Jump to content

Piese de plastic pe interiorul rotilor fata


zonkkk
 Share

Postare recomandată

In ultima vreme auzeam un zgomot ciudat (infundat) ca vine din partea stanga fata in special cand treceam prin gropi; apoi a inceput si din partea dreapta fata.

Am desfacut rotile sa ma uit, si am gasit problema. Era un fel de opritor care exista atat pe stanga cat si pe dreapta pe o bara care merge dintr-o parte pana in alta a masinii, si care e legata cu niste 'tije' de suportul de amortizor? Poate vorbesc prostii, oricum uitati-va la poze si intelegeti. :)

Nu stiu ce rol are, dar as vrea sa aflu.

La mine cel de pe stanga nu mai exista deloc si cel de pe dreapta era iesit din locasul lui si era pe jumatate rupt. Asa ca bara aia se misca liber dintr-o parte in alta si se oprea cand dadea de ceva pe acolo, si aia producea zgomotorul.

Am pus doua poze ca mi-e greu sa explic.

Deci care ar fi codul piesei? Se aduce asa ceva? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hehe, sunt legendarele bucse de bara stabilizatoare (antiruliu). Problema e cunoscuta la Fabia si exista un nou tip de bara antiruliu cu alt model de bucse.

bucsele in sine nu sunt deloc scumpe, dar montarea lor este foarte dificila, costul manoperei fiind enorm.

Cauta pe forum, subiectul a mai fost discutat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt convins ca exista o metoda "smart" de a rezolva problema fara bucse originale si fara demontat bara de pe masina. Nu am inca o idee, dar o sa ma gandesc si daca imi vine ceva in minte o sa revin :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hehe, sunt legendarele bucse de bara stabilizatoare (antiruliu). Problema e cunoscuta la Fabia si exista un nou tip de bara antiruliu cu alt model de bucse.

bucsele in sine nu sunt deloc scumpe, dar montarea lor este foarte dificila, costul manoperei fiind enorm.

Cauta pe forum, subiectul a mai fost discutat.

Dar nu sunt bucsele ca ele arata bine, doar materialul ala plastic, care imbraca bara si intra prin bucse si au de-o parte o bordura, de nu lasa sa se miste bara aia.

Deci bara aia ce rol are? bara stabilizatoare antiruliu. Adica ce face?

Am vazut ca e foarte complicata demontarea cel putin pe partea dreapta, trebuie data jos planetara ca sa ai acces la surubul de jos. Daca nu ai niste chei speciale.

Cam cate ora de manopera ar putea fi?

Bucsa vine impreuna cu chestia aia de plastic care imbraca bara? Se gaseste de cumparat doar plasticul ala?

Modificat de zonkkk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Initial si eu am fost tentat sa zic ca sunt bucsele de la bara stabilizatoare, dar dupa ce vad in poza parca ar fi altceva. Bara antiruliu are rolul de a micsora ruliul in viraje (simplu, nu? :) ), mentinand rotile de pe interiorul virajului in contact cu solul.

Pentru manopera, la Crystal Car (user cwr pe forum) mi s-a spus 40ron, insa nu sunt foarte sigur ce piesa e problema la tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Manopera la Dealerii Skoda se ridica in jur de 50-70 ron fara TVA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Initial si eu am fost tentat sa zic ca sunt bucsele de la bara stabilizatoare, dar dupa ce vad in poza parca ar fi altceva. Bara antiruliu are rolul de a micsora ruliul in viraje (simplu, nu? :) ), mentinand rotile de pe interiorul virajului in contact cu solul.

Pentru manopera, la Crystal Car (user cwr pe forum) mi s-a spus 40ron, insa nu sunt foarte sigur ce piesa e problema la tine.

Plasticul ala negru pe care-l tin eu in mana 'imbraca' bara si bucsa se pune peste acel plastic deci nu are contact direct pe bara. Plasticurile alea au rolul sa nu lase bara sa se miste stanga/dreapta.

La mine chiar asta se intampla bara 'juca' liber prin bucsele alea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acele plastice de care amintesti sunt de fapt niste gulere turnate pe bara. Rolul lor este de a nu lasa bara sa migreze stanga dreapta, asa cum ai zis. Din pacate ele crapa si atunci bara devine libera chiar cu bucse noi standard pentru ca acele gulere au o grosime de 1mm peste bara in locul unde se asaza bucsa pe ele.

Trebuie schimbata bara, ceea ce nu este deloc usor. Schimbarea bucsilor insa se face relativ usor. Sunt prinde pe sasiu cu 2 agrafe cu suruburi de 13mm. Trebuie intervenit pe la roata si pe sub masina prin fata (nu necesita ridicarea pe elevator, doar asigurarea masinii). Desfaci, scoti bucsa veche, gresezi bucsa noua sa-ti fie mai usor si strangi la loc. Nu necesita forta sau tooluri complexe.

Se recomanda schimbul barei, insa nu sunt covins ca variantele noi a gulere de metal sudate direct pe bara. La G4/Octi gulere sunt in interiorul bucsilor si vin sudate pe bara.

