Jump to content

Octavia Scout 1.8 TSI


osuletz

Postare recomandată

Salutare,

 

Pe 14 iulie am ridicat si eu masina, Skoda Octavia Scout 1.8 TSI DSG, culoare Blue Denim.

Masina a fost comandata la PBN pe 20 februarie si a fost gata de livrare pe 5 mai, insa datorita intarzierii programului Rabla si unei perioade destul de lungi in care am fost plecat din tara, am ridicat-o abia acum o luna.

Dupa o perioada lunga de cautari, in special in zona SUV-urilor compacte, alegerea finala a fost intre Scout si Mazda CX-5 G192 (2.5 benzina). Poate intr-un post viitor voi veni cu mai multe detalii referitoare la motivarea alegerii.

Ca si optionale mai importante masina are:

  •  Adaptive Cruise Control si Front Assistant
  • Driving Mode Selection cu Offroad function

  • Faruri Bi-Xenon

  • KESSY

  • Parbriz incalzit

  • Scaune fata / spate incalzite

  • Priza 230 V in consola mediana spate

  • Sistem de navigatie Amundsen MIB2

  • Smartlink

  • Senzori parcare fata/spate

  • Camera video spate

  • Bare longitudinale portbagaj aspect aluminiu

  • SunSet

  • Oglinzi exterioare pliabile electric cu iluminarea spatiului de intrare in masina si efect antiorbire

Mai sunt multe alte dotari marunte asupra carora poate voi reveni in postarile viitoare.

Un optional asupra caruia am fost indecis pana in ultimul moment inaintea plasarii comenzii si la care am renuntat este plafonul panoramic.

Culoarea a fost iar o decizie pe care am luat-o destul de greu, fiind indecis pana in momentul comenzii intre Blue Denim si Race Blue. Pot spune ca sunt pe deplin satisfacut de alegerea culorii, mai ales ca in concediu am avut ocazia sa parchez langa un Scout Race Blue si clar imi place mai mult cum arata pe Blue Denim.

Dupa livrare, masina a beneficiat de un detailing exterior complet si s-a aplicat si nanoprotectie Wolf Chemicals Bodyguard. 

Intr-o luna de cand am masina am reusit sa trec deja de 5.000 km. Consumul long term este 8.6 cu o medie a vitezei de 59 km/h. Cam 600 de kilometri au fost facuti exclusiv in Bucuresti, iar restul au fost facuti intr-un tur prin Europa ce a cuprins cam 50-60% autostrazi (inclusiv Germania), iar restul pe drumuri nationale (multe in zone de munte) si prin orase. Per total sunt foarte multumit de consum pana acum. Ca si observatie, consumul exclusiv in Bucuresti il estimez undeva in jur de 13-14, in Normal mode si fara Start/Stop, cu un stil neutru de condus (mers normal cu ceva accelerari mai brutale din cand in cand).

Nu prea i-am facut poze, o parte din cele pe care le postez sunt facute de catre cel care mi-a facut detailingul - de acolo si semnatura de pe pacuta de inmatriculare. Voi reveni mai tarziu cu mai multe poze, inclusiv de la interior.

tOVDpa.jpg

xtibjo.jpg

br9STz.jpg

dzdImx.jpg

Si o poza de la 2500 metri inaltime - acolo unde consider eu ca ii sta bine la o astfel de masina :P

euAMKy.jpg 

Modificat de osuletz
Link către comentariu

Exceptionala masina si configuratia, felicitari ... iar culoarea este una dintre cele mai frumoase.

Link către comentariu

Felicitari pentru achizitie si bine ai venit! Culoarea este intr-adevar foarte misto. Vad ca mai sunt si alti dilii care isi iau 1.8 in afara de mine :D 

Sa pui poze si cu interiorul, sunt curios cu ce tip de interior vine Scout-ul.

 

Link către comentariu

Felicitari pentru masina si multi km fara incidente!

