Jump to content

Compatibilitate KIT PORNIRE (calculatoare) Audi A4 Cabrio - Audi A4 normal


Leone_PTM
 Share

Postare recomandată

Am deschis acest thread pentru a intreba daca cineva cunoaste sau are notiuni legate de compatibilitatea calculatoarele de berlina/break cu cele de cabrio . O sa va explic mai jos situatia mea.

Modelul meu - Audi A4 B6 Cabrio / Convertible / Decapotabil , an 2003/07, motor 2.5TDI V6 163cp, cod motor BCZ (Euro 4), cutie viteze automata / hidramata - Din ce am inteles ar fi tiptronic. Cod ECU - 8e0907401h , Serie sasiu - WAUZZZ8H04K002561
Masina a suferit o eroare umana , s-au pus 24v la pornire (robot pornire uitat pe borne pornire camion), in urma caruia i-au fost arse accesoriile de bord , toate calculatoarele masinii si airbag-urile declansate ....

Ma intereseaza daca se pot monta pe ea calculatoarele de berlina respectiv break (pe cabrio). Daca necesita , sunt necesare ceva modificari , si ce anume. Daca ecu-ul sau oricare alt calculator necesat pornirii este diferit (cele dupa cabrio) fata de cele de a4 normal (break/berlina). Am inteles ca intradevar confortul ar fi diferit deoarece comanda doar 2 usi si tot el ar avea treaba si cu calculatorul de decapotare , este adevarat  sau mai sunt si alte calculatoare care comunica cu cel de decapotare (fiindca aici intervine problema de compatibilitate/functionalitate) si sunt strict destinate doar modelului cabrio ? Ceasurile de bord am vazut unele de berlina si am descoperit ca au pe ele simbolul de "decapotare" , ceea ce vreau sa intreb este daca necesita "deblocare" a simbolului sau ceva modificari ?

O alta intrebare ar fi daca calculatoarele , respectiv kit-ul de pornire este compatibil , se poate monta dupa orice tip de KW/CP , resspectiv a mea este cea de 163cp (euro4), daca se poate monta un kit dupa modelul de 180/150/155cp . Daca este nevoie si de inlocuirea injectoarelor si a altor piese ? Deci ma intereseaza daca se pot lua calculatoarele (kit-ul de pornire) dupa un audi cu motorizare de 180cp si se pot monta pe masina mea (163cp) fara probleme, necesitatea de modificari sau inlocuirea altor piese . Sau este necesar inlocuirea acestora doar cu allele dupa o masina cu exact aceleasi specificatii tehnice , putere (163cp) ?

Din ce am inteles , pentru pornirea , respectiv functionalitatea/deplasarea masinii pe roti este nevoie de urmatoarel piese (kit pornire):
- Accesorii bord (ceasuri bord)
- Calculator masina - ECU
- Calculator injectie (electronica pompa injectie)
- Calculator cutie viteze 
- Centrala
- Impobilizator 
- Cip cheie (pornire)

Daca am omis ceva sau am scris ceva in plus , va rog sa ma corectati.

Foarte important din ce am inteles , acestea trebuie luate dupa aceeasi masina (toate calculatoarele) , pentru a nu fii nevoit sa le imperechezi ulterior (ex, - ecu cu calculator cutie - sa se scrie in ecu codul piesel "noi") , operatie ce nu este la indemana oricui si nu o poate efectua oricine detine o interfata "clasica" , iar costul cerut de cei ce detin "aparatura" si cunostintele necesare cerand un pret destul de piperat.

 

Multumesc frumos si astept raspuns in thread (indicat ca informatie pe viitor pentru ajutorul altor persoane) sau PM (mesaj privat) . Mihai

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut exact o situatie ca a ta dar acolo s-a sudat la masina cu bornele puse. Inprincipiu trebuie sa vezi care ecu-ri sunt defecte sa nu schimbi aiurea, un test ar fi indicat prima data. Pt pornire iti trebuie ecu motor, ceasurile de bord. Amandoua trebuie sa fie pereche si sa fie un cip valid. Electronica pompei posibil sa fi scapat, la mine a scapat, dar asta ramane de vazut. Eu am avut tot asa motorul de 163 cp cutie automata si era ecu cu seria 8E0907401M. Ceasurile de bord difera  si estetic fata de berlina, dar se pot monta si cele de berlina daca nu te deranjeaza aspectul asta. Cauta pe cineva sa iti faca un test si sa iti evalueze care piese trebuie schimbate. In cazul meu am avut defect ecu motor, airbag, ceas de bord, ecu coloana de volan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 06.05.2016 at 2:52 AM, terrabyt said:

 

Terrabyt, iti multumesc pentru sfat, ajutor si voi atasa un text/msjs , raspuns postat tot de mine pe un alt forum de specialitate , unde se gaseste rezumatul in mare cam , cum au stat lucrurile cu masina .

"Audi66 in primul rand tin sa iti multumesc pentru ajutor.

