Jump to content

Tiguan mk2 vs Tucson mk3


codz
 Share

Postare recomandată

Doua modele noi de 4x4, la limita intre crossover si SUV, ambele tehnologizate, good looking, cu motoare puternice si portbagaje mari (nu mini cum are Kuga).

Preturi, oferte, plusuri si minusuri, teste, pareri obiective despre cum se conduc, cum isi mentin valoarea pe un termen de sa zicem 10 ani.

As compara urmatoarele variante:

1) Benzina: Tiguan 2.0TSI/180CP/DSG7/4M/HL cu Tucson 1.6T-GDi/177CP/7DCT/4WD/Premium+

2) Diesel: Tiguan 2.0TDI/190CP/DSG7/4M/HL cu Tucson 2.0 CRDi/185CP/6AT/4WD/Premium+

Comparatie motorizari:

1) Benzina: 2.0TSI clar superior, 320Nm/1500-3940rpm (7.7s/0-100) fata de 1.6T-GDi cu 265Nm/1500-4500rpm (9.1s/0-100), Tucson are 50kg in plus, consum mediu declarat 7.4/100km Tiguan si 7.5/100km Tucson .. real am auzit de 9-10/100km la Tucson, probabil similar si la Tiguan insa la 2.0tsi nu mai conteaza consumul 

2) Diesel 185-190CP si 400Nm amandoua, la Tucson 1750-2750rpm iar la Tiguan 1900-3300rpm, Tucson are 56kg in plus, consum mediu declarat 5.7/100km Tiguan si 6.5/100km Tucson, diferenta mare .. nu stiu real cat ar fi, tind sa cred ca TDI-ul VAG este mai eficient cu cel putin 10%

Comparatii practice:

- portbagaj: Tiguan 615 litri (oficial, cu bancheta in pozitie normala, s-ar mai castiga ceva daca o tragi mai in fata - dar am unele dubii cu privire la acesti 615 litri, de verificat); Tucson 488 litri, iar aici este invers, mi se pare mai mare decat atat, banchetele au spatarul reglabil pe inclinare dar cred ca nu au glisare cum are Tiguan (de verificat)

- dimensiuni exterioare similare, Tiguan este cu 11cm mai lung (4486 vs 4475) prin urmare si spatiul interior similar (de analizat mai mult partea din spate, parca la Tucson este mai mult loc)

- rezervor de capacitate similara: 60-62 litri

Comparatii preturi (pret lista/oferta actuala, fara Remat):

1) Benzina: la Tucson e clar este 28.276 EUR in echiparea Premium+, la Tiguan un HL este 33.105 EUR baza + optiuni ca sa ajunga la ce are Tucson este 34.620 EUR - diferenta de 6300 EUR!

2) Diesel: Tucson e clar este 30.676 EUR in echiparea Premium+, la Tiguan un HL este 34.125 EUR baza + optiuni ca sa ajunga la ce are Tucson este 35.643 EUR - diferenta de 5000 EUR!

Comparatii echipari (HL vs Premium+):

In standard HL are anvelope 235/55 R18 vs P+ care are 245/45R19, Tiguan are ACC, Tucson nu are radar pentru active braking decat la Luxury+, HL nu are navigatie (optiune 681 eur), P+ are navigatie TomTom cu live services si update harti gratuit, ambele au faruri cu LED, ambele au senzori fata-spate, monitorizare presiune pneuri (la Tucson iti spune presiunea pe fiecare roata, optiune la Tiguan 220eur), auto-hold, Tucson nu are Start/Stop daca nu ma insel si nu are buton de pornire motor. Tiguan are in HL Active Info Display care este de efect mai ales pentru afisarea navigatiei si restul modurilor de display. Tucson are si scaunele din spate incalzite, Tiguan doar cele fata. Tiguan are masuta pe spatele scaunelor, Tucson nu. Ambele banchete spate au spatarul reglabil dar doar la Tiguan culiseaza fata-spate. La Tucson vad "stergatoare fata cu degivrare", nu stiu la Tiguan daca are rezistenta (foarte utila iarna). Tucson are alarma inclusa, Tiguan optiune 315eur. Tucson oglinzi exterioare pliabile electic, la Tiguan optiune 174 eur.

