Jump to content

Coincidenta sau eroare de service?


mvr
 Share

Postare recomandată

Povestea a inceput cu o pierdere de antigel (200ml / 24h in stationare) pentru care m-am programat la reprezentanta. Problema a fost identificata si remediata prin inlocuirea flansei de la pompa tandem care picura motorina pe carcasa termostatului de apa, in timp distrugand garnitura de cauciuc a acestuia.

In aceeasi zi am platit si ridicat masina, am pornit spre casa si dupa cativa km mi-a aparut o eroarea "Engine Fault Workshop", a dat in nas o data dar a continuat sa ruleze ok. Dupa cateva sute de metri, aceeasi eroare dar de data asta s-a oprit motorul. Tras pe dreapta, stationat 1 minut, pornit spre casa, totul ok.

A 2-a zi m-am prezentat la reprezentanta unde m-au servit imediat. Problema: apa in mufa senzorului de debit aer cauza un scurt circuit. Apa provenea in urma spalarii motorului pentru operatiunea de mai sus cu pompa tandem. Au suflat, curatat cu spray de contacte, am plecat.

A 3-a zi aceeasi poveste, dar intr-o parcare. Porneam motorul, mergeam 10m, mi se oprea. Am incercat de 2 ori apoi am renuntat. Am scos mufa senzorului (stiam care ca ii vazusem pe baieti), am suflat, sters cu servetele, etc. Am reusit sa ajung acasa fara erori sau opriri neplanificate.

Peste weekend, am desfacut senzorul, masurat rezistenta. 36 Ohm. Pus la uscat langa aragaz, lasat cateva ore, masurat din nou, 39 Ohm. Pus la loc pe masina, totul ok pentru cateva zile.

Cateva zile mai tarziu, in drum spre Sinaia, aceeasi eroare scurt, apoi constat ca nu mai pot folosi pilotul. In locul setarii de viteza aparea un triunghi cu semnul exclamarii. Trag pe dreapta si zic hai sa mai suflu in senzor. Ma urc in masina, pun contactul si surpriza "STOP! Oil pressure, engine off". Verific uleiul, totul ok, mai completez 100ml si pun iar contactul. Aceeasi eroare. Pornesc scurt motorul, totul merge. Opresc imediat si il sun pe baiatul de la reprezentanta care-mi spune ca e grav, sa nu ma deplasez cu masina. Chem platforma, vine, si urmeaza 4 zile de asteptare

Marti, ma suna de la service si imi spune ca au identificat problema. Clapeta opritor in scurt. Fiind pe aceeasi ramura cu ventilatoarele si senzorul de presiune ulei, imi cauza eroarea respectiva + siguranta arsa. Bun, deci am scapat cu motor si turbina, hai sa schimbam mizeria. 2 zile mai tarziu, ridic masina si intreb : Sigur toata povestea asta, cu senzor, cu erori si cu clapeta in scurt nu survine in urma spalarii motorului? Raspuns : "Nu, clapeta opritor e capsulata, nu intra nimic, se mai intampla, horoscopul!"

Dupa 3 saptamani, adica ieri, opresc sa fac piata, imi iau nutreturile si dau sa plec. Pun contactul si apare "STOP! Oil pressure, engine off". WTF! Abia facusem revizia, deci ulei aveam garantat. Il verific, se confirma sub maxim cu 2mm. Scot cheie, bag cheie, aceeasi eroare. Sun un amic si-mi zice, porneste linistit ca nu are cum sa-ti raporteze lipsa presiune ulei cat timp nu e pornit motorul. Am pornit, a disparut eroarea si am mers cu sufletul la gura pana acasa, ~12 Km. Nu ma pricep, luni merg din nou la service, dar am vaga impresie ca de data asta o sa fie senzorul (sau switch-ul) de presiune ulei sau firele.

Daca ati avut timp sa cititi toata povestea, spuneti-mi ce impresie aveti? E o coincidenta sau service-ul ar trebui sa-si asume toate cheltuielile pe care le-am suportat dupa acea spalare a motorului?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mers la service marti, verificat senzor presiune (ok), presiune ulei cu manometrul (ok), cablaj (ok). Eroarea n-a mai aparut... pana azi cand am efectuat un drum Brasov - Poiana Brasov. Dus, totul perfect. La plecare, pornesc motorul si dupa 2 secunde se opreste, apare eroarea "Engine Fault Workshop!" cu spirala clipind urmata de eroarea "STOP! Oil pressure, engine off". Luat contact, pus contact, incercat pornire, nu mai vrea. A dat de 3 - 4 ori la automat apoi n-am mai incercat. Chemat platforma, din nou in service cu ea.

Nimeni priceput, sa fi auzit, intalnit, vazut ceva similar?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pb presiune ulei. Daca nu ai dat mult la automat-ceea ce poate genera resp mesaj, posibil pb pompa ulei. Sa desfaca baia si sa vada daca sunt pb. Vb si cu @EEXCALADE despre ac pb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! 

