Jump to content

1.4 TSI (TFSI)


rex
 Share

Postare recomandată

Automat va creste lag-ul, deja am lag un pic mai mare de la evacuare, daca pun si IC mai mare, atunci e nasol. Trebuie un FMIC la acelasi volum sau o idee mai mare fata de ce am acum. 

Apropos, stie cineva ce volum are IC meu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are cineva downpipe-ul stock schimbat cu unul 'free flow'? Se simte vreo diferenta in WOT?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am evacuare free flow si se simte diferenta :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta se simte daca ai si soft adecvat. In caz contrar, downpipe-ul de sine statator nu face o diferenta sesizabila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cam deviat de la topic si am dat-o in tuning :))

 

Un post foarte interesant pe scirocco central care explica comportamentul la rece al motorului.

Rezumat :D

"There are 3 phases to the 1.4TSi warm-up
 
A – EGR warm-up phase until the Catalytic Convertor is at working temperature.
 
The misfires in “A” are different to "B" and "C". They are of a soft splutter type and only occur at idle speed rpm.
 
It looks like from responses that this is a 24s4 workshop campaign map characteristic. ie. VW Engine ECU maps: 
G5859 (man.)/G5860 (DSG)
0888 (man.)/G8913 (DSG)
1676 (man.)/G9256 (DSG)
No release/G9660 (DSG)
 
B – Normal warm-up until the Dash Instrument Dial moves at 50ºC.
 
The misfires in “B” are pretty hard in nature. They will shake the engine and last for a period of up to 10 seconds if the engine is required to accelerate the Scirocco in any way. It may trigger the Engine Warning light in the Dash Dials triggered by the Lambda probes detecting un-burnt fuel in the exhaust. A set of fault codes will register as a failed coil pack, which is not true!
 
If this is occurring while driving at Air Temperatures above 15 ºC and humidity less than 20%, then the engine ECU is lacking the latest VW map of 1676 (man.)/G9256 DSG or G9660 (DSG). Any Scirocco built from September 2011 will be to the latest ECU software standard.
 
C- Further warm-up from 50ºC until the Dash Instrument Dial moves to 90ºC.
 

 

Misfiring during this period is not unknown but other causes than the ECU map need to be looked at."
 
Conclusion!
The exhaust spluttering is quite normal with the engine idling during the first 75 seconds while performing the EGR warm-up phase. VW have slightly delayed the combustion process further so it burns more in the exhaust manifold with the 24s4 Engine ECU maps to aid heating of the Catalytic Converter and improve Cold Start Emissions slightly."
Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar deh, daca PORO asta vrea sa pui ca sa pastrezi garantia

 

Reprezentanta auto ma obliga sa fac service-ul in unitatea lor,cumparand toate consumabilele(ulei si piese) direct de la ei, in caz contrar, anulandu-mi garantia. Este legal?

Nu. Exista un regulament European care priveste vehiculele aflate in garantie in care se specifica dreptul clientului de a nu fi obligat sa cumpere piese de la dealer, acesta putand sa le cumpere si de la alte magazine specializate fara a pierde  dreptul la garantie. Acest regulament se numeste "regulamentul de exceptare pe Categorii (Block Exemption Regulation)" si este aplicabil si in Romania. Dvs puteti actiona in instanta dealerul respectiv si aveti toate sansele sa castigati procesul.

 

Poate cineva cu informatii aditionale ne poate lamuri.  :icon_thumleft:

Modificat de anorganix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In fiecare dimineata, la prima pornire, am niste rateuri in evacuare vreo 10-15 secunde, de zici ca plec la DTM cand scot masina din curte :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciclul de preincalzire a catalizatorului se poate evita cu o repornire. Totusi, nerecomandat

Modificat de fixpixu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Adevarat dar este deranjant missfire ala dimineata. Eu aveam intentia sa verific avansul dar pare ca e normal. Unii sunt de parere ca e de la bujii, de la avans de la benzina etc. Raspunsurile oficiale ale grupului sunt ca este un ciclu normal de incalzire catalizator si sonde pentru ajungerea la punctul optim de functionare. Ma face sa ma simt ca in batrana dacie cand era platina impuscata. :)

 

@fixpixu: a aparut un alt update pentru motor?

