Jump to content

TDI vs SDI - Diferente, consum, fiabilitate, intretinere


SHARANEL
 Share

Postare recomandată

O sa incerc sa le iau pe rand :)

  • Cine-a comparat Golf cu Tico? Eu n-am vazut asta. Dar in orice caz, strict din punct de vedere al demarajului (mai ales la plecarea de pe loc), un Tico pleaca mai repede decat un Golf SDI, este o masina extrem de usoara si asta conteaza. Chiar si asa, nu zice nimeni ca un Tico este superior unui Golf, doamne fereste.
  • Sa consumi doar un sfert dintr-un rezervor de 55L la un drum de 515km inseamna un consum de 2.6%. Imi pare rau dar nu pot sa cred asa ceva ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu siguranta Mircea Victor la plecare a bagat plinul pana in gat, a umplut si rezerva, iar dupa 515km parcursi extraurban acul i-a scazut la 3/4. E un comportament normal, dar asta nu inseamna ca a consumat doar 1/4 din rezervor, cum crede distinsul nostru coleg. Dupa cum am mai spus-o pe undeva pe-aici, si eu bag plinul la plecarea din Bistrita, iar in Bucuresti acul imi indica f putin sub 3/4. Insa pana ajung inapoi in Bistrita, acul in loc sa-mi indice 1/2 (dupa logica domnului Mircea Victor), imi indica BITTE TANKEN :rolleyes: adica aproape de zero.

Oricum e bine de retinut consumul postat de 2,6l/100km, este un nou record pe forum, a batut chiar si pronosticul meu de-acum de-o saptamana de 2,99l/100km.

A obtinut cineva de-aici consum mai mic de 2,6% ? :salut:

edit: Bistrita - Bucuresti (Berceni) 430 km

Modificat de SHARANEL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mircea Victor

Distinsii mei colegi de forum nu am incercat sa va pun prea mult mintea la contributie cu calcule exacte ale consumului ci doar v-am relatat un fapt concret si m-am bazat spunant asta tocmai pe indicatiile acului de la bord ce indica consumul de carburant.

Nu tin neeaparat sa fiu luat la misto dar comparatia cu tico a fost facuta si nici macar la capitolul demaraj nu se compara pe de alta parte nu vreau sa fie ultima data cand scriu pe acest forum dar tin mortis sa ne respectam opiniile si sa nu facem misto de membrii mai noi ,lund in considerare ca am precizat in postul anterior ca am masina de vreo doua saptamani si am parcurs cu ea doar 1500 de km asa ca nu am contrazis pe nimeni si nici nu cred ca am deranjat drept urmare doresc sa fiu tratat de colegii de forum macar cum ii tratez eu pe iei adica cu respect si fara misto-uri gratuite. Ca sa nu zica vreo unii ca nu am nici o treaba pe aici va informez ca am lucrat PBN aproape un an de zile exact pe partea de service-are. Va urez toate cele bune !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca vreun coleg a vrut sa faca vreun "misto gratuit" asa ca nu trebuie sa te superi. E un fapt dovedit insa ca indicatorul acela de combustibil de pe bord nu este foarte precis, la fel ca si computerul de bord de altfel, care "aproximeaza " consumul.

Asadar singurul mod in care poti emite vreo judecata legata de consum e atunci cand faci consumul real, la pompa. Sa nu mai spun ca nici acela nu se stie cat e de precis din moment ce stiu cazuri in care s-au alimentat 58l in rezervor de 40l pe talon. Deh traim in Romania...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai lucrat 1 an de zile la PBN la servisare si totusi, DUPA UN AN DE EXPERIENTA IN DOMENIUL AUTO, ai crezut ca poti face 515 km cu 14 litri de motorina? Nu ti s-a parut ceva dubios cand ai calculat consumul de 2,6%? Spui ca ai masina de doar doua saptamani, si nu ai stiut ca acul indicator al nivelului de combustibil nu indica liniar - dar in acel an de zile ce ai lucrat la PBN? Chiar si prima mea masina straina, Audi80 B3 avea comportamentul identic in ceea ce priveste nivelul combustibilului, si daca stau bine sa ma gandesc chiar si Dacia 1300 indica la fel. Imi vine greu sa cred ca pana la G4 Variant SDI ti-a scapat acest comportament :icon_thumright:

Imi pare rau ca ai perceput postul meu un misto la adresa ta, recunosc ca mi se intampla des sa supar membrii fara sa-mi dau seama si fara sa vreau, dar nu are nicio legatura cu faptul ca esti nou sau vechi, abia acum am vazut ca esti nou-nout, dar asta nu are importanta, toti avem drepturi egale :) Imi pare sincer rau ca multi considera ca posturile mele au pH-ul mult sub 7 :(

Metoda mea de calcul este foarte simpla, desi multi veti spune ca nu este exact: bag 30 de litri de motorina, si ma plimb. Cand se aprinde becul de motorina, impart 30 la km parcursi, e voila! Am obtinut consumul! Alimentez din nou, resetez kilometrajul mic, si o iau de la capat. Bineinteles tin mereu cont si de km parcursi cu becul de motorina aprins, adica pana alimentez (10-20km). Stiu ca nu e f exact, dar facand asta ani de zile, LA FIECARE ALIMENTARE, si obtinand valori f apropiate, e clar ca acesta este consumul meu, as spune +/- 0,1 l/100km.

