Jump to content

Variante DSG (6 vs 7) acelasi motor ?


75NOR
 Share

Postare recomandată

Deschid topicul asta in ideea de a strange intr-un singur loc clasificarea si discutia aferenta despre variatia DSG-urilor pe aceleasi tipuri de motoare - in special la diesel.

Exemplu:

Noul A4 2.0 TDI 190 are DSG (S Tronic cu 7 trepte) in timp ce Passat sau Superb TDI 190 au DSG 6

Tiguanul (vechi) vine la 2.0 TDI 150 cu DSG7, in timp ce Golful7 sau Octavia3 cu acelasi motor au DSG6.

Ok, intrebarile sunt:

- exista vreo logica/rationament pentru echiparea diferita pe acelasi tip de motor?

- DSG7 de pe TDI-uri - 150 si 190 - este "uscat" sau "umed"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt 3 variante de DSG. DQ200 = DSG7 uscat, DQ250 = DSG 6, DQ500 = DSG 7 umed.

Toate DSG-urile care sunt pe motoare de peste 250nm sunt fie DQ250, fie DQ 500. Ba mai mult, DQ 500 rezista pana la 600nm. Am observat predilectia pt a se pune pe masini cu tractiune integrala. E adevarat ca si Golf sau Octavia pot sa fie configurate cu tractiune integrala, insa ele sunt cu DSG 6 (DQ 250).

Ratiunea din cate imi dau seama e de costuri si de putere. Cea mai ieftina cutie ramane DSG7 uscat, ca atare se pune pe toate modelele cu motoarele pana in 250nm, apoi pe modelele cu productie mare si pana in 350-400nm +- tractiune integrala exista DSG6. Mai sus sunt cele cu multi nm (Passat BiTDI 4 motion are DQ500) si modelele care nu sunt asa raspandite. DQ 500 fiind o varianta mai evoluata, mai economica a DQ250, iar DQ200 o varianta mai ieftina.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre timp au mai aparut ceva noutati - DQ380 care e un DSG7 umed pina la 400 nm si DL 501 care e un DSG 7 umed pentru platforma cu motoare longitudinale si tine ceva mai mult de 600 nm. De asemenea intra la bataie DQ511 care e un DSG uscat cu 10 viteze pentru clasa de masa dar tine doar ... 500 nm.

Diferenta fundamentala intre ele este cuplul maxim pe care il suporta.

 

Modificat de vdragos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc @George & Dragos.

Asta inseamna ca noul A4 2.0 tdi 190 are DL501, intrucat motorul e montat longitudinal ?

Interesant e ca se pare ca S-Tronicul are setari diferite vs DSG-ul VW sau Skoda: Am mers extensiv cu un A3 1.6 TDI DSG7 si se misca mult mai rapid cutia decat O2-ul FL 1.6 TDI DSG7 pe care il am in familie.

La fel noul A4 2.0 TDI 190 are un algoritm al cutiei foarte laudat comparat cu Passa 20 TDI 190 DSG si Superb 2.0 TDI 190 DSG

Iar Tiguanul 2.0 TDI 150 are DQ380, intrucat are <400NM.

E enervant ca in fisele cu date tehnice nu apar specifcatiile de cutie, iar dealerii sunt praf cand ii intrebi - te trimit la service ca sa interogheze dupa VIN ca sa vada daca planul service presupune schimb ulei DSG - moment in care sa-ti spuna daca DSG e uscat sau umed :(

La benzine e situatia clasica ? 1.8TSI FWD = DSG7 uscat, iar 2.0TSI = DSG6 umed ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tiguanul cel putin vechi si Q3 erau cu DQ500. Din cate am citit, DQ511, DSG cu 10 viteze a fost tras momentan pe linie moarta.

Doar 1.8TSI 4x4 e DSG6, in rest e situatia clasicacu 1.8 + DSG7 si 2.0 cu dsg6

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DQ 511 se implementeaza de catre un furnizor chinez :) Tot ce e DSG pe platforma longitudinala e DL501 ... Hartile de schimbare a vitezelor pot fi fara indoiala diferite, mai pot diferi cutiile datorita fuzzy logicului ... Condusa cu oul sub pedala se invata puturoasa (adica algoritmul de schimbare - i zice ca vrei sa schimbe devreme), daca o fugaresti o perioada se invata sa schimbe mai sus in ture ... Asa numita functie adaptiva care nu e adaptiva ci doar roteste niste harti software intre ele ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe ce modele va fi si cand va fi lansata? Nu de alta, dar n-am vazut nimic anuntat concret de prin 2014.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DQ511 e dezvoltata pe baza lui DQ500, special pt. platforma MQB si ar trebui sa apara pe unele modele din 2016. Ce-i drept o sursa australiana a dat ca sigura abandonarea proiectului in noiembrie 2015, dar tot in aceeasi luna VW a anuntat voios ca o o dezvolta mai departe si ca vrea sa o bage si pe hybride.

