Jump to content

TDI vs SDI - Diferente, consum, fiabilitate, intretinere


SHARANEL
 Share

Postare recomandată

  • Administrator

Discutiile despre viteze maxime obtinute/obtenabile sunt interzise de regulament!

Va rog sa ramaneti ON TOPIC!

Multumesc pentru intelegere! :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

andy_nr10 si un consum de 8 % mediu la un SDI ti se pare un consum nu foarte mare? Este chiar imens. Am eu la ALH de 90 cp + chip un consum de 6.5-7 in oras (si dat pedale) si 4.8-5.5 in exterior (nu depasit 140-150).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie in consuma masina 8, cand ma chinuiau "talentele tineretii " ca sa citez un coleg de forum :D

si vino tu in bucuresti , ca sigur nu mai ai acelasi consum \;)/ este infernal in bucuresti vara

Modificat de DorianR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Si in iasi e jalnic traficul.Tinand cont ca andy_nr10 face zilnic autostrada Bucuresti-Pitesti mi se pare un consum mediu exagerat.Cati km mai face si prin Bucuresti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exemplu de trafic : Agronomie (arc triumf) - iesire bucuresti sos. alexandriei 2 ore.

iesire bucuresti - caracal 200 km - o ora 40 min .

colegul nostru a precizat ca nu iarta masina pe autostrada, deci daca ar conduce cu 120 sigur ar consuma mai putin masina :)

sa fie romania tara in care traim ? :icon_cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasa traversatul orasului, alt exemplu: Pasajul Lujerul, distanta 400m, timp 55 de min :mad: . Si ne mai miram ca sare consumul urban de 8-9l/100 chiar si la SDI-uri :D

Sper ca nu mai e vreun oras prin tara cu asa trafic cum e Bucurestiul....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum sa ai consum in Iasi de maxim 7% ? Eu am tot un ALH si daca merg doar in oras in ore de varf ia in jur de 8...8,5 %, poate chiar 9%. Si nu imi zi ca la 140-150 Km/h iti ia maxim 5,5% ca nu te cred. La 140 ai deja 3000 rpm/min, dar daca zici ca ai asa consum, mai ales ca ii dai si pedale, poate imi explici si mie cum sa scot acelasi consum ca tine :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna,

Si eu merg des dimineata intre orele 3-4 dimineata cu masina exploatata la maxim pe autorouta(locuiesc in franta) si am verificat consumu de mai multe ori . Deci cu golful meu TDI 90 AGR din 2000 cu 240+k km , cand fac franta- romania (o fac cel putin de 3 ori pe ani,si cu masina plina) daca ma duc cum merge taicamio cu ea, adica intre 110 si 140 km/h face cei 2500 de km cu trei plinuri jumate(max) si mai ramane motorina putin si prin romania, cand conduc eu intre 130 si 160 km/h si chiar cateodata 170-180 prin vaile alea din germania consum undeva pe la 6.5 -8max dar urc incet cu ia la viteza asta.

Deci la mine si la multi alti nu cred ca ar fi bun un SDI ptr ca ar consuma enorm la viteza si incarcatura asta.

In legatura cu consumul va rog sa nu mai ziceti cum ca SDI-ul consuma mai putin ca TDI (ma refer la vw golf 4). Va scriu aici caracteristicile de consum oficiale de la vw. Am carnetu cu toate vw golf (nu de pe net sau din auzite) :

SDI de 50kW/ 68cp berlina:

- Urban: 6.9 l/km

- Interurban: 4.2 l/km

- Total: 5.1 l/km

- Emisie CO2 : 138 g/km

TDI de 66kW/ 90 cp berlina:

- Urban: 6.5 l/km

- Interurban: 4.1 l/km

- Total: 4.9 l/km

- Emisie CO2: 132 g/km

(si golfu de 110cp consuma mai putin ca si SDI-ul)

Deci va rog sa nu mai spuneti ca SDI-urile consuma mai putin ptr ca nu ii adevarat! Puteti spune ca sunt ieftine, fiabile, usor de reparat etc, ce vreti dar nu ca consuma mai putin ptr ca nu-i adevarat . Merci.

