Jump to content

TDI vs SDI - Diferente, consum, fiabilitate, intretinere


SHARANEL
 Share

Postare recomandată

Salutare tuturor.

Am citit topicul de la inceput si am vazut foarte multe pareri/comparatii/asemanari...etc intre 1.9 TDI si 1.9 SDI.

Precizez de la inceput ca sunt doar sofer, nu prea lea am cu motoarele/cuplu/CP/ etc.. dar ma intereseaza sa-mi schimb masina cu un diesel. (in prezent am o ibiza 1.2i)

Ma intereseaza : 1.9 sdi(75cp) este mai slab decat 1.2 i (64cp) ?? (ambele ibiza hatch 4 usi)

Ma intereseaza pentru ca 1.2i este si lenes dar si sprinter, depinde de situatie. Daca m-am obisnuit cu 1.2i credeti ca e vreo problema cand ma sui intr-un 1.9 sdi ? O sa simt diferenta?

Nu vreau racheta, dar sunt de parere ca uneori trebuie sa ai si ceva sub capota care sa te ajute (nu ma intereseaza sa alerg cu ea ca nebunu).

===

imi cer scuze daca sunt off-topic dar chiar vreau sa ma interesez inainte sa mai cumpar un volan :rolleyes:

===

Ca sa nu fiu chiar nesimtit :

Seat ibiza 1.4 TDI -75 cp , 3 pistoane...

- Merge foarte bine, 70k km fara nici un fel de schimbari (decat consumabile)

Consum bucuresti-pitesti : 4%

Consum oras : 5%

Consum ulei : deloc...nu s-a completat niciodata ( cu toate ca a fost luata de noua)

Modificat de dragosibiza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intre 1,2 64cp si 1,9 75cp va fi o diferenta destul de mare daca se pastreaza greutatea masinii.

avantajul cel mai mare se simte din cauza cuplului mai mare pe care il are dieselul de 1,9.

eu sunt de parere ca daca 1,2 de 64cp a fost multumitor, sigur 1,9 de 75cp va fi superior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inteleg,

Intre timp am mai cautat putin pe gogel...

1.9 sdi : - Putere maxima(CP@RPM): 64@4000

- Cuplu maxim (NM@RPM): 125@1600-2800

1.2 MPI : - Putere maxima(CP@RPM): 64@5400

- Cuplu maxim (NM@RPM): 112@3000

1.2 bate sdi-ul doar la acceleratia 0-100 : 14.9 fata de 17 la SDI

Multumesc frumos pt sfat/opinie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci performante sensibil egale. De aici iese clar castigator benzinarul de 1,2, ai IMPOZITE si ASIGURARE la un nivel jenant de mic. Diferenta de cuplu se pierde datorita greutatii mai mari cu 150 kg a motorului SDI fata de 1,2. 150 kg e f mult, gandeste-te cum trage ibiza ta cand esti singur in masina, si cum trage cand mai bagi in masina doua grase de 80 kg/bucata. In plus, la 1,2 nu ai trepidatii si nici zgomotele de tractor pe care le ai in SDI.

Oricum ai calcula-o, pe o caroserie mica gen ibiza care se vrea o masina de oras castigator detasat este 1,2 MPI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iarna prin oras pana se incalzeste motorul si se subtiaza uleiul e si mai mare putoare SDIul - consumul pe primii km (adica pana se ajunge la destinatia servici :) ) e ca si al unui TDI condus pasnic

cel mai "de oras" motor e 1.2 TDI euro 4 de pe Lupo - consuma insesizabil in cea mai cumplita aglomeratie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off doamne...greu e sa fii roman. Vreau si masina buna..si luxoasa..si sportiva ...si ieftina...si usor de intretinut...daca mai iau si bani ca sa o conduc cu atat mai bine.

Cred ca aleg SDI-ul de 75 cai ... macar pt un test-drive.

Daca nu..aleg un TDI si ma rog sa nu pice ceva...ca picat ramane..