Modificat de Bogdan Moraru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ultimul update de care stiu e cel de anul trecut de prin toamna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate asa a fost proiectat motorul cu aceasta mica hiba prin care combustia are loc in galeria de evacuare in timpul celor 60 secunde cat dureaza incalzirea catalizatorului. Pe alte TSI-uri porneste la fel de turat, dar fara sa apara misfire.

Toate acestea ca sa fie eco din primul minut.

Dupa cum poate stiti, motorul caxa/caxc are un altfel de intercooler si care functioneaza dupa alt principiu fata de cel de pe 1.4 tsi 170. Aer- apa vs aer-aer:

http://www.enginebasics.com/Advanced Engine Tuning/Water vs Air Intercooler.html

Sent from my ApfelPhone

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Ok, te referi la cele noi?

 

CAXA asa face, missfire ca nebunul. Turbina nu se supara de la asta oare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate asa a fost proiectat motorul cu aceasta mica hiba prin care combustia are loc in galeria de evacuare in timpul celor 60 secunde cat dureaza incalzirea catalizatorului. Pe alte TSI-uri porneste la fel de turat, dar fara sa apara misfire.

Toate acestea ca sa fie eco din primul minut.

Dupa cum poate stiti, motorul caxa/caxc are un altfel de intercooler si care functioneaza dupa alt principiu fata de cel de pe 1.4 tsi 170. Aer- apa vs aer-aer:

http://www.enginebasics.com/Advanced Engine Tuning/Water vs Air Intercooler.html

Sent from my ApfelPhone

 

Eu inteleg...dar atunci de ce o face numai vara la caldura mare cand si asa s-ar incalzi mai repede catalizatorul decat iarna la -15 gr. C. Ca nu o face de fiecare data(iarna aproape deloc)...Clar..cand porneste turat atunci are si misfire in primele 15 secunde...dar trebuie sa fie altfel de misfire ca in calc. masinii nu apare stocata ca si missfire. Sa bat in lemne nu am avut erori stocate in 55 000 km de nici un fel  :)

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Nici eu in 96.543 :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil in acea perioada de timp si cu motorul turat nu le inregistreaza tocmai pt ca sunt inevitabile. Acele misfire-uri sunt diferite fata de celelalte (atat ca tonalitate cat si ca moment al producerii), patologice sa le zicem. Nu era normal sa le stocheze pt ca altfel aveam foarte multe erori de misfire si care nu insemnau ceva pt ca nu aveai ce sa le faci.

 

La turatia de 1100rpm nu cred sa afecteze turbina. De obicei misfire-urile daca sunt bogate in carburant pot afecta, culmea, catalizatorul.

 

Asta cu temperatura este intradevar ciudata. Eu am observat chiar o crestere a timpului in care sta turata pe masura ce creste si temperatura. La peste 20 de grade sta cam un minut, la 15 jumatate de minut, iar la 0 foarte rar. 

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ar sta asa turata la temperaturi negative, ma gandesc ca ar dauna motorului. la temperaturi mari, socul termic este mult diminuat si se profita de asta, incalzind cat mai mult catalizatorul.

nu inteleg de ce e asa mare agitatie, pe mine nu ma deranjeaza si cred ca e evident ca asa a fost proiectat motorul.

my 2 cents

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie asa imi facea si la mpi, consider comportamentul normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Explicatii pe larg legate de 1.4tsi 122 http://vwforum.ro/topic/59518-manuale-golf-v-jetta/?p=2168027

 

 

