Jump to content

TDI vs SDI - Diferente, consum, fiabilitate, intretinere


SHARANEL
 Share

Postare recomandată

prima oara cand aud asta.... dar la relanti turbina nu prea se invarte...nu prea i-ar trebuii mult ulei...daca asta ar fi problema ce sa mai zicem de cuzinetii de la motor...

:banghead: cred ca te contrazic la faza asta .....

nu confunda invartitul cu facutul de presiune

ori ce turbina la ori ce motor se invarte si in relanti din experienta mea .......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am o intrebare foarte interesanta pentru voi.

As dori sa mi se dea doar raspunsuri nu alternative, fiindca alternativele le conosc dar nu se pot realiza.

Asadar iata intrebarea mea: Am un VW Bora 2001, 1,9 SDI, Doresc sa imi vand motorul + Cutia de viteze + Planetarele + Cutia de la filtru de aer

Prima parte de intrebare este la ce pret m-asi putea astepta sa primesc pe ele (toate sunt in stare perfecta de functionare - 175000 km)

Intrebarea cea mare este : cat ar trebui sa pun diferenta ca sa imi cumpar un motor de 1,9 TDI (116-130 CP) + Cutie de viteze + Planetare + Cutia de la filtru de aer + Intercooler (nu tin sa fie noi .. ma refer din dezmembrari daca aveti ceva idee de preturi)

Astept raspunsurile voastre (va rog fara alternativa vinde-o si cumpara-ti alta ca asta am incercat de 8 luni sa fac si nu mi-a iesit pasenta si pret mare nu am cerut pe ea ..a sfost tot sub pretul pietei - asa ca va rog sa evitam acest raspuns .. doresc doar sa am idee cat imi trebuie strans si pus sus ca sa fac acea modificare.)

Va multumesc anticipat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hello,

Voi pune si aici o intrevare care am pus-o pe acest forul la TDI vs SDI si inca nu am primit nici un raspuns, poate am mai mult noroc aici.

" Am o intrebare foarte interesanta pentru voi.

As dori sa mi se dea doar raspunsuri nu alternative, fiindca alternativele le conosc dar nu se pot realiza.

Asadar iata intrebarea mea: Am un VW Bora 2001, 1,9 SDI, Doresc sa imi vand motorul + Cutia de viteze + Planetarele + Cutia de la filtru de aer

Prima parte de intrebare este la ce pret m-asi putea astepta sa primesc pe ele (toate sunt in stare perfecta de functionare - 175000 km)

Intrebarea cea mare este : cat ar trebui sa pun diferenta ca sa imi cumpar un motor de 1,9 TDI (116-130 CP) + Cutie de viteze + Planetare + Cutia de la filtru de aer + Intercooler (nu tin sa fie noi .. ma refer din dezmembrari daca aveti ceva idee de preturi)

Astept raspunsurile voastre (va rog fara alternativa vinde-o si cumpara-ti alta ca asta am incercat de 8 luni sa fac si nu mi-a iesit pasenta si pret mare nu am cerut pe ea ..a sfost tot sub pretul pietei - asa ca va rog sa evitam acest raspuns .. doresc doar sa am idee cat imi trebuie strans si pus sus ca sa fac acea modificare.)

Va multumesc anticipat ! "

Astept raspunsurile voastre .. ms mult de tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prima oara cand aud asta.... dar la relanti turbina nu prea se invarte...nu prea i-ar trebuii mult ulei...daca asta ar fi problema ce sa mai zicem de cuzinetii de la motor...

:vaidecapulmeu: de ce crezi ca e recomandat dupa ce ai mers cu o masina turbo tare sa astepti pe loc sa se raceasca turbina la relanti pana sa opresti motorul? ca sa o raceasca uleiul care trece prin ea...rotindu-se.

daca te uiti pe un ceas de turbo, vei vedea ca turbina merge mereu...pentru ca e legata direct la curentul de aer al motorului. prin ea trece tot timpul aer.

HackY25, mai bine schimbi toata masina, pentru ca manopera va costa destul de mult, si ar mai trebui si partea electrica..

legat de pret, cred ca poti gasi diferite anunturi pe net (germania) ca sa-ti faci o idee de diferente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce are in plus un tdi fata de sdi la parte electrica ?? (concret ce are in plus)

Partea cu manopera ma va costa destul de putin (am si vb deja pt manopera) .. am un prieten foarte bun mecanic si ma ajuta.

