Jump to content

bataie tacheti la rece 2.0 tdi


cascadoru
 Share

Postare recomandată

N-am gasit unde sa postez asa ca, am deschis un topic nou.

Deci, la prima pornire dimineata, ptr. o vreme, pe langa caraitul pompei CR, se mai aude un tacanit ascutit 

( ca de tachete neamorsat ) cca. 1 min, poate mai mult ....

daca mai stau putin pe loc pana plec, tace, daca plec la scurt timp dupa ce am pornit (becurile se sting imediat dupa ce pornesc masina), 

aud acel sunet ascutit la fiecare accelerare in primele 1-2 minute.

nici o eroare la scanare.

altfel, masina merge in parametrii normali.

credeti ca e normal ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat ții mașina staționata ?

O noapte sau mai mult timp (câteva zile) ?

Zgomotul de tachet / ți din punctul meu de vedere indiferent ca o ții câteva zile sau ca o ții doar peste noapte nu mi se pare sa fie ceva în regula acolo .

La mine care sta cam 3 / 4 zile parcata nu face nici un zgomot la pornire .

Eu zic sa mergi la un mecanic sa dai capacul de la motor (ala unde e prins bușonul pe unde pui ulei) jos și sa verifici tacheții + axa cu came sa nu aibă uzura sau eventul vre-un tachet spart .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o noapte e de ajuns.

eu am auzit prima data acum cca 17000 km in urma.

i-am spus unui MECANIC DE REPREZENTANTA , pe care il cunosc de ceva vreme, si caca ar fi normal.

insa, eu am inceput sa cred ca nu prea ar fi normal asa ca, de aceea am deschis acest topic.

sper sa gasesc un mecanic bun pana nu-mi crapa motorul si sa rezolve problema.

merci frumos ptr opinia ta.

si " cica " ... ar fi normal ....

scuze ptr aberatia scrisa din viteza :))

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca ar fi "CICA" normal ar fi facut asa de noua ori la mine nu a facut nici noua si nu face nici acum .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Same shit in here...... face exact cum ai spus. Am observat ca la temperaturi scazute este mai pronuntat acel zgomot. De cand a venit caldura este aproape insesizabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine se aude acel tacanit  ( tot CFFB ). Cateva secunde la pornire dimineata . Chestia e ca facea si acum un an cand masina avea 10000 km. Banuiesc ca e normal , zgomotul nu s-a accentuat intr-un an si 34000 km parcursi .

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ungureanuion

Nu este deloc normal , asta e clar ! Am 185.000 si nu se aude asa ceva ! Si merg de 30.000 cu ea !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta e !

am  vorbit cu un mecanic si vine sambata/duminica la mine sa o asculte LIVE :))

m-am hotarat sa o fac de ras :)

va tin la curent cu un eventual diagnostic.. probabil corect .... sper sa nu fie din ciclul " asa fac toate " .

spor

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ungureanuion

Daca si asta iti spune ca asa fac toate , schimba mecanicu !!! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

multumesc ptr. ...resuscitare :))

m-au napadit alte probleme la masina asta si am uitat sa revin aici.

 de cand cu caldurile astea, nu se mai aude nimic de la tacheti desi, am lasat-o nepornita si 4 zile.

a venit mecanicul, a pornit-o si nu a gasit nimic suspect si nici eu nu am mai auzit acel tacanit strident, altul decat cel al pompei CR.

Mi-a zis ca este posibl ca la rece, daca plec imediat si o accelerez mai tare, zgomotul facut de trecerea motorinei prin pompa CR sa se auda mai pronuntat

si sa dea senzatia de bataie de tachete.

El nu a putut verifica acest lucru deoarece a tinut masina prea mult pornita pe loc tot verificand-o si sigur nu s-ar mai fi auzit nici in mers.

Momentan tin sub obs. acest aspect.

cu masina asta nu te plictisesti niciodata ... :)

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incercati cu un ulei mai calitativ care are vascozitate mai mica la rece, tot 5w30 bineinteles.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana acum masina asta nu a vazut inca ulei romanesc desi o am de cca 2 ani.

i-am pus numai LIQUI MOLLY top tec 4200 luat din austria cu filtre cu tot.

ieri i-am facut al treilea schimb , in aceleasi conditii.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

25 minutes ago, deenman said:

Incercati cu un ulei mai calitativ care are vascozitate mai mica la rece, tot 5w30 bineinteles.

Cum mai omule cu vâscozitate mai mica la rece dar tot 5W30 :o !!!!

Dacă folosește actualmente ulei 5W30 iar tu ai recomanzi unul mai calitativ dar cu vâscozitate mai mica la rece însemnă exact 0W30 și nicidecum tot 5W30 .

