Jump to content

1.4 TSI (TFSI)


rex
 Share

Postare recomandată

Schimbat sambata, filtrul de benzina. Nu stiam ca are. Spre surprinderea mea, era cel din fabrica.., cred ca ii ajung 10 Ani.

Aveti grija ce luati, sa fie intre 6.4 si 6.6 bari. Am eu luat Mahle. Avem un usor trepidat la pornire si la semafor.. , ma scoatea din sarite, a disparut. Bujiile au 30k si nu am de gand sa le schimb cel putin inca 20k.., bobinele sunt cele din fabrica. 

IMG_2233.JPG

IMG_2235.JPG

IMG_2236.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

18 hours ago, Luciosu said:

De curiozitate, cand ai motorul oprit si calci ambreiajul, se aude un "clanc"?

Exact.

Daca vreodata o sa se organizeze un car meet, o sa stie ca baietii cu TSI-uri se apropie dupa troncanelile specifice, nu zgomotul motorului ? (jk)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi chestie am avut si eu..nu i am dat de cap, dar nici probleme nu am avut asa ca relax, poate doar sa schimbi kitul de ambreiaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu problema asta, cu zgomotul la ambreiaj...era rulmentul de presiune. Am mers vreo 20k km cu el, apoi am schimbat tot kitul de ambreiaj (aprox 1300 ron + manopera).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut tuturor!

Si eu am cumparat un Scirocco (productie 2009 1.4/160 cai - caxa din ce citesc aici, nici nu stiu sa verific) acum 3 ani, 90.000km atunci, 156.000 acum.

Probleme cu cutia n-am avut sau cu ambreiaj si nici cu altceva in afara de pompa de apa (800lei cu tot cu montaj) si o macara de geam sofer (5-600lei cu montaj) ocolind cu gratie service-urile autorizate VW. In rest, totul bine cu o mica exceptie: motorul.

La inceput intrerupea de 2-4 ori in sarcina. Daca acceleram incet (estimez la pedala apasata pana la jumatate) nu intrerupea. Am schimbat bobine si bujii si aproape ca nu s-a mai simtit nimic timp de 2 ani. Pornirea la prima cheie, super silentios, consum de ~6 la drum lung pana in 120 (6.1 pentru 550km parcursi noaptea cu masina plina sau 5.8 cu masina goala), ~8 in oras (mers de batranel), putere mare pentru depasiri si serpentine... o masina cu adevarat de vis: aspect, silentiozitate, motor mic dar puternic, taxe mici si am mentionat cat de bine arata?

Daca imi permiteti, continui maine cu ce am patit zilele trecute. Indiciu: platforma a fost 150lei.

Modificat de Bogdansh
Uitasem sa adaug ceva.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan , nu e caxa al tau , mai mult ca sigur e CAVD

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 hours ago, Bogdansh said:

in afara de pompa de apa

Salut, 

De curiozitate, ai avut ceva simptome inainte? 

Multi km fara probleme :)

P.S: a facut cineva de aici decarbonizare la motorul asta? Merita?

Modificat de vladandrei51
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 hours ago, Cristi_45 said:

Lantul ?

Desigur! "Distributia sarita de la punct cu decalaj foarte mare" suna verdictul.

CAVD sa inteleg ca e prima versiune a motorului si cea mai nereusita la fiabilitate?

La pompa de apa da, am avut simptome, zgomotul specific cateva zile. Asa cum ma asteptam si la distributie, sa dea niste semne inainte de un dezastru, dupa atatia km fara probleme...

Semnul a fost martorul in bord de defectiune la motor/noxe. Naivul din mine considera ca martor galben=atentie si doar la martor rosu=grav, trage pe dreapta! Acea seara am ajuns acasa si (iar naivul) am sperat ca de dimineata sa se stinga. Programarea la service a fost facuta si speram sa mai reziste cele 3 zile pana la ea. Dimineata a pornit fara probleme, ca in fiecare dimineata din ultimii 3 ani. Doar ca martorul era din nou aprins. Alt simptom a fost ca parca nu mai accelera rotund insa era ca o senzatie numai. Dupa urmatoarea oprire (lasat copiii la scoala), n-a mai pornit. Si evident, fara compresie, invartit la cheie=motor distrus... Vorba cantecului "visul frumos s-a terminat".