Masina sa o vand nu este o optiune .. m-am saturat sa umblu prin piata si prin situri cu anunturi fara nic un rezultat.

nimeni nu mai cumpara masini din Ro. toti merg afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vinde-o si cumpara alta. Pune-o sa fie cea mai ieftina pe autovit si o vinzi.

Ceea ce vrei sa faci tu este MULT mai complicat. O sa gasesti greu cumparatori la toate piesele tale... asa, deodata. Apoi o sa trebuiasca sa cauti un motor turbo in stare buna. Cu cutie si restul.

Apoi trebuie sa schimbi ECU. Apoi, probabil si imobilizatorul, cheile (nu stiu daca la VAG e asa... )

Apoi va trebui sa mergi la RAR sa iti treci toate modificarile astea in acte.

Apoi va trebui sa cauti service-uri bune care sa-ti fixeze micile defecte aparute in timpul sau din cauza transplantului.

Apoi o sa-ti dai seama ca mai bine mai cumparai o masina turbo sau te foloseai de SDI.

Modificat de r&d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

Pai Hacky25 eu am un seat leon 1.9sdi.Merge bine saracu.Tu nu gasesti sa o vinzi si eu nu gasesc mecanici buni :D .Masina o luasem SH,cu motoru varza am fost sa mi-l faca si mi l-au facut de mantuiala.Acum imi consuma 200g de ulei la 360 de km si mai bag si 15W40 Castrol GTX Magnatec,si am compresia slaba la cilindrii 2 3 4.Masina imi place ca merge frumos,motoru cum suna,pe mine unu nu ma deranjeaza zgomotu motorului ba chiar imi place,zici ca are sunet de broasca ;),de consum numai zic,zici ca merge pe aer .Daca dai motoru poate imi dai si mie un pm sa imi zici la ce bani,scuzati de offtopic.

Modificat de carceacristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma astept sa fac modificarea pe anu viitor .. masina nu o vand doar de dragu de a sti ca e vanduta desi in piata si pe bestauto am avut cel mai mic pret comparat cu restu masinilor din clasa ei .. ceram 6500e cand ceilalti cereau 7200 ne inmatriculata.

Asa ca mai bine risc sa fac modificarea.

La ecu am vb cu un prieten care face chip tuning si a zis ca imi face el remaparea si pune soft de cat vreau eu 110, 116 sau 131.

La partea cu se vinde greu si se cumpara tot asa de greu nu e chiar asa .. la 50 de km de Oradea sunt dezmembrari auto care accepta cu bratele deschise piese de SDI .. fiindca sunt putine si trec ca painea cea calda .. si acolo cu "putina diferenta" daca ai si noroc sa aibe pe stoc mergi cu ale tale piese si vii cu cele dorite acasa .. plus ca da si diferenta.

Masina cu ce sa le duc pana acolo si de acolo am.

Partea cu mecaica e ca si rezolvata. nu imi fac grija ca nu se pricepe sau ca vor aparea probleme dupa ce face modificarea.

de aia intrebam e cam la cat sa ma astept sa fie acea "putina diferenta" .. parerea mea ca se invarte intre 1000 si 1500 E

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ecu am vb cu un prieten care face chip tuning si a zis ca imi face el remaparea si pune soft de cat vreau eu 110, 116 sau 131.

nu ajunge motorul mai puternic si un soft, ca sa modifici puterea de la 68 la 105 sau chiar 130 de cai trebuie sa schimbi multe altele, cu siguranta ambreiajul si franele, dar e posibil sa nu iti reziste nici cutia de viteze sau planetarele. Ar fi bine sa te interesezi despre aceste aspecte inainte de a schimba motorul si implicit de a mari puterea masinii cu 90%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce are in plus un tdi fata de sdi la parte electrica ?? (concret ce are in plus)

Debitmetru de aer, sonda de presiune si temperatura aer admisie, electrovalva si actuator turbina, egr etc....