Unde e facuta poza aia la 2500m? :D

Link către comentariu

Am vazut una identica pe passjul Basarab cu o bicicleta pe ea. Culoarea arata si mai bine in realitate. Felicitari

Link către comentariu

Superba!!! La cat mai multi km in siguranta! Sa ne arati si interiorul.

Link către comentariu

@osuletz: excelenta masinuta, sa te bucuri de ea.

E configurata foarte bine, nu te-a tentat si portbagaj electric? Vad ca ai optat pentru Kessy, de asta intreb

Daca informatia pe care Delcar mi-a servit-o e corecta, inseamna ca ai unul din ultimele Scout-uri asa cum le stim noi. Ei sustin ca de la MY2017 au scos pachetul de bare de protectii si scuturi din echipare - mi se pare un nonsens, dar asta e informatia :( 

Ceva poze cu interiorul ai ?Imi place mult cum arata decorul ala specific Scout, personal il consider cel mai calitativ interior din toata gama Octavia.

Link către comentariu

Multumesc tuturor pentru urari si aprecieri!

Poze cu interiorul o sa pun in zilele urmatoare. Decorul specific Scout arata foarte bine intr-adevar. Tapiteria textila in schimb ar fi putut fi un model mai special consider eu. Mi-ar fi placut o tapiterie cum este cea de pe Alltrack cu ErgoActive, insa singura optiune pentru Scout era Alcantara. La fel mi-ar fi placut sa se poata opta macar pentru spatarele scaunelor imbricate in piele, ca la restul gamei Octavia.

@CristiALF: Pentru mine asta a fost unul din criteriile de baza cand am inceput cautarea viitoarei masini - un motor potent pe benzina si cutie automata.

@black999: Poza e facuta pe Nufenen Pass in Elvetia.

@75NOR: Am avut un moment cand m-am gandit si la portbagajul electric, dar am renuntat destul de repede la idee. Legat de Scout 2017, din cate am inteles doar bandourile laterale de pe portiere au fost scoase, restul de protectii ramanand la fel ca la MY2016.

@vdragos: Sincer am ajuns sa ma uit la Alltrack/Scout/Xperience dupa postarile tale legate de Xperience de pe forumul Hyundai. La momentul respectiv era pe lista mea si Tucson-ul nou alaturi de Mazda CX5.

 

Sper sa am timp mai pe seara sa revin cu un post cu impresii generale despre masina.

 

Modificat de osuletz
Link către comentariu

Exceptional, ma bucur ca te-am inspirat sa faci o alegere. O sa cer comision la Skoda :)

Link către comentariu

Revin cu pareri despre masinuta.

Poate sunt subiectiv, dar masina este incantatoare. Motorul are rezerve de putere arhisuficiente pentru o masina de strada, iar DSG-ul parca condimenteaza si mai mult senzatiile oferite de motor in momentele de ritm mai sustinut. Tinand cont ca am cam trecut de rodaj, m-am dat putin la ea pe cateva portiuni de drum virajat in urcare si se comporta senzational.

DSG-ul mi se pare destul de ok in exploatare. Sunt si scenarii in care nu schimba/mentine treapta cum mi s-ar parea mie normal. Mai exact, cand masina este in urcare si merg cu o viteza aproape constanta in intervalul 50-90 km/h parca as prefer sa nu schimbe in sus. In functie de viteza, inclinatie si lungimea rampei, cateodata trecerea in S a cutiei e ce trebuie, dar in multe cazuri am preferat sa trec in manual. Oricum, ma declar pe deplin multumit de cutie, sper sa nu fie probleme de fiabilitate.

ACC in combinatie cu DSG mi se pare genial, functionalitatea e mult peste ce ma asteptam. L-am folosit intensiv pe autostrazi in concediu, dar au fost multe cazuri cand l-am folosit si pe drumurile nationale atat in afara tarii, cat si in tara. De exemplu, la intoarcere l-am folosit noaptea la mers in coloana pe Valea Oltulului, de la Talmaciu pana la Caciulata. Nu aveti idee cat de odihnitor poate fi intr-o astfel de situatie.