Comparatii test drive:

Personal am facut td cu Tiguan diesel 150CP si cu Tucson benzina 177CP și m-am împăcat mai bine cu Tucsonul în sensul ca cutia automata cu dublu ambreiaj (7DCT) lucrează foarte similar cu DSG7 pe care o conduc de 3 ani. Nu am avut nici o nemulțumire la Tucson dar la Tiguan am avut surpriza unui lag la plecare și o dinamica sub așteptări. La Tiguan impresionează scaunele cu pielea ventilată [LE: doar de la Luxury, nu si la Premium+] (și încălzită bineinteles), la Tiguan chiar HL textilele sunt meh.

Nu știu nimic despre cutia automata 6AT de pe Tucson diesel. Dacă este cu conertizor de cuplu ar fi interesanta. Nu cred ca este CVT. Ar trebui un test drive pentru clarificări. Mă interesează și vibrațiile și zgomotul. La Tiguan nu deranjează dieselul, este rafinat.

Nu postez pentru mine ci pentru oricine vrea sa discute cele doua modele.

[..to be continued..]

 

 

pliant 25012016 Tucson.pdf

tiguan_preisliste.pdf

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu tenteaza 2.0 tsi? Din discutiile purtate cu dealerul dar si din impresiile traite in spatele volanului cred ca este cel mai potrivit motor.

Dieselul de 190 nu este cu mult mai fasnet ca cel de 150 iar consumul la o astfel de masina oricum nu are cum sa fie mic. Am avut in test drive 8.6%.

Intotdeauna va aparea in discutie imaginea de marca si toate celelalte insemnand calitatea asamblarii, calitatea materialelor, calitatea si preturile de service, samd.

Legat de pastrarea valorii este clar ca Vw are un plus dar totusi devalorizarea va fi puternica in ambele cazuri. Estimez ca isi vor pierde in jur 60% din valoare in primii 4 ani mai ales ca se vor vinde suficiente pe afara cat sa aiba samsarii de lucru.

Asa cum am scris si pe topicul dedicat Tiguanul este foarte impersonal la condus, este strict un vehicul care isi face treaba si te duce de la A la B, confortabil dar fara vreo emotie.

In ceea ce priveste designul exteior personal prefer Tucsonul. La interior zic doar ca Tiguanul e vreun exemplu in clasa lui dat fiind faptul ca mai scartaie un plastic, mai trosneste bordul, mai trancane una alta prin spate...

 

t1.jpg

t2.jpg

t3.jpg

t4.jpg

 

Si un video back to back cu cele doua modele:

 

Autogefuhl Tucson si Tiguan:

 

 

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tucson e fain in varianta de baza la 20 de mii de euro cum a luat sora mea, si asta fara programul rabla. La pretul asta are vopsea metalizata, pilot automat, volan de piele, senzori de parcare cu afisaj, climatizare automata dubla, start-stop si alte dotari care la Golf m-au costat cateva mii de euro in plus.

Tiguan nu gasesti la 20 de mii euro. La 30 mii euro prefer Tiguan.

Modificat de bogdan_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gusturile sunt pentru fiecare diferite

eu personal consider ca Tucson e chiar reusit la exterior iar Tiguan e chiar plictisitor la exterior

la interior , Tucson mai feminin

daca e adevarat ce se scrie despre portbagaj , atunci la Tucson e mult prea mic ptr cineva cu familie

daca ar avea acelasi volum la portbagaj as alege Tucson pentru ca arata ok si e considerabi mai ieftin

dar pentru portbagaj as alege Tiguan

desi e off-topic , daca tot se urca peste 35k euro , as mai pune osul la munca si as alege Touareg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai buget suficient --> Tiguan

Nu ai --> Tucson

E simplu :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiam eu ca e ceva la mijloc cu 615 litri portbagaj la Tiguan .. cu bancheta in pozitie normala sunt 520 litri, doar cu ea trasa la maxim spre fata sunt 615 litri :wacko: (video min 1:50)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, codz said:

Nu știu nimic despre cutia automata 6AT de pe Tucson diesel. Dacă este cu conertizor de cuplu ar fi interesanta. Nu cred ca este CVT. Ar trebui un test drive pentru clarificări. Mă interesează și vibrațiile și zgomotul.