La drumurile lungi (2-3 ori pe an) calculez consumul si cu metoda plin-plin, si obtin cam aceleasi valori.

Modificat de SHARANEL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mircea Victor

Da am lucrat aproape un an la PBN stiu multe secrete ascunse ale marcii vw si mai ales coduri de piese (cu asta ma ocupam in principiu) fise de service dar pana acum nu am intrat in contact direct cu problemele marunte care se de consum real si pe bord , adevarat fiind faptul ca pana acum am avut doar masini frantuzesti (Renault Laguna 2 1.9 dci 120 cp , Peugeot 206 1.9 D 72 cp care fara sa vreau era echipat cu vechiul motor SDI de pe golf 4fiind o colaborare a concernului vw cu peugeot in anul 2001-2002, si sa nu uit un Golf 3 1.4 75 cp).Acum la frantuzoaice acel ac era mul mai precis la genul ca la Laguna daca puneam 40 litri se ducea acul pana la 1/2 din rezervor si nu aveam probleme sa scada dintr-o data spre sfarsit si la peugeot daca puneam 25 de litri acul urca la 1/2 si scadea constant putand sa ma bazez pe el.

In fine ca sa incheiem discutia asta practic fara rost si totodata offtopic va urez tuturor o zi placuta si un weekend la fel de bun.

Modificat de hbogdan
Quote inutil. Foloseste AddReply sau FastReply.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e vorba de precizie. Ideea e ca scara devine din ce in ce mai fina spre partea de gol. Adica atunci cand mai am combustibil sub 1/4, ma intereseaza sa vad exact cat, sa vad cum scade acul cu fiecare 10km parcursi ca sa-mi pot da seama cand raman in pana prostului. Cand insa e la plin, nu ma prea intereseaza o precizie asa mare. E cam acelasi lucru cum e kilometrajul la Audi, pana la 80km/h gradatiile sunt din 5 in 5km, dupa care devin din 10 in 10. Astfel ca "45 de grade" in prima parte inseamna o diferenta de viteza de 30km/h in timp ce in a doua parte reprezinta 60km/h. Asta nu inseamna ca vitezometrul este "imprecis", nu? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
CAntitatea de motorina injectata e in functie de cantitatea de aer masurata de debitmetru, care nu exista la SDI.

Off, off...

gresit, si la SDI exista debitmetru

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde e debitmetrul la SDI? Există EGR şi CCV. Poate astea de pe Golful V să aibă, PD-urile de 2000, da nu cred. SDI-urile de 64 şi 68 horşi nu au.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

au , ca l am schimbat eu :) chiar nu mai stiu unde e :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

are sdi-ul de pe golf 4 debitmetru ? chiar nu am vazut asa ceva pe acolo , singura chestie pe furtunul de aer este ceva clapeta la intrarea in motor , deci chiar ma indoiesc ca sdi-ul are debitmetru

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Pana la urma a aflat cineva daca SDi-u are debitmetru ? Dar EGR ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pardon, pe galeria de admisie. :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa se curios ? la sdi galeria de admisie nu e de plastic ?

am demontat galeria de admisie de multe ori , si nu era nimic fixat pe ea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

ai dreptate Cosmin , scuze pt confuzie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am si eu o dilema. Nu pricep cum de scot unii consumuri de 5-6% in oras cu SDI? Cu polo al meu nu pot sa scad sub 8% nici daca il imping. Merg linistit, intre 1500-2200 rpm, singur in masina, niciodata mai mult de 60 km/h....Unde gresesc??? :P

Cat despre consumul afara, nu ma plang. 4.1% , mers cu 120-130 (Timisoara - Nadlac)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi-ti de treaba, am facut eu o statistica si 77,4% din consumurile postate aici sunt consumuri-dorinta. Mint unii de parca ar avea ceva de castigat. La inceput ma enervam, dar dupa un timp am invatat sa ignor povestirile SF. Sunt satul de minciunile mele, nu mai am chef sa le ascult si pe ale altora :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e, ai dreptate...si eu ma minunez de consumuri extraterestre vad p-aci :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nici eu nu prea vad cum poti sa scoti 5% in oras , poate in ceva orasel , dar eu in cluj nu am reusit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu o motocicleta cred ca scoti 5% in oras :) , dar cu VW eu nu am auzit inca...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Daca nu deranjez as dori sa redeschid discutia de pe acest topic dar sa o mut inspre micul 1.4 tdi vs 1.9 sdi, mai concret eu as opta spre un polo 1.4 tdi dar nu stiu daca golf 4 1.9 sdi e mai economc cumva ? E vorba de mers preponderent printr-un oras nu prea aglomerat si mai rar drumuri mai lungi prin tara (cel de la profil) si privesc problema prin prisma consumului de combustibil. Daca cineva e in cunostiinta de cauza il rog sa ma lamureasca si cred ca vor fi si pe viitor interesati de motoarele 1.4 tdi deoarece vad ca incepe lumea sa le cam aduca...

Inca cateva nelamuriri tehnice pentru prima generatie de 1.4 tdi (fiindca despre ea este vorba) cod motor AMF de ex. este doar euro 3, sau poate fi si euro 2, sau mai exista si alte coduri motor. Cele care sunt euro 3 sunt PD?

Multumesc anticipat si imi cer scuze pentru nr. de intrebari :)

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca iei in calcul taxele (impozit , asigurare RCA ) mergi sigur pe 1.4 pentru ca iesi mai bine . Respect !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!