Jump to content

Glf VII GTI vs Renault Megane GT


tudy_cnu
 Share

Postare recomandată

11 minutes ago, saibot said:

Insira avantajele si dezavantajele modelelor, trage linie si vezi cine castiga. Ceva imi spune ca la Golf dezavantajul se numeste 3000Eur in plus (sau cat e)

Cumva am impresia ca OP-ul si-ar dori Golf -ul dar la pret de Megane... (parerea mea)

Daca ar fi sa comparam la niveluri egale de echipare, ar trebui sa mai adaugam DSG pe GTI, adica in 3000 de euro (DSG + GTI, doar cu PP acum) + Discovery Pro (2000), plus alte maruntisuri... Deci diferenta ar fi undeva la 8000. Acum, ca DSG e mai bun decat EDC, ca Discovery Pro ar fi mai bun decat jucaria aia din bordul renault (nu e nimeni pe aici sa se fi jucat intensiv cu amandoua, sa ne dea un punct de parere argumentat), asta e cu totul alta discutie.

Cat despre, ultima ta afirmatie... Mai bine te abtineai, iti pot trimite scadentarele, sa vezi diferenta pe luna :) Poate, mai degraba, mi'as dori Golf, in timpii de livrare ai Megane'ului, adica acum.

 

Am facut acest topic doar ca sa aflu mai multe pareri ale unor oameni mult mai avizati ca mine, avand in vedere cati oameni pasionati sunt aici pe forum, nu pentru flame inutil

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am testat nici Meganeul, nici Golful, dar mi se pare ca trebuie sa ai ceva probleme, prea multi bani sau sa fii fanboy vw sa platesti o diferenta de 8000 de euro pentru o echipare asemanatoare intre cele 2 masini. Decat compromisuri la GTI, mai bine iei Meganeul full ... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e niciun flame.

Nu faci decat sa evidentiezi in continuare dezavantajul financiar al Golfului, lucru evident de altfel....nimic nou. Dc bugetul nu e problema cred ca e mai mult decat logica alegerea si intrebarea "Ce e mai bun, Golf GTI sau Megane GT?" nu poate fi decat retorica...

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din nou, nu am testat nici golf, nici renault, dar de ce e logica alegerea? Ce are GTI'ul si nu are Meganeul? Intreb din curiozitate, nu o zic cu rautate. 

Modificat de AllinDanut
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e retorica. Intrebarea este "Ce e mai bun (pentru mine), Golf GTI sau Megane GT?" Sigur ca doar OP poate sa raspunda la intrebarea asta fiind ceva subiectiv.

Eu inteleg dilema pt ca sunt in aceeasi situatie dupa atatia ani de VW, poate e cazul de o schimbare mai mare decat ofera VAG.

E vorba de o schimbare de peisaj, de comportament rutier. E multa rutina la VW, o rutina pe care VAG a dus-o aproape de perfectie. Tot interiorul este bine aranjat, butoanele unde trebuie, nimic in plus, sobru, tern si care nu are nimic wow. Renault ofera alternativa, care vine cu minusurile ei, dar este altceva.

La fel si cu 4control, e altceva si beneficiile in oras nu sunt de neglijat. Trebuie obisnuinta si fiabilitatea ramane o necunoscuta, macar ofera ceva nou.

Solutia safe si clasica este GTI-ului, all rounder. Pentru ceva cu personalitate este Megane.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca ratati esentialul.

Comparatia ar trebui facuta in primul rand plecand de la buget. Nu poti sa incepi sa etalezi toate avantajele (neverificate de altfel) alt Meganului si la sfarsit sa spui ca GTI e naspa ca e cu 8000Eur in plus la dotari echivalente. Ce compari de fapt? Nu cumva pretul?

Vb in cunostinta de cauza. Am facut si eu o comparatie cand am cumparat fostul Leonul numai ca am plecat de la buget. Dc era sa aleg luam Golf-ul echivalent fara discutii.

Sunt curios cine ar alege GT in loc de GTI dc bugetul nu ar conta...

De fapt comparatia corecta este RS(cand o sa apara modelul nou) vs GTI.

Modificat de saibot
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, fiabilitatea, dar nu fiabilitatea motorului sau a smecheriei 4control. Cine a avut Renault stie ca ele sunt predispuse la defectiuni nu foarte grave dar enervante (casete de directie, placute de franta etc). Pentru ca motorul si 4control-ul sunt destul de dovedite. 

@75NOR Cutiile EDC de la Renault sunt facute de Getrag, companie care mai livreaza si pentru alte marci: Focus, BMW, Ferrari si asa mai departe. Nici DSG-urile nu-s facute de VW asa ca in functie de ce construieste producatorul de cutii, aia e pe masina. Sigur, calitatea cutiei va fi direct proportionala cu ce s-a platit pentru ea.

