Jump to content

Sfat achizitionare Passat si moduri de diagnosticare software


Xeo
 Share

Postare recomandată

Salut!

In sfarsit, m-am hotarat si am si reusit sa strang 14000 de euro sa achizitionez un Passat TDi 2003 (la asa ceva visez :winter: ) . Asa ca viitor membru in clubul celor cu VW Passat apelez la voi considerandu-va mult mai experimentati in ale Passat-urilor.

Si ca sa nu plictisesc cu introducerea, incep sa pun intrebarile :) :

--De unde se pot achizitiona software si cabluri (de tipul celor Vag-com), sau daca sunt alte modalitati de genul asta ce pot fi luate la purtator (prin targuri, parcuri auto, etc.) si folosit cu ajutorul unui laptop?

Si aici alta intrebare. se pot verifica km cu ajutorul calculatorului? Ca am auzit ca masluirea km pe practica si ca cica nu iti poti da seama cu ochil liber, mai ales daca nu esti specialist.

--Cum iti poti da seama ca masina a fost implicata intr-un accident? (ma gandesc ca oricat de "nemti" ar fi cei care au reparat-o, ca inainte tot nu va iesi.

Unde sunt locurile scunse care poate da de gol o asemenea treaba in afara de specificatiile din acte.(eventual de are carte de service).

--In acte ce ar trebui sa verific (cum ar fi in primul rand sa nu fie furata si unde se poate verifica lucrul asta la autoritati de ex.)?

Cum poti sa iti dai seama ca, Cartea Service nu e falsa sau masluita.( ca vreau ca masina sa aibe si Carte Service).

Recomandati ca masina sa fie cumparata din Germania (respectiv Vest) sau cumparata de la un dealer din romania? (ca exclud sa fac un drum in afara tarii, cand sunt o multime de Passat-uri aduse gata)

Sau o motorizare si nivel de echipare ce se incadreaza cel mai bine in bugetul unui roman ce a facut un efort sa achizitioneze o asemenea masina si care nu vrea sa umble prin service-uri si sa bage bani in ea mai mult decat este necesar :) !

Orice sfat e bine venit, mai ales daca e strict pe subiect si bine strucrat!

Multumesc anticipat!

pt. admin, daca am repetat sau nu am scris unde trebuie imi cer scuze rog sa fie mutat la locul lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi ca masina pe care vrei sa o iei este passat b5,5

cat despre softuri, interfata, si tot ce inseamna parte computerizata poti sa ma suni si-ti spun exact ce si cum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei 14.000 de euro pe care ii ai tu ar trebiu sa iti ajunga pentru un passat din 2004 si nu doar din 2003.

Daca ai opta pentru un combi,cred ca ai putea sa iti gasesti afara ceva super frumos si cu dotari/kilometri mai mult decit multumitori.

Recomand cumpararea de afara(asa cum am facut si altor membri) pentru simplul motiv ca afara sansele de a vedea pe ce merg banii tai sunt mult,mult mai mari decit in tirguri,piete sau mai stiu eu unde.

Si afara ,pentru o suma in plus pe linga pretul masinii primesti garantie la masina,la fel ca si aici(vorbim despre o masina second hand,ca sa fiu clar).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi ca masina pe care vrei sa o iei este passat b5,5

cat despre softuri, interfata, si tot ce inseamna parte computerizata poti sa ma suni si-ti spun exact ce si cum

Multumesc, cred ca am sa revin cu un telefon zilele astea daca nu te deranjez, poate ne vedem la o bere si stam la o discutie mai detaliata. maine (nr. duminica) trag o fuga in Vitan sa vad care e treaba si cam care sunt preturile la cald(nu pe net) si am pus pe cineva sa sondeze si targul din Tarlungeni (Brasov). Oricum e timp de gasit ceva bun mai ales ca oferte sunt o multime, din fericire :D! Poti sa imi lasi un numar de telefon pe PM daca binevoiesti sa ma ajuti si am sa sun in cursul saptamanii viitoare. Multumesc inca o data :P!

Cei 14.000 de euro pe care ii ai tu ar trebiu sa iti ajunga pentru un passat din 2004 si nu doar din 2003.

Daca ai opta pentru un combi,cred ca ai putea sa iti gasesti afara ceva super frumos si cu dotari/kilometri mai mult decit multumitori.

Recomand cumpararea de afara(asa cum am facut si altor membri) pentru simplul motiv ca afara sansele de a vedea pe ce merg banii tai sunt mult,mult mai mari decit in tirguri,piete sau mai stiu eu unde.

