Jump to content

SEAT Ateca - discutii generale


cristi511
 Share

Postare recomandată

38 minutes ago, The_Ego said:

Daca uiti cheia inauntru si vrei sa inchizi masina, oricum nu te lasa. Suntem off-topic fiind vorba de Kessy in general.

Deci detectarea cheii e pasiva, nu tine de bateria interna a cheii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mai sus vorbeam de situatia cand bateria inca mai e viabila. 

E activa si tine de baterie. Concret, te avertizeaza la bord cand bateria e pe duca la cheie. Ba chiar nu mai poti porni din buton direct, ci trebuie cheia apropiata de coloana volanului. Banuiesc ca e ceva senzor de proximitate care are simbol desenat in acel loc.

In caz ca e moarta bateria, worst case, masina se inchide si se deschide prin incuietoarea clasica. Exista capacel la manerul soferului ce ascunde incuietoarea.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Testat in weekend Ateca, variantele 1.4 tsi DSG 2WD si 2.0 tdi manuala 4drive, cam 350 km facuti cu fiecare varianta.

Concluzia mea e ca am facut alegerea corecta comandand benzinarul.

Puncte pro benzina:

- zgomot redus la turatii ridicate (dieselul devine, dupa parerea mea, nepermis de galagios dupa 3k rpm, nici Fiesta nu face asa urat)

- accelerari mai placute (dupa gustul meu), Vmax mai mare (asta e doar de "palmares")

- ciudat, dar consum mai redus (stiu ca e aiurea sa compar 1.4 DSG 2wd cu 2.0 manuala 4drive, dar astea au fost variantele)

Masina mi s'a parut foarte stabila pentru inaltimea si garda la sol pe care le are. Scaunele ma asteptam sa fie mai confortabile. Ofera sustinere buna, iar alcantara te tine pe loc cand fortele laterale te'ar ademeni.

Vizibilitatea generala e buna, dar bordul si botul in general sunt mai inalte decat sunt obisnuit. Comparativ, cand m'am suit iar in Forester aveam impresia ca's in Tico, bordul, linia superioara a portierelor mult mai joase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si un amanunt legat de Keyless Go.

In mers, daca se apasa intentionat sau din greseala butonul de Start/Stop de pe consola schimbatorului de viteze, prima oara apare mesajul din imagine. Daca se mai apasa inca o data, motorul este oprit, chiar daca masina se afla in viteza si in mers (asta la cutia manuala, banuiesc ca e la fel si la automata)

Daca butonul este apasat si mentinut apasat, motorul se opreste dupa maxim 2 secunde, fara a mai afisa vreun mesaj de avertizare, deci aviz celor care opteaza pentru acest sistem. Eu as fi pus un buton cu protectie. Sigur diferenta de pret ar fi fost mica, dar efectul vizual mai mare, nemaivorbind de siguranta.

 

2013-lamborghini-aventador-lp700-4-engin

IMG_20170326_182952_800x600.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine apasa de 2 ori sau pentru 2 secunde pe butonul de pornit/oprit motorul din greseala si in mers? Cu atat mai mult cu cat este foarte aproape de sofer, mai greu altcineva sa se joace acolo. E un buton incastrat, e departe de suportul de pahare, asadar nu se poate apasa cu vreo sticla, cu pus telefon acolo sau altele.

Cum este in Lamborghini este 100% pentru design si ca sa fie flashy, nu are treaba cu siguranta.

Legat de pornit/oprit, kessy reporneste automat daca moare motorul (evident valabil la cutie manuala), nu mai este necesara apasarea butonului.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voluntar il poate apasa copilul din dreapta de exemplu (nu'mi spune ca n'ai vazut destui cu parinti inconstienti). Involuntar il poti apasa in diverse scenarii. Poate's eu cu drobul de sare ...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci am și eu un avantaj ca am luat Style fără Kessy :) Oricum problema respectiva nu poate fi rezolvata decât păstrând cheia în ceva tempest,cum sunt acele portofele ce ecraneza RFID, dar atunci care mai este rostul keyless...  

Modificat de shiretzicu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt curios de planul de revizii pentru 1.4tsi dsg 4drive. La ce intervale sunt reviziile si mai ales daca e specificat schimbul de ulei la cutie si distributia, la cati km ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se prea poate ca in Romania intervalul de service sa fie mai mic. La Leon stiu ca e tot la doi ani, dar nu retin intervalul de km. Eu n'as tine uleiul 30k km, oricat de Long Life ar fi el

 

In manual chiar zice ca intervalele depind de ulei si, probabil, de pietele in sine

 

If the PR code that appears on the back of the Maintenance Programme booklet is PR QI6, this means that your vehicle has the LongLife service programmed. If it lists the codes QI1, QI2, QI3, QI4 or QI7, the interval service is dependent on time/distance travelled. Flexible service intervals (LongLife service intervals*) Special oils and processes have been developed which, depending on the characteristics and individual driving profiles, enable the extension of the oil change service (Long-Life service intervals).

