Jump to content

1.4 TSI (TFSI)


rex
 Share

Postare recomandată

Detonatiile aiurea, precum cele din ciclul de "preincalzire catalizator"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun asa. Si care este calea de a evita la maxim riscul de a ajunge in situatia asta?

In plus ... e nevoie sa scanezi fiecare pornire a masinii sau astfel de manifestari pot fi urmarite/depistate si altfel (la ureche eventual)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se aud detonatiile in evacuare la ciclul de preincalzire..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E vreun semn prevestitor? Gen compresie mai slaba vreun cilindru?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

compresie slaba = segmenti dusi in cel mai bun caz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nimic nu prevesteste asta, in general situatiile astea dupa cum putem observa pe toate forumurile straine apar la motoarele de 140 si 170 de cai, daca nu ma insel chiar circoloco a patit asta pe polonicul lui. Se pare ca nici pistoanele nu au fost fabricate ca la carte si au cedat. La CAXA mai greu, personal nu am auzit si acum, oamenii care posteaza chestii de genul pe forumuri nu specifica exact ce s-a intamplat. Culmea tuturor li se intampla asta cand merg inspre munca, in coloana etc dar foarte putini vezi colegul de forum spun, da domn'le mergeam cu 240 si atunci a crapat.

 

Aceeasi situatie o avem si cu rusul care zice ca era la plimbare dar de fapt el bagase o benzina cu o cifra octanica mai mare decat este indicat + un soft, asa de test.

 

Niciun tuner respectabil nu umbla prea mult la acest motor, dat fiind faptul ca racirea este defectuoasa inspre ultimii 2 cilindrii cu preponderenta la 4. Superchips si REvo parca aveau postat pe site "Due to heating problems". In aceasta situatie, daca masina merge in regimul tolerat, nu liniute - 6000 RPM zilnic etc nu prea are voie sa topeasca nimic. Acum unii ar spune da, dar ea este garantata sa mearga pana in limitare. OK, esti dispus sa te bazezi pe asta cand crapa motorul? Daca iti asumi, atunci da, chip, cifra octanica peste 100 etc apoi postezi pe forum ce proasta este masina si ce "tzepe" da producatorul.

 

Forumurile in general au tendinta de a induce oamenilor "hibele" si "defectele" pe care colegii le prezinta, si uite asa toti au respectiva manifestare pe care pana in acel moment nu o sesizau. (Dovada sta chiar povestea cu zarnaitul lantului prezenta pe acest topic de la bun inceput). Acum toata lumea aude afurisitul ala de lant, daca tacane orice pe sub capota, chiar daca nu are lantul nicio treaba.

 

Eu spun sa ne bucuram de masini asa cum le avem si cand avem un caz chiar concret sa il disecam si sa il studiem. Speculatii sunt multe, aberatii si mai multe iar in multe, prea multe cazuri solutiile si sfaturile sunt date de catre persoane care nu au nici cea mai mica idee despre ce vorbesc.

 

End

 

LE: Pentru cine vrea sa isi formeze o idee in mare despre ce probleme pot aparea "tunand" acest motor, poate lua informati de aici:

 

http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=407682

Modificat de Bogdan Moraru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discutand de twincharge, Revo a recunoscut problemele: http://www.revotechnik.com/support/technical/14tsi-twincharger-engine-issues

 

Acum legat de caxa, chiar asa sa ne bucuram cu ce avem, desi e clar ca aceste tsi-uri au fost varianta 1.0. Tot ce a insemnat downsizing de prima generatie, unde au mai redus si costurile prin 2008/09 (de atunci si probleme cu pistoanele la twincharge) sunt cu o fiabilitate mai mica decat clasicele 2.0tsi/tdi. La singlecharge oricat mi-ar placea sa scot mai mult, simt ca e un risc consistent mai mare decat pe un 2.0. Am mai zis racire fragila (chargecooler-ul integrat in admisie e o gaselnita si mai reduce din greutate). Some say ca e mai eficient decat intercooler-ul in situatii de mers incet, urban.

