canton, LA, BS, Columbus si roti mari...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ajunge Skoda peste 50k, mi se pare ca a luat-o lumea razna. Nu spun de calitatea masinii, dar la banii astia, ca sa o citez pe colega Ana, imi iau Mercedes. :)) 

Prea scump, prea de la tara. :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este aproape 40k ( vreo 37-38 park) un Qashqai cu de toate....Te mai mira ceva?

Pai ajunge superb 3 la 50k, aproape cu siguranta Kodiaq "full cu de toate" va fi peste. :) 

Ne mutam in Australia sa stam cu capu in jos si sa conducem holdemuri de 6.7l la 30k de dolari.....nu petarde de 1.4 - 2l

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

21 minutes ago, Luciosu said:

Daca ajunge Skoda peste 50k, mi se pare ca a luat-o lumea razna. Nu spun de calitatea masinii, dar la banii astia, ca sa o citez pe colega Ana, imi iau Mercedes. :)) 

Prea scump, prea de la tara. :))

Un Superb L&K cu "de toate" este azi 45k. Kodiakul L&K va sari lejer de 50k

Si nu, nu iti iei Mercedes. Te-ai uitat cat este un GLC diesel 204cai si dotari echivalente? Adica piele ventilata, navi, carlig escamotabil, roti mari, etc ? M-am jucat eu in configuratorul Mercedes, am ajuns la 75k eur fara sa pun suspensie pneumatica si alte nebunii care nu sunt disponibile pe Skoda. Am pus tot ce ofera Skoda si a majuns la 75k :( 

18 minutes ago, cristi511 said:

Ne mutam in Australia sa stam cu capu in jos si sa conducem holdemuri de 6.7l la 30k de dolari.....nu petarde de 1.4 - 2l

Oh, da ! Prima zi acolo mi-as lua un Holden UTE (google it) evident V8...:rolleyes:

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi, Qashqai cu de toate diesel si cutie automata full este 31k euro. Mai e pana la 40k :) Era doar o hiperbola cu Mercedes. Eu personal, n-as da in veci 50k pe o Skoda. Dar asta e doar opinia mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Luciosu: sunt de acord cu tine, 50k pe o Skoda este o nebunie, este delirant pretul :banghead:

Mie nimic peste 30k pe o Skoda nu mi se pare ca "tine apa". In fond primesti o platforma cu motor transversal si suspensie McPherson, niciun progres real tehnic, niciun rafinament tehnic ( asta daca suntem de acord ca evolutia sistemelor electronice nu face parte din progresul tehnic). Bine ca primim baie de ulei din plastic... :( 

Pe de alta parte, ti se pare ieftin Tiguanul ? Kodiakul va fi Tiguanul -3k eur, cam asa se pozitioneaza Skoda.

Impingerea VW in "clasa premium" - mor cand aud expresia asta - a ridicat preturile si la Skoda, un fel de "democratizarea prost exprimata a luxului", evident suportata de client.

Ca nu ne convine e altceva. Putem oricand sa ne luam ford si sa traim cu plasticele si ergonomia din Kuga. 

Apropos de Kodiak, ce preferi ? 40-50k pe o Skoda, sau 40-50k pe un Ford ? Vezi preturile la Edge cu "de toate" echivalent Skoda. Uite ca si altii "scot capul" in "clasa premium" dar numai ca si preturi. Evident, daca poti sa traiesti cu plasticele glossy din Ford...

Sau, daca nu ai pretentii, poti lua un GLC chel. Motorul de 204 cai este 45k. Daca poti trai cu interior stofa in Merc si fara Thermotronic si probabil cu faruri halogen (nu sunt sigur cu ce vine baza aici) si roti 17''

Si uite asa ajungem intr-un cerc vicios. SUV-ul costa, caci trebuie platita obsesia platformei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca ne gandim ca Ateca e 37k, raspunsul meu ar fi: DA!, imi iau Tiguan, ca e SI mai ieftin :)) Sunt tare curios cat va fi si Skoda asta noua...preconizez la fel ca la Seat --> preturi mari..

