Jump to content

Consum Superb 3 - diesel


kthor
 Share

Postare recomandată

Cu rugămintea de a posta exclusiv consumuri obținute, împreună cu cât mai multe detalii despre ele (acolo unde este cazul) astfel încât să existe un minim de informație și nu doar cifre. Să-i lăsăm pe cei care citesc să tragă singuri concluziile și să ceară lămuriri folosind PM. Inutil de spus că orice ieșire în decor se va ascunde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • kthor changed the title to Consum Superb 3 - diesel

O sa incep eu cu o captura la o ora de varf in centrul Bucurestiului: floreasca-piata romana. Se vad conditiile in poza

image.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La intoarcere, pe acelasi traseu, am consumat ca in imagine.

image.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca nu-s relevante consumurile astea, decat ca fapt divers.

Atat timp cat motorul nu e la temperatura de regim (apa sub 90grade si ulei sub macar 80grade) dieselul arata niste consumuri fantastice, vad si eu inclusiv 20% pe bord dimineata, dupa cativa km.

Cred ca ar trebui postate consumuri dupa ce motorul a functionat cam 20min

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

850 de km, 2.0 TDI (110kW), DSG6, media e la 6 litri/ 100 de km.

Impartirea aproximativa a rulajului: 400 de km autostrada (Cruise Control 130 km/h), 200 de km extraurban (drumuri regionale, sate), 250 de km oras.

Media orara undeva la 44 de km/h in acesti 850 de km.

Modificat de Habba
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e ok, e un consum de rodaj. Sa te astepti cam la 5.3 - 5.5 pe acelasi gen de traseu dupa ce masina are > 5,000km rulati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@kthor m-am resemnat. A mea e stricata :))))

@Habba foarte bun consumul, de inceput. Felicitari pentru achizitie. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

2 hours ago, 75NOR said:

e ok, e un consum de rodaj. Sa te astepti cam la 5.3 - 5.5 pe acelasi gen de traseu dupa ce masina are > 5,000km rulati.

La unul din G6 (1.6 TDI, 77 kW) pe care l-am pastorit vreme de vreo 4 ani, consumul a inceput sa scada dupa 100k km.^_^

De la ~900 km cu un plin, am ajuns la mai mult de 1,000 km.

Modificat de Habba
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca consumul in oras, pe distante scurte nu e relevant, atunci postez consumul de la ultimul plin

image.jpeg

Din cei 626 km, 150 au fost extraurban

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa da !

Foarte bun consumul pentru Bucuresti, se vede dupa viteza medie ca a fost preponderent urban. Ca si comparatie (intr-un oras ca BV) eu am 6.4% in aceleasi conditii de rulaj, adica preponderent urban.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sumarul calatoriei de mai jos, cu cateva precizari: aprox 700 de km de autostrada (ACC setat la 138 km/h), plus ceva urban/extraurban prin Ungaria, plus invariabilul Bors-Cluj.

Deci, da. In conditiile astea cu un plin se pot parcurge ~1,200 de km.

20160326_001440.jpg

Modificat de Habba
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cristi511: vezi mai sus. Ti-am zis ca a ta e stricata :) Leon-urile sunt setate sa consume mai mult :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Sa mai invioram putin topicul, zic.

 Distanta parcursa este Cluj - Bors, duminica dimineata, inclusiv 25 de minute de stat in coada in vama, dar media consumului nu a fost afectata datorita sistemului S/S, ci doar media orara. Inainte de a intra in vama era de 70 km/h.
Ulterior, pe totalul de 950 km, media de viteza 99 km/h, 700 km de autostrada (ACC 138 km/h), consumul a fost de 5.4 (n-am mai facut poza).

20160403_113346.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun tare ! :)

1390km autonomie...oais.

Cel mai mult am vazut la mine vreo 1300km autonomie ajung in Bucuresti. Tot 160-170km rulaj, plecand cu plin din BV, dar media de consum cam 4.3-4.5

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incheiat prima luna de acomodare. Hatchback-ul isi face datoria cu brio. Din punctul meu de vedere, pana acum, nu am reusit sa ii gasesc nici un punct slab.

Mai jos e sumarul km parcursi:
~ 2,000 de km de autostrada
~ 900 de km extraurban (drumuri regionale, sate, etc.)
+ 400 de km urban

20160412_074929.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bravo, uite in sfarsit cineva care chiar ruleaza un dizel asa cum a fost el gandit. Big Like !

In ritmul asta nici nu vei avea problemele tipice care tin de un rulaj mic sau prea "urbanizat". O sa ai un motoras fericit, un adevarat "mile muncher"

Nota 10 pentru consum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2016. 04. 05. at 0:29 PM, Habba said:

Sa mai invioram putin topicul, zic.

 Distanta parcursa este Cluj - Bors, duminica dimineata, inclusiv 25 de minute de stat in coada in vama, dar media consumului nu a fost afectata datorita sistemului S/S, ci doar media orara. Inainte de a intra in vama era de 70 km/h.
Ulterior, pe totalul de 950 km, media de viteza 99 km/h, 700 km de autostrada (ACC 138 km/h), consumul a fost de 5.4 (n-am mai facut poza).