Week-end placut...ma duc la pescuit pe dunare de nervi :)

==>ma gandesc totusi la consumul pe 1.2 mpi >> 9-10 % in Bucuresti / 7% afara :offtopic:

Modificat de dragosibiza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:offtopic: Cu ce momeala dai la nervi? :)

Omule, cred ca ti-ai facut o impresie gresita despre TDI-uri. Masina mea a facut 100 000. Nu am bagat bani in ea decat pentru consumabile, desi nu se poate numi asta bagat bani.

Daca ai posibilitatea unui 1.4 TDI, fa si cu ala un drive test. Gandeste-te la toate avantajele. Impozit, asigurare, cuplu, nerv...

75 de cai furnizati de un tdi, sunt de alta rasa decat 75 de cai de la SDI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atat consuma urban si un 1.9 TDI PD; insa extraurban intre 5-6

1.2 e motor pt o masina sub 1 tona - ceea ce nu e cazul la modelele de azi (exceptand Lupo)

cu 1.9 SDI scoti lejer sub 4 pe extraurban iar in oras....:)

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hapciu : dau cu rame de bucuresti (sunt mai nervoase) ... dar nici cu pestele nu prea le am...prind 1-2 si apoi incerc sa-i inec -_-

Am facut teste destule cu 1.4 tdi, avem una in familie...merge frumos ...si economic si sportiv. 5 % in oras la mers batraneste. 6-7 la mine :P (nu prea am rabdare).

Pe mine ma cam sperie "posibilitatea" ca unele piese sa cada...dar pana la urma...daca e sa se intample ...se intampla si gata (la orice masina).

Sunt extrem de incantat de 1.4 tdi dar nu prea am chef sa-mi iau (nu am bani de fapt de diferenta).

P.S. Sunt inca la munca...de ce mi-as dori sa ajung pe langa dunare inainte de 7-8 seara ??? oare???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intre 1,4tdi si 1,9sdi...tot sdi-ul as alege daca ai circula mai mult.

dar sa ne intelegem: este 1,9 de 64cp sau de 75cp?.

avantajul sdi-ului este ca este in 4 cilindri si altfel merge motorul, sotia are un VW FOX 1,4 tdi si nu prea ii place la turatii mici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un Golf 4 SDI .1.9 litri 68 cai putere. Motorul SDI inseamna Suction Diesel injection adica aspirat . Km reali 300 mii .

In conditii de oras este mult mai bun decat TDI pentru ca la turatii mici specifice aglomeratiei urbane

SDI-ul trage aer normal in comparatie cu TDI-ul.

Turbina la TDI-uri incepe sa se invarta pe la 2 mii de ture spre 2500 ture .

Gresit, turbina se invarte de la pornirea motorului, chiar si al ralanti.

Stand pe loc , obturand aerul motorul TDI incepe sa consume , se comporta ca un motor rece ce functioneaza cu socul tras.

Intra multa motorina si putin aer.

Amestecul este foarte bogat .

Computerul incearca sa dozeze motorina in functie de debitul de aer dar in conditiile in care turbina sta pe loc, aerul apropale ca nu este .

( aerul este insuficient ).

Dieselul functioneaza aproape tot timpul cu aer in exces, mai putin in sarcina totala. Aerul este tot timpul suficient. CAntitatea de motorina injectata e in functie de cantitatea de aer masurata de debitmetru, care nu exista la SDI.

SDI se fabrica inca in 2009 pe Caddy.

DA, dar e de 2.0 litri.

Parerea mea este ca daca vrei o masina economica intradevar iti iei un SDI dar nu de 1.9l iti iei un SDI de 1.2 sau 1.4 nu 1.9l daca tot vrei sa fi economic .

De unde , ca nu se fabrica. Singurele SDI sunt de 1.9 sau 2.0 . 1.2 nici macar nu este diesel.

Off, off...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze de off, vream sa spun 1.4 TDI sau 1.2 benzinare si oricum nu stiam ca SDI exista numai pe motoare de 1.9 in sus, parca vazusem si pe ibiza sau lupo dar oricum, am mai invatat ceva azi :rolleyes: thx

have a good time

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adifox, cred postul meu te-a derutat. Are 68 cai sdi-ul. Eu am vrut sa subliniez ceva, am luat valoarea tdi-ului, pentru comparatie.