Si afara ,pentru o suma in plus pe linga pretul masinii primesti garantie la masina,la fel ca si aici(vorbim despre o masina second hand,ca sa fiu clar).

Combi iese din calcule, ca masina va fi pentru prietena mea, iar ca an m-am gandit la 2003 ca asi vrea sa aibe ceva optiuni plus toate sistemele de siguranta de care dispune Passat-ul din generatia respectiva. Apropos, cate airbag-uri poate avea maxim generatia 2003 si care sunt sistemele de siguranta cu care poate fi dotat, sau daca pot fi montate ulterior.

Si m-am gandit ca masina sa fie adusa de afara, respectiv rulata doar in vest ca am citit posturile cu chestia ca masinile pentru Vest ar diferi de cele pentru Est dpdv calitativ.

50000 de km facuti in Romania crezi ca ar fi mai rau pentru masina decat 100000 de km in afara?

Astept si alte pareri, experiente pe scurt Tips & Tricks pe subiectul masluieli, samsari, smecheri, hoti :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari pentru alegere in primul rand, si apropos de masluieli si smekerii ideea e ca nu trebuie sa-ti cumperi masina din zona B, DB, PH, BV, e plin de hotomani pe-aici in materie de masini aduse. In nici un caz sa nu te duci la parculete din zona mentionata, si aia o sa vezi ca au doar masini la 60-90 mii Km, ceea ce bate tare la oki.

Sfatul meu este sa mergi in zona TM, AR, ca sa cumperi ce vrei tu. Eu am cumparat de acolo acum 2 ani un B5.5 fabricatie 2002 cu doar 11600(bani care includeau si un set complet de roti de iarna), era break si cu dotari BASIS si avea 162.000 Km adica cea din semnatura, si pana astazi am parcurs 30.000Km schimband doar uleiul si distributia la 180.000. Nu am avut nici un fel de bec de avertizare sau mesaj de eroare, cu alte cuvinte nu am avut NICI O PROBLEMA. Sunt super multumit de masina.

Masina e fabricata in Germania, ca sa vezi lucrul asta te uiti la seria sasiului, adica la ultima litera inainte de cele 5 cifre care incheie seria sasiului. Ca sa fie facut in germania, acea litera tb sa fie W sau E, daca e alta litera (P, parca, masina e facuta in Brazilia - cazul majoritatii masinilor noi vandute in RO ).

Mai tb sa aibe carte de service, si intervalele de acolo sa corespunda cu abtzipildurile de pe caroserie (schimb ulei, lichid frana, eventual distributie). Daca exista neconcordante, sau vezi urme de abtzipilduri razuite e un semn de intrebare. Masina sa fie recent adusa, sa aibe numere de tzoll, si daca se poate sa fii trecut tu ca prim propietar in RO (ajuta la o eventuala vanzare).

Te pot ajuta daca vrei si cu un nr de tel al celui care mi-a adus masina si cu care nu am putut sa nu raman prieten (pe PM daca te intereseaza).

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari pentru alegere in primul rand, si apropos de masluieli si smekerii ideea e ca nu trebuie sa-ti cumperi masina din zona B, DB, PH, BV, e plin de hotomani pe-aici in materie de masini aduse. In nici un caz sa nu te duci la parculete din zona mentionata, si aia o sa vezi ca au doar masini la 60-90 mii Km, ceea ce bate tare la oki.

Hotomani (sau smenari ) sunt peste tot. Majoritatea vand intr-adevar masini cu putini kilometri pe bord si se jura ca sunt reali. Nu cred ca exista o metoda infailibila de diagnostica a starii reale a masinii, iar problemele apar evident dupa ce esti deja proprietar. Mai mult, cunosc cazuri in care masina a fost testata "la reprezentanta" unde totul a fost perfect, dupa care au inceput problemele. Vanzatorul se intelesese evident cu mecanicul in prealabil.

La fel sunt si oameni cinstiti care aduc masini nearanjate, pe care insa nu le vand in targuri. Ei sunt recomandati de prieteni sau de persoane care au fost multumiti de calitatea masinilor aduse. Este solutia pe care o recomand.

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina e fabricata in Germania, ca sa vezi lucrul asta te uiti la seria sasiului, adica la ultima litera inainte de cele 5 cifre care incheie seria sasiului. Ca sa fie facut in germania, acea litera tb sa fie W sau E, daca e alta litera (P, parca, masina e facuta in Brazilia - cazul majoritatii masinilor noi vandute in RO ).