PS: colierele acelea tu le-ai montat sau fostul proprietar (daca exista unul ?!?). Desi nu se recomanda, colierele acelea vor face treaba buna. Cumpara bucse de 17mm si monteaza-le direct pe bara. O sa intre putin mai greu, insa fiind o marime mai mica (decat bara) vor fi de minune.

Modificat de Akebono
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acele plastice de care amintesti sunt de fapt niste gulere turnate pe bara. Rolul lor este de a nu lasa bara sa migreze stanga dreapta, asa cum ai zis. Din pacate ele crapa si atunci bara devine libera chiar cu bucse noi standard pentru ca acele gulere au o grosime de 1mm peste bara in locul unde se asaza bucsa pe ele.

Trebuie schimbata bara, ceea ce nu este deloc usor. Schimbarea bucsilor insa se face relativ usor. Sunt prinde pe sasiu cu 2 agrafe cu suruburi de 13mm. Trebuie intervenit pe la roata si pe sub masina prin fata (nu necesita ridicarea pe elevator, doar asigurarea masinii). Desfaci, scoti bucsa veche, gresezi bucsa noua sa-ti fie mai usor si strangi la loc. Nu necesita forta sau tooluri complexe.

Se recomanda schimbul barei, insa nu sunt covins ca variantele noi a gulere de metal sudate direct pe bara. La G4/Octi gulere sunt in interiorul bucsilor si vin sudate pe bara.

PS: colierele acelea tu le-ai montat sau fostul proprietar (daca exista unul ?!?). Desi nu se recomanda, colierele acelea vor face treaba buna. Cumpara bucse de 17mm si monteaza-le direct pe bara. O sa intre putin mai greu, insa fiind o marime mai mica (decat bara) vor fi de minune.

Chiar ma gandeam cum a intrat gulerul ala pe bara? Deci alea sunt turnate si inseamna ca nu voi gasi sa le cumpar.

Hmmm. Dupa cum ziceam bucsele arata f.f. bine. Cauciucul nu prezinta semned e imbatranire, si nu e crapat. Ma gandesc ca acum am bucse de 18mm, si daca iau de 17 bara va fi ceva mai fixa.

Cum se introduc bucsele pe bara? Sunt cilindri intregi sau sunt taiati pe o parte?

Dar tot trebuie sa gasesc o solutie sa nu se mai miste stanga dreapta. Cred ca pana la urma voi suda niste opritori.

Alte solutii exista?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bara are 19mm din cate-mi amintesc peste gulerul de plastic pe care-l tineai in poze in mana :blink:.

Sub acel guler bara are ~18mm. Trebuie masurata cu sublerul, eu nu mai sunt sigur. Cand voi schimba voi remasura si eu.

bucse gasesti multe marimi incepand de la 16mm pana la 22, fiind multe versiuni de bare incepand cu Junior si terminand cu RS.

Eu am mers o dimensiune sub bara cheala. Comportamentul s-a imbunatatit f mult cu bucsele noi la curbe ma arunca pe geam :). In scurt timp insa devin "normale". Desi e mai greu sa introduci o bucsa mai mica, va tine bara mai bine si va fi mai durabila.

bucsele sunt taiate pe generatoare, deci se introduc fara probleme fara sa dai bara jos.

PS: Ceva nu-mi place. Am incercuit cu galben in poza ta. E cumva o bucata de bucsa?

Modificat de Akebono
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

>> PS: Ceva nu-mi place. Am incercuit cu galben in poza ta. E cumva o bucata de bucsa?

Nu nu, aia e o bucata de cauciuc pe care am pus-o sub colierul ala. si infasoara jumatate de bara. iar partea care nu se vede atinge exact bucsa si nu mai lasa bara sa se miste spre stanga. Pe partea cealalta am facut la fel ca sa nu se mai miste bara spre dreapta.

Deci se poate si fara opritoarele alea, cu conditia sa iau bucse mai 'fixe' ?

Modificat de zonkkk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te rog nu mai da quote la mesajul precedent. Implicit sistemul adauga asta, dar tu sterge-l daca nu vrei sa subliniezi ceva din ce a spus un coleg chiar intr-un mesaj precedent. Quote cu tot mesajul precedent nu are rost si in plus incarca topicul si forumul nejustificat.

Eu nu recomand procedura descrisa. Functioneaza insa repet, nu o recomand.

Modificat de Akebono
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

>> Te rog nu mai da quote la mesajul precedent.

Ok am notat. Am modificat deja ultimul mesaj. Pe celelalte nu ma lasa (nu apare butonul de edit). :)

Multumesc pentru raspunsuri.

Daca mai aveti alte idei nu ezitati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am cautat la 3 magazine de piese din timisoara Bucsele pentru bara stabilizatoare, si in catalogul skoda nici macar nu apar. Ce sa mai zic de Bara stabilizatoare.