P.S daca vreti alte informatii de pe oricare motorizare de vw golf 4, intrebatima pe PM.

have a good time

Modificat de ninu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut, e prima data cand asist la discutia aceasta, ca detinator a unui SDI va spun clar ca un consum mai mic decat al SDI-ului, mediu , in oras, in afara cum vreti voi nu aveti cum sa scoateti cu un tdi doar daca un 1.4 TDI sau 1.2 TDI, nu stiu cum merge in general lumea cu SDI-ul dar al meu nu papa cat spuneti unii dintre voi, asta verificat, singurl 1.9 TDI care se aproprie de SDI ca si consum e cel de 90 CP, si probabil in condus in acelasi stil, normal, nu la consum si nici cu viteza poate il egaleaza. eu sincer conduc la consum pt ca nu are rost sa fortez, clar ca nu merita, nu vreau sa discut de performante ca nu are rost, nici nu era ideea asta la inceputul topicului daca ati avut curiozitatea sa cititi prima pagina, dar revenind la consum, vreau sa stiu cati membrii cu 1.9 TDI au consum in afara orasului cu viteze medii intre 60-70, si au consum sub 4 l/100 km, eu conducand economic, mi-am schimbat mult stilul de condus, sunt mult mai atent la drum si la colegii din trafic, si am ajuns la cifre pe care poate unii nu le concep pentru o cilindree de 1900, eu in mod frecvent obtin in afara orasului e drept pe BC, dar e verificat cu plinuri si diferentele sunt mici uneori inexistente in sensul undeva intre 0-0.2 l, sub 3.5 l/100km si o viteza medie zic eu respectabila pentru romania si pentru masina de peste 60 km/h. recordul absolut e facut pe distanta de 155 km intre arieseni si cluj napoca in sensul in care le-am enumerat si este de 2.9 l/100km si viteza medie este de 53 km/h, da o sa fie comentarii de genu e in panta si asta reduce consumul, da stiu asta tocmai de asta am reusit sa obtin consumul acesta, dar cei care cunosc traseul si stiu cate localitati sunt si cum e drumul (foarte virajat) sper sa aprecieze consumul si oarecum si viteza medie care stiu ca este mica dar altfel ar fi fost greu, un alt exemplu ar fi Cluj - Jibou - Cluj, in total undeva la 170km si o viteza medie de 60 si consumul de 3.3, si aici e o diferenta de nivel intre cluj si jibou dar pt ca a fost facut dus intors este irelevant, momentan lucrez la cresterea vitezei medii si mentinerea consumului, am reusit si valori mai fericite de genu cluj - jibou la viteza medie de 72 si consum 3.4, dar aceasta in conditi optime de trafic redus si temperaturi exterioare optime gen 16-18 grade. am si drumuri in afara tarii si cifrele aici difera in principiu din cauza autostrazii, bineinteles ca si viteza medie difera, Cluj - Amsteradam - Cluj, 4000 km, viteza medie 89 km/h, consum 5, asta in conditiile in care prin germania mergeam in mod constant cu 160-165 viteza reala pe gps, si am atins o viteza medie de 114 km/h in conditile in care consumul era de 5.5, mai mult nu am vazut niciodata in afara orasului. masina merge nu pot sa zic nu, normal ca intotdeauna poti sa vrei si mai mult dar la capitolul consum eu nu cred ca exista motor de 1.9 sau peste care sa iti ofere satisfactia care ti-o ofera sdi-ul, stiu ca nu toti inteleg asta, dar la pt mine un consum mic imi ofera o stare mult mai buna decat o depasire facuta cu usurinta pentru ca per total consumul si bineinteles o viteza medie decenta e cea care contraza la final. degeaba conduci sportiv si tare daca la final ajungi cu 10 min mai repede dar pierzi la consum 1-2 l.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ce zici tu, mi se pare ca stai extrem de stresat si cu ochii pe BC non-stop si cu frica sa nu accelerezi cumva prea tare ca sa nu creasca consumul cu 0.1%, ceea ce mie mi se pare un pic aiurea. Zic eu ca ajunge ca ai un motor f economic si sa te bucuri mai mult de drum, nu merita sa stai asa stresat pentru cateva sute de grame...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o fi bun (fiabil) şi economic SDI-ul dar acum nu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... am spumegat de ciudă c
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Caddy are cutia mai scurta decat Golful sau Fabia SDI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aham... Se simte, chiar discutam cu un coleg pe treaba asta, da nu m-am gandit ca asta ajuta si la cuplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aham... Se simte, chiar discutam cu un coleg pe treaba asta, da nu m-am gandit ca asta ajuta si la cuplu.

