Jump to content

1.4 TSI (TFSI)


rex
 Share

Postare recomandată

Nu ai ce sa-i ceri unui suv 4x4 cu motor de polo ,cauta 2.0 tdi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am o Jetta, 1,4 TSI, 122 CP. Inainte am avut un Leon 1,6 MPI, 102 CP. Cateva aspecte pe care le-am observat, referitor la intrebarea colegului Imads:

- puterea motorului se manifesta cam peste 2000 RPM, dupa ce intra turbina. Sub aceasta turatie, masina e greoaie si isi ia greu demarajul.

- puterea motorului nu este livrata atat de brusc ca la un MPI la accelerari, trecerea fiind mai lenta (lag-ului turbinei si cutia in 6 trepte cred ca au si ele legatura cu asta)

- per ansamblu, este un motor ok, avand in vedere capacitatea cilindrica si produce o putere rezonabila

- dupa resoftare, conform specifiicatiilor oferite de tuner (tcm turbo) ar trebui sa aiba undeva la 145 CP si 250 Nm. Intradevar, am constatat o crestere usoara a puterii, dar tot peste 2000 RPM. Nu mi s-a parut sa se imbunatateasca performantele la turatie joasa, (o alta diferenta fata de MPI)

Si eu am vrut varianta cu compresor (160 CP). Din pacate, Jetta cu aceasta motorizare este destul de rara la vanzare sh si am renuntat dupa vreo 6 luni de cautari.

bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@florin_drn Multumesc pentru postul foarte detaliat! As vrea daca poti sa-mi spui mai multe despre cum se comporta motorul asta pe masina ta la peste 100km/h, bineinteles la turatii mai mari, spre exemplu peste 4000 rpm. Poti face o depasire fara teama si in siguranta la 120km/h? Simti ca are suficienta rezerva de putere?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. Poti sa faci depasirea. Mai ales daca esti in treapta 5. Eu sunt foarte multumit de motor. Am exact aceiasi masina si acelasi motor. Se plafoneaza dupa 170kmph.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, la turatii mari are rezerve bune de putere. Totusi, datorita cutiei in 6 trepte, motorul nu sta foarte turat. De exemplu, la 140 km/ora, in treapta a 6-a are in jur de 3000 RPM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, m-am lamurit, inseamna ca e asa cum ma asteptam. Motorul este decent, insa pe masini mai grele e bun strict pentru oras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
On 05.06.2016 at 6:49 AM, voinea said:

In foto atasat ai codurile de motor de mk7 conform manual 2015. CXSB si CZCA (125CP) cat si CHPB & CZDA (150cp) sunt motoare noi total diferite de CAXA 122cp. Au distributie pe curea si "sunt rotitie" avand turbina pe spate nu in partea din fata acum. Am avut 75.000km CAXA si acum cu mk7 pot spune ca este un mare pas in fata facut de VW

IMG_2291.JPG

Buna ziua

As dori sa cumpar un Seat Alhambra  11/2014. Stiti careva daca motorul de aici este unul cu probleme?

Mersi anticipat

 

 

Seat 1.png

Seat.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cautat pe topicul asta, dar nu am gasit.

Alalteieri mi-a dat "misfire" in tr. 6; eram la ~2700 RPM si am vrut sa accelerez - am simtit un mic sut in scaun pe la 3200 RPM. Am incercat sa vad daca mai face - in tr. 4 am reusit o singura data sa o fac sa "smuceasca", in tr. 5 de cateva ori, la fel si in tr. 6. Eram pe autostrada si "smucitura" = "misfireul" a aparut de fiecare data intre 2700 RPM si sub 4000 RPM. 

Bun. Asta era zilele trecute.

Astazi am plecat din Bucuresti si, cand am intrat pe A1, am vrut sa vad daca mai face; and it did. Facea mult mai frecvent - cand acceleram mai puternic in tr. 5 si 6 smucea ca si cum accelera in 3 pistoane si se auzea si evacuarea cum dadea rateuri (turboback decat). Apoi, am incercat si in treptele mai mici. Inclusiv in tr. 1, masina nu e in stare sa bage in motor boost-ul pe care il face. 

Da, si eu am crezut ca m-a parasit (sau ca ma parasea incet si dureros) un piston. Numai ca nu am niciun martor in bord, si - cel mai important, dpmdv - sub 40-50% sarcina, masina merge exemplar. Doar in WOT sau acceleratie apasata mai mult de jumatate, masina parca merge in 3. Nu am acces la VCDS pana la anul, m-ar ajuta o parere.

Alte date:

- bujii schimbate de 30k km.

- distributie schimbata de cca 40k km.

