Jump to content

Restaurare motor 1.6TD


Coada
 Share

Postare recomandată

In urma unei batai ritmice la motor am hotarat sa il desfac si sa il restaurez complet. Motorul este cel original de 1.6 TD.

Voi prezenta operatiunile in desfasurarea lor cu cat mai multe poze pentru a putea fi de ajutor pentru altii. Voi depista cu siguranta si acel zgomot din motor care m-a pus la aceasta treaba.

Ma voi axa pe curatarea repararea si montarea pieselor componente incepand de la zero si ii rog pe colegii cu mai multa experienta sa ma ajute acolo unde este cazul. Va multumesc

In prima zi am demontat tot motorul piesa cu piesa. Aici nu merita facute poze pentru ca era intr-o stare jalnica si oricum nu se intelegea mai nimic.

Prima piesa de reconditionat este blocul motorului. Mai intai am inceput cu degresarea lui ca sa semene totusi a motor. Am facut aceasta degresare cu tot felul de ingrediente ce am avut prin casa dar nu au dat rezultate. De aceea m-am hotarat sa iau de la un magazin de piese auto cel mai ietin spray pentru degresat motoare (costa 9 lei). Vreau sa zic ca si-a facut treaba foarte bine. A fost necesara apoi o frecare energica cu carpa si peria de plastic pana s-a inmuiat. Rezultatul arata asa:

 

130220161969.jpg

130220161971.jpg

Apoi a urmat curatarea blocului motor cu o perie de sarma pusa pe un flex. Cam asa arata dupa aceste doua operatii zic eu destul de simple si la indemana oricui.

 

130220161972.jpg

130220161973.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am continuat cu slefuirea suprafetei de contact a blocului motor cu o piatra abraziva cu o granulatie foarte fina. Aceasta piatra o foloseam la ascutirea rindelelor pentru lemn. Se foloseste cu un ulei special.

Uitati rezultatul

 

140220161976.jpg

140220161977.jpg

Intre timp am gasit si cauza zgomotelor din motor - un piston spart in partea de jos

 

130220161974.jpg

Modificat de Coada
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

blocul motor poti sa il vopsesti cu hammerite negru, si daca tot este asa desfacut schimba si bucsele de la axul intermediar care antreneaza pompa de ulei si pompa de vacuum!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vedeam mai devreme mesajul tau Bobby nu mai cumparam Kober termorezistenta.

Asa ca va rog, am rugamintea sa-mi dati cat mai multe sfaturi in timpul desfasurarii operatiilor. Sa nu credeti ca eu sunt mecanic. Stiu sa fac numai motorul asta, adica am mai facut 2 chiulase pana acuma - deci postez aici nu ca sa ma laud ci ca sa ma ajutati. Asa ca dati cu propuneri ca sunt bine venite. Multumesc

 

--------------------

Am continuat cu blocul motor care acum e pregatit pentru vopsit

 

160220161993.jpg

Arborele cotit l-am verificat si este la cota 47,76 la biele. Aceasta este cota standard?

 

150220161984.jpg

Astazi am facut prima mare achiztie

cuzineti biela si cuzineti palier de la Kolbenschmidt

 

160220161986.jpg

Si cu chiulasa merg inainte dar nu e gata inca

 

150220161982.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As vrea sa construiesc ceva sa pot masura compresia. Nu ma intereseaza sa stiu exact ci doar ca este acceasi pe fiecare piston

Ce ma sfatuiti? Adaptorul la injector pentru chiulasa il fac, furtun de presiune mufat se gaseste. Problema ce ceas pun? Oare merge unul de la compresor?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Daca e vorba de asa ceva,

pistol.jpg

da, poti sa-l folosesti sa verifici compresia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un singur lucru, trebuie sa aiba minim 30 bar sa poti verifica, altfelse duce pe maxim si cam atata, pe langa asta compresmetru mai are si o supapa de sens unic pe furtun cu o aerisire, ptr o masuratoare mai exacta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adevarul ca masurarea compresiei sau ma rog valorile rezultate in urma masurari compresiei sunt tare relative!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am continuat cu vopsirea blocului motor

 

200220161999.jpg

si cu montarea arborelui

 

210220162001.jpg

210220162004.jpg

210220162005.jpg

210220162007.jpg

210220162008.jpg

210220162009.jpg

am curatat canalele cu presiune de 8 bari

am uns fiecare lagar si cuzinet cu ulei

am strans fiecare surub cu 65Nm cum scrie la carte

 

l-am si invartiti cateva ture am facut si un filmulet dar e prea mare sa-l postez aici

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

capace la arbore cu garnituri si simeringuri

deocamdata nu am segmentii deci ma mut cu treaba pe chiulasa

 

220220162011.jpg

220220162012.jpg

220220162013.jpg

220220162015.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma intereseaza o chie dinamometrica de putere mica de la 10 la 35 stie cineva?

Cat trebuie sa fie pistonul 76,5 sau 75,51 ca nu am cum sa fiu sigur pe sublerul meu - nu am micrometru

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

pentru a afla cotele unui piston accesezi detalii tehnice ale motorului respectiv,si mai trebuie masurata si uzura blocului motor,ptr ca poti lua segmenti si de cota 1 si pe urma vin ajustati ptr.blocu respectiv

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

si eu am un t3 daca ma poate ajuta cnv cu niste sfaturi as vrea sa il fac ca nou

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!