Jump to content

Glf VII GTI vs Renault Megane GT


tudy_cnu
 Share

Postare recomandată

Strict pe hartie vorbind - M2 Rs era peste gti, undeva intre GTI si R32.

La fel si M3 RS, care se apropia mai mult de R20 ca si performante

Probabil ca si la M4 va fi la fel (nu stiu datele). Deci comparatia M4 GT - GTI este corecta cat de cat...

evident aici nu am considerat "parametrul" 4mo, ci strict datele de viteze, cupluri, acceleratii etc.

edit: cu 4controlul ala nu-s foarte de acord, mai ales ca e masina frantuzeasca. Citroenul de ex se screme de jde ani cu gadgeturi si suspensii hidroatomicopneumatico etc si tot nu le ies cum trebuie ca si comportare in timp... Riscul e mare...

Si nu stiu de ce, dar ma duce cu gandul la problemele cu etrierii de frana mana electrica de la VAG, cu problemele lor cu tot...

Daca s-ar putea, as alege masina asta fara optiunea asta. Ca sincer, daca nu sta bine pe drum fara sa vireze si rotile din spate, inseamna ca are un sasiu de kk...

 

Modificat de mad_kat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4Controlul este si el inca de la Laguna 3, asadar au trecut ceva ani de cand este pe piata. Daca existau probleme cu sistemul asta, apareau peste tot. Eu n-as avea emotii cu el. Eu de plasticele din interior am emotii, sa nu scartaie, sa nu bata, sa nu se duca discurile prematur, sa nu fie caseta de directie faulty si alte asemenea. Astea-s problemele care-i macina pe astia de la Renault. Ansamblul motor/cutie mereu a fost destul de strong.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca nu aveam ce face (vorba vine- eram prin zona intre 2 intalniri), am dat o fuga pe la Renault si m-am urcat in GT si in Talisman (o facusem si in alt context, dar doar de complezenta). Am avut o conversatie placuta cu omul de vanzari, am vorbit de posibile discount-uri, m-am urcat in masini, am pipait, am cerut explicatii, urmeaza sa fac si un TD. Opinia mea de pana acum: daca stai prost cu finantele, merita incercat Renault. Masinile sunt facute sa-ti ia ochii prin design, dar sunt tributari in continuare practicilor specific franceze. De ex. la Talisman am reusit sa inchid usa bine la a patra incercare, tableta si navigatia la ambele modele sunt la nivel de China, materialele de pe consola centrala sunt cheap. Cel mai mare minus al Talisman-ului este spatiul interior redus pentru ocupantii spatiilor din spate raportat la dimensiunea masinii, idem si pentru Megane. Ce mi-a placut: farurile full led si modul in care scaunele si comportamentul se modifica in raport de selectarea modului de conducere. Din pacate, posibilitatile de personalizare sunt slabe. Dau un discount de 1.000 de euro pentru persoane fizice si vorbesc de programul Rabla care ar mai scadea din pret 1500 euro. Concluzia: eu m-am hotarat sa-mi iau Skoda Superb, la un pret destul de apropiat am muuult mai multe lucruri care pentru mine sunt relevante si care in Renault lipsesc sau sunt implementate prost. Personal, mai bine facute mi s-au parut si Toyota Avensis (la 27k euro ai piele, destule alte optiuni si in plus fiabilitate) si Ford Mondeo (o masina echilibrata din toate punctele de vedere). PS Da, Vw este foarte scump si cu toate reducerile lor si calitatea mai buna a iesit din lista mea (desi este cea mai buna masina dintre cele enumerate aici).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La pretul ala pentru GTI eu l-as lua fara mustrari de constiinta. Recunosc ca sunt polarizat din doua motive, unul evident :) iar al doilea, nu-mi place interiorul de la Megane.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai ce am facut TD cu megane'ul... Deci, pareri:

- Motorul mi s'a parut foarte ok pentru nevoile mele. Nu sunt un vitezoman, dar imi place sa am rezerve de putere.

- EDC'ul, pe sport, e totusi parca putin mai lent decat DSG. Am incercat si pe confort, si e lenes rau de tot.

- Pozitia la volan, foarte buna, scaunele ofera suport foarte bun. Acum, eu am condus masina 15 minute, de vazut cum e la drum lung.

- Suspensia mi s'a parut ceva mai moale decat la Scirocco. Pe de alta parte, amortizeaza mai bine socurile. Megane+18'' mi s'a parut mai confortabil decat Scirocco+17''.

-Franele, foarte bune pentru nevoile mele. Are discuri de 320 mm fata (ventilate), 290 mm spate. Nu am simtit vreo miscare a maselor fata-spate (nu stiu exact cum sa ma exprim, la Evoque simt mereu ca vine spatele masinii peste mine, cred ca are franele spate subdimensionate)

- Modurile alea de condus chiar isi fac treaba. Sunt diferente de la cer la pamant intre sport si confort (cutie, directie, pedala de acceleratie). Vanzatorul zicea ca si de amortizoare, dar eu nu am simtit nicio diferenta si nici nu am citit sa aiba ceva amortizoare adaptive.