Bafta.

Mai omule de unde ai scos-o si p-asta.Dupa ce am luat PASSAT-ul din semnatura ,tot dupa o afirmatie de genul asta cu Brazilia , m-am dus glont la dealer si mi-a ris ala in nas.M-a intrebat unde am vazut eu PASSAT facut in Brazilia , pe la noi pe aici .Poate sa fie o exceptie ,dar nu majoritatea masinilor.

Oricum a verificat-o in reteaua lor si era facuta la fabrica lor originala vw,un nume mai ciudat din Germania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina e fabricata in Germania, ca sa vezi lucrul asta te uiti la seria sasiului, adica la ultima litera inainte de cele 5 cifre care incheie seria sasiului. Ca sa fie facut in germania, acea litera tb sa fie W sau E, daca e alta litera (P, parca, masina e facuta in Brazilia - cazul majoritatii masinilor noi vandute in RO ).

Mai tb sa aibe carte de service.

Bafta.

P- inseamna locul productiei Mosel- Germania. E chiar un factory plant mare acolo, si banane sau volei cu super brazilience pe acolo nu sunt, chiar de nemtii si-ar dori asa ceva. Am avut Passat B4, si acum 2 B5.5-uri culmea fabricate tot acolo si toate trei au fost aduse din DE.

Litera P a fost folosita pt masinile fabricate pana in 1992 in Brazilia.

Carte de servici se obtine in Germanica cu 30 de euro, cu toate vizitele si inspectiile pe ea, deci nu e un element de siguranta din pacate. Ramane doar sa investighezi istoria masinii la reprezentanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

P- inseamna locul productiei Mosel- Germania. E chiar un factory plant mare acolo, si banane sau volei cu super brazilience pe acolo nu sunt, chiar de nemtii si-ar dori asa ceva. Am avut Passat B4, si acum 2 B5.5-uri culmea fabricate tot acolo si toate trei au fost aduse din DE.

Litera P a fost folosita pt masinile fabricate pana in 1992 in Brazilia.

la masina din semnatura cu numarul de identificare wvwzzz 3bz4p------ cumparata de la reprezentanta din RO la verificare apare ca produsa in Brazilia .

Cineva mai priceput poate ne lamureste .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acelasi lucru am fost interesat si eu, si am catat seria WVWZZZ3BZ3Pxxxxxx ..cu un motor de cautare zicea ca e facuta in nemtia iar cu altul Brazilia..

Acum..masina are un abtipild pe spate "Highway"..din cate am inteles, Highway asta este o serie facuta intre 2002-2003 special pentru Belgia cu o suspensie mai rigida(sper sa nu vb prostii). .....masina fiind adusa din Belgia..

1. Am desfacut usa una alta pacolo ..pe piese scria "Made in Germany"

2. Ce rost avea sa faca masina in Brazilia si sa o vanda peste Prut*

3. Daca era facuta in Brazilia(nu zic ca sunt mai proaste..dar sa zicem), a.) acceptau belgienii asa ceva..b.)duceau nemtii masini mai slabe in tara cu cea mai buna rata de cumparare la vw..in acei ani ?

Asa ca io zic ca e Made in Germany

Modificat de PwR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acelasi lucru am fost interesat si eu, si am catat seria WVWZZZ3BZ3Pxxxxxx ..cu un motor de cautare

Nici eu nu inteleg de ce sa aduci masini de pe alt continent cand ai fabrica la 1500 km , dar totusi ce e cu acel BZ ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai banii aia, cauta-ti pe www.mobile.de masina dorita , ia cu tine un prieten care sa te duca cu masina si o cumperi. Nu te complica cu masini din Ro, chiar daca aparent este mai avantajos sa o cumperi de aici. Hartiile acolo le faci mai usor decat in Romania chiar daca nu cunosti limba. Intr-o saptamana rezolvi problema si o sa ramai si cu o experienta placuta.

Intre una cu 50k km facuti in RO si una cu 100k km facuti acolo, ai mai mari sanse sa prinzi o masina mai buna cu km. parcursi afara.

Off topic. O masina fabricata in Brazilia vine automat cu taxe mai mari (30% in Romania, 105 in EU). Asa ca varianta cu masinile facute in Brazilia pica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off topic. O masina fabricata in Brazilia vine automat cu taxe mai mari (30% in Romania, 105 in EU). Asa ca varianta cu masinile facute in Brazilia pica.

