Jump to content

Dimensiuni anvelope


c.iulian
 Share

Postare recomandată

La masina din semnatura am anvelope 195/65/15,in certificat am si 205/60/15 si as vrea sa stiu daca acestea din urma merg  pe aceleasi jante ale masini si daca este vreo diferenta spre bine pt masina.Precizez ca am pdg pe masina.Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masina din semnatura am anvelope 195/65/15,in certificat am si 205/60/15 si as vrea sa stiu daca acestea din urma merg  pe aceleasi jante ale masini si daca este vreo diferenta spre bine pt masina.Precizez ca am pdg pe masina.Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merg,cistigi putin la aderenta,stabilitate.Pierzi putin din garda /confort.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

negraruovidiu

asa am avut si eu pe 205/60 initial si le-am schimbat cu 195/65  la garda s-au confort nu e nici o diferenta majora in schimb la stabilitate alta poveste cu 205 intram mlt mai tare pe curbe fara sa am grija ca nu e stabila masina, cu 195 parca nu ma mai incumet asa, acum depinde si de masina , eu am octavia 1

Modificat de negraruovidiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, merg anvelopele de 195 pe jantele de 205/60. Asa le am si eu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

205x60%=123 mm

195x65%=126 mm

Deci diferenta de talon este insesizabila: 6 mm pe diametrul rotii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e vorba de faptul ca janta e 6.5J si anvelopa de 195 sta mai balonata pe aceasta janta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Tocmai ce am montat pe jantele de 15" de tabla cu latime 6.5 anvelope 205 65 R15 -- evident dimensiune neomologata, mai mare in diametru cu 2% fata de standardul 195 65 R15. Simt pozitia mea la volan usor inaltata (anvelopele vechi erau foarte uzate si mai pierdusera din diametru), si simt ca pot trece usor peste orice groapa sau denivelare. Estetic nu arata a fi nelalocul lor si nu atrag atentia, nu iese "balonul" anvelopei mult in afara jantei. Stabilitatea masinii este excelenta din cate am putut sa observ. Voi reveni si cu foto.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cateva poze cu noile mele anvelope: https://imgur.com/a/waaPgrE

Masina se simte ceva mai sigura in viraje decat cu vechile anvelope care erau deja foarte imbatranite. Vitezometrul arata viteza identic cu GPS-ul telefonului (precedent arata cu 2-3km/h mai mult).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper sa nu te opreasca politia cu ele, puteai pune pe 60 si era omologat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Ieri am dat jos anvelopele de vara 205 60 15 si am constatat ca cele de pe fata au o uzura pronuntata pe lateral.. Parca mai tare pe interior           .La voi cum e?

Sa fie stilul de condus? Probleme geometrie? Presiune mica? Desi am avut 2bari pareau moi un pic din cauza balonajului ,iante 6,5J

 

 

Cele de iarna 195 65 15  au o uzura uniforma...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca e uzura egala pe partile laterale ale anvelopei, este presiune mica. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca zici ca e mai pronuntata pe interior uzura,  pe mine ma duce cu gandul la o geometrie fata dereglata. Dar intai masoara cu un subler adancimea profilului pe ambele extremitati, ca sa fii sigur ca sunt diferente si nu e doar o impresie... Daca uzura e uniforma pe extremitati, e clar ca ai avut presiune prea mica in pneuri, dupa cum a zis si Andrei. La mine, de exemplu, nu uzeaza deloc neuniform si n-am reglat deloc geometria in 100k km, doar am permutat rotile. Anvelopele cu care a venit masina - Pirelli Powergy P2500 le-am rulat vreo 60k km, fara sa se uzeze neuniform. Insa, repet, la 10k km le-am permutat. Insa, eu nu am tinut pe fata niciodata presiune de 2 bari ( cum ar fi recomandat cu masina goala). Am avut 2.2 - 2.3 tot timpul. 2.0 mi se pare prea putin la o masina de aproape 1.4 tone si cu motorul 1,9 TDI pe fata, care e ca o piatra de moara...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uzura e uniforma si eu cred ca 2bari e putin pentru anvelopele de 205 ,dar asa recomanda producatorul...

