Jump to content

Tampoane motor - probleme


C o s m i n
 Share

Postare recomandată

As vrea sa tratam in acest topic STRICT problemele de tampoane motor si NU vibratiile din alte cauze, pentru care exista deja destule topic-uri.

Poate multi dintre voi v-ati lovit de problema vibratiilor in caroserie la motoarele diesel.

Eu am primit cadou vibratiile acum 10 ani odata cu masina. Insa abia acum am ajuns la niste rezultate concludente.

 

Dupa cum se stie, tot ansamblul motor/cutie se sprijina pe 5 tampoane:

- tampoanele cutiei

- cele 2 tampoane hidraulice ale motorului P1010124.jpg

- tamponul plin frontal.

Insa acesta din urma cred ca are rol mai mult de mentinere a pozitiei motorului, permitand usoara rotire in jurul axei la accelerare/decelerare. IMG_5767.jpg

In trecut, eu am schimbat acel tampon frontal, fiind foarte uzat. Evident ca nu s-a imbunatatit nimic. Poate dimpotriva. Insa abia acum inteleg de ce s-a uzat: motorul statea pe el, nu pe tampoanele hidraulice.

Ulterior am slabit acele suruburi ce tin "nuca" in care intra tamponul (e un suport de aluminiu prins pe baia de ulei). 

In momentul in care motorul s-a lasat exclusiv pe tampoanele hidraulice, vibratiile au disparut total. Parca era alta masina. Problema a fost ca dupa un timp am observat uzura buretelui amortizor de pe scut. Semn ca motorul era prea jos. L-am ridicat inapoi dar au reaparut vibratiile.

De aici deduc ca la mine tampoanele hidraulice... ori s-au tasat, ori a pierit uleiul din ele si s-au scurtat. Dar... de ce daca totusi las motorul pe ele, nu mai vibreaza caroseria?

In trecut a existat suspiciunea ca n-ar fi tampoane originale si poate ca nu sunt hidraulice. Dar din cate stiu nu exista decat OE, iar daca nu erau ok, nu mai amortizau nici cand am lasat motorul pe ele.

Am vazut relatarile din diverse topic-uri despre vibratii, ca atunci cand macar unul din tampoane e obosit, se transmit foarte tare vibratiile in caroserie. Intrebarea e... de ce? Cumva pentru ca odata cu pierderea uleiului s-a scurtat si toata sarcina cade in grija tamponului frontal care... evident, nu poate amortiza suficient?

Exista o anumita procedura de reglaj a acestui sistem de amortizare, sau doar inlocuiesti piesa si gata? Ca la cel frontal clar exista posibilitate de reglaj.

N-am avut sficient curaj sa investesc in doua tampoane noi, fara a avea certitudinea ca ele sunt vinovatele. Le-am studiat amanuntit dar nu se vede nicio crapatura, nicio urma de scurgeri din ele.

Cert e ca am cele mai mari vibratii din cate diesele am condus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In prima poza, sunt tampoane de aceeasi parte ? Unul nou si unul uzat ?

N-am scapat nici eu de vibratii, mai am de schimbat axa cu came. In rest nu sunt alte reglaje, doar cel din fata, cum ai spus, nu trebuie sa atinga sus/jos in repaos, sau ralanti.

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci banuiala devine certitudine...

La mine nu doar atinge in cel frontal. E principalul punct de sprijin. Deci complet gresit.

Pozele sunt de pe net, pentru a fi mai explicit. Cele doua sunt identice, doar ca pe dreapta are protectia de silicon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Le-am schimbat vreo 4 ani in urma, aveau sigur coduri diferite. Mi-e ca au elasticitati diferite, sa nu intre in rezonanta la anumite turatii. Parca nu le-am aruncat, le caut sa ma uit pe coduri.

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil, n-am acordat importanta. Pozele le-am pus la intamplare, pentru a evidentia piesa.

La mine nu-i rezonanta. Vibreaza motorul non-stop. Inca n-am ales varianta de remediere. Dar as vrea sa fac niste saibe de 5mm din teflon sa le bag intre suporti si tampoane. In felul asta sa mai inalt motorul, las in jos suportul central si sper sa iasa ce trebuie. Daca nu, o sa iau la masurat lungimea tampoanelor si eventual le schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Am schimbat si eu suportul de pe partea soferului (urmeaza si celalalt) si m-am ales cu vibratii, altele fata de cele cunoscute motorului diesel. Am reglat la suportul ala un weekend, cu teste si cu toate cele si tot nu I-am dat de cap.

Sa vad care-I efectul dupa ce schimb si celalalt suport.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, C o s m i n said:

... Dar as vrea sa fac niste saibe de 5mm din teflon sa le bag intre suporti si tampoane. In felul asta sa mai inalt motorul, las in jos suportul central si sper sa iasa ce trebuie. ..

Este buna solutia si inglobeaza putina manopera, dar normal ar fi sa asezi tragerul si tubulatura a.i. sa permita reglajul suportului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suportul frontal merge reglat si acum, dar se lasa motorul prea jos din cauza tampoanelor hidraulice care par a fi prea scurte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca suportul de cauciuc atinge nuca in partea de sus permanent inseamna ca nu mai poti regla.