@saibot Personal, daca as avea buget nelimitat si mi s-ar parea ca avantajele Golfului nu merita diferenta asta de pret, as lua GT. Si tind sa cred ca asa si este, sincer sa fiu. Deci e o discutie nelimitata aici.

Modificat de digraph1618
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Sunt curios cine ar alege GT in loc de GTI dc bugetul nu ar conta..."

Eu as alege GT, dar singurul motiv este designul (pentru mine e foarte important la o masina), dar aici tine de gusturi ... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Design-ul e cel mai subiectiv detaliu al acestui versus. Locuiesc langa birourile renault-dacia si am avut norocul sa vad megane-ul nou gt albastru ieri cand a fost adus pe platforma aici si din nou azi cand l-au luat, tot pe platforma. Arata extrem de bine, si asta o spun din punctul de vedere al unei persoane careia ii place foarte mult si golful, insa e altceva, e mai tineresc, atrage privirile, cel putin in configuratia de top pe care am vazut-o eu. Mie acest versus imi este foarte asemenator cu cel de golf vs leon, unde foarte multe persoane apreciaza designul seatului. 

Parerea mea e ca un test drive cu ambele modele, eventual la o distanta de timp mica intre ele, te va ajuta cel mai mult sa te decizi. Mai este un baiat pe topicurile de superb 3 si passat b8 care aduna, scade, se hotaraste, sa razgandeste si tot nu reuseste sa ajunga la o varianta finala.

off-topic: @saibot dupa cele scris in semnatura, ne pregatim de o surpiza? :o 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de design, din lateral arata destul de normal, vazui unul alaltaieri in dreapta mea si abia cand l-am vazut din spate mi-a atras atentia.

Legat de pret, nu este dracul asa negru avand in vedere ca la revanzare renaultul se va deprecia mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In alta ordine de idei, care e faza cu "Problema principala cu GTI + DSG + Performance este pretul.." ?

De ce trebuie neaparat Performance? In configurator apare si GTI cu DSG simplu ... 

Modificat de AllinDanut
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mihai.onu94 Maine, cel tarziu poimaine, fac test drive cu GT si revin cu impresii pe topic. 

@AllinDanut  Da, acum vad ca a reaparut. Crede'ma ca am frecat configuratorul respectiv saptamana trecuta incontinuu, si nu era GTI dsg simplu. :) Inca o necunoscuta in ecuatie.

 

Din punctul meu de vedere, topicul si'a facut datoria, in sensul ca am aflat ca nu e dracul chiar atat de negru in curtea francezilor, din punct de vedere al fiabilitatii. Restul, ramane o decizie pur subiectiva. Multumesc tuturor pentru informatii :) 

@moderatori:  Daca doriti sa lasati topicul deschis, voi updata cu impresii de la test drive in cel mai scurt timp posibil. Multumesc! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm cele spuse de tudy, configuratia a fost gti normal + dsg a disparut din configurator o perioada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Renault Megane cumparat de nou in 2000 si dat la rabla in 2015- masina asta nu a avut vreo problema desi era "facuta" de turci, doar consumabile la timp si atat ! (se pierde mult la revanzare pentru ca romanul este nascut sarac si cu nasul pe sus, vrea doar masini nemtesti)

Seat Leon 1.4 tsi cumparat de nou in 2010- turbina picata la 25000 km fara sa fi avut soft sau alte nebunii pe masina.

O sa imi spuneti ca masinile in 2000 se faceau altfel, iar acum este o piata de consum. NU ! Nemtii (VW) fac niste masini de [cenzurat], care se dovedesc a fi de consum. Se vede ca suntem pe forumul  VW, marea majoritate trage cu Golf de zici ca este cea mai extraordinara masina din lume.  Este o masina simpla, care are un pret foarte ridicat fata de concurenta. Vrei ca plasticul sa fie fin la atingere, de parca in concurente e aspru, ia-ti o masina scumpa de peste 50- 100.000 euro si o sa vezi ca nici in alea nu e mare lux .

Eu as alege Renault Megane. Am pipait si eu masina azi in showroom si imi place. Volanul si scaunele imi plac la nebunie. Tableta aia pe care multi o hulesc ca fiind o copie ieftina a variantei de pe Tesla, ii rog sa isi cumpere Tesla. Se misca ok si inveti repede butoanele si comenzile.

Modificat de alecsutzyu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alecsutzyu- las-o balta ca nu e e asa! Ca esti un caz fericit nu inseamna ca asta e media. Mai uita-te si pe clasamentele de fiabilitate (stiu, sunt subiective!) si o sa vezi ca Renault nu sta chiar bine. Nu e chiar la coada (au rezervat locul asta pentru o alta marca din grupul lor- Dacia) dar nu sta nici bine.

