Jump to content

Probleme tehnice Specifice Superb 3


kthor
 Share

Postare recomandată

Salut din nou!

Revin cu problema mea legata de zgomotul din bord. Am fost cu masina la Avia si in urma verificarilor pe partea mecanica si electrica, nu s-a constantat nici o eroare desi zgomotul este inca acolo. Mi-au spus ca ar putea fi EGR-ul (partea electrica) insa momentan nu da nici o eroare si ca functioneaza in parametrii.
De atunci am mai fost la alti doi electricieni, care lucreaza la alte reprezentante VW insa nici ei nu au venit cu o solutie clara pentru a identifica de unde vine sunetul asta enervant....nu stiu ce sa mai fac :(

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
Lascae Bogdan

Salut, revin si eu cu o chestie care mie mi se pare ciudata la o masina cu 9000km , in treptele 1,2 si uneori a 3 a, cand apas ambreiajul sau ii dau drumul se

aude acel "cloncanit" specific planetarelor , cand am pus rotile de vara am rotit de roata fata dreapta si se aude cam rau zic eu in cutie "clanc clanc", o fi normal , la Loganul nou nu se auzea asa din ce imi aduc  aminte.....

 

Masina Superb 1,5 tsi manuala

Modificat de Lascae Bogdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare,

 

VIn si eu printre voi cu o Skoda Superb 3 Combi, 2.0 TDI DSG 190 CP Style, achizionata SH de la un dealer "respectabil" cu garantie doar pe motor si cutia de viteze (6 luni sau 15.000km).

Masina are 78.000 de km acum, si am considerat ca dupa ce am cumparat-o sa ii fac o revizie de ulei si filtre plus inspectia de Service cu verificarile de rigoare.

Cu doua zile inainte sa merg la revizie am sesizat, ca atunci cand masina sta pe loc, pornita la relanti ( nu stiu daca asta termenul corect...idle) si dau putin dar ferm de volan spre dreapta, se aud un zgomot ca o pocnitura (poc sau tronc, nu stiu sa zic care e mai apropiat:). Numai cand dau de volan cateva grade (deci putin) dar ferm, in sensul de repede, spre partea dreapta, spre stanga nu se aude nimic.

Am trecut pe lista de verificare si acest aspect la Service (Delcar). In plus in cam 3 saptamani expira si ITP-ul si am programat masina si la ITP odata cu revizia ca sa mai scap de un drum.

 

Dupa cateva ore ma suna consilierul de service cu "vesti proaste": trebuie schimbata caseta de directie, deviz total aproape 9000 de lei cu tot cu manopera, geometrie, adaptare, etc. Urmare a acestui lucru mi se comunica ca nu se poate trece nici ITP-ul pana nu se schimba caseta de directie.

Nu fac nimic ca nu eram pregatit de asa ceva, ridic masina copt de suparare si plec acasa pe ganduri. 

 

A doua zi, ma gandesc sa mai cer o opinie (ca la doctor) si ma programez direct la ITP la o statie din cadrul unui service DACIA. Ajung acolo la ora stabilita, test de noxe-ok, test de frane-ok, intra masina pe canal, se baga domnu sub ea, verifica una alta, apoi o salta si pe un cric pe fiecare parte si trage de roti, totul OK!! WTF! Ma strecor usor pe langa masina, bag mana pe geam si dau de volan spre dreapta (masina era pornita) - nici un fel de zgomot, nici un fel de poc, tronc, nimic!! Plec mega fericit acasa.

Pe drum spre casa, la fiecare semafor oprit, faceam testul sa-mi confirm ca nu e un vis. Totul perfect, nici cel mai mic zgomot. Wow, ce zi frumoasa!!

 

Urmatoarea zi, astazi adica, ma urc dimineata in masina, pornesc, dau dreapta de volan: poc-poc-poc-poc. !!!!

Astept sa vad maine cum e, ca poate e pe principiul o zi da, una nu!

 

S-a mai confruntat cineva cu asa ceva? Vreaun sfat pentru un om care se gandeste serios sa viziteze un psihiatru?

 

Va multumesc.

 

PS: Am deschis topic de prezentare si pe aria Masina Mea, unde am ridicat-o in slavi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu știu dacă încape, dar eu aș ține mâna pe fiecare arc în timp ce te joci cu volanul.

Dacă simți trosniturile în arc(uri), vinovați sunt rulmenții de sarcină, nu caseta, și se schimbă cu tot cu flanșele amortizoarelor.

Modificat de MyKe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si este posibil sa faca asa doar cand si cand? In functie de cum "s-au asezat arcurile"  de la ultimele gropi/denivelari?

Multumesc de raspuns!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Arcurile nu prea au voie să se deplaseze în suporți, poate exista un mic joc când nu sunt comprimate, însă mai degrabă s-au mișcat rulmenții și au tăcut pentru scurt timp.