Este cu convertizor de cuplu cutia. Se impaca bine cu motorul si schimba frumos. Mi-a placut ca pe Sport nu sta prea turata cat sa fie deranjanta, dar in acelasi timp suficient cat sa ai pedala, e ceva cam intre D si S la DSG. Insa pentru cine e obisnuit cu o cutie DCT si are pretentii asemanatoare, s-ar putea sa nu dea suficiente satisfactii. Motorul mi s-a parut chiar ok ca nivel de zgomot, mai zgomotos putin decat la Kuga si X1 (din pacate nu am mai ajuns sa fac test si cu Tiguan) dar mai ok decat la celelalte; putere mi s-a parut ca are suficienta, n-am simtit lipsa. Dinamica si directia sunt decente, insa suspensia mi s-a parut cam tare cu jantele de 19", nu absoarbe suficient de bine muchiile ascutite pentru gustul meu. Din pacate la japoneze / coreene nu poti alege decat pachetul cu totul, adica daca vrei scaune ventilate (ca exemplu) trebuie sa iei varianta de echipare X, care vine cu jante de 19" (+ altele), asa ca iti alegi: confort la gropi, sau confort pe caldura. :)

PS: Ca sa pun in perspectiva - inainte de concediu am fost la mai multe test drive pentru un coleg care este interesat de un SUV, cu urmatoarele modele: CRV, Kuga, Tucson, CX5, X1, Sportage.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interiorul de la Tiguan pare ca este peste Tucson. Am intrat in Tucson si majoritatea plasticelor sunt tari, din punct de vedere calitate interiorul Tucson este sub Skoda Superb. Fac drivetest cu Tiguan saptamana viitoare dar din cate vad in review-uri interiorul este peste Tucson (revin cu impresii).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unele plastice in Tucson într-adevăr sunt tari, masina are in jur de 7000 km, nu bate, nu scartaie nimic in ea. E destul de închegată si este o mare evolutie fata de vechiul Tucson si Ix35.

Motorul de 1.6 t manual consuma undeva la 10-12. Are declarat  10 consumul in carte,atat consuma. Acest lucru mie mi se pare un plus pentru ca iti spun exact cat consuma si nu mint cu un consum de 8 cand ea papa mai mult, la drum lung se duce spre 8, dar avand in vedere ca este 4x4 si nu are o forma aerodinamica atat de buna eu sunt mulțumit.

Lane assist merge unde sunt benzile desenate, presupun ca asa este la toate marcile care au acest sistem implementat. Pe autostrada, am luat mainile de pe volan si a luat singura curba, fara emotii.

Iarna trecuta, nu prea a fost zapada in Constanta ca sa vad ce poate , dar din ce am inteles de la alti posesori care au fost la munte s-a descurcat masina destul de bine.

Suspensia este confortabila, desi sunt prezente jante de 19" pe masina.

Eu unul sunt mulțumit de masina si nu regret alegerea facuta, desi puteam lua noul model de Tiguan.

Ca la orice versus, totul depinde de gusturi. Mie imi place mult mai mult cum arata Tucsonul fata de Tiguan.

Ar putea fi inclus in acest versus si noul Kuga, dar inca nu a aparut.

Discount primit la momentul comenzii 5 % din 6 %.

Daca aveti anumite intrebari legat de Tucson, va raspund cu mare placere.

Modificat de alecsutzyu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/8/2016 at 4:43 PM, CristiALF said:

Ai buget suficient --> Tiguan

Nu ai --> Tucson

E simplu :) 

Reviewul de mai sus pare sa confirme ce au zis si altii aici.

Cred ca au trecut vremurile (daca au fost vreodata) cand o masina scumpa inseamna implicit o masina buna.

Cu atat mai mult la VW, unde preturile au crescut fata de generatiile anterioare, pana la nivelul absurdului in cazul unor anumite modele.

Modificat de paul_e88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...
Dragoș Pahonțu

@paul_e88VW are pret de listă mare, dar au discounturi mari! Oricum Kia bate tot ce este din Europa, poate decât Toyota, Honda sunt peste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!