Si nu trebuie sa iei Ford neaparat, mai sunt si altii la care eu m-as uita inaintea Fordului poate: ex Kia Sportage (care cred eu ca ofera foarte mult in banii ei), Mazda CX-5, Hyundai Tucson, etc...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba baieti, ne uitam si noi la dotarile masinii de 37k ? :)) 

Dotari optionale: 
Connectivity Box (sistem incarcare, Enjoy Xcellence, Full Link, Jante aliaj Exclusive 19" 36/1, anvelope, MAPCARE, Pachet asistenta sofer V, Parbriz incalzit, Portbagaj actionat electric, Roata de rezerva de dimensiuni reduse+, Tapiterie Alcantara de culoare neagra, Top View Camera

Dotari serie Xcellence:

Airbag pentru genunchi sofer, Airbag-uri cortina, Airbag-uri frontale pentru sofer si pasager cu posibilitate de dezactivare airbag pasager

Airbag-uri laterale sofer si pasager, Avertizare necuplare centuri de siguranta sofer si pasager fata

Bancheta spate cu spatar rabatabil asimetric

Bare de protectie in culoarea caroseriei

Bare longitudinale cromate pe plafon

Blocuri optice spate cu LEDuri

Camera video pentru marsarier

Carcase oglinzi exterioare vopsite in culoarea caroseriei

Centuri de siguranta in 3 puncte pentru toate locurile

Climatronic (sistem de climatizare cu reglaj automat al temperaturii, individual pentru sofer si pasager)

Computer de bord cu display monocrom cu diagonala de 3.5"

Consola centrala cu spatiu de depozitare, suport pahar, guri ventilatie spate

Control presiune pneuri, cu avertizare sonora si luminoasa

Cotiera centrala bancheta spate

Cotiera centrala fata

Covorase fata/spate din material textil

Cruise control

Diferential electronic (XDS)

Easy Backseat Release (sistem pliere bancheta prin actionarea clapetelor din portbagaj)

ESC (sistem pentru controlul stabilitatii)

Evacuare dubla cromata pentru teava de esapament

Faruri Full LED

Faza scurta&faza lunga cu tehnologie LED

Reglare dinamica a distantei de iluminare

Frane pe disc fata/spate

Functie Auto Coming&Leaving Home

Geamuri atermice

Geamuri fata/spate actionate electric

Geamuri fumurii spate si luneta

Hill Hold (asistare la demarajul din rampa)

Iluminare torpedou

Imobilizator electronic

Inchidere centralizata cu telecomanda

Jante aliaj Performance 18" 36/1 Anvelope 225/50R18

Kessy (sistem acces si pornire/oprire motor fara cheie)

Kit de pana

Manere portiere in culoarea caroseriei

Media System Colour

Sistem audio cu touch screen color cu diagonala de 5" (12.7 cm),Radio cu tuner FM/AM, Bluetooth (sistem pentru conectare telefon mobil, streaming audio), Conectivitate: USB/ SD card, Redare fisiere audio in format MP3/WMA, 6 difuzoare

Media System Plus/ Sistem audio cu touch screen color cu diagonala de 8" (20.3 cm) / Radio cu tuner FM/AM / CD player / Conectivitate: USB/SD card/AUX-in / Redare fisiere audio in format MP3/WMA / Bluetooth (sistem pentru conectare telefon mobil, streaming audio) / Comanda vocala (nu in limba romana) / 8 difuzoare

Mufa 12V

Oglinda retrovizoare interioara cu reglare automata antiorbire

Oglinzi exterioare actionate electric, incalzite si pliabile electric cu Welcome Light