Oricum, cam cat s-ar putea scoate din 1.4 sdi? Ar renta? De aia cred ca nu au fost dezvoltate astfel de motoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.7 SDI 60 cai - Lupo, Arosa

1,9 SDI 64 cai - Ibiza, Fabia

1,9 SDI 68 - Golf 4

cele 2 1,9 de mai sus sunt de fapt niste AGR,ALH fara turbina, deci cu pompa distributoare VP

2.0 SDI 75 cai - Golf 5 si e PD

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

al meu este AQM dar nu ştiu c

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

relevant pt ce?

AQM=68 cai; ASY=64 cai

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.7 SDI 60 cai - Lupo, Arosa

1,9 SDI 64 cai - Ibiza, Fabia

1,9 SDI 68 - Golf 4

cele 2 1,9 de mai sus sunt de fapt niste AGR,ALH fara turbina, deci cu pompa distributoare VP

2.0 SDI 75 cai - Golf 5 si e PD

1,7SDI si 1,9SDI este si pe VW POLO, in cazul in care va cauta un SDI se poate uita si dupa polo de 1,7 sau 1,9 SDI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ti-am lasat placerea de a completa...

1.7 mai este si pe Caddy 2 la o adica :251: :angry:

si 1.9 ASY pe Caddy 3

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

avand in vedere ca am condus toate motoarele de care intreba colegul nostru (nu toate pe ibiza, dar tot pe masini micute), alegerea mea ar fi asa:

1. 1.4TDI 75CP daca te impaci cu zgomotul destul de pronuntat de tractoras (e cam cel mai zgomotos motor diesel pe care l-am condus vreodata)

2. 1.2 64CP

3. 1.9 SDI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si 1.9 sdi suna mai tare ca un tdi , la inceput e enervant , noroc ca nu il mai aud de muzica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iritaxidriver

Batranul 1.9tdi 90 cp il am pe Audi 80 B4 mod 93 de 11 ani in tara (adica praf mult) si pana acum, la 240 000 km se comporta rezonabil, ajuta inca in depasiri si imi fura cu deosebita vigoare cheia din mana de fiecare data cand o folosesc. Mai noul 1.9 sdi 68 cp il am in 2 exemplare pe golf 4 2003 combi, masini care fac taxi. La sdi se cunoaste lipsa de putere, zgomotul mai ridicat, tinand cont ca tre' mers mai turat ca sa compensezi lipsa de putere, dar ca aspect pozitiv, avem stabilitatea motorului tinand cont de simplitatea lui. Pentru drumuri extraurban recomand cu caldura Tdi, cat pentru oras trebuie sa ne orientam catre masini care torc frumos in relanti caci in starea asta (la relanti) se afla motoarele noastre mai mult prin orasele supraaglomerate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Va salut,

Am si eu o masinuta lupo cu motor 1,7 SDI, pana acum cateva ore stiam ca are 239.000 km ceea ce mi se parea ok. Adica am mai avut mici probleme de mecanica, dar motorul excelent. Intre schimburile de ulei nu trebuie sa adaug nici macar un gram, porneste la prima cheie, sunt incantat de motor si consumul acestuia, care pot sa spun ca este ceva mai mic decat cel declarat de producator. Acum sa va spun de ce am intervenit in discutie.......... si anume azi am mers la un prieten sa scanez si eu calculatorul masinii si dupa ce am verificat ce s-a priceput el acolo il vad ca isi schimba culorea tocmai descoperise ca masina avea 428.279 km. Si eu am ramas putin socat dar nu neaparat pentru cati km apareau pe bord ci pentru felul in care batranul SDI facea fata.