O sursa frantuzeasca pretinde ca fabricatia s-a incredintat unui partener din China (de altfel principala piata de cutii DSG a lui VW)  din ratiuni de reducere a costurilor.

Modificat de vdragos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna seara, m-ar interesa ce varianta de DSG vin pe noile tiguanuri diesel 4motion 150CP si 190CP.

Din ce am inteles ar fi DQ500, insa as dori sa confirm si aici. 

Ar fi probleme cu aceste DQ500 sau situatiile intalnite sunt doar pe cele inferioare, DQ200 si DQ250?

Multumesc.

Modificat de sebica79
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DQ500 DSG 7 umed, daca cauti pe aici nu se plinge nimeni de ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi frumos Dragos.

In aceasta perioada ar trebui sa decid daca sa merg pe acest DSG sau nu. Din ce am mai vazut si pe alte forumuri, in afara, se cam plange lumea si de acest DSG 7 speed umed. Daca puneau si o cutie manuala pe motorul de 190CP, cred ca ar fi fost o varianta buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu cred sa fie mari probleme cu acest DSG7 umed. Iar o treapta in plus este un lucru bun pentru mersul in afara localitatilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Articolul e bun dar usor in urma, intre timp la VAG a aparut si DL500 care se pune pe platformele cu motoare longitudinale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gctinvalentin

DL500 nu este usor in urma si asta....ptr ca au mai aparut si alte variante DL501,DQ511 si DL700 si poate mai sunt si alte variante ...articolul de mai sus este pur si simplu informativ ca sa isi faca omul o idee...nu ca este in urma sau nu stiu ce.

 

List of DSG variants.jpg

Modificat de gctinvalentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Stiti cumva daca pentru 2.0 TSI 180 hp e DQ380 sau DQ500 ? 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca viitor posesor de Kodiaq TDI DSG 190CP, am cautat sa vad ce tip de cutie este si am gasit ca ar fi DQ500 umed (pana in 600Nm). Ori nu stiu eu unde sa caut, ori sunt foarte putine informatii pe net. Dealer-ul imi spusese ca este DSG uscat, acum vad ca doar DQ200 este uscat, restul sunt umede. Din ce am citit in postarile voastre, realizez ca exista si un DQ380 umed care s-ar folosi pana in 400Nm (cuplul aferent 190CP). Cred ca singura varianta de a ne lamuri este dupa primirea masinii si efectuarea unei verificari la service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit asta, sper sa fie utila. :P

DQ381 dsg 2.0 tdi 190cp.jpg

Modificat de Marius82
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Completare: 1.5TSI a ramas cu DQ200. Informatie de pe un forum francez unde la scanarea unui Golf 7.5 a iesit DQ200. https://www.forumgolf7.fr/forum/viewtopic.php?f=53&t=13603&start=520#p317648

Erau zvonuri ca va avea o alta cutie. Aparent nu, nu acum.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

salutare

 se poate maonta pe un vw cc cutia DQ500 ?

acum am DQ250.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! Stie cineva sau poate chiar a facut-o, pe un Passat 2013 DSG 4Motion 177 cai, se poate adapta cutia DQ500, in locul celei originale, DQ 250, care e mult mai limitata la cuplu ? Din cate am inteles, deja e la limita superioara pe care o suporta pentru motorul 2.0 Tdi de 177 cai si 380 Nm si o eventuala resoftare a motorului ar distruge-o mult mai repede..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe masina aia nu este DQ250 decodeaza sasiul sa vezi exact ce ai 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am dsg pqk 6 viteze si vrea sa pun una cu 7 viteze dq 500.

se poate pune fara modificari?

adica se portriveste pe acelasi suruburi gabarit.?

183397603_3_1000x700_kit-tunning-vw-audi-seat-dq500-rs3-dsg-7-490-cai-4-4-autoturisme.jpg

Modificat de snapisrl
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca iti dai seama ce ai pe masina una are 6 trepte si alta 7

am vb cu cineva de pe olx care vande un cc 2015 acelasi motor ca mine fara 4x4 identic cu a mea si are cutie cu ambreiaje umede 7 trepte dq500.

asta inseamna ca se potriveste si pe masina mea,si pe altele b7 etc.

Modificat de snapisrl
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!