-Special, am lasat la sfarsit 4Control. Nu mi s'a parut ceva foarte wow. Adica nu se simte foarte evident, totusi masina e putin mai agila la viteze mici (<60km/h). Am incercat pe splai la ei acolo cateva viraje stanga-dreapta cam la 50 km/h si nu a dat niciun semn de supravirare. 

 

Cam astea sunt impresiile mele, Astept si pe altii, mai avizati, pe parcursul weekendului.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Materialele din interior, bordul, cum te impaci cu ele? Sunt ok?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai panarama aia de 4control parca se dezactiveaza oricum la 50-60Km/h.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@digraph1618 Volanul imi place foarte mult, cam multe butoane, ce'i drept, dar se invata usor usor. Am butonat si unitatea media cat de cat, pare destul de intuitiva, trebuie putin exercitiu si acolo, nu stiu in mers cum se manevreaza, ca am fost atent la altele. Controllerele de climatizare par putin din alt film, dar mi se par mai mult meh. Se vede ca nu e premium, dar nici nu am pretentia asta la banii pe care ii dau. Oricum, cu Scirocco e cam pe acolo.

@CristiALF Peste 60 km/h (80 in modul sport) vireaza in aceeasi directie ca si rotile fata, nu se dezactiveaza. Ma asteptam, vazand reviewurile de pe youtube, sa fie ceva mai radical, mai evident, dar nu e. 

Acum, intrebarea pe care mi'o pun, si pentru care am 2 zile sa imi raspund, este: "Dupa 9 ani de VW, imi doresc o evolutie, sau o revolutie?" :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca imi permiteti, cateva lucruri pe care mi le-am amintit dupa experienta de astazi:

1. Torpedoul este fara refrigerare, e generos dar totusi ciudat compartimentat. Nu ai posibilitatea de a avea unitatea multimedia in torpedou.

2. Masina nu are suport pentru ochelari. Asta mi-a lasat un gust amar, pana si Hyundai-ul meu din 2007 avea.

3. Plasticele in zona inferioara sunt de calitate destul de proasta si arata si urat.

4. Luminile ambientale nu sunt disponibile decat la nivelul de echipare de top.

5. Nu poti pune Alcantara sau alt material asemanator decat pe GT. In rest doar tapiterie textila (textura si culorile nu sunt pe placul meu) sau optional piele.

6. Nu exista posibilitatea de priza in portbagaj, iar finisajele celui din urma sunt destul de slabe.

7. Volanul mie nu mi-a placut, e plin de butoane greu de inteles. De ex. + si - nu inseamna ca poti da muzica mai tare sau mai incet, ci au legatura cu setarea cruise-control-ului (reglarea volumului este pusa in partea dreapta sub volan).

8. Poti opta pentru descuierea portbagajului din buton, dar inchiderea se face doar manual. La Talisman pe ploaie e dificil (eu m-am murdarit pe geaca cand am incercat sa-l inchid).

9. Cotiera nu are un volum mare si este ciudat compartimentata. Am comparat-o cu a mea de pe G6 si de ex. daca vrei sa ascunzi un telefon mai mare gen LG Flex nu incape.

10. Volanul e incalzit doar in anumite zone, ceea ce creeaza o senzatie ciudata rece-cald.

Avantaj: pretul. Daca asta e criteriul cel mai important, poti avea multe dotari la Renault pentru un design destul de reusit. Dar asa a fost Renault intotdeauna. Si nu sunt fanboy VAG, as cumpara imediat o alta marca cu design reusit, motorizari fiabile si ergonomie buna. Doar sa mi-o aratati si mie...

Modificat de edi10000
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

36 minutes ago, edi10000 said:

Si nu sunt fanboy VAG, as cumpara imediat o alta marca cu design reusit, motorizari fiabile si ergonomie buna. Doar sa mi-o aratati si mie...

Alfa Giulia poate fi o varianta. Fiabilitatea ramane de vazut, dar cred ca masina va fi un succes.

Si ma rog, sunt multe masini bune pe piata, depinde ce vrei.

