Jump to content

SEAT Ateca - discutii generale


cristi511
 Share

Postare recomandată

Daca tot este o informatie oficiala sunt convins ca in Romania acest model va avea partea lui de adepti si potentiali clienti. Cum personal intentionez sa fiu unul dintre ei zic ca putem sa lansam un topic de discutii generale despre suvul Tecta, unde sa tratam in detaliu subiectul.

 

Revin cu link aici.

 

Ceea ce e clar este ca inspiratia este modelul Leon, lucru care este unul foarte ok, dat fiind designul actualei generatii. Parerea mea este ca pozitionarea e clara, spre suv lifestyle (vezi Evoque), lasand astfel loc pentru verii de la Skoda si Vw sa isi faca de cap in segmentele destinate clientilor cu gandire pragmatica si mai putin artistica. 

 

Conform AutoBild.ro (in varianta tiparita), motorizarea de baza va fi 1.2 tsi de 110cp iar motorizarile 2.0 tsi de 200 cp si 2.0 tdi de 190cp vor veni by default cu 4x4. Aparent este in plan si o versiune Cupra, cu 250cp despre care nu se stie mare lucru. 

 

Preturile vor pleca din zona de 20.000 euro, "tinta" declarata fiind Nissan Qashqai.

s1.jpg

s2.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa pozele din link eu sunt de parere ca arata chiar mai bine ca noul Tiguan .

Acum trebuie asteptat sa vedem daca cel din poze va ajunge asa si la vanzare, si nu va ramane doar in stadiul de CONCEPT CAR .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conceptul este cel de pe siteul SEAT, cel din poze este o randare a celor de la autobild. Si eu astept cu nerabdare premiera din martie, de la Geneva.

In plus fata de informatiile de ieri, se pare ca versiunile de 200 si 190 cp vor avea si dsg by default.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Adica asa.

Cum zicea si Rave, un tiguan cu fata de leon. Interiorul este 95% cel de pe Xp, cu cateva plusuri:

- alte scaune

- navi mai mare

- keyless

- selector pt 4drive

- mufele usb si aux au alta pozitie

- alte detalii pe care inca nu le am descoperit.

IMG-20160210-WA0024.jpg

IMG-20160210-WA0027.jpg

IMG-20160210-WA0028.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E mult mai frumos ca si Tiguan'ul si la exterior si la interior, parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ma surprinde placut este frana de mana electromecanica, utilizarea spatiului din fata schimbatorului pt ceva conectori plus kessy intr-un final pe consola. Cum trebuia sa fie si Leonul de la inceput.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Partea frontala nu ma da pe spate...dar nu asta e problema: sper ca la interior sa lucreze mai mult la calitatea materialelor, chit ca ar costa 500-1000 EUR in plus. Ar fi pacat altfel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inteleg sincer postarea ta. Nu pentru ca am seat, ca doar am dezbatut masina personala in fel si chip. 

Deci, cu ce compari dpdv al materialelor? 

Sunt de parere ca materialele oferite sunt fix la nivelul pretului si la nivelul pozitiei din gama/grup. Iar comparatia cu concurenta echivalenta crede ma ca nu isi are rostul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa intru in polemici, insa ce te deranjeaza la calitatea materialelor? Nu e cu nimic mai prejos decat ce gasesti pe Octavia si Golf.

Masina arata okish, speram sa schimbe ceva mai mult ca design exterior, e clar ca asa va arata si Leonul facelift care se lanseaza in toamna la Paris.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai prejos decat skoda nu, dar sub vw clar. D asta tiguanu echivalent e probabil cu 5-7k mai scump, daca nu chiar 10. Plus ceva tehnologie disponibila doar pt vw.

O comparatie corecta vom putea face dupa Geneva, cand vor aparea preturile. Pana atunci, mergand pe diferentele dintre leon si golf...imi sustin cele scrise mai sus.

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 minutes ago, cristi511 said:

Nu inteleg sincer postarea ta. Nu pentru ca am seat, ca doar am dezbatut masina personala in fel si chip. 

Deci, cu ce compari dpdv al materialelor? 

Sunt de parere ca materialele oferite sunt fix la nivelul pretului si la nivelul pozitiei din gama/grup. Iar comparatia cu concurenta echivalenta crede ma ca nu isi are rostul.

Daca nu intelegi, poti vedea mini-review-ul meu de la Cupra 290 de pe topicul dedicat si poate vei intelege. Tu esti subiectiv, te inteleg :), e normal.