E doar o bănuială, iar verificarea e simplă. Când mai face așa, mâna pe arcuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat caseta de directie la Octavia 3 . Simptomele sunt cele descrise de tine . Acuma ai ITP-ul vezi mai verifica si la alt service masina inca o opinie nu strica . Costul la reprezentanta este mare eu am avut noroc sa zic asa a picat caseta in perioada de garantie nu am platit nimica . Dar devizul a fost 8700 de lei 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@MyKeMultumesc de sugestie. O sa incerc cu prima ocazie. Sper sa mai fie cineva cu mine ca sa invarta de volan in timp ce verific faza cu arcurile.

@Teodoreanu, scuze daca insist aiurea, dar ca sa inteleg pe deplin, simptomele tale erau la fel in sensul ca erau prezente cand si cand si doar intr-o directie (dreapta in cazul meu) sau erau prezente permanent? Tot traiesc cu speranta dar mi-e frica sa nu raman cu regretul...

 

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un joc al placutelor in etrier poate fi luat in seama?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Simptomele nu erau prezente tot timpul se auzea in ambele directii  la rotirea maxima a volanului  la sfarsitul cursei se auzea o pocnitura . Parerea mea mergi cu masina si la un alt service pentru constarare posibil da fie si de la placutele de frana cum zice colegul .

Modificat de Teodoreanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu siguranta o sa mai incerc la un alt service. l mine se aude la inceputul cursei, cand vlanul e pozitionat astfel incat rotile stau drept si virez scurt spre dreapta. 

Multumesc de feed-back!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu update la problema mea expusa mai sus, poate mai ajuta si pe altii.

Dupa ce am luat la cautat pana aproape am terminat internetul si am gasit inca cateva cazuri similare cu al meu, am concluzionat ca problema ar fi intr-adevar de la caseta de directie. Rezolvarea (inca nu stiu daca permanenta sau doar pentru o perioada de timp) consta intr-un reglaj al "rack preload adjustment". Nu stiu sa il traduc exact in romana asa ca mai bine il las asa cum l-am gasit.

Asadar, inarmat cu video de pe youtube am fost la service, am ridicat masina pe elevator si dupa 3-4 incercari am rezolvat.

Este vorba de un reglaj destul de fin care practic elimina acel zgomot pana la 95% (am lasat 5% pentru ca eu STIU ca zgomotul era acolo si parca tot il mai aud puuuuuuuutin). Trebuie practic rotit de un surub putin cate putin pana se ajunge la limita in care volanul nu mai revine singur la pozitia initiala in mers.

Nu cred ca am voie sa pun link-uri aici (va rog sa ma corectati daca gresesc) insa daca cautati dupa : steering rack rack preload adjustment pe Google sigur gasiti cateva video care descrie exact operatiunea.

 

Se pare ca poate fi o situatie des intalnita datorita drumurilor proaste pe care a rulat masina (si in combinatie de anvelope 235/40/19 in cazul meu) duce la slabirea ansamblului si necesita o ajustare. 

Ramane de vazut daca si cat va rezista in timp. Oricum, atat mecanicul cat si seful de service unde am fost m-au asigurat ca nu exista nici o problema in ceea ce priveste siguranta.

 

S-auzim de bine! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Nu stiu daca postez bine aici dar ma capiaza un zumzet de la blocul de lumini sau cum se numeste maneta mica de unde pornesc faza scurta, pozitia, auto si proiectoarele.

M-a adus oarecum la un soi de disperare, face din cand in cand dar cand face ma distruge psihic efectiv, noroc ca am cutia automata si pot tine o mana pe volan si una pe maginea cu ledurile acelea de langa maneta (ca marginea aceea face un zoi se mini vibratie/rezonanta).

 

Cum as putea face sa o schimb, adica sa o cumpar si sa o schimb, se schimba complicat? Pot sa ii fac ceva sa nu mai faca? La dealer am incercat si nu a facut nici o data ca sa o pot rezolva pe garantie. Oricum la cum merge 3-5 minute cu masina e mare minune sa mearga, de regula se activeaza zumzaitul cand merg pe asfalt mai prost pentru cateva minute si in zona lor nu este de loc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lascae Bogdan

Salut, revin cu o problema cred eu si anume faptul ca atunci cand bag in viteza 1 si apas ambreiajul pentru a schimba treapta se aude din partea dreapta sau din zona cutiei un zgomot 

ca de planetara un "cloncanit" iam spus eu, de asemenea parca intra mai greu in viteza ,am sunat la reprezentanta si parca nu m-au luat in serios

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Buna seara, povestesc si eu problema mea legata de sistemul Kessy, Skoda Superb 2.0 TDI, Style, 150cp. Scuze daca e cam lunga povestea :)

De vreo doua luni, total aleatoriu, atunci cand masina este incuiata, daca trag de manerul portierei sofer, masina nu se descuie. Am incercat si cu usa de la pasager, acelasi rezultat. de asemeni, in acest moment, nici portbagajul nu se deschide daca apas pe buton. Am incercat si cu cealalta cheie a masinii, rezultatul este acelasi.