0 / 5 / 10 / 15 / 20 / 25W - este vâscozitatea uleiului pe timpul iernii (ca difera calitatea acestuia în funcție de producător asta este alta ciorba) .

20 / 30 / 40 / 50 / 60 - este vâscozitatea uleiului pe timpul verii .

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Serios? Stii ca in fisa tehnica uleiurile au 2 indici de vascozitate la 40 grade respectiv 100 grade, te poti uita care are vascozitate mai mica la 40 grade si atunci iti dai seama ce am vrut sa spun.

 

2. Orice ulei se comporta ok dupa schimbare, dar important nu e asta, ci dupa cat timp devine fleasca, asta inseamna un ulei bun, ca si dupa 6000 de km sa protejeze motorul aproape la fel cum o facea cand l-ai turnat in motor.

 

Mi-am propus sa nu mai postez in aria de uleiuri pt ca se cenzureaza mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai dacă e asa pune și tu fisa aia tehnica sa o vad și eu .

Ca înafară de listele cu indici SAE sau cea cu indici HTHS eu nu am găsit .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Și unde găsești fisa tehnica la magazin???dacă intri în detalii trebuie sa mai faci o facultate sa alegi uleiul potrivit  O sa facă aceasi treaba .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai baieti, hai sa o lasam moarta ca nu are sens, ce rost avea sa mai postez daca bateam campii?:

 

https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P000323/3706-TopTec42005W-30-28.0-en.pdf

 

S-a rasdiscutat amorsarea tachetilor si in special a intizatorului hidraulic la motoarele tsi (nu e cazul lui), si s-a dovedit ca folosirea unui ulei care amorseaza mai rapid datorita vascozitatii mai mici la rece face extrem de bine pe termen lung. Drept dovada uita-te cati useri cu motorizarea tsi cu problema au trecut prin o gramada de uleiuri pana au ajuns la un punct acceptabil, un exemplu ar fi Ego care folosea Castrol, dupa Motul, dupa LM si se poate si mai bine in aceasi bani. Sunt multe uleiuri cu diverse tehnologii care se lauda ca ajuta cu pornirea la rece. Eu am fost mult timp liber din pricina jobului asa ca am timp sa intru in detaliu si sa citesc diverse forumuri, inclusiv pe asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 minutes ago, deenman said:

Mai baieti, hai sa o lasam moarta ca nu are sens, ce rost avea sa mai postez daca bateam campii?:

https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P000323/3706-TopTec42005W-30-28.0-en.pdf

 

 

sa inteleg din fisa tehnica (multumesc ptr efort ) ca este ok acest ulei ca si date tehnice?

si sa stiti ca in austria acest ulei costa intre 89 si 115 Euro pe cand la noi, acelasi tip de ulei este cca 60 euro.

eu l-am schimbat la 17 000 km si.... arata de parca acum l-am pus in motor (doar ca era usor negru dar nu f negru ).

sper sa nu fim trrasi de urechi ca am cam ajuns usor ... off topic :).

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai având în vedere ca tu ai scris, citez " Incercati cu un ulei mai calitativ care are vâscozitate mai mica la rece " tot cum am spus eu este corect :

https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P000337/1150-SynthoilLongtimePlusSAE0W-30-13.0-us.pdf

Adică 0W30 are vâscozitatea la -40 °C egala cu cel 5W30 doar ca 5W30 nu atinge decât -35 °C

Iar la 40 °C cat și la 100 °C cel 0W30 are vâscozitatea mai mica decât cel 5W30 .

0w30 Technical data / 5w30 Technical data

SAE class (engine oils) = 0W-30 / SAE J300 / 5W-30 / SAE J300

Density at 15 °C = 0,856 g/cm³ / DIN 51757 / 0,855 g/cm³ / DIN 51757

Viscosity at 40 °C = 52,6 mm²/s / ASTM D 7042-04 / 70,0 mm²/s / ASTM D 7042-04

Viscosity at 100 °C = 9,6 mm²/s / ASTM D 7042-04 / 12,2 mm²/s / ASTM D 7042-04

Viscosity at -40°C (MRV) < 60000 mPas / ASTM D4684 / < 60000 mPas / ASTM D4684 (-35°C)

Viscosity at -35°C (CCS) <= 6200 mPas / ASTM 5293 / <= 6600 mPas / ASTM D5293 (-30°C)

Viscosity index = 169 / DIN ISO 2909 / 173 / DIN ISO 2909

High temperature / high shear viscosity (HTHS) = 2,9 mPas / ASTM D5481 / >= 3,5 mPas / ASTM D5481

Pour point = -39 °C / DIN ISO 3016 / -42 °C / DIN ISO 3016

Restul compari tu uitandute in tabelele PDF din link-urile puse de mine si de tine .