Prima regula a oricarui tuning este o racire corespunzatoare.

 

Ca se aud tachetii la fiecare pornire ce uzura genereaza ei mergand cateva secunde fara ulei, naiba stie in timp. Oricum la nr meu de km nu-mi fac probleme.

Daca ciclul de preincalzire dauneaza motorului asta pe termen lung, atunci revin la ce ziceam cu varianta 1.0.

 

Concluzie, 1.4tsi sunt foarte ok atat timp cat merg :D. Sunt multe care merg mult si bine fara probleme, insa incidenta hibelor e mai ridicata in randul 1.4 decat a celorlalte motoare (exceptie facand 1.2). Particularitatile precum incalzirea greoaie (apa si mai ales ulei), antigelul care scade pana la minim le fac motoare cu personalitate :))

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca fiabilitate, eu tocmai am implinit 140K. Voi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mai am 1000 de km si ajung la 100K.Nu prea am avut probleme cu lantul,zic eu.Ultima data cand am avut zgomot la pornire s-a intamplat sapt.trecuta cand eram la munte si am lasat masina parcata in panta cu fata in sus.Din cate stiu zgomotul acela este de la tacheti care se aud 2-3 secunde pana ajunge uleiul la ei.

 

Zgomot metalic am avut de vreo 2 ori in mers,cu motorul cald,cand am accelerat-o in vit a-3a pana la 90-100km.

 

M-am interesat la Elcargid pentru schimbul distributiei si am aflat ca nu costa mai mult de 1300 ron.Hai 1500 si cu schimbul de ulei.Oricum mi-au zis ca trebuie inspectata inainte de a se schimba.

 

Dupa mine motorul este super ok,consuma foarte putin pt. marimea passatului si se descurca onorabil in orice situatie.Ce sa mai zic de noul ford mondeo care va fi echipat incepand din primavara cu 1.0 ecoboost?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@The_Ego, de varianta 1.4 TSI editie 2.0 ce zici, ca are numai zgmote si zdranganeli la pornire? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am 115k, lantul zdrangane foarte rar si nu am asociat cu vreun factor. Zgomotul tachetilor in primele secunde prezent, dar dispare destul de repede. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

81 650km dar in weekend o sa trec de 82...Deci am ciocul mic deocamdata, zogomot de tacheti prezent aproape intotdeauna si cand vremea este calda si acea pornire turata de preincalzire. Ca si condus am grija de motor cat timp este rece atat la apa cat si la temp. ulei... in rest merg destul de energic pe afara dar niciodata nu abuzez de masina, mai ales ca nu la turatii de peste 5000+rpm se simte bine...ci mai mult intre 3000 si 4500...rareori trec de aceste valori desi cum am zis...de multe ori conduc destul de repede...schimb de ulei nu am trecut niciodata de 13 000km... va spun sincer mie personal nu imi este frica sa mi se ciobeasca vreun piston...personal am mai mare frica de ansamblul turbina cu acel buclucas wastegate care mai ales vara are tendinta sa se blocheze(si costa al naibii de mult piesa)... legat de lant...oricum cu ala eu cred ca peste 100 k km esti pe barba ta, daca nu il schimbi...(desi ar trebui sa tina cat piramidele din Egypt nu este o catastrofa daca tin 100k km)  Un lucru este sigur: acest motor nu este facut pentru tunare Stage n+1 la numar si nici pentru impatimitii Track Days(vezi de altfel priceputul fost coleg de forum REX - mare amator de Hungaroring si Nurburgring) care si el si-a schimbat motorul la 67 000 km daca nu ma inseala memoria....

