Jump to content

Zgomot esapament, gaze habitaclu, pedala frana foarte tare


tamango
 Share

Postare recomandată

Salutare tuturor si scuze daca s-a mai discutat pe undeva dar situatia nu imi permite acum sa stau sa caut. Postez din mers de pe tableta.

E vorba de masina din semnatura, 2006 B6 2.0T, motor BPY.

Am plecat de la Bucuresti spre Arad azi dimineata. Dupa ce am trecut de Pitesti am auzit un zgomot ca de esapament spart, neavand ce face si nici macar unde trage pe dreapta am mai mers o vreme, pret de cca 30 km. Am vazut o benzinarie si am dat sa intru in ea, moment in care am aflat ca pedala de frana e foarte tare si abia am putut opri masina. Pe loc, relanti-ul este foarte neregulat, zgomotul este de esapament spart si baga gaze in habitaclu, deci probabil sufla in compartimentul motor. Am sesizat si o lipsa de putere in mers si un lag mult mare la turbo. Cel mai mult ma intriga insa frana, pedala fiind extrem de dura daca ma pot exprima asa. Nu am niciun bec de eroare aprins in bord.

E clar ca nu pot merge mai departe desi trebuie neaparat sa ajung la Arad.

All in all, am chemat platforma si am tras la un hotel in Slatina.

Ce va rog:

Dati-mi va rog o idee la ce sa ma uit maine dimineata, daca s-a mai intamplat cuiva - cam ce ar putea fi.

Ar fi chiar o neexplicabila coincidenta sa se fi spart teava aia care duce de la esapament la turbo si sa se fi intamplat ceva si pe vacuum sau sa fi crapat servo. Poate e o cauza comuna.

Mi-ar fi utila si o recomandare de service sau de mester priceput in Slatina, pentru maine dimineata, daca stiti asa ceva. Pana acum am aflat de service Novel de care nu am auzit de bine si de Autotop, la care am sa ajung daca nu primesc o alta recomandare.

Ideea e sa nu ma fatai prea mult ca ma rup baietii cu platformele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal,

 

Eu sunt plecat de ceva vreme din Slatina, asa ca am intrebat si eu un prieten. Am primit urmatorul raspuns:

 

"Autotop e bun dar cam scumpicel."

 

In plus, am primit si raspunsul asta (sper sa te ajute):

"Membrana de la servofrana.

Asa am avut eu la Audi.

E acelasi sistem

Sa scoata furtunul de vacuum de la servo si sa puna degetul pe el.

Zgomotul trebuie sa dispara

Ramane doar pedala tare"

 

PS Vezi ca ai deschis 2 topic-uri. Poate reusesti sa stergi unul din ele

Modificat de OT79LAU
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt reply. Asa-i am deschis doua topic-uri din cauza conexiunii de rahat... Rog un mod sa ma ierte si sa stearga unul.

Am sa merg deci la Autotop, wtf. Macar sa aiba ce trebuie sa o faca si sa pot sa plec pe roti ori la Arad, ori la Bucuresti, sa nu trebuiasca sa ma duc tot pe platforma.

Ar mai ramane totusi intrebarea de unde zgomotul de toba sparta si gazele din comp motor si habitaclu, ce legatura ar putea avea cu membrana de la servo?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vorbit la doua service-uri in Slatina, nu ma primeste niciunul. Ma las pagubas si o duc cu platforma la Bucuresti. Din discutia cu unul din cei de la service inteleg ca e posibil sa se fi spart racordul flexibil (nu stiu care, de la catalizator sau de la turbo) si gazele fierbinti sa fi ars un furtun de vacuum si de aici si frana terminata. Multumesc tuturor pentru ajutor si mi-ar mai fi de folos o idee de pret pt un racord din acela - merita sudat sau mai bine cumpar nou?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal.,

Eu as zice sa verifici in primul rand sistemul / traseul de VACUM sa nu ai vre-un furtun rupt sau spart (sau chiar pompa defecta) .

Dupa aia treci la verificarea MEMBRANEI DE LA SERVOFRANA (desi eu nu cred sa fie ea) .

Spui ca ai o asazisa lipsa de putere ?

Sa nu cumva sa fie din cauza faptului ca nu functioneaza cum trebuie ACTUATORUL de la turbina (asta daca turbina ta este una cu actuator vacumatic si nu una cu actuator electronic) .

Asta vei observa atunci cand verifici traseul de VACUM .

O zi buna .

Modificat de @DRI@N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ajuns cu ea (masina) acasa dar nu am avut timp si conditii sa ma uit pe dedesubt. Ce am mai observat: de dimineata la rpima pornire m-a intampinat cu CEL iar acasa fiind, am putut asculta mai bine si se aude fluieratul specific pierderii de vacuum. Concluzia: este plauzibila teoria cu gaura in racordul flexibil de unde ies gaze fierbinti care au topit un furtun de vacuum.

Abia saptamana viitoare am sa ii pot face o diagnoza sa vad ce coduri de eroare imi ies si tot atunci o sa o pot salta pe capre sa vad ce e pe sub ea. Revin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare din nou.

Am desfacut capacul de pe motor si am ridicat masina un pic - practic nici nu ar fi fost nevoie sa o salt pentru a constata ce s-a intamplat. Mi s-a desprins catalizatorul din flansa cu care se prinde pe turbo. Probabil trebuie inlocuit sau sudat, o sa vad ce se poate face. Bonus, asa cum ma asteptam, am primit furtunul care duce la servo-frana ars si deformat de gazele de esapament, inutilizabil. Asta e clar, il inlocuiesc, costa cca 150 lei. Cu catalizatorul o sa fie mai nasol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!