Imi amintesc cand am vazut pentru prima oara masina cand s-a lansat, imi amintesc de motorul WOW! A si castigat premiul de cel mai bun al anului si de mai multe ori parca. Jeremy Clarkson se intreba cine ar fi fraier sa mai ia golf la cum arata scirocco. 160 de cai din motor de Logan in 2008, chiar 180 pe Polo cand in Romania "regele" era 1.9TDI. Nici n-am sperat sa am vreodata masina dar iata ca dupa 7 ani era a mea. Dar ce bucurie cand am citit fugitiv de distributia pe lant. Mi-am spus in sine ca n-are moarte. Am citit ca ar fi avut probleme primele modele dar primul propietar mai ca schimbase tot motorul in garantie si mi-am spus ca asta a fost, de-acum nu mai are moarte. Nu-mi pot inchipui inginerul acela neamt care a tras de motorul asta 100.000km in teste si-apoi cand l-a desfacut si s-a uitat la lantul acela alungit si-a spus: "ja, ist ok"... Sau si-au inchipuit ca o sa mergem toti pana in 2000 de turatii pe viata, ca doar la cum arata e masina de bunicute... Iar la service autorizat unde am ajuns o data (eu dar proprietarul anterior de mai multe ori) nu mi-au spus un cuvant despre distributie si riscuri.

Ce sansa a avut VW cu acest motor remarcabil. Daca ne schimbau ei distributia la 80.000km sau daca treceau asta la revizie obligatorie n-ar fi zis nimeni nimic. Puteau justifica cu puterea. Acum pe Polo au pus motorul de 2 litri. De parca are sens acum cand taxele cresc si exista tehnologia sa ai aceeasi putere din 1.4. Ma intreb cat de fiabil e 1.5-ul de pe Fiesta cu cei 3 cilindri si 200 de cai. Ford e mai tare decat VW?? Ce fraieri!

Daca ar fi sa aleg masina as lua-o din nou. Dar acum, citind despre motor parca as vrea sa-l schimb dar... 122 de cai din acelasi motor? Pas. Sau noul 1.4 cu 150 de cai nu are sens. Unde au disparut 10 cai, din principiu trebuiau macar 180 asa cum deja era pe Polo. Cum sa mai aleg 1.8 sau 2 litri pentru aceeasi putere, nu se presupune ca evoluam?

Am scris o tona dar la service a fost scurt: "ce alegi, schimbam motorul cu 5500 EUR sau schimbam distributia cu 50% sanse sa fie motorul intreg si vedem dupa?" Mi-au spus ca au verificat cu lampa si doar cilindrul 1 este zgariat putin si pare lovit dar tot putin (totusi verdictul este crunt: "supapele au lovit in pistoane"). 3800lei (cu 20% discount - nu trebuia 30% datorita vechimii de 10 ani?) fata de 5500EUR nu a fost nicio alegere... va tin la curent, promit ca mai pe scurt :)

8 hours ago, vladandrei51 said:

P.S: a facut cineva de aici decarbonizare la motorul asta? Merita?

Parerea mea despre asta e ca despre colonactiv sau alte balarii. Auzi cica-ti curata colonul si-l face ca nou. Mai ca-ti vine sa mananci de-acolo ? De parca are depuneri. Sau Duralube - am avut eu intr-ul Golf 2 de 1.8 16v de 140 de cai - stii cum s-a parlit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

-caxa 122 cp , cavd 160 cp ...160 nu este la fel cu cel de 122 ..difera mult , de la interne pana  la principiul de supra alimentare (turbina vs turbina si compresor ) ) nu mi-o lua in nume de rau dar pana sa se aprinda martorul ala galben (care sesizeaza ca axele cu came nu mai sunt in faza cu arborele ) lantul ala iti face un zgomot infernal.... se lungeste si iti loveste in peretii de metal...daca nu a facut-o (cu toate ca nu o cred ) ar fi primul ... 

cat despre  reparatie....faci o prostie...un motor cu distributia rupta SE DESFACE in procentaj de 100% , nu se ia pe poate scapa cu o distributie , iar cine ti-a zis asta este un service de 2 bani si doar te vor mai giugulii de bani pe urma ! 

cat despre mersul cu 2000rpm ...si aici te contrazic ..din ce vad pe grupuri din ro/uk , masinile cu ulei premium si care vad turatii mari zilnic , au distributia inca intreaga ....btw ce ulei aveai in masina ? 

iar inginerul neamt ..nu a testat un motor 100 000km , a testat mii pana la distrugere.... problema la distributie a avut-o suplierul , nu proiectantul....

 

iar pretul distributiei pus de tine  este unu mare....kitul este in jur de 1200 ron.... iar manopera 600-700 o consider normala...

 

sa-mi raspunzi macar la intrebarea cu uleiul , chiar sunt curios

 

Modificat de motanelul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce înțelegi prin ulei premium?