Because this oil is essential for extending the service intervals, it must only be used observing the following indications:

● Avoid mixing it with oil for fixed service intervals.

● Only in exceptional circumstances, if the engine oil level is too low and LongLife oil is not available, it is permitted to top up (once) with oil for fixed service intervals

(up to a maximum of 0.5 litres).

Fixed service intervals*

If your vehicle does not have the “LongLife service interval” or it has been disabled (by request), you may use oils for fixed service intervals , which also appear in page 49, Oil properties. In this case, your vehicle must be serviced after a fixed interval of 1 year/15,000 km (10,000 miles) (whatever comes first)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intervalul de service este flexibil, in sensul ca masina indica singura cand trebuie schimbat uleiul, maxim fiind la 30.000 km sau 2 ani. In functie de regimul in care functioneaza masina, se poate ca masina sa solicite schimbarea uleiului mai aproape de 20.000 sau de 30.000 km.

Eu am optat pentru revizie la 15.000 km la Leonul 5f, in principiu se poate alege varianta asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot sa confirm ca la mine, desi nu e cu DSG intervalul este flexibil, asta insemnand maxim 30 000km sau 2 ani in functie de ce eveniment vine primul. Nu stiam ca masina poate sa-si aleaga singura cand sa schimbe uleiul, interesant feature. Multumesc @Cristian pentru precizare.

Oricum nu ma incanta ideea cu schimbul de ulei la mai mult de un an, asa ca tind sa cred ca pe viitor o sa optez pentru varianta cu 1 an sau 15 000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Leonul meu cu LL s-a cerut la schimbare la 9000 de km si un an :)) 

Deci 2 ani si 30.000 de km e probabil pentru navetisti :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu la Octavia am schimbat la 30.000+ km, la fel voi face si la Ateca, insa tin sa mentionez ca acesti km ii fac in maxim 11-12 luni. Nu voi merge o data la 6 luni la revizie, insa fiecare cu masinile lui.

Totodata , la Ibiza, desi long-life sau 30.000km voi face anual, aici sefa face intre 3000-7000 km pe an doar.

@vdragos poti bifa cu brio 30.000 km / an daca se fac concedii exclusiv pe masina prin europa, nu e necesar navetismul :))

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cristi511 pur informational , poate mai erau care cautau reprizele la motorizarea asta 1.4 tsi dsg pe Ateca

 

Voi reveni cred si eu in weekend in acest thread sau poate in cel personal, o urca pe autostrada si poate fac 2-3 reprize pe un normal vs sport, pe un D vs S :)

le  @andrei0241 depinde de pozitia scaunului, eu mi l-am ridicat scaunul, am pus cotiera centrala pe pozitie "mai ridicata" si acuma sunt la acelasi nivel

Modificat de ToniM
le
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, vdragos said:

Leonul meu cu LL s-a cerut la schimbare la 9000 de km si un an :)) 

Deci 2 ani si 30.000 de km e probabil pentru navetisti :))

Eu am 9500 Km si trebuie sa fac in 3 luni schimbul de ulei (interval flexibil). Deci probabil vor fi vreo 12000 Km maxim si 1 an. Oricum pe la 12-13.000 maxim aveam de gand sa schimb uleiul.

Deci da...de unde atata 30.000 / 2 ani .. :D La mine pare ca e 1 an maxim, ca atunci se face exact 1 an de cand am luat masina..

Se misca decent Ateca pe acea acceleratie, cine isi ia 1.4 nu cred ca are pretentii de Cupra, dar nici nu se face de ras ;)

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie 1.4 tsi 2wd dsg mi s'a parut mai fasneata decat 2.0 4drive manuala la viteze mari. Cifrele de pe net m'ar contrazice, poate ca sonorul marit al dieselul'ui era de vina.