Tampoanele doar pierd uleiul, nu-si schimba lungimea, cel putin ale mele erau la fel de lungi ca cele noi. Eu merg totusi pe ideea ca nu este ansamblu trager la locul lui.

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oala aia de aluminiu ce e prinsa pe baie, e reglata foarte jos acum. Daca ii slabesc suruburile, el fuge in sus si motorul vine in jos pana se lasa pe cele hidraulice. Iar pe tamponul frontal nu se mai sprijina.

Deci se poate regla inca mult.

Si asa a fost de cand am luat masina. Pe atunci avea 6 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 4/10/2016 at 10:16 PM, C o s m i n said:

...In momentul in care motorul s-a lasat exclusiv pe tampoanele hidraulice, vibratiile au disparut total. Parca era alta masina. Problema a fost ca dupa un timp am observat uzura buretelui amortizor de pe scut. Semn ca motorul era prea jos. L-am ridicat inapoi dar au reaparut vibratiile...

In final problema este alegerea intre vibratii si uzura buretelui de pe scut + baia mai jos cu 15mm. Pentru un sofer responsabil nu este semnificativ, si offroad nu cred ca faci. Daca s-a schimbat ceva la prinderea scutului inainte sa iei masina. Pana in 6ani daca a avut o distributie facuta, mecanicii, stii cum sunt ... Prinderea scutului de langa cel al cutiei se face pe niste lamele, care pot fi indoite ...

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand ajung sub masina, voi analiza si prinderile alea.

Macar s-a clarificat ca motorul NU TREBUIE sa stea pe bratul din fata.

Nu stiu insa cat sunt de uzate tampoanele mele. Nu sunt rupte, nici crapate, n-am vazut nici urme de ulei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai vin cu un rationament : daca motorul sta pe suportul central, cele 2 tampoane stau tensionate permanent, incercate la tractiune. Tampoanele se comporta ca niste arcuri cu amortizoare centrale intinse permanent, in afara domeniului de lucru, asa ca amortizoarele nu vor lucra. In timpul functionarii motorului, oscilatia acestuia face ca un tampon sa fie comprimat in timp ce opusul sa fie alungit. Daca tampoanele sunt deja alungite, adica la capatul domeniului de alungire elastica, motorul va trage efectiv de lonjeroane.

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam asa vad si eu situatia. Ori alungite, ori in pozitie neutra, dar cele doua hidraulice nu lucreaza momentan. Doar bucsa aia de spuma din fata e solicitata la maxim.

Vorbesc cu cineva sa-mi faca niste saibe de-alea si ma apuc de treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate si din aluminiu. Eu am zis teflon pentru ca teflon are si tamponul in capete.

Dar o sa reziste oricum. Diametrul e de vreo 50mm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Dupa multe experimente, am ajuns sa iau alte tampoane. Doar ca acum am la alegere. :D

Am mai multe, insa nu-mi dau seama care cum ar trebui sa fie.

Intrebarile ar fi cam asa:

1. Din cate stiu, cel de la pasager e hidraulic, cel de la sofer e cauciuc plin. E corect sau nu?

2. Exista motorizari care au ambele tampoane hidraulice?

3. Ce se intampla daca le pun ambele hidraulice?

Inlocuirea nefiind o operatiune usor de facut, as vrea sa fiu cu lectia invatata si sa obtin eficienta maxima. Momentan cel din partea soferului e rupt complet. Doar atat ca mai sta acolo. Si scartaie insuportabil la demaraj.

Astea cred ca ar fi ambele de dreapta. 8D0 199 382 AE si 8E0 199 382 AG. Mai am inca unul FEBI de dreapta si unul OE de stanga, toate fara probleme.

49994707JQl.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu la avf le am pe amandoua hidraulice ,stiu asta, ptr ca la schimbul de ulei le-am vazut pe amandoua scurse. La b5-u cu motoare clasice am vazut ca au unul hidraulic(sub turbina) si celalalt cauciuc plin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce vrei tu sa fi mai catolic decat Papa?
Pune ceea ce ai pe masina, eu am optat pe Ruville ca sunt nemtesti si noi.
Si mecanicul meu spunea ca sunt "curse" .... acum NU stiu daca ambele sau doar unul.
Daca vrei si te intereseaza vin cu codurile de piese, asa poti verifica daca sunt ambele hidraulice sau doar unul singur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca asa vreau eu.

Din acelasi motiv pentru care vreau sa pun tampoane de V6 quattro la cutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca merg de ce nu...da am impresia ca neamtul NU de prost a facut 2 tampoane diferite....am eu impresia asta, nu-mi explic de ce.
Din partea mea poti sa-ti pui si de Vw Phaeton....e masina ta si faci ceea ce vrei tu, corect!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, nu de prosti. Iar explicatiile sunt binevenite impreuna cu argumentele corespunzatoare. Sunt interesat eventual de rezultatele unor experimente. Ca la nivel teoretic-amatoricesc am si eu o gramada de motivari pro si contra in cap.

Intre timp am primit confirmarea ca AMBELE tampoane de la motor sunt hidraulice, chiar daca au coduri diferite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut la passatul meu tamponul stînga are cod 8do199379AE. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am montat ambele tampoane de mai sus si se comporta excelent.

Am avut 2 de-astea. Cred ca-s generatie mai veche:

1473953008391-368317953.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!