Corecta observatia .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu inteleg, acest lucru s-a mai discutat de multe ori pe forum. Lucrurile sunt foarte clare. Cautati si va veti convinge.

P- pt masinile facute in Brazilia pana in 1992

P - pt masinile fabricate la Mosel , Germany dupa 1992.

Am uitat sa mentionez in codul vin am pe undeva si W- West germany. Cel mai bine dati un search pe forum si va veti convinge. In nici un caz P- acum nu mai inseamna Brazilia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat sa mentionez in codul vin am pe undeva si W- West germany. Cel mai bine dati un search pe forum si va veti convinge. In nici un caz P- acum nu mai inseamna Brazilia.

Gicule, P e si pe modele de passat din 2002, la fel si W care inseamna Wolksburg(daca am scris corect), West Germany nu mai exista de prin anii '90

Mai studiati faza cu Brazilia, eu tot sustin ca sun passaturi noi facute si acolo.

Iar literele sunt asa E- Emden, W- Wolksburg asta stiu sigur!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

cu ce motoare de cautare va verificati seria pe internet, fratilor?ca vreau si eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-Deci, interfata vag-com se poate lua chiar de aici din tara, denumirea aparatului te duce pe acest site, (nu vreu sa le fac reclama, dar totusi...) numai ca e cam scump in jur de 400e, vezi ca mai e cineva pe forum care vinde, la pretul de vreo 60e, in functie de port COM sau USB, (cele pe usb sunt putin mai scumpe).

-Masluirea kilometrajului, se pare ca se face chiar in Germania, am un prieten mecanic auto acolo, care mi-a zis ca 90% din ce pleaca din Germania, se masluieste sau a fost lovit. Daca vinde cineva o masina in Germania tot in Germania nu se atinge de km, sunt amenzi f.f. mari, plus ca se cere cartea de service sau asigurare unde sunt clar specificati km. efectuati, asa ca nu se masluiesc. Cu VAG-ul se pare ca nu se poate decontoriza nr.km, dealerii seriosi nu vand acest gen de aparate. De curiozitate poti intra pe www.mobile.de, sa vezi cu ce pret se vinde o masina acolo cu un anumit nr. de km, iar de la noi din tara o iei mai ieftin, :Driver:

oare de ce ? eu mi-am pus de nenumarate ori aceasta intrebare. Plus ca mai trebuie sa platesti si o taxa vamala, care nu e deloc neglijabila.

-Actele.. nimic mai simplu, cerei vanzatorului, actele cu care a achizitionat el masina din afara, declaratia vamala, cartea de identitate a masinii, cea din germania, neaparat trebuie sa o aibe, deoarece in tara ea a fost tradusa si i sa facut o "clona" conform cerintelor noastre. Mai cerei autentificarea de la RAR, cateodata si RAR-ul verifica daca masina e cu "o cheie", a ,sa nu uit, nu lua o masina doar cu o cheie (de contact, ca oricum trusa de scule, n-ai sa vezi, poate o cheie de 10-11). Carte de service din Ge, n-o sa vezi precis, vanzatorul o sa gaseasca el motive destule.

-Poti sa verifici seria unei masini furate la www.politiaromana.ro, Urmariri... dar aici s-ar putea ca masina pe care vrei sa o iei sa nu fie "expusa" se expune numai dupa ce-i faci actele si e in neregula... e treaba cu verificarea prin interpol, de aceea ai termenul de 30 de zile cu nr. rosii.... pt. verificari. Daca masina e cu probleme, ai incurcat-o ai platit bani pe masina, o gramada de taxe si nimeni nu te mai poate ajuta. La politie nu iti verifica nimeni nr. de sasiu, chiar daca le trimiti mail, crede-ma, eu le-am cerut acest lucru si nu s-au deranjat.

-Ca sa vezi daca masina nu a fost "ciocnita" ca tot vine Pastele, ia un magnetel invelit intr-o carpa, si plimba-l pe la aripi, usi, si in locurile mai "accesibile" , daca magnetul isi pierde "calitatile", inseamna ca a dat de vre-un strat gros de kitt, locurile pocnite n-o sa le vezi nici cu izotopul carbon 14, au ei grija sa o faca sa arate ca noua. Totusi se poate verifica pe la marginea usi, si prin alte parti unde tabla e indoita la 180 de grade, dac agata vopseaua, pe acolo se pune de regula scoth pt. a putea vopsi fara sa pictezi si restul...