Oglinzile exterioare electrocromate sunt o dotare pe care o recomand cu caldura oricui, mai ales in Romania unde avem xenon aftermarket la tot pasul, iar folosirea proiectoarelor de ceata in permanenta este sport national :screwy:.

Start/Stop nu il folosesc deloc, mi se pare destul de iritant. Mi-a placut foarte mult cum era implementat pe Mazda CX-5 cu cutie automata, puteai controla foarte bine activarea lui din presiunea aplicata pedalei de frana. Chiar si in felul ala, tot nu cred ca l-as fi folosit prea mult. Oricum, acum sunt in faza in care incerc sa-mi aduc aminte de fiecare data dupa pornirea motorului sa apas si pe buton pentru dezactivarea Start/Stop.

Am folosit Google Maps prin Android Auto intr-o mare parte a concediului prin Europa si pot sa spun ca e destul de ok. Am observat ca, in cateva cazuri cand distanta pana la urmatoarea schimbare de directie este foarte mare, cu timpul nu se mai updateaza informatiile in ecranul de la Maps. o simpla trecere in Home, rezolva aceasta "problema". Desi am folosit in mai multe cazuri si trasee salvate offline in Google Maps, s-a intamplat o singura data sa se deconecteze Android Auto si sa nu vrea sa continue navigatia fara conexiune de date.

Navigatia masinii (remintesc ca am Amundsen) am folosit-o prima data dupa problema de mai sus cu Google Maps, datorita si costurilor mai ridicate a traficului de date in Elvetia. A fost de ajuns cat sa ma obisnuiesc cu interfata si pot sa spun ca am folosit-o pe urma pentru mai mult de 2000 km. Mi se pare destul de ok interfata si functionalitatea. Mi-a placut de exemplu ca are optiunea de a arata intr-o fereastra separata pana la 3 puncte de interes de pe traseu cu distanta pana la ele. E foarte util sa ai direct afisat pe ecranul navigatiei de exemplu cat e pana la cea mai apropiata benzinarie/parcare/restaurant etc.

Camera video spate are o imagine decenta, se putea si mai bine, dar din pacate liniile de ghidaj afisate pe imagine nu sunt dinamice raportat la pozitia volanului. Mi se pare ciudat ca nu este implementata functia pentru ca in interfata senzorilor de parcare liniile de ghidaj sunt dinamice raportat la pozitia volanului. Cine stie poate se poate updata cumva.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Am profitat de weekend-ul cu 20% reducere pe Superskoda si am dat o comanda.

In special m-au interesat amortizoarele pentru capota, sincer nu inteleg ce a fost in capul celor de la Skoda cand au pozitionat prinderea bratului de sustinere a capotei exact in dreptul gurii rezervorului de lichid parbriz.

Pe langa amortizoare am mai comandat luminile Led pentru portbagaj si protectia asta pentru zona de incarcare a barei spate: Rear bumper

Weekend-ul asta am reusit sa spal masina si cu ocazia asta am vazut si unul din avantajele nanoprotectiei Wolf Chemicals Bodyguard, murdaria se duce mult mai usor sub actiunea jetului. Jantele erau destul de incarcate cu praf de la placute dupa cei 5000 km rulati in aproximativ 3 saptamani (in special cele fata). Am aplicat Sonax Full Effect Wheel Cleaner si nu a fost nevoie de folosirea periei.

Mi-am facut putin timp si am curatat interiorul cu Einszett Cockpit Premium, iar cu ocazia asta am facut si cateva poze la interior.  