Incepand de vineri dimineata, sistemul a murit complet, masina nu se deschide decat din telecomanda. Duminica dimineata am cumparat o baterie Varta, la recomandarea vanzatorului, modelul cu 70% mai multa putere, dedicata pentru chei auto. Sistemul mort in continuare.

Azi dimineata am avut programare la dealerul Skoda, Iasi, Mega Auto. Am dus masina de duminica seara, sa ma asigur ca nu e miscata peste noapte sau dimineata.

La ora 9, la programare, receptionerul constata si el ca nu merge nici un maner, nici portbagajul. Deschide masina din cheie si o preia.

La pranz sunt sunat, cu o explicatie "halucinanta" dupa parerea mea:  sistemul merge foarte bine, si ei ar fi primit o nota interna care spune ca dupa un timp, sistemul intra in stand-by, ca sa nu consume senzorii curent, si trebuie resetat descuind masina din telecomanda.

II spun ca am masina de 4 ani, nu a mai facut asa, nici macar cand a stat 10 zile nemiscata in curte, si in plus, cu o seara inainte(14 ore), am deschis-o si am inchis-o din telcomanda, inainte sa o aduc la ei, si sistemul nu a mers nici imediat dupa(am incercat toate usile), nici dimineata, asa cum au constatat si ei.

L-am blocat un pic, si mi-a spus ca o sa ma sune seful de atelier electric sa imi explice. Acesta m-a sunat dupa cateva ore, sa imi spuna ca masina nu are nici o eroare si sistemul merge bine. I-am spus ca nu cred asa ceva, ca am si o filmare in care trag de toate manerele masinii si nu se intampla nimic, si ca in plus, dimineata, colegul lui constatase ca sistemul nu merge. Mi-a cerut sa mai las masina peste noapte la ei, sa o verifice dimineata, si am fost de acord.

Marea mea problema este ca azi, 23.08 a fost ultima zi de garantie a masinii, in conditiile in  care eu suspectez o problema la calculatorul masinii responsabil cu sistemul Kessy(care banuiesc ca nu e chiar ieftin).

Ce fac mai departe ? Ma gandesc sa iau nota de constatare si documentele de iesire de la ei, si daca mai face iarasi sistemul asa, sa merg la un avocat si la OPC. Alte propuneri ?  Multumesc in avans.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie neapărat cerut ca pe baza constatării inițiale, că nu merge cum ar trebui, să noteze la ei în sistem că a fost o problemă de genul în data de ..., ca să apară în perioada de garanție. Chiar dacă deodată/deocamdată/miraculos a început să funcționeze bine. Dacă ulterior problema revine definitiv, atunci se poate repara pe garanție. Dacă nu notează la ei în sistem, nu o să țină cont pe viitor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns. Se pare ca este o problema.... Daca inchid masina din keyless, sse deschide din keyless. Daca o inchid din cheie, nu. Acum au decis sa resinstaleze softul. Macar au recunsocut ca e o problema, i-am rugat sa tina cont ca masina iese din garantie si sa o rezolve.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin, se pare ca e mai complicat un pic. Dupa resoftare problema a ramas neschimbata. Au facut sesizare catre Skoda Cehia si asteapta raspuns. Oricum, m-au asigurat ca masina era in garantie cand am ajuns la ei, deci o vor rezolva gratis. Eu banuiesc ca e calculatorul (sau modulul) de Kessy, dar ei se codesc sa il schimbe... Voi vedea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Problema rezolvata, dupa aproape doua saptamani de taraganari, mi s-a schimbat in garantie modulul pentru Kessy, acum totul merge perfect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 2/11/2021 at 10:08 AM, Luciosu said:

Superb 3, 2.0 TDI, 190 cp, DSG7, 4x4, combi, livrata in aprilie 2019, aprox. 60k km pana acum, masina de companie, interval flexibil.

 

1.  dupa fiecare 14k km, se aprinde becul de ulei, si este la minim pe joja. trebuie completat cu aprox 1 litru, pana acum am facut de 4 ori

2. parbrizul calitate foarte slaba, plin de "inflorituri" si ciobituri

3. la 43k km, etrieri blocati pe spate. Colegul meu cu masina livrata in aceeasi zi, identica, o patise cu 2 saptamani mai devreme. Necesar, schimb discuri si placute pe spate, lichid de frana nou.

