Jump to content

Cutia de viteze automata schimba foarte greu


Executron
 Share

Postare recomandată

Buna Ziua!

Va supun atenției următoarea problema. Cutia de viteze automata întârzie foarte mult schimbarea în treaba superioară (schimbă la aprox 3.500 rpm, inderent dacă vorbim de viteza 3,4,5), cu excepția situației în care o introduc în modul manual, caz în care schimba absolut normal, fără smucituri sau alte probleme. 

Am vorbit cu un domn mecanic de cutii automate și problema ar părea să fie că nu primește informația necesară turației/vitezei motorului/mașinii. 

Arăt că defectul nu este constant, ci doar sporadic (să spunem, o dată pe săptămână), revenindu-și, apoi, și mergând absolut normal. 

S-a făcut o scanare la mașină și nu a ieșit nicio eroare la motor, cutie automată, ABS/ASR. 

La instrument cluster VAG-COM l-a prezentat ca fiind cu ”roșu”, fără însă a prezenta o eroare propriu-zisă. Mi s-a spus că ar putea fi o eroare de la instrument cluster care nu transmite informația corespunzătoare calculatorului pentru a stabili turația/viteza. 

Orice ajutor ar fi util! Mulțumesc mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Executroane, ete aici: 

Ai pinii oxidati in mufa senzorului de viteza. Sau vreun prieten rozator s-a ocupat de firele tale.

44374828WFs.jpg

Sau senzorul turatie motor, dar nu vad cum ar fi defect asta si inca sa mai functioneze motorul:

44380137Xdq.jpg

44380138aMZ.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • C o s m i n a închis acest topic
  • C o s m i n a deschis acest topic

Mersi Cosmin!

Din pacate am schimbat senzorul acela (G22) si tot se manifesta defectul. Cand l-am schimbat nu am sesizat sa fie corodati contactele.

Sa inteleg c-ar trebui sa ma orientez spre instrument cluster?

Nu stiu daca el isi ia informatia prin bord sau mai am o problema undeva pe traseu! 

Mai mentionez ca, in general, se manifesta cand e f. cald afara si dupa ce am mers mai mult cu ea. Deci pare ca se incinge ceva si apoi pierde contactul. 

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum adica pe VCDS ti-a dat clusterul cu rosu? Adica nici nu-l putea citi? Asta nu e bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe VCDS mi-a dat instrument clusterul cu rosu, da! Adica cand i-am dat autotest pe toate canalele mi-a evidențiat instrument cluster scris cu font rosu. Dar fara eroare propriu-zisa!

Totusi, in bord totul functioneaza (aparent) normal. Singura problema pe care acum o realizez e ca in ultimele 3-4 luni calculatorul imi calculeaza cu eroare f. mare consumul (imi arata consum mai mare cu 1-1,5litri/100km). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci practic nu poti face diagnoza pe cluster.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai incercat inca o data astazi.

A aparut tot rosu clusterul "instruments". Am dispus stergerea tuturor erorilor si reefectuarea analizei. De data aceasta VCDS a putut analiza clusterul si nu a gasit nicio eroare.

Astazi nu s-a mai manifestat in niciun fel eroarea.

Sa inteleg ca s-ar impune inlocuirea clusterului? Sau sa incerc o reparatie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as incerca mai degraba inlocuirea.. E mai ieftin si cu mai putine batai de cap.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am mai gandit la o varianta pentru a testa intai, sa nu cumpar degeaba un nou cluster.

Demontez clusterul care se afla deja pe masina (adica il decontectez) si incep sa circul cu masina. In mod normal ar trebui sa se manifeste defectul aratat mai sus instantaneu pentru ca nu va avea cum sa comunice viteza/turatia. 

Gresesc? E vreun risc cu experimentul asta? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 hours ago, Executron said:

nu va avea cum sa comunice viteza/turatia.  

Si nici clusterul cu ECU. Deci adio pornire. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ha! Mersi Cosmin, ca de obicei, mi-ai economisit ore de mestereala! :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Fiindca nu-mi place sa las topicurile ”in coada de peste”, problema nu era de cluster sau senzor, ci de la blocul de valve care avea o valva care agata si da nastere acestui comportament ciudat. S-a rezolvat usor prin curatarea valvei respective. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!