Charge-air cooling
Volkswagen is using an air-to-liquid intercooler for the first time. An air-to-liquid intercooler in the intake manifold
is used to cool the charge air. This allows the size of the charge-air system from the turbocharger to the inlet valves
to be reduced by more than half from 11l in the 1.4l TSI engines with dual-charging to 4.8l in the 1.4l TSI engine with
turbocharger. The turbocharger has to compress a smaller volume and the necessary charge pressure is obtained
faster.
To cool the charge air, the coolant circulation pump is operated according to the requirements. It draws the coolant
from the additional radiator at the front end and pumps it to the intercooler and to the turbocharger. The
temperature difference between the air after the intercooler and the outside temperature is around 20°C to 25°C

 

with high load requirements.
Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe mine mă deranjează acest mic detaliu de proiectare...mama lor de nemti ..E stupid, la peste 20 grade trebuie sa stau un minut sa se calmeze, altfel îmi da in nas in primi zeci de metri. La voi nu se balbaie daca plecați imediat. Hai cât sunt singur..treacă meargă, dar când mă urc cu mai mulți pasageri ce fac, le zic, băieți..așteptați un minut sa se încălzească soba?

La fostul aspirat de pe golf 1.8abs plecam vara in 10 sec maxim. Ăla cădea aproape instant la 800rpm. Iarna da, pornea si rămanea turat cam un min.

Modificat de giony82
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasa ca nu e rau sa astepti putin, se mai plimba uleiul pe unde trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate asa a fost proiectat motorul cu aceasta mica hiba prin care combustia are loc in galeria de evacuare in timpul celor 60 secunde cat dureaza incalzirea catalizatorului. Pe alte TSI-uri porneste la fel de turat, dar fara sa apara misfire.

Toate acestea ca sa fie eco din primul minut.

 

 

 

Fix asa face si al meu 1.8 TSI. Cu ceva casti sau sonor mai puternic se aude balbaiala foarte bine.

 

De la 0:25 pana la 0:37 balbaie urat si dupa aia se termina si turatia scade.

 

Si da, si la 1.8 TSI "da in nas" daca nu astept ~ 1 minut cand este cald afara.

 

Iarna scade turatia la sub 1000RPM in ~ 20 secunde.

Modificat de iwolffy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://youtu.be/L5UGHfR0xM4

Video de al meu mai vechi, dar asa face...va rog faceti cronometrare. In primele 15 -20 secunde se aud si acele missfire. Daca as porni cand este turat asa....pica in nas masina. Si se vede ca prima data sta la 1200 rpm si dupa acea scade la 1000 si ceva turatii...sta si asa circa 30 de secunde si numai dupa revine la normailtate...

Eu m-am linistit deja..stiu ca este ceva inofensiv(cel putin in 55 000 km nu am observat sa fi cauzat ceva probleme) dar nu am avut nici o masina la care sa ma fi scuzat atat de mult in fata celorlalti din cauza de ce stau si nu pornesc cu masina desi motorul este pornit...cateodata poate fi stanjenitor. Si aici nu vorbim de o pornire la -10 grade cand chiar este indicat sa lasi motorul un pic sa se aseze...Si va rog sa va uitati la consumul instant in aceste clipe...4-5% pe loc..in loc de max 2% cand porneste linistit. Si sa va uitati la consumul mediu dupa asa o pornire...va fi precis peste 30-35% in loc de 15-16% de unde porneste cand porneste linistit...va asigur ca asa este, in 3 ani am avut timp sa ma uit. Asta e...VW asa a gandit acest motor si nu avem ce sa facem...Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut ca referinta 2.0TFSI de pe Audi care are acelasi comportament de pornit turat, iar daca se pleaca imediat nu da in nas si merge rotund.

 

Asta sa ii fie singura "problema", cu aceste misfire-uri si eu sunt multumit :D.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oameni buni, lasati masinile in pace.... Nu sunt defectiuni. Un motor se evalueaza la temperatura de regim normal, nu la rece.....

 

 

voi nu aveti probleme si aveti timp de balauri... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate interveni intr-un mod la acel radiator auxiliar pt racirea apei circulate prin intercooler pt a il face mai eficient?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos locked şi unlocked this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!