Nu am zis niciodata nimic de pret, dar daca iau Leonul ca si exemplu, este pacat ca o masina care arata atat de bine, care sta atat de bine pe sosea, sa aiba cateva minusuri de calitate care alfel, cu 500 EUR poate nu mai erau. Nu e pacat? Eu unul asa consider. Octavia de exemplu nu pare atat de "fragila" la anumite aspecte ale interiorului (si nu sunt nici pe departe vreun fan octavia), de Golf nu mai vorbim. Pe mine nu ma intereseaza acum pozitia Seat in cadrul grupului, eu spun ce este in realitate. Daca tu esti ok cu o calitate mai slaba pentru ca o justifici prin pozitia din grup, e problema ta. Eu nu fac asta, eu judec masina in sine.

@Cristian: da din pacate da, este o diferenta importanta fata de Golf de exemplu. Este corect, si pretul e cu totul altul. Si nu mai stiu cine zicea, e un baiat pe aici pe forum cu "scufita rosie" parca (?) care singur aprecia ca masina pare "firava" fata de altele. Eu nu am spus asta, ci altceva. Si ca sa fie clar, imi place Leonul , nu imi plac la el doar 2 aspecte: aceste chestiuni de calitate si faptul ca in spate se putea mai bine ca si spatiu / latime pe bancheta- adica Golful e binisor peste aici - dar asta e o chestie de preferinta personala pentru un om familist, pentru un tanar este irelevant.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Concret nu ai inteles defapt ce si cum stau lucrurile. Am citit de asemenea postarile tale din topicul pe care l ai mentionat insa tu pierzi din vedere esentialul: nu ar da cineva intreg la cap aceeasi bani pe un Leon ca pe un Golf. 

Nu sunt subiectiv ba daca ai rabdare si citesti topicul masinii mele vei vedea ca sunt critic si mentionez absolut fiecare lucru negativ descoperit pana acum...

Ps: nu sunt fan seat, doar ca in banii disponibili a fost cea mai buna alegere, pentru mine.

Pps: lasa atitudinea de superioritate pentru prietenii tai ca noi nu suntem prieteni. Daca ti se pare normal ca un prag sa fie strambat de un spoiler( o bucata de plastic) atunci chiar nu cred ca e cazul sa ti mai dai cu parerea. Da, masina e firava din anumite puncte de vedere iar asta se vede si se simte. 

Matematica e simpla: vrei golf echivalent...decartezi 5k in plus si gata, problema rezolvata.

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie imi place, arata foarte bine. Dintre Tiguan si acesta, l-as alege pe cel din urma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca si cumparator de Seat traditional (am cumparat pana acum 3 masini), am observat o crestere a calitatii de la o generatie la alta. De la Leon 1P la 5F diferenta este imensa, imbunatatirile fiind evidente mai ales acolo unde era nevoie, la insonorizare si materiale. Personal nu vad nici o diferenta de materiale fata de Octavia 3 si Golf, argumentele tale CristiALF pentru mine nu stau in picioare, mai ales ca unele din ele nu au legatura de fapt cu calitatea - latimea banchetei spate.

Am avut de ales in doua randuri intre Golf si Leon si am ales Leonul de fiecare data pentru ca in primul rand raportul calitate/dotari/pret era evident in avantajul Leonului.

Cum spune si Cristi, cine vrea calitate mai buna ia Golf, daca ai 4000 de euro in plus. Diferenta nu e o exagerare, pur si simplu atat costa in plus un Golf la dotari echivalente cu Leonul, diferenta care inseamna cam 20% in plus, greu de justificat.

Revenind, urmatoarea mea masina e foarte posibil sa fie acest SUV, ma uit la Xperience insa nu ofera suficient pentru pretul cerut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

36 minutes ago, cristi511 said:

1. Concret nu ai inteles defapt ce si cum stau lucrurile. Am citit de asemenea postarile tale din topicul pe care l ai mentionat insa tu pierzi din vedere esentialul: nu ar da cineva intreg la cap aceeasi bani pe un Leon ca pe un Golf. 

 

2. Pps: lasa atitudinea de superioritate pentru prietenii tai ca noi nu suntem prieteni. Daca ti se pare normal ca un prag sa fie strambat de un spoiler( o bucata de plastic) atunci chiar nu cred ca e cazul sa ti mai dai cu parerea. Da, masina e firava din anumite puncte de vedere iar asta se vede si se simte. 

 

1. Dar tocmai asta era si ideea: ca nici nu ar costa cat un Golf daca ar fi cu 500 EUR mai scump. Iar Golful de nou oricum este exagerat de scump, cu toata calitatea lui la interior. Sa nu mai vorbim de fiabilitatea VW ultimilor ani...