 

Modificat de CristiALF
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Giulia...? In niciun caz. Poate sa compari cu versiunile stock..personal giulia mi se pare o masina slaba..poate o brera ar fi altceva. Btw, personal consider ca atunci cand iti cumperi o masina puternica ( ma refer la hot hatch nu balene gen spetar sau a8 / phaetom ) se duce naiba farmecul condusului cu o cutie automata. Pe langa faptul ca le penalizeaza la performante..o astfel de masina este facuta sa o simti nu sa apesi pe 2 padele...poate daca aveam dizabilitati era altceva..no offence.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper ca nu confunzi Giulia cu Giullieta :lol:

Sau poate crezi ca asta este o masina slaba:

 

Oricum...revenind la topic, ca tot se punea intrebarea mai sus: din pacate asa este, in Romania nu exista GTI la test drive. Pentru asa ceva - trebuie apelat la unii din colegii de pe forum, sigur se va gasi cineva cu suflet bun :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ahh..asa e ..am confundat...si..chiar sunt fan alfa :)) am citit si eu reviewuri si articole despre giulia..cand am vazut motorul ala de 510 cp..am ramas Wow..alfa romeo mereu au fost masini calitative, cu o tinuta de drum net superioara concurentei..pacat ca nu a prins la noi in tara..la fel si honda si mazda..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper sa nu va stric cheful de vorba, dar....ce legatura are cu GTI-ul sau GT-ul? PS Si mie imi place Alfa, dar nu cred ca o sa faca mare branza. La fel ca si Maserati, au plecat cu noile modele de pe cai mari si s-au vandut putine. De la 100k obiectiv au redus la 50k pentru ca...italiene...si pentru ca...lipsa fiabilitate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Edi, sa lasam chestia cu fiabilitatea altora pe ultimul loc. Cand vorbim de VW si "fiabilitate" vorbim de probleme grave la: motoare, cutii, injectoare, turbine, pompe, etc. N-am auzit de atat de multe probleme la italieni, francezi, coreeni, japonezi..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, edi10000 said:

2. Masina nu are suport pentru ochelari. Asta mi-a lasat un gust amar, pana si Hyundai-ul meu din 2007 avea.

Scuza-ma ca-ti spun dar asta e hate gratuit. Mi se pare sincer mai penal faptul ca la un GTI de 26500, conform configuratorului, primesti aer conditionat manual. Despre asta e vorba, nu despre faptul ca ala n-are suport de ochelari. Nici la FR-ul (echipare de top, tot VAG) meu din 2015 n-am suport de ochelari, da sa mor daca i-am simtit lipsa vreodata. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e vorba de hate, pur si simplu anumite dotari le folosesc des si cand nu gasesc chestia aia imi ramane pe creier . Asa cum de ex. bluetooth-ul nu l-am folosit niciodata si nu mi-e rusine sa o recunosc pt. ca nu i-am simtit nevoia, tot asa suportul de ochelari aflat la indemana e obligatoriu. Ti-am spus, nu am nimic cu Renault, de ex. modificarea comportamentului masinii si modul in care reglajul lombar isi face simtita prezenta mi s-au parut foarte interesante. Sunt suficiente argumente pentru mine pentru a trece pe marca asta? Se pare ca nu. Eu am piticii mei pe creier, tu ii ai pe ai tai, daca iti place GT- Go for it! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"se duce naiba farmecul condusului cu o cutie automata."

Asa e, este o adevarata placere mestecatul in mamaliga si febra musculara la piciorul stang. 

Modificat de AllinDanut
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are si manuala farmecul ei pentru anumiti oameni sau in anumite momente. 

In cazul de fata, Tudy prefera automata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

zi-mi si mie te rog ca ma bate gandul sa imi iau ce nu ti-a placut la evoque ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe cat posibil, v-as ruga sa limitati voluntar discutiile despre Alfa Romeo, DSG vs. manuala si Evoque, altfel urmeaza sanctiuni.

Multumesc pentru intelegere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi, se poate introduce in versus si Giulietta QV (varianta de top) - este cel putin comparabila cu GTI-ul, si peste Megane GT, din toate punctele de vedere.

Asta cu acordul initiatorului topicului, bineinteles.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Peste megane? Sincer nu vad cu ce. Mi se pare slaba rau la interior. Tehnologia noua încă nu a ajuns pe giulietta.

Interiorul oricum nu îmi inspira decât începutul anilor 2000. Dacă era vorba de Giulia se schimba foaia complet. 

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti zic eu la ce este peste Megane. La pret. Chiar cu mult. Si nici nu primesti ce primesti la Megane la GT. Dar pretul este mult peste Megane.

Megane-ul se bate acolo sus pentru best buy, Alfa Romeo ramane Alfa Romeo. O masina cu pretentii premium, dar care nu exceleaza la nimic. Italienii mai fac doar motoare, nu prea mai fac masini.

Modificat de digraph1618
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M'am uitat si eu pe site la Alfa Romeo. Nu ma incanta absolut deloc interiorul, cat despre pret, incepe de la 26300 eur (pret special, pretul de lista fiind 29k), la care nu primesti mai nimic, in genul VW :) 

Cat despre performante, renume, traditie Alfa Romeo, nu cunosc foarte bine subiectul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!