Mecanicul este un baiat pe care mi l-a recomandat o cunostinta , si din ce am auzit de la lumea este destul de apreciat , dar lucrul care mi-a placut mie la el este ca mi-a spus de la inceput exact cum sta situatia si costurile pe care le preconizeaza. Asta in masura in care am fost la un alt electronist , renumit reparator de calculatoare de masina din Bucuresti , care mi-a ceut o suma la inceput si dupa 2zile mi-a cerut de 4ori mai mult (fara nici o exagerare) si care m-a mintit inca de la inceput ca imi schimba calculatoarele, si nu a facut nimic altceva decat sa incerce sa le repare, iar rezultatul dupa 11luni (da 11luni de zile) , mi-a dat-o mai defecta decat inainte (mi-a uitat capacul de la ecu deschis si a plouat in el si a corodat releele si mufele, a plouat in masina , mi-a lovit-o in parcare, mi-a spart plasticele si carcasele de la calculatore , plasticele din interior cu cleme rupte sau bucati lipsa, sparte , ceasuri de bord originale sparte, ecu cumparat de mine - altul in afara de cel dupa masina , stricat si acela, plus multe altele si sa nu mai punem ca i-am dat toti banii si am ramas si acum astept sa ii recuperez ...) .

Calculatoarele sunt sigur toate prajite , sau cel putin daca nu erau prajite, acum sigur sunt dupa ce au iesit din mana celuilalt "meserias" care mi-a smenuit intreg sistemul. De aceea am si tinut sa fac paranteza de mai sus legat de "mecanici".
Masina a "primit" 24v si nu s-a declansat nici un sistem de siguarnta iar curentul a trecut prin intreaga instalatie electrica si a ajuns / afectat toate calculatoarele (din spusele electricianului dinainte, unde a fost imediat dupa "corentarea' cu 24v).
Celalalt electrician dinainte a reusit sa spun asa sa o porneasca , dar masina nu se accelereaza mai mult de 2000rpm (si in acele ture urca destul de greu) si nu functioneaza cutia de viteze, nu intra in nici una din trepte. Tin sa precizez ca masina mea porneste fara ceasurile de bord (in prezent nu are nici un ceas de bord si porneste la cheie) si din ce am inteles de la celalalt mecanic (cel nou) ca mi-a smenuit calculatoarele, a pus nu stiu ce pe "on" si ca este posibil ca masina mea sa porneasca si fara cipul din cheie , doar cu lamela (nu am incercat). El avea niste ceasuri de bord (primul mecanic) si le-a tot plimbat pe bord , le-a tot sucit ,a tot dezlipit o piesa si lipit dupa unul pe altul , ba la un moment dat a pus-o pe un "cleste" la calculator si a rescriso , dar nici unul din ele nu vedea cutia de viteze , cu toate "eforturile" lui.
Ce mi-a spus mecanicul cel nou a fost ca , calculatorul meu de motor (ECU) nu vede selectorul dupa cutia de viteze si ca nu il poate "invata" vitezele / treptele . Mi-a spus ca mai sunt o serie de erori (foarte multe) si ca nici ECU-ul nu ar fi bun , ca ar fi scris , facut prost .... De aceea mi-a recomandat varianta cea mai simpla si rapida , comandarea unui kit intreg de calculatoare. Mi-a spus ca el nu repara calculatoare , dar cunoaste pe cineva , dar dureaza ceva pana le repara "dibuieste" si ca el nu poate sa imi garanteze lucrarea (cat vor merge sau cat de bine vor merge). Si din ce m-am interesat si mi-a spus si el , costurile intre unele "noi" si reparatul celor vechi nu era unul chiar asa semnificativ incat sa ma indrept spre optiunea aceasta , mai ales dupa experienta traita cu celalalt mecanic de dinainte.
El mi-a spus ca toate calculatoarele trebuie sa fie dupa aceeasi masina pentru a nu mai fii nevoie sa le rescrie in ECU pe fiecare dupa aceea , si ca el nu poate sa faca asta (am inteles ca ar fi nevoie de un tester/program mai complex, special) , iar costul ar fi destul de piperat.

Faza cu "imobilizatorul" si "centrala" , sunt "obiecte / cuvinte" luate de la primul mecanic , care asa mi-a trecut pe deviz (ca trebuie sa le cumpere si cat ma costa fiecare). Din ce am inteles , imobilizatorul ar fi cel care citeste cheia (cipul din cheie) , iar centrala ar fi unitatea care comanda imobilizatorul si nu mai stiu ce ...

Daca ai notiuni legat de aceasta problema cu care ma "confrunt" astept cateva sfaturi si idei. Daca pot "imperechea" calculatoarele dupa diferite masini simplu si eficient (cum) , daca ai vreo idee despre functionalitatea masinii in prezent (nu se accelereaza si functioneaza fara ceasuri bord) , daca este in regula ceea ce mi s-a facut si daca pot merge mai departe pe acest "drum" , lucru care eu sincer nu stiu daca este chiar ok , tinand cont ca din ce am vazut masina (calculatoare) sunt toate magarite , peticite , smenuite si din ce am inteles si scrise , setate incorect ...

Orice parere , idee , opinie ste binevenita . Multumesc inca o data pentru ajutor."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

acum,  sa zicem ca ECU (motor) si ceasurile - poti utiliza de la orice A4 compabil - se fac pereche, etc - pentru imobilizator.

mai departe - calculatoare de usa - nu se potrivesc de A4 - trebuie sa vedem mai departe ce module sunt afectate, ce coduri au, etc.

masina merge fara ceasuri - deoarece ti-a facut immo off - un fel de bypass, peste sistemul de imobilizare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vb cu Florin daca are timp sa te ajute cu o scanare sa vedem despre ce este vb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc frumos amandurora pentru ajutor si voi lua legatura cu Florin in cursul acestei saptamani pentru a stabilii o intalnire/diagnoza , dupa care voi revenii cu detalii. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!