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ajunge motorul mai puternic si un soft, ca sa modifici puterea de la 68 la 105 sau chiar 130 de cai trebuie sa schimbi multe altele, cu siguranta ambreiajul si franele, dar e posibil sa nu iti reziste nici cutia de viteze sau planetarele. Ar fi bine sa te interesezi despre aceste aspecte inainte de a schimba motorul si implicit de a mari puterea masinii cu 90%.

la mine in lista de vanzari si cumparari era trecut : motor vandut si cumparat .. cutie de viteze (automat si ambreiaj) .. era trecut si cutia de la filtru de aer .. care include si debitmetru, Planetarele de asemenea.

In 2 zile daca nu imi iese o treaba cu schimbul de masina .. o sa ma vad nevoit sa tin ideea cu schimbarea acestor piese

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunteti prea obisnuiti cu upgrade-ul de la PC-uri sau copy-paste in Corel sau Photoshop...

In realitate, la masini e cu totul altfel. Nu ca tehnic nu se poate face, dar financiar nu merita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ecu am vb cu un prieten care face chip tuning si a zis ca imi face el remaparea si pune soft de cat vreau eu 110, 116 sau 131.

pe orice motor? adica daca ai de 101 iti pune el soft de 130 si ai 130 de cai? sau cum?

in ziua de azi toti fac chip tuning....bine zice r&d... "Sunteti prea obisnuiti cu upgrade-ul de la PC-uri sau copy-paste in Corel sau Photoshop.."

softurile de unde le ia? DC++? daca tu vrei sa te joci cu banii tai.... aia 2000 (minim)pe care ii pui, iei alta masina. chiar dacao vinzi mai greu pe a ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tocmai ca la ce drumuri avem e indicat TDIul ca sa ai cuplu si putere in depasiri - de asta cumparatorii fug de SDI, nu pentru ca nu ar fi fiabil, ci fiindca e comparabil de puturos cu o 1300 sau cu un Cobra Diesel vechi de 54 cp

cu SDIul pe Valea Oltului (sa zicem) vei merge fix in coloana frateste cu TIRurile...pentru cineva cu un stil mai batranesc sigur ca asta nu constituie un impediment, mai ales cand se gandeste ca SDIul consuma cam de 2 ori mai putin

daca am avea drumuri macar cu 2 benzi pe sens peste tot la cum se "asterne" la drum cilindreea SDIului ar fi perfect, compromisul optim pentru cei care circula mult extraurban...insa nu exista...

cat despre 180 km/h atinsi de SDI e perfect veridica informatia

eu am tdi dar conduc foarte des si o octavia sdi, e foarte buna masina dar fatul ca mergi cu 180km/h e pur fictiune.la o cutie cu 5 trepte la viteza de 180/h (viteza ce poate fi atinsa -adevarat) turatia este de 4500rpm din 5000 totale. daca mergi asa 200 de km s-a dus draqu cu afacera de masina economica ca iti trebuie alt motor, 100%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe orice motor? adica daca ai de 101 iti pune el soft de 130 si ai 130 de cai? sau cum?

in ziua de azi toti fac chip tuning....bine zice r&d... "Sunteti prea obisnuiti cu upgrade-ul de la PC-uri sau copy-paste in Corel sau Photoshop.."

softurile de unde le ia? DC++? daca tu vrei sa te joci cu banii tai.... aia 2000 (minim)pe care ii pui, iei alta masina. chiar dacao vinzi mai greu pe a ta.

ma refeream ca daca imi aduc motor de 130 cp cu toate accesoriile (turbo, intercooler .. etc etc) el imi poate scrie softu in ECU de 130 cp .. ca sa nu fiu nevoit ca sa vand sis a scumpar ecu de 130 cp .. poate nu m-am exprimat corect . sau poate ati inteles doar ceea ce ati vrut voi .. ma rog .. am obs ca degeaba am cautat un raspuns ca am primit doar ceea ce stiam deja.

Va multumesc tuturora pt raspunsuri, desi nu m-au ajutat cu mai nimica !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai ne bucuram ca te-am "ajutat" dar noi te-am sfatuit sa nu te apuci de ceva care nu are rost. daca tu tot vrei sa o faci...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit sa o dau la schimb + diferenta dupa lupte seculare si acuma am ce mi-am dorit .. Va multumesc de sfat :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alta solutie nici nu aveai, ceea ce vroiai sa faci tu acolo era munca de chinez batran si te costa 4278 euro. Ca sa nu mai spunem ca te alegeai cu o masina plina de improvizatii si carpeli.