Subscriu cele spuse anterior despre SDI

- costuri intretinere mici

- consum mic

- cuplu ok

Va urez o zi placuta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- costuri intretinere mici

De-acord

- consum mic

De-acord

- cuplu ok

Nu-s de-acord. Un 1.9SDI de 68CP are 133Nm@2200rpm. Cel mai mic 1.9TDI (cel de 90CP) are 215Nm@1900rpm. Asta inseamna un cuplu mai mare cu mai mult de 60%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK imi cer scuze, am zis cuplu ok dar m-am cam abatut de la subiect......... in capul meu faceam o comparatie cu loganul de serviciu care are motorul de 1,5 dci si care teoretic e mai puternic, dar ceva mai lenes la turatii mici. Comparam cu alte motoare mai puternice dar care in oras se comporta mult mai slab. Sunt un pic cam iritat de toata lumea care reactioneaza in feluri ciudate cand le spui ca jumatatea ta de masina are un motor de 1,7 si doar 60 de magari, dar foarte mandru cand plec linistit cu a treia fara sa tuseasca.

In ceea ce priveste SDI vs TDI e ca si cum ai comapara un magar cu un armasar. Unul merge linistit, mananca doua paie si pleaca la drum iar armasarul trebuie sa galopeze. Acum fiecare cumpara ce crede ca are nevoie. Eu de exemplu sunt multumit de motor, dar in schimb tata are nevoie de ceva mai mult, iar din aceasta nevoie reise un consum mai mare, deci ce vreau eu sa spun e ca daca vrei sa mergi cu un SDI cum mergi cu un TDI sigur o sa ai un consum mai mare. Daca incerci invers sa mergi cu un TDI ca si cu un SDI in primul rand e pacat si in al doilea rand s-ar putea sa se uzeze mult mai repede........ probabil din cauza asta nu prea am vazut cai printre oi.

In concluzie cel mai bun este un motor cu rezistenta, costurile de intretinere si consumul unui SDI si performantele unui TDI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mircea Victor

Nu stiu cum sunt altii dar cand aud afirmatii de genu` "e mai bun un tico decat un golf,bora,jetta,plus cu motor SDI" mi se ridica parul in cap.De vreo luna sunt posesorul unui Golf 5 2.0 SDI-PD model 2005 echipare Highline cu 78 de cai scosi pe tester si viteza maxima atinsa de mine 175km/h la 3800 de rot/min si nu-mi dau seama care ar fi si de unde ar porni comparatia cu un tico lasand la o parte diferentele vizibile ma intreb daca acest minunat tico stie sau cel putin poate intra in curbe line cu 140-150 km/h sau e doar un vis a celui cu postul de mai devreme caci in mod sigur nici macar producatorii nu si-au propus sa scoat o masina care sa aiba ceva in comun cu caracteristicile unui Vw. Adevarat este faptul ca sunt mai lenese fata de un TDI nu atat la demaraj cat mai mult la depasiri si la urcare de la 100 de km/h pana la topspeed.Tot ca un amanunt este un dreum de 515 km pt care nu s-a grabit sa consume decat un sfert de rezervor adica 1/4 din totalul de 55 de litri (50+5 litri rezerva).Ca fapt divers si lucrand in prezent la National TV am okazia sa ma plimb foarte des cu neobositele Golf 4 Variant 1,9 SDI 68 de cai model 2001-2002 care au km reali la bord cuprinsi intre 350.000 si 530.000 si cu toate astea nu cred ca am avut vreodata placerea sa ma faca vreun tico sau ceva de genu.Motoarele merg perfect si datorita faptului ca reviziile se faceau cu 500 de km inainte de nr trecut in cartea de sevice.Am mai avut placerea sa merg cu 1.4 TDI de 80 de cai care paleste foarte des in fata orcarui SDI cu 4 pistoane si apropo de zgomotul mare produs de 1.4 TDI este din cauza motorului care este dezechilibrat de lipsa pistonului cu nr. 4.Acest motor de 1.4 TDI consuma cam in medie cu 1 litru in plus la suta de Km fata de 1.9 SDI acest lucru fiind datorat faptului ca motorul este un pic prea mic si diferenta de greutate dintre masini nu este decat de vreo 100 de kg nu stiu exact cat are 1.4 TDI.In speranta ca v-am fost de folos astep in continuare posturi in care sa nu mai comparati golful cu tico.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!