4.  Completare cu antigel

5. Infotainment-ul Columbus, cel mare, are momente cand merge cand nu. In special pe Carplay, ii trebuie un restart fortat sa se conecteze la telefon, chiar daca telefonul se incarca prin portul USB

6. Aleator, se dezactiveaza Side Assist-ul

7. asta nu e o problema, ci un feature :) - lag-ul la DSG, cu toate ca este mereu in Sport, sta sa gandeasca exact cand ti-e lumea mai draga. 

8. Stergatorul luneta, care dupa fiecare schimbare, cam la o saptamana, incepe sa scartaie foarte rau.

 

Update 09.2021, ODO aprox 76k km.

 

- consumul de ulei persista, aprox 1 litru la 12-13k km (masine de munca, in leasing operational, deci schimburi, in teorie la 30k, le efectuez mai des)

- eroare Check Engine - dus la diagnoza - DPF putin infundat - regenerare fortata la EuroTehno Group Otopeni. Suprinzator, in general masina e folosita la drum lung si viteze maricele.

- Infotainment-ul continua sa dea rateuri, dar comparat cu un Passat 2021, pe care l-am avut inchiriat, cel de pe Superb da rateuri mult mai rar, se blocheaza mult mai rar.

- schimbat ulei de pe Castrol pe Mobil, la Eurotehno group, sa vedem cum papa uleiul.

Consum long term - 8%

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar sunt si eu curios cum este consumul de  ulei  daca treci de pe Castrol pe Mobil

Modificat de Bebeee
Fara quote la postul anterior!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, ajutati-ma cu un sfat , am 16400km si vreau sa schimb uleiul , am de ales intre Castrol(spune ca este original,butoi mare) si mobil (nu stiu daca mobil sau mobil 1)

1,5 tsi motorul,multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atat timp cat sunt 0w20 si au norma 508/509 , as alege cea mai ieftina varianta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16 hours ago, Lascae Bogdan said:

Salut, ajutati-ma cu un sfat , am 16400km si vreau sa schimb uleiul , am de ales intre Castrol(spune ca este original,butoi mare) si mobil (nu stiu daca mobil sau mobil 1)

1,5 tsi motorul,multumesc!

Sunt la al 2-lea schimb cu Mobil 1 0w20, motorul se comporta foarte bine.  Pune fara grija.

Prefer oricand  Mobil 1 oricarui Castrol.

1.5 tsi consuma niste ulei, ca orice motor turbo. Pana acum s-a incadrat in 0.5 litri/10.000 km, si cu uleiul original, si cu Mobil 1.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
On 4/14/2018 at 10:31 AM, Habba said:

Clar. Cineva trebuie sa pice pe esantionul de defecte. Numai ca la mine parca prea s-au adunat toate. Daca as incerca o recapitulare a problemelor in 2 ani si 75k de km ar fi:

- inlocuire satelit comanda volan (la 2 saptamani).

- motor oprit in mers, masina imobilizata, demaror blocat (la 6 luni si 17k de km). Nici pana azi nu se cunoaste cauza. E drept ca n-a mai facut de atunci.

- discuri de frana (spate), uzate neuniform si corodate (schimbate la un an jumate si 50k de km). Problema aparuta insa foarte devreme (in primele 6 luni).

- inlocuire buton pornire motor (2 ani si 75k de km)

Urmeaza parbrizul (de schimbat in curand) care are o zgarietura fina verticala in campul vizual al soferului), nu stiu de unde (si pare sablat), desi nu am abuzat de stergatoare fara solutie de parbriz.La fostele masini dupa 4 ani de utilizare, parbrizul era impecabil pe langa asta.

Ar mai fi diverese zgomote (greierasi) in zona jurnalierului de bord, erori aleatoare ale unitatii media (destul de dea blocat pe check navigation data), erori in functionarea modului impuls la inchiderea geamurilor fata, pocnituri si trosnete la urcarea/coborarea lor, etc.

Daca imi mai amitesc pe parcurs, revin.?

Update:

Masina e inca la mine (din cauze Covid am decis prelungirea leasing-ului la 6 ani de la 4 ani), are acum aproximativ 175k de km (o voi preda la anul in Martie). Intre timp saptamana trecuta s-a mai schimbat inca o data butonul de pornire/oprire motor.

A mai patit cineva pe aici?

E al treilea caz pe care il cunosc (de doua ori la mine, o data la alt coleg). Simpotemele sunt ca desi apesi pe el, preia comanda doar la a n-a apasare (unde de obicei n >3).

 

A, da, si am comandat masina noua. Desi am zis ca nu va mai fi Skoda...va fi tot Skoda.😄

Superb Style cu: Travel assist HIGH (PWH), Paket Edition (WV0), volan sport incalzit (PLQ), roata de rezerva (PJA). Style-ul are standard aici Full LED Matrix si ACC 210, nu stiu cum e in RO.

Tot argintiu metalic, daaaarrrrr, 1.5 TSI ACT DSG.

Livrare in minim 6-8 luni. Vedem.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!