Si cred ca am luat virajele mai in forta si am sa fac si geometria desi nu am schimbat nimic la suspensie in 120k...

O recomandare de anvelope? Ms!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ar fi trebuit sa iei toate virajele in forta  :) . uzura e de la presiune. Eu pe 4x4 am tot 205/60R15 ( singura dimensiune omologata la 4x4) si le tin la 2.3- 2.4

anvelope bune... : kumho, hankook, matador, nexen, debica ( acceptabile la pret). elita - michelin, Conti, pirelli, bridgestone, etc sunt scumpe

de evitat : chinezesti, Tigar/sebring/ Taurus/riken

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms! Dar in carte ce presiune recomanda producatorul? La hachbag pe fata recomanda 2.0 bar. poate la break e altfel//

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru combi 4x4 sunt mai mari presiunile indicate. 2.2 fata/ 2.3 spate, intrucat este cu aprox 200 kg mai grea masina. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum am scris si eu, presiunile indicate de Andrei le-am folosit si eu la hatchback, 2.0 pe fata foloseste Loganul, care e mult mai usor... O presiune mai mare cu 0.2 bari n-are cum sa dauneze, decat la comfort pe drumurile proaste. In rest, numai avantaje: tinuta de drum mai buna, rezistenta la rulare mai mica, deci consum de carburant  mai mic. In privinta anvelopelor, eu la momentul actual am Good Year Efficent Grip Performance 195/65R15 si se tin bine dupa 20k km parcursi, in privinta uzurii. Sunt foarte silentioase si maresc comfortul pe drumuri proaste, gratie peretului lateral moale, usor deformabil. Ar fi foarte eficiente si la franari bruste, insa eu conduc destul de prudent si nu prea am avut parte de situatii limita in care sa le vad comportamentul.

Iarna folosesc  Debica Navigator 2 (All Season), care le-am folosit un sezon si vara, insa sunt galagioase si se tocesc usor. Nici iarna pe zapada sau carosabil umed nu mi s-au parut prea bune.  Sincer, in afara de pretul bun de achizitie, nu prea au niciun atu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De iarna am Kleber Krisalp h2 de care sunt f multumit si care se uzeaza uniform , prolema o am cu jantele de aliaj cu anvelopele de 205 60 15 care cu 2.0 bari par c-am lasate ,am avut barum bravuris 2 la care reprosez doar uzura laterala iar acu am pus ochi pe un set de firestone roadhawk un pic mai scumpe dar sper sa merite, pe care le vo-i interschimba anual ,lucru ce n-am facut si cu barumurile...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu o precizare;jantele de aliaj pe care am avut cauciucuri de 205 au specif.:6J.*15 H2 ET38 ,sa fie 6j prea putin pt 205 si de aici probleme cu uzura?

Are cineva specificatii de janta originala Skoda? Ce j si et au ,ale mele sunt de Audi A3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceiasi parametrii au si jantele OEM Skoda, am eu la rotile de vara jante de aluminiu Triton, insa cu anvelope 195/65R15. Iar balonul iese destul in afara si la aceasta dimensiune, deci e clar ca sunt prea inguste pentru 205. Aveai nevoie de niste jante cu 6.5J ca sa stea cum trebuie anvelopa, e clar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms! Dar am fost multumit de comportament cu 205 ,sta mai bine in curbe si nu are efect de barca, astept pareri de la cei ce au pus 205 pe 6J...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...

Salut! Ma poate ajuta cineva cu caracteristicile jantelor originale pe 16 ? M ar interesa modelul Spyder.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Salut...au dimensiunile "clasice"

6.5 J

42 ET

20170704_150701.thumb.jpg.04e44c493b2674701885505091a9089e.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!