-Sa nu uit, ai grija ... masinile cu jante impecabile (nu de tabla) si cu cauciucuri noi, sunt facute sa-ti ia ochii si sa te abata de la continul problemei.

-Acestea fiind spuse judeca si tu.

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-Deci, interfata vag-com se poate lua chiar de aici din tara, denumirea aparatului te duce pe acest site, (nu vreu sa le fac reclama, dar totusi...) numai ca e cam scump in jur de 400e, vezi ca mai e cineva pe forum care vinde, la pretul de vreo 60e, in functie de port COM sau USB, (cele pe usb sunt putin mai scumpe).

-Masluirea kilometrajului, se pare ca se face chiar in Germania, am un prieten mecanic auto acolo, care mi-a zis ca 90% din ce pleaca din Germania, se masluieste sau a fost lovit. Daca vinde cineva o masina in Germania tot in Germania nu se atinge de km, sunt amenzi f.f. mari, plus ca se cere cartea de service sau asigurare unde sunt clar specificati km. efectuati, asa ca nu se masluiesc. Cu VAG-ul se pare ca nu se poate decontoriza nr.km, dealerii seriosi nu vand acest gen de aparate. De curiozitate poti intra pe www.mobile.de, sa vezi cu ce pret se vinde o masina acolo cu un anumit nr. de km, iar de la noi din tara o iei mai ieftin, :rolleyes:

oare de ce ? eu mi-am pus de nenumarate ori aceasta intrebare. Plus ca mai trebuie sa platesti si o taxa vamala, care nu e deloc neglijabila.

-Actele.. nimic mai simplu, cerei vanzatorului, actele cu care a achizitionat el masina din afara, declaratia vamala, cartea de identitate a masinii, cea din germania, neaparat trebuie sa o aibe, deoarece in tara ea a fost tradusa si i sa facut o "clona" conform cerintelor noastre. Mai cerei autentificarea de la RAR, cateodata si RAR-ul verifica daca masina e cu "o cheie", a ,sa nu uit, nu lua o masina doar cu o cheie (de contact, ca oricum trusa de scule, n-ai sa vezi, poate o cheie de 10-11). Carte de service din Ge, n-o sa vezi precis, vanzatorul o sa gaseasca el motive destule.

-Poti sa verifici seria unei masini furate la www.politiaromana.ro, Urmariri... dar aici s-ar putea ca masina pe care vrei sa o iei sa nu fie "expusa" se expune numai dupa ce-i faci actele si e in neregula... e treaba cu verificarea prin interpol, de aceea ai termenul de 30 de zile cu nr. rosii.... pt. verificari. Daca masina e cu probleme, ai incurcat-o ai platit bani pe masina, o gramada de taxe si nimeni nu te mai poate ajuta. La politie nu iti verifica nimeni nr. de sasiu, chiar daca le trimiti mail, crede-ma, eu le-am cerut acest lucru si nu s-au deranjat.

-Ca sa vezi daca masina nu a fost "ciocnita" ca tot vine Pastele, ia un magnetel invelit intr-o carpa, si plimba-l pe la aripi, usi, si in locurile mai "accesibile" , daca magnetul isi pierde "calitatile", inseamna ca a dat de vre-un strat gros de kitt, locurile pocnite n-o sa le vezi nici cu izotopul carbon 14, au ei grija sa o faca sa arate ca noua. Totusi se poate verifica pe la marginea usi, si prin alte parti unde tabla e indoita la 180 de grade, dac agata vopseaua, pe acolo se pune de regula scoth pt. a putea vopsi fara sa pictezi si restul...

-Sa nu uit, ai grija ... masinile cu jante impecabile (nu de tabla) si cu cauciucuri noi, sunt facute sa-ti ia ochii si sa te abata de la continul problemei.

-Acestea fiind spuse judeca si tu.

Bafta.

Cred ca e cel mai complet raspuns de pana acum la o intrebare de genul asta, multumesc mult! chiar maine ma duc sa fac un test cu un B5.5, revin cu pareri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bucur ca am putut sa iti fiu de folos. Fa un test cu masina unui amic, iar cand te duci sa o iei, sa iei amicul cu tine s-o ambaleze si el un pic pe sosea, eu asa am facut si a fost bine.

Noroc. :)

P.S sa pui o poza cu VW-ul tau, pe forum sa vedem si noi ce ai luat :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!