Jump to content

E-MFA Addon Homemade


DoCGarage
 Share

Postare recomandată

Datorita interesului mare pentru astfel de "cercetari"\"modificari" rog un moderator sa inchida\stearga topic-ul. Cercetarea continua in particular. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare !

Mie mi se pare foarte interesat, ai putea continua cu topicul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa schimbi si ABS-ul cu un modul mai nou. Viteza nu o mai arata deoarece o ia de la senzorul de ABS stanga fata prin can de la modulul de ABS.

IMMO of trebuie sa faci pe masina ta, pe ecu , deoarece ceasurile de passat nu au partea de immo in ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Al Bundy Multumesc mult pentru informatii.

Masina mea nu are ESP. Are doar ASR.

Exista pompa de ABS compatibila cu aceste ceasuri doar cu ASR? Daca da te rog ajuta-ma cu un cod.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 9/11/2017 at 21:27, Dobre Catalin a scris:

Datorita interesului mare pentru astfel de "cercetari"\"modificari" rog un moderator sa inchida\stearga topic-ul. Cercetarea continua in particular. Multumesc.

Eu ti-am mai zis ca e foarte interesant ce faci, asadar,  please continue! Citesc fiecare update al topicului. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, Dobre Catalin said:

@Al Bundy Multumesc mult pentru informatii.

Masina mea nu are ESP. Are doar ASR.

Exista pompa de ABS compatibila cu aceste ceasuri doar cu ASR? Daca da te rog ajuta-ma cu un cod.

Daca are doar ASR, teoetic nu ar fi trebuit sa apara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, in cazut asta e ciudat:

ABS: 1K0-907-379-P

CAN Gateway: 1K0-907-530-L

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si se mai poate ca, nici-o pompa ABS de pe golf/jetta sa nu fie compatibila cu ceasurile de passat, deoarece acolo ABS lucreaza impreuna cu modulul franei de mana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 12 ore, Emy D a scris:

Eu ti-am mai zis ca e foarte interesant ce faci, asadar,  please continue! Citesc fiecare update al topicului. :)

Omul are nevoie si de ajutor si de sfaturi si de discutii tehnice. Nefiind prea multa activitate pe topic s-a resemnat. Din pacate eu nu ma pricep ca as fi participat la discutie cu cea mai mare placere.

Dar poate avem noroc cu Cristi si @F l o r i n Poate mai intra si @C o s m i n si atunci devine super interesant. Terrabyt in masura timpului disponibil se implica si el.

Deci Catalin, keep it up :D 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc tuturor pentru sustinere. Clar o sa lucrez in continuare, nu pot sa renunt :))Pana la urma trebuie sa iasa.

@Al Bundy O sa fac diseara cand ajung acasa un sniffing pe CAN cu ceasurile de G5 pe masina sa vad ce mesaje trimite abs-ul catre ceasuri si o sa compar cu ce mesaje asteapta sa primeasca ceasurile de Passat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Am facut niste teste si se pare ca ceasurile de Passat(nu stiu daca toate sau doar acestea pe care le am eu) asteapta niste mesaje pe CAN despre ESP, Hill Climb Control si TPMS. De ce nu inteleg. O varianta ar fi ca nu exista Passat fara ESP?! Am incercat sa ii trimit mesajele astea pe CAN ca si cum ar veni de la ABS dar nu am reusit sa-l pacalesc.

Modificat de Dobre Catalin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CAm da,  nu am vazut passat b6 sau b7 fara esp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu conteaza daca are sau nu abs, bordul asteapta mesajele dupa un altfel de format, de aceea pe abs/esp nu ai nici o eroare dar totusi ceasurile de bord afiseaza aiurea martorii.

Iti atassez o parte din ce stiu si eu despre abs poate te ajuta.  La modelul si generatia ta de masina abs trimite id : 1A0, 4A0,4A8,5A0. La modelel mai noi pe langa aceleasi se mai trimite si 1AC posibil si altele nu am studiat asa mult :) . Unele mesaje au un byte care este  un contor pt verificare. O sa incerc sa loghez si eu id astea pe o masina mai noua sa vedem exact care este diferenta. Incerca la asr tau sa vedem cum arata mesajele mai exact.  In canhacker ai posibilitatea sa pui filtre dupa id si sa salvezi sub forma de trace. Posteaza fisierul dupa ce il ai salvat. 

ABS.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am descoperit ca mai este si id-ul 5A0 care arata cam asa:
Byte1 Transversal acceleration
Byte2/3 Wheel speed
Byte4/5 Time stamp
Byte6/7 Path pulses

In plus pentru Passat B6 mai este un ID specific 0x4A0 in care vin urmatoarele informatii:

Front left rotation direction
Speed front left
Front right speed
Rear left rotation
Rear right rotation
Rear right speed

Hai ca o sa fac diseara un log si il postez sa vedem ce vine de la pompa mea catre ceasuri.