Nu ajuta la cuplu, dar ajuta la puterea ajunsa la roata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar recent am spumegat de ciudă c
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un Golf 4 SDI .1.9 litri 68 cai putere. Motorul SDI inseamna Suction Diesel injection adica aspirat . Km reali 300 mii .

In conditii de oras este mult mai bun decat TDI pentru ca la turatii mici specifice aglomeratiei urbane

SDI-ul trage aer normal in comparatie cu TDI-ul.

Turbina la TDI-uri incepe sa se invarta pe la 2 mii de ture spre 2500 ture .

Sub aceste turatii turbina sta pe loc si nu numai ca nu pompeaza aer dar ea se comporta ca o jaluzea

impiedicand aspiratia normala a aerului de catre pistoane.

Turbina este pozitionata destul de etans in galerie , adica cu paletele destul de apropiate de margina galeriei.

Stand pe loc , obturand aerul motorul TDI incepe sa consume , se comporta ca un motor rece ce functioneaza cu socul tras.

Intra multa motorina si putin aer.

Amestecul este foarte bogat .

Computerul incearca sa dozeze motorina in functie de debitul de aer dar in conditiile in care turbina sta pe loc, aerul apropale ca nu este .

( aerul este insuficient ).

Motorul functioneaza producand calamina ( fum, funingina) in cavitatea cilindrilor , pe supape , pe segmenti in catalizator

si chiar pe turbosuflanta.

Scade timpul de viata al pistoanelor , al segmentilor , supapele se calamineaza , catalizatorul se infunda iar turbina de dezechilbreaza

prin depunere de masa si se strica inainte de termen.

Toate acestea iau amploare cand se apasa tare pe acceleratie la plecari de pe loc cand turatia se situeaza intre 850 si 2500 ture / min .

De aceea toate TDI-urile chiar si noi scot mult fum la apasarea violenta a acceleratiei.

Fumul pe care-l scot nu este generat in momentul cand iese ci este acumulat in catalozator incepand cu turatia de 850 ture .

Cand turatia se mareste funingina este eliminata fortat .

Pentru aprovizionari in oras cu depalasri usoare , cu incarcatura mare ( plin de marfa ), opriri dese , stationari dese cu motorul la relanti SDI-ul este de dorit.

Consumul este simtitor mai mic iar durata de deservire a motorului mai mare.( la 300 mii km ai mei la fiecare 10 mii km/schimb consuma ulei f putin 200ml )

Pornirea la minus 10 grade se poate face fara bujiile cu incandescenta ( dau direct la cheie fara sa astept ).

TDI-ul este indicat a fi oprit daca cronometrul de la semafor indica mai mult de 60 secunde ( poluare si calaminare ).

Cutia de viteze la SDI permite demaraje destul de bune in oras pana la 59 Km/h in treapata a doua .

La 60Km / h in treapata a doua turometrul inca nu este pe rosu.

SDI se fabrica inca in 2009 pe Caddy.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pornirea la minus 10 grade se poate face fara bujiile cu incandescenta ( dau direct la cheie fara sa astept ).

cum, cum?...eu nu am cunoştinţe tehnice dar aştept să se stingă tot pe bord şi să aud click-ul iar apoi dau la cheie, mai ales iarna. Să

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru aprovizionari in oras cu depalasri usoare , cu incarcatura mare ( plin de marfa ), opriri dese , stationari dese cu motorul la relanti SDI-ul este de dorit.

Cutia de viteze la SDI permite demaraje destul de bune in oras pana la 59 Km/h in treapata a doua .

La 60Km / h in treapata a doua turometrul inca nu este pe rosu.

Touche pentru ambele afirmatii. Cu mentiunea ca ajunge la 60 km/h, dar nu asa repede ca un tdi/benzinar/benzinar supra alimentat.