Recunosc o vreme nu am avut incredere prea mare in acest motor dar totusi cred, cu putin simt si pricepere pot sa tina cat de cat km rezonabili. Ca nu o sa tina cat un ALH Tdi , nu cred ca credea cineva candva acest lucru cand si-a cumparat masina. 

In rest cam cum este cu fiecare masina: cum iti este norocul... Sanatate si Sarbatori fericite inca de acum

 

Apropos: chiar in weekend am citit despre o masina despre care multi numai o sa rada pe acest forum : Suzuki SX 4 cu ale sale motorizari de 1.5 si 98 de CP parca si 1.6 de 107 respectiv 120 aspirati. Era vorba despre masini uzate. Aceste motorizari sunt pe lant...dar nu oricum si lant dublu vazut foto cu motor desfacut cam de doua ori si ceva mai groase ca la 1.4TSI VW. S-a si mentinonat ca la nici un motor nu trebuia schimbat mai repede 350-400 k km...NO COMMENT...restul e CanCan...

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la WasteGate, discutam cu un moderator de-al nostru intr-o reprezentanta, exista acel clips, acea siguranta care in hartii este trecuta ca opreste zbarnaiala tijei de wastegate dar in realitate clipseaza si preseaza articulatia pentru a nu mai permite tijei sa joace blocand wastegate.

 

Este totusi destul de scumpa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar clipsul asta e facut doar pentru  2.0 TSI. Niciunde in informarile VW nu se specifica faptul ca se monteaza la 1.4 TSI.

Totusi, rusii inventivi au facut ei ceva: http://www.drive2.ru/l/4937153/- si asta nu e singurul care a facut treaba asta

Modificat de fixpixu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se potriveste si la noi. Am vazut faza de la rusi de ceva vreme, totusi nu pare sanatos dat fiind faptul ca preseaza. Este mai ok, dar cred ca putem adapta si noi ceva mai functional, cu un canal interior in care sa culiseze. Dar sincer as recomanda sa adaptam o siguranta de genul ala. Arata fix ca siguranta in care insurubezi suruburile boxelor AM (vin in punga impreuna cu suruburile) doar ca este mult mai mare. Ceva de genul trebuie sa facem

Modificat de Bogdan Moraru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si masina mea de cusut face un zgomot pe langa cel de lant:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu aud un tacanit de tachet dezamorsat in supapa, atat. Ceea ce, la astea, e normal :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zgomot de tachet aud si eu, dar cat timp e normal sa faca asa?

Oricum mi se pare hilar ca 1.4 face mai mult zgomot decat un 2.0(aspirat) care l-am avut cu ceva timp in urma, probabil s-au molipsit de la tdi-uri.

Modificat de TDR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm și eu un sunet de tachet culbutor sper sa nu greșesc ..care aude după ce se încălzește uleiul și apa la temperatura optima ...chiar am zis sa merg la mecanic sa spună o părere ...blg twincharged

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De obicei face asa la rece vreo 10 minute, dupa care tace.

 

LE: orice ar zice mecanicul, lasa-l in pace asa cum e. Sunt colegi care au schimbat si tacheti si variator distributie etc si tot asa face :)

Modificat de Bogdan Moraru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine zgomotul de tacheti e prezent doar maxim 1 minut, de obicei dureaza mai putin. M-am resemnat ca nu ai ce face, masina anterioara cu 1.4 16V facea la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zgomotul tachetilor si durata zgomotului este influentat foarte mult si de marca uleiului folosit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mobil, Castrol, Divinol, Motul. Zgomotul dureaza la fel. Toate in toate combinatiile 5W40 5w30. Prefer totusi 40-ul pentru lant si turbina care nu il papa.

 

PS: Pentru a evita polemicile inutile, toate au norma solicitata de producator asa ca este irelevant oarecum ce parere am si ce ureche am legata de cat de subtiri, groase, lungi, late etc sunt uleiurile. Totusi raman momentan la Motul

Modificat de Bogdan Moraru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos locked şi unlocked this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!