 

Ce m'a deranjat la pozitia de condus: ptr mana dreapta au pus cotiera, ptr mana stanga insa nu prea ai solutie. Manerul din fata de usa e prea jos, rama usii e prea sus

 

LE: @ToniM: cotiera n'am observat ca ar avea si alt reglaj in afara de culisarea fata/spate. o sa tin minte. Dar fata de usa tot nu vad cum mi'ar oferi pozitia buna. Am cam 1.80, nu's nici f scund, nici f inalt ca sa zic c'as iesi din tipare, iar scaunul l'am reglat si p'ala pe inaltime, fara prea mare ajutor in aceasta privinta

Modificat de andrei0241
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cotiera daca incepi sa-l ridici cate un pic o sa vezi ca are mai multe trepte in sus . Insa daca intotdeauna il ridici pana sus aurtomat coboara pana la pozitia originala. Ridica-l mai fin si nu pana sus si o sa vezi :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Am participat in weekend la evenimentul cu Ateca organizat de Seat. Pot sa spun ca baietii s-au pregatit destul de bine, totul a fost chiar peste asteptarile mele. Am avut ocazia sa conduc in sfarsit varianta TSI DSG insa fara 4drive. Pot sa spun fara ezitare ca e mai sprintena decat versiunea diesel de 150 si mult mai silentioasa si rafinata. Practic motorul incepi sa il auzi putin incepand cu 3500 iar pe la 4500 deja se aude bine, insa fara vibratii si incomparabil cu dieselul in ture.

Si cutia mi-a placut, face treaba buna, doar un pic de intarziere la acceleratii bruste pana cand da trepte in jos. E o chestie cu care trebuie sa te obisnuiesti. 

Am mai testat si aproape toate functiile din pachetul de asistenta sofer, si chiar pot sa spun ca toate isi fac treaba fara sa dea cu virgula. Aici ma refer la ACC, lane assist( care vede banda chiar si pe drumuri nasoale ai slab marcate) traffic sign rec., Blind spor assist(asta mi s-a parut initial ca nu se prea vede ziua, dar daca pui semnalizarea cand ai pe cineva in unghiul mort, indicatorul lumineaza mai puternic si intermitent in contratimp cu semnalizarea si devine foarte evident). High beam assist mi s-a parut foarte fain, fara greseala, iar farurile cu led sunt intr-adevar foarte bune, peste xenon.

M-am uitat la problema ce se mai discuta pe forumuri in uk legata de mizeria ce se aduna la portiera spate dupa un pic de dum cu noroi, insa nu pot confirma problema, posibil sa fi fost rezolvata. Am vazut ca e un cheder destul de gros acolo.

Am vrut sa vad cum e plafonul panoramic insa doar una din masini avea si era defect. Perdeluta era blocata pe pozitia inchis. Cei de la Seat presupuneau ca ar fi fost trasa de un client cu mana si cumva data peate cap...sper sa nu fie ceva probleme cu sistemul si sa imi para rau ca am ales optiunea.

Pe teren accidentat m-a impresionat cum s-a descurcat, cu toate ca cea fara 4 drive a renuntat la o bucata de drum, fiind multa iarba pe urcare, a patinat destul de mult si nu a mai vrut, dar am continuat cu alta diesel 4 drive pana sus iar apoi am coborat prin alta parte mult mai abrupt ai am vazut si asistenta la coborare in actiune.

In concluzie, un eveniment binevenit, cu oameni faini si masini la fel de faine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cea 1.4 tsi dsg 2wd mie mi'a invartit un pic rotile in gol inclusiv la prima panta, la iesire din parcarea de la Atra. Asta pe uscat, daca era si un pic de umezeala (nu zic de mocirla sau zapada) cred ca trebuia venit un pic lansat ca sa urci bucata aia scurta. Cu dieselul manual nu am avut problema asta (era 4drive, dar nu cred ca s'a cuplat si puntea spate, cea fata nu a pierdut deloc aderenta)

Cea cu trapa avea problema asta si weekendul trecut, si eu am vrut sa vad cum e cu trapa, desi tot nu cred ca m'as fi razgandit sa comand si optionalul asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De curiozitate, cum ati ajuns sa participati la evenimentul asta?

Revenind, era normal sa patineze pe iarba si sa nu aiba suficienta aderenta sa urce.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe mine m'au sunat de la dealer pe la inceputul lui martie (facusem drivetest, dar inca nu lansasem comanda), mi'au prezentat evenimentul si m'au invitat sa particip, n'a fost pe pile :) Alte persoane nu pareau clienti Seat in viitorul apropiat, deci nu stiu ce alte criterii au mai fost.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, deci iar trebuie sa'mi fac drum la dealer. Reconfigurare traseu ...

LE: probabil va fi disponibil doar cu automata si/sau 4drive (cum e la Tiguan), deci pica optiunea. Dar merita incercat, poate Seat va avea o abordare diferita.

Modificat de andrei0241
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!