Plus ca, in caz ca e valabila prima afirmatie, a doua deja devine irelevanta pentru respectivul caz. SDI-urile sunt pe masini de curierat, de livrari la domiciliu (magazine online, care livreaza si electrocasnice/electrice)\

Bogdan, eu am un prieten care lucreaza la Ringier, distribuie Libertatea. Si au niste sprintere din 99-2000. Cu punte dubla. Alearga sprinterele alea de nu iti vine sa crezi. Deci ai perfecta dreptate, si cred ca ai zis tot: trebuie doar sa stii ce vrei de la masina ta si la ce te astepti. vrei sa nu-ti stea nimeni in fata, plateste pentru consum...vrei sa mergi cu 4% consum...mai limitezi numarul depasirilor... si nu ajungi printre primii la destinatie

Radu, corecteaza-ma, daca gresesc, dar nu asta e ideea, sa ajunga ceva mai putina putere la roata, dar sa castigi la cuplu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbina la TDI-uri incepe sa se invarta pe la 2 mii de ture spre 2500 ture .

Sub aceste turatii turbina sta pe loc

Turbina se invarte mereu, cum sa stea pe loc la < 2000rpm??

Radu, corecteaza-ma, daca gresesc, dar nu asta e ideea, sa ajunga ceva mai putina putere la roata, dar sa castigi la cuplu?

Nu prea, puterea la roata nu depinde decat de pierderile de transmisie, nu este multiplicata in cutia de viteze. :) Doar cuplul "e trecut" prin cutia de viteze (spre exemplu, masina mea in treapta 1 pune la roata ~4.000 Nm). Citesc acum mai sus si vad c-am scris pe dos :Driver: Mea culpa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna,

ADI vw sa imi explici altfel te rog cum turbina la TDI-uri sta pe loc sub 2000 tur/min ca sunt curios, si faza cu viteza in treapta a doua cu 60 km/h care ii faza, eu cu AGR-ul meu 90 TDI ma duc cu a 2 aproape 80km/h (stock) si care ii faza ?

Incodata, in legatura cu consumu v-am dat datele/statisticile despre un motor TDI 1.9 si un SDI 1.9 pe Golf 4 (pe pagina precedenta) . Parerea mea este ca daca vrei o masina economica intradevar iti iei un SDI dar nu de 1.9l iti iei un SDI de 1.2 sau 1.4 nu 1.9l daca tot vrei sa fi economic .

Si am mai azut cu ca SDI-iul ar polua mai putin ca un TDI pe care motoare? precizati ptr ca in cartea technica origina de pe vw golf 4 , arata ca SDI polueaza putin mai mult ca TDI.

have a good time

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intre tdi si sdi avantajul-i clar la tdi deoarece turbina ajuta si la turatii mici(pina la 1800 de ture) mai ales cele cu geometrie variabila si sa nu va inchipuiti ca ea sta pe loc pina la 2000 de ture si foarte vizibil si demarajul in rampa iar consumul nu este foarte mare.mentionez ca am reusit sa fac 1230 cu un plin(rezervor de 60 l )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SDI parca era Standard Diesel Injection.....in fine asta conteaza mai putin.

Ca sa fim intelesi, turbina se invarte de cand pornesti motorul si chiar cateva secunde dupa ce-l opresti. Ideea e ca pana in 2000 de ture viteza cu care se invarte e prea mica pt ca sa produca o presiune sesizabila in admisie (acel boost de dupa 2000). De aici "impresia" ca inainte de 2000 turbina nu se "invarte".

Asadar in nici un caz turbina nu te va ajuta la turatii mici, pt ca nu poate, pentru asta s-au inventat compresoarele mecanice.

Nu pot decat sa fiu de acord cu colegul Adi VW, la partea cu SDi-ul de oras. Problema e ca, din pacate, nu toata lumea isi permite o masina doar de oras si alta/altele pentru afara. In consecinta fiecare se descurca cu agregatul din dotare cum poate mai bine ;)

PS: De cate ori nu v-ati simtit ca va bateti joc de TDI-ul vostru, frecandu-l in a I-a si a II-a cu 30km/h in aglomeratie? :)

Modificat de mihaintz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!