40 minutes ago, cascadoru said:

 

MOTUL Specific 5W30 504.00 / 507.00 .

Pune-l pe asta și ai sa observi o mare diferența legat de felul în care va suna motorul .

Si apropo, daca masina o folosesti mai mult in Romania " SCHIMBA ULEIUL ALA MAI REPEDE - 10000 km - MAXIM 15000 km "

Modificat de @DRI@N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu vorbeam de comparatie de vascozitate intre uleiuri 5w30 cu norma pt DPF dar marci diferite, acum intelegi?
 

Ca sa alegi un ulei ok pt masina ta, te poti ghida dupa PP (pour point) cu cat e mai mic (atentie e cu minus nu cu plus) cu atat e mai calitativ uleiul respectiv avand baza mai buna. Cu cat mai e mare are o baza semisintetica, asta in mare ca sa nu intram in detalii.

 

Poti sa-ti comanzi ulei de pe ebay in Austria, am gasit la 50 euro bidonul de 5w30 LM. Sumele si diferentele de pret intre uleiuri sunt date de adaosul comercial pus de comercianti. Si la noi in tara gasesti acelasi ulei la 140 ron iar pe alt site la 180 ron, asta nu inseamna ca cel mai scump e de incredere mai mare.

 

 

Adrian, eu iti recomand ca la urmatorul schimb sa folosesti 1 singura data alt ulei inafara de Motul/Castrol/Mobil si sa revii cu impresii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 minutes ago, deenman said:

Eu vorbeam de comparatie de vascozitate intre uleiuri 5w30 cu norma pt DPF dar marci diferite, acum intelegi?

Colega tu am impresia ca citești printre rânduri :

Ia uite ce am scris eu mai sus in special in paranteza :

CITEZ  = " 0 / 5 / 10 / 15 / 20 / 25W - este vâscozitatea uleiului pe timpul iernii (ca difera calitatea acestuia în funcție de producător asta este alta ciorba) . "

Dar vad ca tu o întorci la ca Ploiești .

Iar legat de MOTUL eu nu o sa renunț la acest ulei pentru ca TDI-ul meu PD este foarte silențios cu acest ulei în el .

Modificat de @DRI@N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai omule, tu chiar vrei sa te certi cu mine? tu esti ala care le intoarce cum vrea el, cand am zis "Incercati cu un ulei mai calitativ care are vâscozitate mai mica la rece" nu m-am referit la vascozitatea dinaintea literei W care stie oricine ca vine de la winter, ci m-am referit la valoarea vascozitatii la 40 grade (rece) pt ca aia influenteaza pornirea la rece a motorului tau, aia ajuta ungerea cand ii dai cheie si in primele minute dupa pana iti ajunge la 90-110 grade uleiul.

 

Mi-ai comparat un ulei 0w30 cu un ulei 5w30, de ce? doar tu stii. 0w30 nu-i foloseste colegului. Pune mana si citeste ca nu e greu. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu va mai certati .... eu sunt ... partial lamurit :)

pana la urma, este bun uleiul pe care il folosesc eu acum ?.... in opinia voastra ?

imi puteti recomanda si altceva in afara acesta si sa fie ok cu viscozitatea la rece ?

multumesc

in afara .. de acesta.... scuze

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai colega cea ce am scris eu în acea paranteza am lăsat doar la indicii SAE de iarna pentru a nu mai scrie încă o data și la cei de vara .

Acum explica și mie unde ai auzit tu ca pornirea la rece se face la 40°C ?

Sau ce înțelegi tu prin expresia de PORNIRE LA RECE ?

Pentru ca după mine inițiatorul topicului bănuiesc ca vrea sa zică prin pornirea la rece (PRIMA PORNIRE A MOTORULUI ÎN ZIUA RESPECTIVA -  BĂNUIESC CA DIMINEAȚA) .

Iar în România dimineața poate fi -25°C maxim -35°C iarna (în funcție de zona) și 20°C maxim 25°C vara (în funcție de zona) .

Acum de unde ai tras tu concluzia ca

Viscosity at 40 °C = 52,6 mm²/s / ASTM D 7042-04 / 70,0 mm²/s / ASTM D 7042-04

reprezinta temperatura pornirii la rece doar tu știi .

Pentru ca după mine vâscozitatea la pornirea la rece este asta :

Viscosity at -40°C (MRV) < 60000 mPas / ASTM D4684 / < 60000 mPas / ASTM D4684 (-35°C)

Viscosity at -35°C (CCS) <= 6200 mPas / ASTM 5293 / <= 6600 mPas / ASTM D5293 (-30°C)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!