Da e problema arborilor de balansare (pompa ulei ) . Se rezolva .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai probabil ai probleme senzor G28, cablajul acestuia in zona cutie viteze. Sa verifice cablajul prin desfacerea lui din acel copex.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

G28 ,senzor vobrochen,nu are nici o legatura cu lipsa presiunii de ulei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca dai mult la automat si nu porneste posibil sa apara mesajul cu presiune ulei scazuta.

Daca are  eroare pe G28 motorul nu o sa porneasca(trebuie diagnoza in primul rand).

Off topic.

Salut Catalin/Mihai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspunsuri/pareri.

Din cate am citit senzorul G28 este legat de "engine speed". Eu n-am avut probleme cu pornirea si am sa repet si mai scurt cursul evenimentelor.

Spalat motor de catre service -> schimbat flansa pompa tandem/garnitura pompa apa -> eroare "Engine Fault Workshop" in mers -> remediere prin uscare senzor de debit aer -> ramas in drum cu erorile "Engine Fault Workshop" + "STOP! Oil pressure, engine Off" -> remediat prin schimbare clapeta opritor (presiune ulei OK) -> circulat cateva zile -> "STOP! Oil pressure, engine Off" la 5 sec dupa ce se pune contact, fara a porni motorul -> verificat presiune ulei + senzor, ambele ok -> ramas in drum cu erorile "Engine Fault Workshop" + "STOP! Oil pressure, engine Off"

In momentul asta masina e la service, fara sa mi se comunice care este cauza problemei. Dilema mea este urmatoarea :

Putea o spalare de motor sa cauzeze toate problemele aparute dupa remedierea pierderii de antigel?

P.S. Am 95000 km facuti in 7 ani, fara alte probleme. Singura interventie la motor a fost pe circulara cu injectoarele.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema se afla la arborii de balansare (pompa de ulei) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 19 mai 2016 at 0:40 AM, mvr said:

 Luat contact, pus contact, incercat pornire, nu mai vrea. A dat de 3 - 4 ori la automat apoi n-am mai incercat

 

Inca o data iti sugerez sa verifici cablajul sub acel copex. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun. O sa le verific pe ambele dupa ce o scot din service. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am ridicat masina. Cei de la service mi-au spus ca am avut niste pini oxidati pe mufa de la ECU. Pe factura am si o siguranta care a fost inlocuita. Nu am intrebat de ce, dar cand s-a pus in scurt clapeta opritor au mai schimbat o data siguranta.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...
alex_silva2003

Oil pressure stop engine check users manual

...

Mai intai am verificat presiunea cu un manometru plasat in locul senzorului. Presiune 0

Desfacut capacul la baie: imbusul original vw schimbat acum 1000km, perfect intact. 

Dupa 4 ore de citit 32 de pagini dedicate acestei probleme... probabil ca s-a uzat hexagonul de pe balansoar..

Trist...  astept sa vad ce costuri voi avea luni si ce solutie voi adopta!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alex_silva2003

Salutare din nou!

Intrucat s-a dovedit a fi o problema a hexagonului arborelui de balansare, unde intra axul (imbusul) pompei de ulei, solutia propusa de service (ansamblu nou 4.800 ron) nu ma tenteaza.

Astfel raman urmatoarele optiuni:

1. Conversie la o pompa pe lant cu schimbarea pinionului de pe vilbrochen - cost aprox 300 euro

2. Inlocuirea ansamblului cu unul SH  - cost: 800 lei ansamblu + cat va fi manopera

3. Modificarea gaurii de pe balansoar si inlocuirea axului cu unul de 100mm - care vine cu unele probleme si anume: 

     3.1a - nu cunoac pe nimeni in iasi care sa execute o astfel de lucrare

     3.1b - nu stiu ce costuri presupune reparatia

 

Prin urmare, personal as opta pt solutia 3, insa nu stiu unde sa merg pt asa ceva, la service-ul unde a fost identificata problema... nu stiu mecanicii.

Astfel daca stie cineva unde as putea rezolva astfel, va rog sa ma anuntati.

Daca nu... ramane sa pun o pompa de BKD, pe lant, facand o conversie a sistemului original, cu eliminarea balansoarelor si obturarea returului prin filet

Va multumesc!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate pune ax de 100 mm exact ca la pompa noua pentru care ti-au cerut 4800 lei.

Nu recomand pompa de 1.9 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mihai Passat CBDC

Salutare, o intrebare, am intelea ca la motorul 2.0 CBDC, 110 CP, an 2009, pompa de ulei nu e cu ax, ci de motor 1.9..nu stiu ce ar insemna. Imi poate spune cineva ce fel de pompa ulei am si daca la 260k km sa ma apuc de schimbat sa fiu sigur ca nu ma lasa? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai pompa clasica pe lant/curea de 1.9 tdi e fiabila...inainte sa o schimbi iei presiunea de ulei

Modificat de ionut10a
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CBDC-ul nu are arbori de echilibrare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mihai Passat CBDC
On 03.07.2018 at 14:20, EEXCALADE a scris:

CBDC-ul nu are arbori de echilibrare

Asta e un lucru bun dpdv al fiabilitatii? Ce sistem are in loc de arbori echilibrare? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU are nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!