2. Nu cred ca am fost deloc arogant, nu stiu de unde scoti asta. Poate imi trimiti si mie acel pasaj de aroganta (in privat, ca poluam topicul) daca il gasesti. Despre spoiler / prag - imi pare rau, habar nu am despre ce vorbesti acolo - (edit -->) de fapt corectez, cred ca tocmai acum realizez: masina cea rosie este a ta, nu am realizat mai sus in primul post (sunt relativ nou pe forum, nu conosc aproape nici un user pe de rost, cu atat mai putin masina fiecaruia). Ti-am citit topicul fugitiv si mi-a ramas in minte remarca ta, nici nu stiu pe ce baze ai facut-o, nu ma intereseaza. Mi s-a parut o parere pertinenta, a unui posesor real. Te-ai simtit ofensat total gratuit.

 

Oricum, sa revenim: SUV-ul promite, arata bine. Rezultatul practic - il vom afla pe viu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sunt un posibil viitor posesor de suv seat insa astept pana apare in showroom, sa imi pot face o parere concreta.

Din pctul meu de vedere, daca este peste xp atunci e foarte ok.

Pozele arata bine, dar ca de obicei masinile prezentate sunt top specs...iar asa ne putem fura destul de usor caciula.

Pt mine, 2.0 tsi dsg 4drive suna bine de tot. Nu de alta dar m am convins cat de "economice" sunt noile motoare E6 ale grupului. Asa ca un consum mediu de 9% mi l-as putea permite. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cifrele oficiale, nu inteleg cum e mai scurt cu 12 cm decat Tiguan. Leonul 5F Hatchback are 4.26 m, Ateca are 4.36, iar Tiguan are 4.48. Nu inteleg unde au disparut 12 cm, in conditiile in care ar trebui sa fie similare ca dimensiuni.

Xperience ramane totusi un model de nisa, ofera un portbagaj mai mare, insa nu ofera aceleasi emotii in offroad, e doar un crossover.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ce emotii iti va oferi Ateca in off-road? Serios acum.. 

De fapt, ce emotii iti ofera orice mini suv VAG in off-road? 

Poate doar emotii din alea ca de dinainte de examen.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Emotii poate in jungla urbana, unde poti escalada fara probleme bordurile electorale sau gestiona gropile "crescute" in asfaltul de calitate. Plus ca jantele pe 19 sau 20 vor fi la ordinea zilei asa ca...no fun when the pavement ends.

Dar urmarind testul asta facut de autogefuhl ne putem face o idee despre comportamentul in conditii mai putin prielnice adica zapada, lapovita, ud, mocirla. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect Cristi. In jungla urbana, sunt perfecte. 

Doar ca nu are rost sa ne facem sperante mari de offroad. Mocirle, zapada, etc le poti combate ok si cu o Octavia 4x4 care nu are garda la fel de mare ca Tiguan-ul. Insa, ceea ce art rebui sa diferentieze cele 2 masini, e cam inexistent. Ce-ti ramane in plus e comfortul sporit la rulare si pozitia mai inalta la volan. Sie vident, calitatea overall, dotarile - care insa sunt de asteptat tinand cont de scoruri. 

Modificat de Andrei_Tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A nu, bineinteles ca nu...pentru iesirea ocazionala la padure, pentru drumul la Cheile Gradistei si pentru o parcare pe spatiul verde sunt perfecte. 

Inca o data, factorul limitant nu este sistemul 4x4 care a devenit extrem de potent ci anvelopele si efectiv dorinta de a face "nebunii" d-astea cu o masina noua de 30k care e destul de...pretetioasa. Cum ar fi sa iei o vopsea "speciala" de 1k euro si sa o zgarii prin maracini?? Despre asta e vorba. 

Din testul de mai sus prezentatorul trage o concluzie indrazneata: spune ca tiguanul este cea mai safe masina de condus in conditii de iarna fara anvelope cu tinte ( dar cu anvelope top mark de iarna)...ceea ce nu e chiar de trecut cu vederea. E clar ca s-a lucrat intens la simbioza dintre electronica si mecanica ceea ce e un lucru foarte bun.

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O vad la fel de urata si inutila ca si un Tiguan. Off road, spatiu, sportivitate - FAIL. Cei care urmaresc doar pozitia de condus pot sa ajusteze scaunul pe inaltime si la masinile actuale :))

Cu ocazia asta au stricat si un lucru pozitiv care inca ramasese la Seat - frana de mana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 minute ago, saibot said:

Cu ocazia asta au stricat si un lucru pozitiv care inca ramasese la Seat - frana de mana.

Asta cam asa e...dar nah...se cere electronica, se cere tehnologie, se cere nou. Am primit candva o replica: " man eu am frana de mana la buton pe masina mea de 7k( a se intelege passat b6) si tu nu ai p' asta noua????!?!?!"....deci...brain freeze!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!