Spune-ne si noua ce ai primit la schimb si cat ai dat diferenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am citit topicul, si am vazut colegi cu 1.9 SDI ce au mers cu viteze de 170-180 km/h. Nu stiu cum au reusit ei sa faca asta, pentru ca eu am mers o perioada buna cu un caddy de la firma, aceeasi motorizare, si mai mult de 145 nu am reusit sa ii dau, desi am mers de multe ori pe autostrada la Cta. Cu toate astea, eram foarte incantat de felul in care merge. Clar este un motor fiabil, care este facut sa reziste mult timp. Parerea mea este ca acest motor este destinat preponderent masinilor de carat (caddy in speta), si mai putin autoturismelor.

Oricum, sa revenim la TDI vs SDI.

Indiscutabil cine isi ia SDI, nu si-l ia pt liniute si pentru viteze de 160km/h. De un an de zile am masina din semnatura, an in care nu am prea condus si altceva (cand zic condus nu ma refer la un drum de 10-20 km). Acum aproximativ o luna de zile a trebuit sa iau o Skoda Fabia 1.9 SDI din Dr. Taberei si sa o duc la PBV1 pentru o revizie. Fiind obisnuit cu masina mea, am trait o senzatie foarte neplacuta cand am vrut sa ma inscriu in trafic, in fata unui camion, si masina nu raspundea asa cum vroiam eu la apasarea pedalei de acceleratie. Si exact cum spunea un coleg intr-un post anterior, mari probleme la depasire. A trebuit sa stau in spatele unui microbuz vreo 15 min, pana a facut el dreapta, pentru ca nu am fost in stare sa il depasesc. Si avusesem destule sanse.

SDI-ul este un motor care consuma putin, la un condus in oras, si chiar si afara atat timp cat nu isi ia talpa.

TDI-ul insa este o alta mancare de peste. Putere mai mare - consum ceva mai maricel, senzatie mai placuta la condus, sunet mai placut urechii (aici sunt subiectiv bineinteles).

De foarte multe ori, seara cand sunt singur in masina, si e liber pe sosea, opresc muzica, si ascult motorul. Am o placere deosebit sa fiu primul la semafor si sa plec in forta (schimb la 4000-4500 rpm), si sa aud turbina cu suiera, motorul cum rage, cum smuceste masina...

Daca ar fi sa enumeram plusuri si minusuri ar fi in felul urmator:

Plusuri SDI:

- Motor cu alcatuire simpla, deci relativ usor de intretinut

- Fiabilitate - din acelasi considerent

- Consum redus de combustibil

Minusuri SDI:

- Putere mica

- Consum ridicat la viteze mari

Plusuri TDI:

- Putere mult mai mare decat poate oferi un SDI cu aceeasi capacitate cilindrica

- Consum mai mic decat un SDI, la viteze mai mari.

- Performante asemanatoare cu ale benzinareleor, la un consum mai decent.

Minusuri TDI:

- Motor cu alcatuire complexa, implicit costuri mai mari de intretinere si reparatii

- Riscuri mai mari de a se strica diverse componente, datorita multitudinii lor

- Cost achizitie mai mare decat al unui SDI

Mai complex, implicit mai scump de intretinut este ina o treaba relativa. Parerea mea este ca daca un TDI este exploatat cu cap, poate fi la fel de fiabil ca un SDI.

Eu personal nu mi-as lua un SDI. Pot spune ca pana la 1800 rpm am un SDI, iar dupa 1500-2000 rpm am un TDI suficient de capabil.

In orice caz nu cred ca mai exista motorizarea SDI in cazul masinilor noi. (poate ma insel, nu am studiat oferta dealerilor)

Sper ca nu v-am plictisit cu parerile mele subiective, si va urez o seara placuta in continuare.