20160403_113346.jpg

Fac drumul acesta saptamanal cu masina...4.2% numai duminica dimineata se poate face cand nu ai trafic de utilaje grele...sau te bagi in spatele unui TIR... cel mai bun consum pana acum 4.9% dar mai mult la 5.3 ies si la intoarcere 5.6(spre Cluj urca un pic) . 4.2% dupa mine inseamna mers intre 90-110 km/h, accelerari de depasiri cam spre zero ...sau efectiv cutia dsg cumva este mai bine asortat cu cuplul acestui motor cutia manuala avand viteze prea lungi. Totusi leonul meu este mai usor cu min. 250 kg...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact. Ai explicat foarte bine conditiile de drum.

Cum spuneam mai sus, la fel: duminica dimineata, fara trafic greu, iar de felul meu nu merg cu mai mult de 100-110 km/h pe drumuri europene (Cluj-Bors, medie de 70 km/h).

Si cred de asemenea ca DSG-ul schimba mai rapid vitezele (la rotatii mai putine, in mod Normal), decat as face eu la o cutie manuala. O parte din diferenta cred ca vine de aici. Chiar am urmarit fenomenul, si cand motorul nu e in sarcina, cutia schimba in D6 chiar si pe la 60 km/h sau mai devreme (cum sunt o gramade de sate pe drumul asta iti dai seama de consecintele pozitive asupra consumului ale acestui comportament).

Modificat de Habba
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DGS influenteaza in mod cert in bine consumul.

Incearca sa conduci in Manual si sa schimbi singur vitezele, asa cum ai considera normal sa faci acest lucru. O sa vezi diferente de 0.5-1l/100km suplimentar pentru mers pe Manual - nu mers sportiv, ci schimbat in zona 2-3000rpm. Testat personal.

Singurul punct unde M6 e mai bun ca DSG6 este rularea in Tr6, la aceeasi viteza M6 are o turatie mai mica, datorita raportului mai lung din cutie. Am testat cu colegii cu S2 2.0tdi de pe forum acum ceva vreme :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Neah...prea mult de munca sa schimb manual vitezele, pentru un rulaj de minim 500 de km (ca sa fie relevant).^_^

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Stati un pic; va contrazic cu consumul la manuala; daca esti atent scoti mai putin decat la dsg. De exemplu, daca te dai la dsg in sport, aceasta o sa mentina o viteza mai mica ptr mai mult timp decat ar face un sofer experimentat la o manuala. De exemplu la depasiri, eu schimb din 3 sau 4 direct in 5 sau 6, dexi 2-3 trete odata. Cand am testat dsg, am vazut ca mai ramane o secunda doua in treapta inferioara pana isi da seama de intentia soferului.

Si mai e o problema: daca mergi subturat este o iluzie falsa faptul ca masina consuma mai putin. Daca te uiti pe consumul instantaneu se va vedea ca daca ai k usoara panta, e mai bine sa retrogradezi si consumul va scadea un pic pe bc.

si inca ceva contra automatelor in general, cand vrei sa depasesti din scurt, treb sa ii dai un sprit inainte ca se retrogradeze si apoi sa te lansezi. Aici iar ai cateva secunde in care mergi mai turat decat la o manuala.

probabil ca majoritatea soferilor nu dau importanta la aceste detalii, dar ptr pasionatii de condus, acestea sunt evidente.   

Modificat de nsm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa nu incepem iarasi versusul dintre manuala si DSG si ca "pasionatii de condus, sunt barbati si isi iau manuala", iar restul, cei cu automate, sunt papagali...

Am inteles, fiecare isi lauda basculanta si alegerea facuta, dar totusi...

Apropo, schimbatul de 2-3 trepte o data, adica stilul "taximetrist" dauneaza pe termen lung. Cutia e gandita sa treci prin toate rapoartele. La niciun curs de defensive driving sau pilotaj sportiv nu o sa-ti spuna nimeni sa schimbi 2-3 trepte o data.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Io cred ca la manuala, ca sa consumi mai putin ca si DSG pe mod normal (nu Sport, Eco, etc.) trebuie sa fii cu ochii ca pe butelie. La DSG nu imi fac nici o grija, apas pedala din dreapta mai viguros cand am nevoie sa fuga, si fuge. In rest, isi face treaba ei mai bine decat orice sofer "manual", cel putin asta e parerea mea.

In 4,000 de km am consum mediu de 5.6 litri la 100 de km (si din ce am observat e inca in scadere usoara). Acelasi consum il aveam si cu un G6 (2.0 Tdi, 103 kW, M6), care cred ca era putin mai usoara.

Modificat de Habba
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ma iau dupa datele oficiale (care-s masurate in conditii ideale) DSG-ul 'umed' adauga 0.2-0.4% la consum, presupun ca din cauza pompei de ulei incluse (plus ceva greutate si ceva frecari suplimentare) ... in conditii identice de rulare cutia manuala ar trebui sa consume mai putin

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

peste 100 kmh este ok sa bagi in viteza 6 chiar daca vii din 3. Ce rost are sa amesteci prin 4 si 5 daca tot ce vrei e sa rulezi constant?

 

@75 nor - nu este vorba despre nici un versus aici ci strict de consum. Legat de versus esti constient ca nu s-a inventat cutia perfecta ci compromisul cel mai mic. Prin urmare DSG nu bate manuala si nici manuala DSG-ul la toate capitolele. La capitolul comfort castiga clar DSG mai ales in oras. La capitolul consum, manuala sunt de parere ca iese castigatoare (cu un sofer bun). Daca soferul e slab, atunci DSG iar castiga. 

 

Modificat de nsm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!