Jump to content

Pompa ulei Sharan 2.0 TDI - problema rezolvata


oktav
 Share

Postare recomandată

Deschid acest topic, pentru ca topicul "pompa ulei passat" este inchis. Consider ca merita impartasite "simptomele" si rezolvarile lor.

Am pățit și eu o cădere a pompei de ulei la 200k la SHARAN 2006 2.0 - axul hexagonal uzat - care s-a înlocuit cu unul nou  original. Nu am oprit chiar imediat mașina, am mai rulat cam 2 km... ?. Totuși am avut noroc - cuzineți ok, turbosuflanta își face treaba ca înainte. Dar... A apărut un șuierat -mieunat când apăs pedala,  care creștea în intensitate și ascutime odată cu turația  - fără a fi foarte intens . Mecanicul initial zicea că e de la turbina dar că nu ar trebui să umblăm la ea dacă mașina trage bine și nu constatam pierdere de ulei în perioada următoare.   Precizez că acum 10 k am dat turbina la curățat pentru ca mai dădea în nas scurt cu o frecatura metalica și a fost în regulă apoi. Iata zgomotul1:

https://www.dropbox.com/s/sf5r4ss9zl39m1t/20160616_174858.mp4?dl=0

Totusi, mai ales dupa ce am auzit si la relanti un nou zgomot, am dus-o la alt 'doctor'. Zgomot 2:

https://www.dropbox.com/s/57czgu40z96ra1s/20160618_164201.mp4?dl=0

Rezultatul: montaj defectuos al pinioanelor pompei de ulei la primul atelier, astfel incat s-au rupt aproape toti dintii pinionului intermediar al pompei (zgomotul1) - acestia zornaind la relanti in baia de ulei (zgomotul 2). Si ce aere de mari specialisti isi dau mecanicii de la primul atelier! Halal!... M-a costat 490 lei pinionul... Acuma merge bine.

https://www.dropbox.com/s/kqos2ado00ya6xv/20160627_154336.jpg?dl=0

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Incepe sa se auda lantul de la pompa de ulei. Masina este din 2005 BLB 2.0 si are 240.000 km. Nu ii cunosc istoricul. Am vazut topicul cu pompele de la passat b6 care este inchis. Intrebarile sunt: Cei care ati schimbat cu pompa de ulei cu cea de 1.9 acum cativa ani, inca e functionala? Masina e mult mai zgomotoasa?              Ce am schimbat eu in doar 10.000 de km: senzor ax came, senzor motor, brate superioare fata, bielete antiruliu, radiator ulei, reparatie scurt fire valva solenoid turbina, cilindru receptor ambeiaj, termostat. volant are f putin joc. Turbina putin joc .

Modificat de Marianaud
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@oktav Pinionul intermediar se monteaza doar odata ,daca se demonteaza se inlocuieste cu unul nou si se monteaza conform procedurii.

P.S. Noul ax de 77 mm nu tine mult ,se rotunjeste hexagonul in interiorul arborelui .

@Marianaud Le zice arbori de echilibrare pentru ca echilibreaza motorul, o data eliminati apare o zdruncinatura la pornire, motor mai zgomotos, trepidatii intre 2500-3000 rpm si la relanti (fapt constatat pe 2.0 bkp si confirmat de proprietar; pe 2.0 bre se manifesta cu trepidatii mari la relanti).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!