 

Și în aceeași ordine de idei consider un interval (mai) scurt de schimb la fel de important. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motul , liqui , politron ,millers ....10k maxim

 

Modificat de motanelul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu motorul 1.4 tsi 160 de cai si nu am avut nici un sunet cu lanțul. Mi s a aprins martorul galben cu eroarea de g40/28 la 90k . Schimbare lanț la Porsche.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ca am eu, insa cel mai fiabil din generatia acestor motoare este CAXA, are doar turbina, este mai nou, cred ca s a fabricat din 2007, ma scuzati daca gresesc. Din ce am citit are si internele bune. Conform ETKA multe piese din internele motorului sunt aceleasi ca cele de la Fabia rs 180cp. Parca doar capul pistonului si axa came evacuare difera, am o lista pe undeva. Am comparat cu CAXA 2009, modelele din anii anterior posibil sa aiba alte interne.

Ps: si CAXA asta e atat de bun incat i am facut distributia la 60.000 km 2015, zdranganea lantul. Acum am 115.000km, momentan e liniste.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat completezi intre revizii? nu sa astepti sa se aprinda martorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14 hours ago, nelly said:

Nu ca am eu, insa cel mai fiabil din generatia acestor motoare este CAXA, are doar turbina, este mai nou, cred ca s a fabricat din 2007, ma scuzati daca gresesc. Din ce am citit are si internele bune. Conform ETKA multe piese din internele motorului sunt aceleasi ca cele de la Fabia rs 180cp. Parca doar capul pistonului si axa came evacuare difera, am o lista pe undeva. Am comparat cu CAXA 2009, modelele din anii anterior posibil sa aiba alte interne.

Ps: si CAXA asta e atat de bun incat i am facut distributia la 60.000 km 2015, zdranganea lantul. Acum am 115.000km, momentan e liniste.

  

Daca e ca si pe CAVD, atunci  cel mai probabil ti-a pus distributia revizuita care difera fata de cea pusa in 2009.

Inca imi e neclar, totusi, daca si aceasta este predispusa la intindere/rupere/whatever doar ca se intampla mai tarziu sau e for life.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti,

A schimbat cineva tija de la pompa de inalta presiune? Care ar fi problemele cu aceasta pentru ca se vinde ca piesa separata? Eu mi-am comandat-o si vreau sa o inlocuiesc in speranta ca mai atenuez zgomotul metalic de pe acceleratie sau la prima pornire cand e rece afara.

Merci

pompa-inalta-1-4-tsi-cax-vw-golf-6-audi-a3-8p-13c93f07b4690e725b-0-0-0-0-0.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

n-am schimbat ... dar e un subiect care ma intereseaza....uzura e mult mai mica ..nu e ca la tfsi unde nu ai rola , ai doar tachet

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si-a facut cineva upgrade la radiator la CAVD? 

Am lasat masina (1-2 ore sa zic) intr-un loc de parcare al unui vecin, dupa ce am mutat-o (20m) pe locul meu, cand am deschis capota zici ca am fost pe circuit cu ea.

Acum ceva timp am fost sa-mi schimb bujiile (condus ~5km foarte relaxat) si a trebuit lasata masina cu capota deschisa pentru ca efectiv nimeni nu se incumeta sa puna mana pe acolo.

Am vazut aici ca zice de un radiator de la PaceProducts de aluminiu cu capacitate 78% mai mare. Nu ma pricep, dar ca idee. Tipul pare ca stie ce vorbeste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-am comandat intercooler-ul 1k0145803bp (folosit pe Golf R si S3), maine il ridic, montajul un picut mai tarziu. Baietii pe forum zic ca, desi difera ca dimensiuni, nu e mare bataie de cap. We'll see.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/15/2018 at 2:12 PM, vladandrei51 said:

Si-a facut cineva upgrade la radiator la CAVD?
Am lasat masina (1-2 ore sa zic) intr-un loc de parcare al unui vecin, dupa ce am mutat-o (20m) pe locul meu, cand am deschis capota zici ca am fost pe circuit cu ea.

     Poti sa ai radiator de 1 hectar, dupa 20m motorul va fi la fel de cald; termostatul sau termostatele nu dau drumul apei sa circule prin el pana nu ajunge apa la aprox. 90 grade. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Passat CC benzina 1.4 TSI 160cp, motor CTHD

La relanti se simte un tremur foarte-foarte discret. Poate fi semnul unui început de problemă? 

Tremurul e aproape imperceptibil, se simte doar când e liniște și doar dacă ești foarte atent. 

Multam 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

De ceva timp si eu am aceeasi problema si nedumerire.Tremurat aproape imperceptibil la relanti,fara variatii pe turometru.Golf 5 motor BLG.

Multam

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate fi un simplu tampon, poate fi o sonda lambda, poate fi si altceva, nu poate spune nimeni pe net care e cauza exacta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un prieten are aceiasi problema la 1.8tsi, volant vibreaza in cazul lui.

Modificat de nelly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos locked şi unlocked this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!