Modificat de Dobre Catalin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eduard Catalin Novgorodschi

Poate putem cumpara un modul de la kaufatec si sa il facem bucati sa vedem cum face. Dupa care sa il multiplici la alte costuri. Pe principiul made in china.... E doar o idee. Bafta in continuare cu proiectul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 minutes ago, Dobre Catalin said:

Salut,

Am descoperit ca mai este si id-ul 5A0 care arata cam asa:
Byte1 Transversal acceleration
Byte2/3 Wheel speed
Byte4/5 Time stamp
Byte6/7 Path pulses

In plus pentru Passat B6 mai este un ID specific 0x4A0 in care vin urmatoarele informatii:

Front left rotation direction
Speed front left
Front right speed
Rear left rotation
Rear right rotation
Rear right speed

Hai ca o sa fac diseara un log si il postez sa vedem ce vine de la pompa mea catre ceasuri.

de acceleratie laterala nu o sa vina si nici de sens de rotatie de la rotile spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Eduard Catalin Novgorodschi Stiu ce spui. Hardware vorbind putem sa vedem ce se intampla acolo. Dar din pacate nu cred ca putem sa scoatem firmware-ul, si fara firmware nu prea avem ce sa facem. Legat de costuri imi doresc sa fie un proiect open source. De asta incerc cu Arduino.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eduard Catalin Novgorodschi

Vad ca exista inclusiv cu grafice pe MFD+ aici http://www.fis-control.de/index_en.html

Firmware aici : 2017-07-15_-_fis_control.fw

Este si un configurator http://www.fis-control.de/config_en.html

 

2016-07-19_-_IMG_1318.png2016-07-12_-_IMG_1297.png2016-07-12_-_IMG_1296.png

Modificat de Eduard Catalin Novgorodschi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut! am sa-ti raspund aici la cateva intrebari de pe alt topic:

- ABS-ul nu iti va merge in veci cu aceste ceasuri alb/negru sau color (din aceasta cauza iti bipaie clusterul). iti trebuie pompa cu indice minim Q, sau retrofit la mk60ec1. (trebuie si 2 conducte schimbate + fire refacute in mufa)

- PCB-ul clusterului de passat difera fata de cel de golf/tiguan/scirocco.  Nu ai immo in ceasuri, martorul de frana de mana diferit, posibil si altele. Pentru ce vrei tu sa faci - presupun CAN sniffer si trimiterea de comenzi la cluster ar trebui sa fie ok. Presupun ca te-ai prins deja ca poti porni masina cu clusterul original, apoi il pui pe cel nou si timp de ~10 minute te poti juca cu el (fara sa opresti masina).

- Daca vrei sa faci retrofit la ceasuri alb/negre sau color, NU folosi cluster de passat - sunt diferente prea mari la PCB si efectiv nu merita deranjul. Poti lua scirocco / eos / tiguan - carcasa intra direct unde vrei :D

- Chiar zilele astea ma uitam pe un proiect asemanator cu ce faci tu. Iti las link-ul poate te ajuta: https://hackaday.io/project/6288-volkswagen-can-bus-gaming

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hello,

Intre timp am mai descoperit niste mesaje noi si am zis sa le folosesc corespunzator.

Am luat un senzor cu ultrasunete, cu care se poate masura distanta. Acest senzor poate masura pana la 5-6m. L-am conectat la placuta de dezvoltare iar placuta de dezvoltare mai departe la ceasurile de bord prin CAN. Am ales sa ma folosesc de led-ul verde pentru cutia DSG(acest led verde in mord normal este un warning cand se muta shifter-ul din P in D sau R). 

In cazul de fata, led-ul sta aprins cand distanta intre obstacol si senzor este intre 20 si 10 cm si incepe sa palpaie daca distanta scade sub 10 cm. Aceste distante mici le-am ales pentru usurinta testului.

Video:

Ma gandesc daca sa-l montez pe masina, tinand cont ca eu nu am DSG, si acel martor nu este utilizat, ar merge sa-l folosesc pe post de warning light pentru franare, vedem...

p.s. Vitezometrul oscileaza din cauza timming-ului mesajelor prin care ii trimit viteza si rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suuper! Un senzor mai bun care sa bata vreo 50 m nu gasesti? Si sa il faci sa emita si un sunet prin buzzer, pentru ca nu stai intotdeauna cu ochii in bord. In plus, poti face ca distanta sa fie dinamica, in functie de viteza masinii: La 100 kmph sa bipuie de la 50 m, la 50 kmph sa bipuie la 25 m...etc? 

daca il montezi pe masina, unde il montezi? Cat de sensibil e la murdarie/gheata, etc? Cat de eficient mai e daca il pui in spatele parbrizului? Sau daca isi pastreaza eficienta cand trec stergatoarele peste el!? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorii ultrasonici au o raza limitata de actiune, in jurul a maxim 40-50cm, dupa aceasta distanta precizia scade. Despre o distanta de 50m nici nu poate fi vorba. Pentru distante de genul acesta se foloseste radarul.

Senzorul pe care l-a folosit colegul este dedicat in special aplicatiilor indoor, nu cred ca reziste la umiditate, murdarie. Poti sa il inlocuiesti cu senzori de parcare, care tot ultrasonici sunt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hello,

Intr-adevar acest senzor nu este waterproof si nu poate fi montat in spatele parbrizului, dar am gasit un senzor pentru masurarea distantei cu laser. Din specificatii distanta maxima este de 40m.

O sa incerc si un senzor de parcare, dar cu siguranta distanta nu va fi foarte mare.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca direct cu un Radar si dupaia faci si Emergency Braking :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!