On-topic, eu nu mi-as cumpara niciodata un model nou lansat (indiferent de marca). Sa mai treaca 2-3 ani, sa mai apara opinii din partea posesorilor, sa mai treaca niste apa pe Dunare si apoi mai vedem. Daca e musai sa cumperi masina anul asta, as merge pe siguranta- GTI. Si nu are nici o legatura cu snobismul, dar pretul in lumea auto chiar reflecta o diferenta de calitate (perceputa sau nu).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De curiozitate, ce clasamente de fiabilitate urmaresti? Rup taximetristii Loganurile cu sute de mii de km, e chiar renumit Loganul pentru cat de simplu si fiabil este si totusi ar trebui sa ne uitam pe clasamentele de fiabilitate (inca il astept pe acela de unde iti iei tu informatiile)? Intrebarea este alta, tu ai detinut/condus un Renault pentru o perioada mai lunga de timp sa vezi cum se comporta/cat de fiabil este? Sau vorbim din clasamente? 

Ceva cert totusi, la Logan/Renault n-am auzit de motoare distruse, pistoane sparte, platforme si alte cele. Intr-adevar, ce mai conteaza astea, cand te sui la volan, pipai bordul si fetele usilor si exclami mandru: "Calitate nemteasca tati...".

Modificat de digraph1618
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce iese de pe mana celor de la divizia sport de la Renault nu se pot compara calitativ cu masinile uzuale care ies de pe poarta fabricii.

Mie personal la Megane nu imi place tableta aia de pe centru cum e incadrata ... dar asta e singura chestie care nu imi place.

Interiorul este clar mai calitativ la Golf si in general un loc mai placut in care sa stai, iar strict in comparatia de fata ... mi se pare mai buna alegerea Golfului strict datorita faptului ca motorul este fiabil si puternic. Consider ca lucrurile care le primesti in plus la Gti in comparatia data, merita cei 3000e.

Daca ar fi sa compar Megane-ul cu un Golf 7 GT ... daca ar exista asa ceva, am discuta altfel. Probabil as alege megane-ul. De performantele nu e cazul sa vorbim...de prin 2005 Megane RS tot rade la orice alt hatchback.

Golful in general are un pret umflat, care nu reflecta ceea ce primesti cumparativ cu concurenta (Astra, Megane, Focus). Cel putin nu la ultimele generatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Megane all the way. Colegii au punctat foarte bine..la categoria sport RS-ul cam bate la fund orice( mai putin noul civic type-r, insa masina aia nu as luao pt daily drive ). Pe langa faptul ca arata orgasmic, renault-ul si-a dovedit fiabilitatea in toti acesti ani, comparativ cu vag..nu exista termen de comparatie. Nu stiu ce inseamna pt unii de pe aici " siguranta "..pt ca un coleg spune mai sus ca ar merge pe golf " pt ca siguranta "...pt mine siguranta inseamna sa ma pot baza pe masina si sa nu imi tremure chilotii cand plec la un drum lung ca la vw se strica turbinele, chiulasele, se rup distributiile, cutiile dsg, pistoanele si multe altele...stricaciuni fara de care numai poti misca masina din loc. Mai bine sa am 2 greieri in fata de usa si o bucsa care bate la renault. Oricum..se stie...masinile romanilor sunt vw, audi si bmw..iar instinctul de turma este in floare. Acum, cel mai important pt fiecare este sa se simta el bine in masina pe care si-o cumpara. desi eu nu vad niciun motiv rational pt care ai da o carca de bani pe un golf...eu as oscila intre astra opc ( chiar daca nu este in top la performante ), megane rs, leon cupra.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ca de la megane gt(nu RS) si golf gti s a ajuns la logan taxi, chiulase si turbine stricate de 1.4 si 1.2 tsi.

Comparatie:

Motorizare. 1.6A7 vs 2.0M6 -  nu ai ce compara aici.

Echipare/dotari. Se pot configura similar dar nu se leaga cu punctul urmator care este pretul.

Pret. Nu ai ce compara mai ales dc pui DSG la GTI.

Arata timp cat nu faci nici TD cu ambele cum se poate vb de comparatie?

Cel putin pt mine situatia era clara de la primul post.

 

Modificat de saibot
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu riscul de a ma repeta, TD cu Megane fac azi-maine, cu GTI nu se poate, nu exista niciun GTI de test drive in Bucuresti sau prin apropiere. Voi suna azi la dealer, poate au vreun alt model cu 2.0 TSI manual, desi nu e atat de relevant, dar macar as vedea ce poate motorul asta pe care il tot ridici in slavi. La fel, am incercat sa fac test drive cu GTD'ul pe care il au la weltauto in pipera, chit ca e diesel si automat, dar macar sa imi dau seama de comportamentul masinii, frane, suspensii+jante 18'', pozitia la volan, ergonomia din interior etc. Nici cu ala nu se poate face TD, pentru ca nu are rovigneta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Uite unul recent: http://www.automarket.ro/stiri/studiu-de-fiabilitate-in-marea-britanie-skoda-kia-si-suzuki-in-frunte-65685.html. Oricum, sa pui semnul egal intre Renault si fiabilitate e exagerat, daca vrei sa-ti iei ceva fiabil mergi pe japoneze. Si altul cu Dacia pe ultimul loc: http://www.promotor.ro/masini-noi/dosar-analize/tv-report-2015-cele-mai-fiabile-masini-second-hand-din-germania-13786360