K3TnW6.jpg

PPXd0k.jpg    KXyBpt.jpg

wG1ZTa.jpg

qp1pUS.jpg

zuFaaG.jpg

Plasele pentru portbagaj le-am achizitionat, dar inca nu le-am scos din ambalaj sa le montez :rolleyes:

Legat de portbagaj, am avut o surpriza la livrare, pentru ca ma asteptam sa am acel despartitor de plastic in partea dreapta (unde se vede trusa si triunghiul). Se pare insa ca suportul respective exista doar pe Octavia Combi in echiparea Style. O sa incerc sa caut un cod sa-l comand separat pentru ca mi se pare util.

In cutia ce se vede in portbagaj, sunt prosoapele pentru uscat masina (sfatuiesc pe oricine sa foloseasca prosoapele proprii pentru stergerea masinii la spalatorie) plus cateva produse de detailing pe care le folosesc. Intr-un post viitor o sa prezint si produsele pe care le folosesc.

Si o poza din spate, ca nu postasem niciuna:

mIwe2M.jpg

Link către comentariu

@osuletz: Faine impresiile si topicul. Chiar imi place mult masina asta, la pachet cu Alltrack-ul si Xperience-ul.

Ca si poze, poti incerca sa le faci mai de jos, pun mai bine in evidenta masina :) 

Culoarea - dementiala. 

Despre motor si cutia DSG6, ceva impresii ? 

Pot sa te rog sa te uiti pe CIV si sa-mi spui si mie ce cod de motor ai ?

Si greutatea la gol, daca se poate, tot din CIV.

Multumesc anticipat.

Modificat de 75NOR
Link către comentariu

Foarte frumoasa masina .. atat interior cat si exterior, intradevar super optiuni ai pe ea :)

Sa o folosesti cu placere, mult succes si km fara probleme.

Link către comentariu

Nu e DSG7, DSG7 e pus pe 1.8 TSI doar la variantele fara tractiune integrala. 

 

Link către comentariu

foarte frumos modelul ;)

un minus ar fi pozitionarea trusei medicale/triunghiului. probabil reduceri de cost productie.

vad ca ai trecut si pe la Ovidiu, de la el te-ai inspirat pt Mazda (tot cx5 are din cate stiu, dar modelul mai vechi) sau aveai alegerea deja facuta?

 

Link către comentariu
22 minutes ago, vdragos said:

DSG7? A zis cineva DSG7?

Eu, scuze TYPO, am capul tandari azi. Am corectat

Link către comentariu

Si eu care credeam ca luat-o Skoda inaintea lui Seat si VW ... imi retrag invidia desi masina de fata este absolut superba si extrem de capabila tehnic.

Link către comentariu

@75NOR: Greutatea este 1522, iar codul motorului este CJS.

@Muale: Optiunea pentru CX-5 era mai veche, in schimb de la Ovidiu m-a prins putin microbul cu detailingul (la nivel de junior deocamdata :)).

 

Link către comentariu

@osuletz: multumesc frumos. Se pare ca e din familia EA888, eram foarte curios.

The new 1.8L is part of the all-new third-generation EA888 engine family. Certain aspects carry over to the new engine, including the bore size and cast iron for the block.But otherwise the EA888 is a clean-sheet engine with new turbochargers, an emphasis on friction and weight reduction and a cylinder head that integrates the exhaust manifold, which is liquid-cooled to help keep turbocharger heat in check.

Link către comentariu

Salutare! Te-am localizat azi in traffic in zona pasaj Baneasa, 16:40, mers in spate pana aproape de podul Grant cand am trecut in fata. Frumos exemplar!

Ce ai patit la gemuletul mic, usa dreapta spate?

Modificat de rempha
Link către comentariu

Din pacate nu a trecut prea mult si masina a luat contact cu realitatea din Romania. Masina a fost sparta in week-end in parcarea de la pasul Bratocea.

lKSHVs.jpg     et1FDZ.jpg

Azi am programare pentru constatare la Groupama. Cred ca o sa ma duc la PBN pentru montaj, sper sa nu am prea mult de stat fara geam.

Link către comentariu

Ce porcarie ! :( sper ca nu ai si alte daune importante, fie ele prin furt sau distrugere in masina.

Modificat de laduncaag
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!