George

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai exista inca 2.0 SDI PD care e o idee mai gurmand ca si 1.9 SDI VP

caddy avea o hiba, normal 180 km/h SDI merge fara probleme

TDI consuma mai putin decat SDI la viteze mari doar daca nu se merge cu viteza constanta (trebuie sa stai cu piciorul mai mult pe acceleratie la SDI)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sunt posesor de SDI, chiar daca cand am fost dupa masina aveam in cap numa' benzinar, herghelii sub capota si alte figuri.... da dupa putin calcul m-am ales cu SDI-ul. 180 km/h ajunge fara probleme, la 180 pe ceas are 172 pe gps si colegul cu care am mers dupa ea si-a luat una identica si el i-a dat chiar pana la 185 pe ceas... eu la 180 am tinut-o doar cam 5 minute dupa care am lasat-o mai moale... doar o luasem pentru mine :D Normal e o masina ok de croaziera, consum mic, intretinere destul de ieftina..... pentru mine e masina ideala de concediu, de batut europa cu ea fara probleme. E drept ca in traficul de la noi i-ar fi fost buni macar vreo 15-20 de caluti in plus, da si asa isi face treaba. Oricum in oras am consumuri de pana in 7 ceea ce mi se pare minunat, facand comparatie cu cealalta masina (un Citroen Saxo 1.6 benzina) care chiar daca are numa vreo 900 de kile in oras imi sare bine de 10-11 uneori.

Deci parerea mea.... cine vrea consum redus si nu se grabeste prea tare.... merge SDI

Cine vrea tot un consum redus da vrea si putine cojones pentru putin sprint.... merge pe TDI...

Si pentru cine cojonesu' e pe primul loc ramane la benzinar.

De aceea eu folosesc pentru deplasari mai lungi SDI-ul iar la joaca si prin aglomeratie prefer un saxo vts de 1.6 (cine s-a dat cu asa ceva stie de ce :D ) iar pentru pescuit si frecat la noroi inca mai pastrez o old school Dacia 1300 de care nu-mi pare rau sa o bag pe unde cu Golfuletu' nici nu as visa :icon_santa:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As dori sa-mi exprim si eu parerea si experienta.

Momentan am masina din semnatura dar in perioada 2004-2006 am lucrat la o firma unde am avut placerea sa conduc si Caddy si Golf 4 cu motorizare SDI. Au fost masini second, Caddy cu 48.000 km adus si Golf cu 60.000-70.000 km ambele intr-o stare impecabila. Caddy-ul mergea binisor cu varful de viteza undeva la 150 km/h pe deal in jos chiar 160, in golf la fel nu am reusit sa bag mai mult de 160 km/h mai avea un frate geaman care prindea 170km/h pe care il conducea un coleg. Consum undeva intre 7-8 l/100km. Pana la urma Caddy-ul a ajuns la un coleg vitezoman care l-a omorat pur si simplu, s-a rupt cumva cureaua de distributie, s-a refacut chiulasa dar consuma mai mult ulei decat motorina deci probleme numai cu el. Daca le exploatezi cum trebuie merg bine si sunt foarte fiabile dar daca le fortezi la viteze peste 120-130 km/h pur si simplu le faci praf. Am condus si doua transporteruri mai mult timp unul TD din 95 si unul TDI din 2002 si caddy din 98 care nu era SDI dar nici turbina nu avea, astea 3 nu au avut moarte trebuia sa pui doar ulei si motorina in ele.

Nu putem sa facem o comparatie corecta fiindca nu fac parte din acelasi categorie la pret si la putere. Daca cumperi pt firma clar ca nu dai pe mana angajatilor niste boliduri de 115-130 CP ca sa le faca praf o data pe an plus intervin si costurile la cumparare si la intretinere.

Cum reiese de mai sus, sunt doua tipuri de motorizari pentru doua categorii diferite de utilizatori. Pentru uz personal nu as cumpara niciodata un SDI dar daca as avea angajati nu as cumpara pentru ei niciodata un TDI.

Modificat de msanyix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am o intrebare.

250 000 de km (facuti afara (DE..cred) este mult pentru un 1.9 SDI ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde in cati ani au fost facuti.

am vazut un golf 4 cu 400000km si mergea foarte bine! dar avea 4,5 ani de la prima inmatriculare, deci drumuri lungi pe autostrada probabil

daca ar fi o masina de posta, care ar merge numai in oras, nu stiu cum ar fi

concluzie: eu zic ca nu sunt multi pt un SDI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!