2. Mie mai degraba mi se pare spirit de turma sa te bazezi pe ce spun taximestristii, daca ii iei la bani marunti afli ca masina e de firma, o posteresc cate 2-3 si habar nu au daca a avut intrari in service.

3. Da, am condus Megane (generatia anterioara) pe distante de peste 2.000 km (erau cele mai ieftine la rent-a- car) si din punctul meu de vedere sunt praf. Nu vorbesc de divizia Sport, aia este o alta mancare de peste.

4. Motorul ala e sigur in sensul in care si-a dovedit fiabilitatea. Poti spune acelasi lucru de 1.6 de la Renault?

Modificat de edi10000
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Intr-un top Mercedes-urile sunt de porc, in altul sunt sus de tot cu 4 masini. Cred ca ne-am lamurit cu totii cu clasamentele astea. Mai ales ca al doilea este facut de nemti si vezi si tu care-s primele 10 masini. La primul m-am oprit cand am vazut ca Skoda e pe primul loc. 

2. Am si in familie un Logan si dupa 4 ani, ingrijita si tot, n-am greieri in ea. Spre deosebire de Leonul meu, cu greieri dupa 10 luni.

3. Ma bucur ca parerea despre Renault ti-ai format-o conducand niste masini inchiriate. Este relevant.

4. Repet, motorul 1.6T, daca e motorul de pe Clio RS (sanse mari sa fie) este foarte fiabil, pentru ca nu se pune de ieri de azi pe Renault-uri.

Am incheiat offtopicul.

Asteptam niste impresii despre Megane, tudy.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

51 minutes ago, tudy_cnu said:

 poate au vreun alt model cu 2.0 TSI manual, desi nu e atat de relevant, dar macar as vedea ce poate motorul asta pe care il tot ridici in slavi.

Nu stiu dc nu intelegi sau nu vrei sa intelegi. Cu riscul de a ma repeta, tu ai bagat in comparatie 2 modele care nu prea au puncte in comun (motor/echipare/buget/ chiar TD). Practic ai exclus GTI din start pt ca nu il ai la TD si e scump....si atunci eu te tot intreb de ceva vreme incoace: Ce compari de fapt, Megane cu nimic?

 

Sunt cativa posesori de GTI 7 in Bucuresti care sunt prezenti pe forum. Poti sa-i rogi dc, chiar esti interesat de GTI despre cum se comporta si poate te ajuta si cu un TD. In cazul in care nu te vor ajuta, te invit eu la un TD cu 2.0 TSI+DSG la Ploiesti, in fond activitatea pe forum ar trebui sa fie mai mult decat vorbe, lucru predominant pt acest forum din pacate.

 

OVER and OUT!

 

 

Modificat de saibot
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 3/23/2016 at 6:37 PM, tudy_cnu said:

Eram chitit pe un Golf 7 GTI, rosu, manual, cu diverse optionale, dar am vazut azi noul Renault Megane GT

Nu am exclus omule nimic. Pentru GTI sunt cu toate actele facute, sunt cu acceptul dat de banca, mai lipseste doar semnatura de pe contract, ca sa lansez comanda. Unde ti se pare ca am exclus GTI'ul? Nu m'am miscat eu destul de repede cu niste acte, ca altfel semnam de saptamana trecuta, poate e si asta un semn. De Megane stiam ca va aparea, dar nu stiam cand si cum. Pur si simplu am vazut postarea colegului George, pe celalalt topic, referitoare la Megane, cu lista de preturi etc si am zis sa trec si eu prin showroom pe la ei.

Compar Megane GT cu Golf GTI, pentru ca sunt amandoua hatchuri in 5 usi, cu aprox 200 cp, si pentru ca in configuratiile alese mi le permit pe amandoua. Punct.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am mai citit pe internet, se pare ca intr-adevar motorul de 1.6 este cel de pe Clio RS. S-au implicat si cei de la Renault Sport si sasiul este diferit fata de un Megane normal iar 4Controlul este dezvoltat tot de ei. Cutia este tweak-uita tot de ei sa schimbe mai repede decat vechiul EDC care era cam putoare. Deci din punctele astea de vedere poti sta linistit ca nu gresesti cu Megane-ul. S-ar putea sa ai o surpriza frumoasa cand o sa-l conduci.

 

 

Modificat de digraph1618
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!