Help?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-ti doresc, dar nici mie nu mi-a aparut martorul in bord. Mi-a aparut dupa ce a picat pompa de inalte. Verifica mai bine compresia, ca sa ai de unde pleca

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandesc ca un piston-pa! s-ar manifesta mereu, nu doar la peste 50% sarcina. E perioada asta si nu prea am unde verifica nimic cu scule adecvate. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pare o problema de aprindere, bobina-fise. Am avut exact aceleasi simptome la 2 masini si a fost bobina in ambele cazuri. Ce i drept nu erau motoare fsi/tsi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu. La mine se fisurase putin pistonul. Nu era chiar spart. Dar si asa facea putin zgomot. Dar trebuie compresia, ca de acolo elimini fise, bujii, pistoane. Nu iti apare martorul pe intermitent cand accelerezi?

oricum ia-o usor pana pe 3-4 ca oricum nu cred ca o sa folosesti mult masina. ?

Modificat de Luciosu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu apare nimic in bord. O sa vad in ce masura reusesc maine sa verific compresia.

Pana pe 3, o sa mai fac cca 400 km, daca mai tine :)). 

13 minutes ago, Adriannnnn said:

Pare o problema de aprindere, bobina-fise. Am avut exact aceleasi simptome la 2 masini si a fost bobina in ambele cazuri. Ce i drept nu erau motoare fsi/tsi.

Nu ar trebui sa faca mereu? Repet, daca apas maxim jumatate pedala de acceleratie, masina merge normal, OK. Cand o calc mai tare, smuceste si se transforma in ACT (lol). Peste 4500 RPM mai smuceste o data, maxim de doua ori si urca liniar dupa, de unde si parerea mea ca e ceva legat de boost - masina mea face cca. 0.1 bari dupa 4500-4700 RPM.

Cel mai pregnant si cu frecventa mare se simt smuciturile unde are de-a face cu overboost - sub 3000 RPM in tr. 5 si 6 unde face 1.0, cu spike-uri de 1.1 sau 1.2. 

Multumesc amandurora pentru feedback-ul rapid.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact asa facea si la mine, la mers constant sau accelerari usoare mergea ok, daca apasam pedala mai mult sau mai brusc se accelera intrerupt si cate un rateu uneori. Asta la un focus 1.4 si la un seat 1.6 tot cam la fel, dar la seat intrerupea mai des, era aproape imposibil de condus, pe cand la focus se putea conduce, dar mai bland cu pedala de acceleratie.

S a rezolvat in ambele cazuri cu inlocuirea bobinei. Repet, nu erau motoare fsi dar poate se aplica si la tine. Bafta !

Modificat de Adriannnnn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca are in jur de 70-80k mai mult ca sigur ca este o bobina dusa.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aurelian.paratu

Verifica bobine. Cel mai sigur una nu este ok. Eu am mers pana acum cu 3 masini cu acest.motor. Una a mea personala care are 135.000km si merge f bine. Schimbat distributia la 115.000km. Singura buba pe care o are(daca se poate numi asa) cateodata in accelerare imi taie pedala. Nu face mereu si nu da nicio eroare. In rest merge foarte bine.  Si 2 de la munca una are 115.000 km si una 140.000 km. Cea de 140.000 a avut probleme cu distributia dar nu a sarit si cu pompa de inalte. A bagat benzina in ulei. In rest sunt masini care nu sunt menajate deloc.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru feedback. Astept sa se revina la program de lucru si voi merge si la un service, o sa plec cu verificatul de la compresie si bobine.

O bobina stricata se manifesta doar in sarcina? Pe liber, masina mea se tureaza normal pana la capat..

Un an nou plin de impliniri si sanatate!

Modificat de mike.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu probleme cu un TSI 1.4 140CP. Diagnoza ar putea fi irelevanta, deoarece nu se manifesta mereu si martorul de bird nu se aprinde decat atunci cand vrea el.

In principiu, in 2016, am fost de 3 ori in service cu martorul aprins. In lista de defecte au aparaut o functiomnare sporadica de cateva secunde in 2 cilindrii, apoi, in decembrie, martorul s-a aprins intermitent la fiecare pornire, la rece, cand motorul a si trepidat foarte tare. La service au inversat doua bobine intre ele si martorul nu se mai aprinde si nu mai da eroare. Pentru ei e ok. Pentru umine nu, deoarece la rece motorul merge cu rateuri, masina acelereaza in trepte, motorul pare ca nu are putere, exista rateuri pana se ajunge in regim de funtionare la 90°C, dupa care totul e ok, mai putin consumul cam mare. In decembrie, din ce am inteles, eroarea era pe cilindrul 1, probabil missfire, presiunea pe cilindru era ok. 

Aveti idee ce ar putea duce la functionarea incorecta a motorului la rece?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se face diagnoza cand martorul de bord este stins. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eroarea ramane stocata chiar daca martorul din bord sa stins

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

1.4 tsi 160 cai, am check engine aprins in board cu eroare  din atasament. Masina porneste bine, trage ok  si nu se aude nici un sunet la pornire. Costatare intindere  lant  se face greu ?

 In afara de  reprezentanta WV imi recomandati si alt service pentru schimb distributie ? 

 

IMG-20170117-WA0003.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lant intins.Constatarea se face usor daca sunt cale specifice

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos locked şi unlocked this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!