Ornament cromat geamuri

Ornament cromat praguri

Pachet iluminare interioara LED

Lumini ambientale Multicolour in portierele fata

Lumini ambientale zona picioarelor

Lumini de citit fata si spate

Lumini parasolare

Iluminare portbagaj

Parasolare fata cu oglinda make-up iluminata

Podea portbagaj variabila

Proiectoare ceata, Proiectoare de ceata cu functie Cornering

Protectii plastic pentru pasajele rotilor

Reglaj lombar pentru scaun sofer si pasager fata

Reglaj manual lombar si pe inaltime scaun sofer

Reglaj manual pe inaltime pentru scaunele din fata

Scaune fata sport

SEAT Drive Profile cu Driving Experience

Selectarea modului de conducere Eco,Normal,Sport,Individual/4 Drive: +Snow,Offroad

In functie de modul ales se modifica raspunsul directiei,acceleratiei,cutiei DSG

Senzor de lumina si ploaie

Senzor parcare spate

Servodirectie cu asistare variabila in functie de viteza

Sistem de franare automata "Multi Collision Brake"

Sistem Isofix si Top Tether pentru ancorarea a 2 scaune de copii pe bancheta din spate, lateral

Spatiu de depozitare sub scaunul soferului

Stergator parbriz si luneta cu temporizare

Suport pentru pahar in consola centrala fata

Tapiterie Alcantara de culoare maro

Tapiterie plafon in culoarea negru

Tetiere fata cu sistem WOKS

Trusa medicala de prim-ajutor, stingator de incendiu, triunghi reflectorizant

Volan, frana de mana, schimbator viteze in piele

Volan multifunctional cu control pentru computerul de bord,radio si telefon

Volan reglabil pe inaltime si adancime

@Luciosu: asa e, am scos un aprox 32k cu tot ce se poate. Doar ca nu ai 4x4 automat si motor mai puternic de 160 cai. Ceea ce pentru mine inseamna no go ca altfel nu vad rostul unui suv-ulet d-asta. :) la 32k iei un hatch cu pdg. Nu mersi. 

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebarea mea este de ce cadem in patima de a ne uita la Skoda/Seat sau restul din aceeasi gama de pret cu toate dotarile? Nu isi merita banii cand sunt cu absolut tot, ci in echipare de mijloc. Nu poti sa vrei cu de toate si apoi sa zici ca e scumpa :))

Acel Ateca la 37.8k are foarte putine in plus fata de Tiguan dotat asemanator, cu acelasi motor, aceeasi transmisie si tot 4x4. Daca e sa va uitati la dotarile de serie Tiguan Highline, incepe sa se justifice pretul. Serie + inca 3.6k de dotari:

Screen_Shot_2016_10_04_at_11_04_26.pngimage sharing

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu dotari similare, cred ca ajungi la 40k la un Tiguan. vreo 35k Mazda CX5 cu tot ce se poate pune pe ea, Edge-ul de la Ford, nu l-am vazut, dar cred ca este o clasa mai mare, poate ma insel, credeam ca Kuga intra la aceeasi clasa, CRV de la Honda, Rav4 de la Toyota, ca Land Cruiserul deja e altceva, XV de la Subaru, Evoque daca te pasioneaza Range Rover, Discovery Sport de la Land Rover, Kadjar sau noul Koleos de la Renault.

Mie personal nu imi plac Suv-urile, nu le gasesc utilitatea, nu sunt masini de off-road, sunt masini de oras cu garda la sol marita. ( nu zic ca doar asta). Cred ca best buy este un Vitara full pe la 23k euro. Intr-adevar nu prea au multe motorizari dar pana la 40k sau 50k  pe o Skoda sau Seat, totusi....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te-ai urcat intr-o Vitara? Pana si Duster-ul il face de rusine cand e vorba de plastice si platforma tehnica (vorbesc strict de 4X4). Noul model e o masina glossy si atat, nu mai are renumele unei masini rezistente si cu care poti iesi si in off-road mediu. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!