Au zis ca pot aduce 'direct pe producator'. Si mi-au zis sa le las seria sasiu etc. si o sa vad eu ce se intampla. O sa pun bucse cu diametru mai mic pe bara.

Stiti cumva in 2000 bara stabilizatoare ce diametru avea? 18mm, 19mm? As vrea sa pun bucse mai mici si sa fac eu cumva sa nu se miste bara stanga dreapta.

Apropo de preturi bieleta costa vreo 40 de lei. (completa pe o singura parte)

Modificat de zonkkk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masoara cu sublerul bara ta. Din cate-mi aduc eu aminte are 19mm.

Referitor la bielete, e poveste lunga. Versiunea de baza a fost fara cod, apoi pentru remediere au inceput cu A si au sfarsit cu J daca intre timp nu o fi aparut si un K sau chiar mai mare. Eu am avut 2 C-uri care au cedat, schimbate in garantie. Din pacate pe vremea aceea au fost tot C-uri, care au picat iar. Acum am un F si un J. F-ul are deja 3 ani si rezista, dar pentru ca au aparut versiuni mai noi ma gandesc ca si asta nu va rezista.

40RON in mod cert nu este o versiune OEM si chiar daca ar fi OEM e ramas dintr-un lot vechi. Pe tija bieletei este stantzat codul inclusiv cu versiunea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am primit raspunsul de la mag. Bara costa 280 de lei si bucsele 25 de lei.

Am comandat doar bucsele si cu bara vad eu ce fac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da am vazut. E putin mai scump decat am gasit eu daca pretul este pentru o singura bucsa.

Daca as fi fost din Bucuresti as fi luat de la el.

Ati comandat cineva ceva de la gradinariu prin posta? merita?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Slabeste suruburile de fixare a clemelor care strang bucsele pe bara, dupa care prinde cate un colier imediat langa gulerul garniturii de plastic, astfel incat acele conuri de plastic sa nu mai poata aluneca spre exterior. Din poze vad ca ai facut aceasta operatiune. Este o metoda care la mine a dat rezultate si de aprox 1 an nu mai am probleme. Atentie sa ramana bucsele pozitionate corect pe bara (nu mai spre dreapta sau stanga, ca modifici unghiuri si strici anvelopele sau atinge bara la viraj in brat si apar alte zgomote. Si inca ceva, plasticul e taiat din fabricatie pe lungime pentru a fi introdus mai usor sub bucsa. La introducere foloseste un sprai care sa-l faca sa alunece . Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din pacate pe o parte nu mai am deloc plastic a 'disparut'. Eu nu am vazut pe la astia prin cataloage sa aibe asa ceva. Vin cumva plasticurile impreuna cu bucsele?

Modificat de zonkkk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

zonkkk, nu spuneai tu ca plasticele alea s-au fisurat la tine? Cum ar putea ele sa vina cu bucsele din moment ce au fost turnate pe bara? Ele vin cu alta bara.

Cam tot ce era de spus despre asta s-a spus. Ai doua solutii: bara noua sau bucse mai mici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai unul nu mai exista si celalalt e fisurat. Dar daca e fisurat nu are nici o treaba ca e fisurat pe lungime si daca-l pun pe bara si pun bucsa pe el si mai pun si-un opritor acolo sa nu o ia dreapta/stanga, e ca nou. Dar in partea cealalta trebuie sa vad cum fac.

Am verificat si bara mea e de 18mm. Nu stiu cum o sa fac rost de bucse mai 'fixe' ca astia nu au in nici un catalog, si aduc doar pe producator. Adica i-am dat seria de sasiu si a zis ca-mi aduce bucsele.

Multumesc de sfaturi si indicatii. Cred ca topicul se poate inchide.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum o sa fie ca nou avand in vedere ca bara se va misca in voie sub el? Bucsa respectiva tzine bara si ii permite sa se miste atat cat o lasa torsiunea cauciucului. Cum vrei tu este dpdv rezistenta ca si cand ai pune un rulment acolo. In plus vei avea dezechilibru.

Daca faci fa o treaba cum trebuie si recomandarea mea e sa schimbi bara daca barele noi sunt cu gulere metalice. Asta trebuie vazut e posibil sa nu fi schimbat bara si atunci peste x km o sa ai iarasi problema. In cazul asta, pune bucse mici care sa tina bara zdravan si opritori din coliere sau sudate pe bara (solutie mai putin safe).

Oricum ai face, tre sa fii sigur ca bara aia sta sanatos acolo pentru ca este o componenta vitala pentru stabilitatea masinii.

PS: ai masurat 18mm in locul de unde a plecat bucsa de plastic sau in latateral? Te intreb pentru ca in rest bara are un smaltz care mari ridica vreo 0.8mm. Trebuie sa masori exact in locul unde va sta bucsa si apoi sa cautzi bucsa mai mica.

Modificat de Akebono
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da ai dreptate cu bara care se misca pe sub plastic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am primit bucse de 16mm :D !!! Codul 6Q0411314L.

Sper sa nu fie prea mici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!