Jump to content

Pornire grea la rece - TDI


Baboon
 Share

Postare recomandată

Ca să scoţi mufa ECU tragi de urechile alea cum ţi-am desenat. La montare după ce potriveşti mufa concomitent cu apăsarea ei apeşi şi pe urechi.

ASZ-G28.thumb.JPG.7038f2a85880e93bb965bcef7a10b475.JPG

Mufa ECU

838143695_mufaECU.thumb.jpg.c14b70056ec02ed33cc9f81eb6101492.jpg

 

Mufa G28

1838554713_MUFAG28.jpg.a252b06cc5e0c521beaec4dfb36b8261.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru schema. Am un scurt permanent intre pinii 2 si 3 din mufa mica, cu ambii conectori din ECU scosi. E posibil din cauza acestui scurt sa nu pornesca motorul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este asta cauza. Este normal scurtul pentru că în schema se vede că intre mufa G28 si mufa Ecu undeva sunt unite și merg la masa. Ar trebui să ai scurt si intre acești pini si masă (borna - care merge la baterie)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu o clarificare la schema de mai sus: până în iulie 2004 firul 3 de la G28 este unit în cablaj cu firul 2 (aşa cum ai sesizat şi tu, situaţia este normală maşina fiind din 2003), după august 2004 schema a fost modificată şi firul 3 nu mai este unit cu 2 ci merge direct la ECU în pinul 101..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare. Am reluat verificarea senzorului de turatie conform indicatiilor de pe forum, pentru a clarifica intr-un final de ce nu porneste motorul.

Pe partea de continuitate, intre mufa ECU si mufa senzorului am urmatoarea corespondenta:

pin 1 mufa - pin 110 ecu

pin 2 mufa - pin 100 ecu

pin 3 mufa - pin 100 ecu

La senzor:

intre pinii 1 - 2, am masurat 471 ohmi

intre pinii 1 -3 si 2 - 3, rezistenta infinita

Cu contactul pus:

intre pinii 1 - 3 de la mufa, tensiunea este 0 V

intre pinul 3 de la mufa si minus baterie, tensiunea este de 2 V

In continuare, in Vag-Com, pe toate campurile cu Engine Speed, am valoarea 0 rpm, cat timp dau la automat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare, detin o Skoda Octavia motor 1.9 AHF, am schimbat distributia in vara si de cand a venit frigul pornea greu dimineata, am luat vcds si am modificat momentul injectiei, de la 3,7 cat era l-am facut mai mic 0,3 , a doua zi dimineata curios, am incercat sa o pornesc, a pornit mai greu , cu foarte mult fum albastru,l-am modificat apoi la 6,6 , parca e alta masina,porneste ca vara,trage mai bine, parca a scazut si consumul...,acum intrebarea este daca se intampla ceva daca o las asa, afecteaza cu ceva? Am atasat doua poze cum era inainte sa umblu la ea.

 

 

269815085_347841066793067_4721348470097575371_n.jpg

269853883_468609941534368_6672471056242168207_n.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea este ok ce ai făcut. Din prima poză reiese că distribuţia este ok şi alta este problema cu pornirea grea la frig (valoarea din căsuţa nr. 2, cu lichidul de răcire peste 80grade,  trebuie să fie între 12 şi 75, la tine este 45 ceea ce este foarte ok). Cred că problema este la bujiile incandescente.

Eu zic să pui setarea cum a fost şi să verifici bujiile. Dacă vrei să afli dacă este safe setarea făcută de tine fă un log în mers pe grupul 004, cu pedala de acceleraţie la podea, între 1700 şi 4000 rpm să vedem cu ce avans funcţionează. Dacă depăşeşte anumite valori poate afecta motorul (pe la 3000 rpm momentul injecţiei trebuie să fie undeva între 8-14 grade BTDC cu un nivel de acţionare a actuatorului de avans cam de 84%)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns, bujiile incandescente sunt noi, schimbate acum 2 saptamani (cu ele am inceput cand a am vazut ca porneste mai greu), momentan am modificat cum a fost initial, sunt grade cu plus afara si porneste bine. O sa imi fac timp sa fac doua log-uri in mers, unul cum a fost si unul cu el modificat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Să verifici şi dacă bujiile primesc curent. Scoţi rampa de alimentare a bujiilor, pui un bec între rampa şi borna minus apoi scoţi mufa de la G62, senzorul de temperatură de la lichidul de răcire, şi pui contactul. Becul trebuie să stea aprins cel puţin cât stă martorul din bord, nu mai ştiu cât dar destul de mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat asta dupa ce le-am schimbat si primesc curent, din ce am observat fata de alte masini, cu acelas motor, stau actionate destul de mult timp , asa am luat masina (o am de 11 ani).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fă o poză cu grupul 007 dimineaţa înainte de pornire, doar cu contactul pus şi pune-o aici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@katabnc

În primul rând am mutat aici postările pentru a putea discuta şi despre alte aspecte în afara avansului.

Revenind la temperatura lichidului de răcire, este posibil să ai o problemă la senzor, este cam mare diferenţa între temperatura indicată de el şi ce indică ceilalţi senzori, ar fi trebuit să fie pe aproape (mi se pare puţin suspectă şi valoarea de -5,4 grade care este valoarea de înlocuire pentru situaţia când senzorul de temperatură carburant este întrerupt). Asta ar fi şi cauza pentru care stau bujiile acţionate mai mult decât trebuie.

Verifică şi la cald temperaturile (verifică atunci când începe să se ridice acul de la temperatura lichidului de răcire şi atunci când a ajuns la 90). Ar fi interesant de comparat temperatura care este aici pe Engine cu cea care este pe Instruments (senzorul de temperatură este dublu, unul dă valoarea de pe Engine, celălalt pe Instruments, din ce am observat îl loveşte damblaua pe cel de pe Engine)

Şi verifică şi dacă ai vreun cod de eroare pe Engine

 

Referitor la avans, depinde de modul cum a fost schimbată cureaua. Ar fi interesant de ştiut dacă mecanicul a slăbit şurubul de la fulia axei cu came şi a folosit cală de blocare. Dacă nu a făcut asta este posibilitatea (este o presupunere neştiind exact cum s-a făcut lucrarea) ca avansul să fie ok (ECU calculează avansul comparând semnalul de la injectorul nr. 3 care are un senzor cu cel de la senzorul de turaţie de pe volantă) şi axa cu came să fie decalată (la axa cu came nu este nici un senzor) de aici putând să apară diverse probleme.

 

Dar hai să lămurim mai întâi problema cu temperaturile şi să vedem logurile în mers pe grupul 004 (logurile indiferent de grup se fac aşa: porneşti motorul, conectezi testerul, selectezi grupul sau grupurile pe care vrei să faci logul, în cazul de faţă grupurile 001, 004, 010, apeşi pe butonul pe care scrie Log (atenţie, nu ăla pe care scrie Salvează în Log), apare butonul Browse (nu ştiu cum îi zice în română, probabil caută), apeşi ca să alegi locul unde se va salva logul, apoi apeşi pe Start, pui maişina în mişcare, te plimbi puţin cu ea având grijă să prinzi o pornţiune de drum unde poţi să accelerezi în tr. 3 cu pedala de acceleraţie la podea între 1700-4000 rpm, apoi când poţi tragi pe dreapta şi apeşi pe Done/close, vezi tu în română cum este. Verifici dacă s-a salvat logul (este în format *.csv, se deschide cu Excel), dacă nu mai încerci până iese:)). În principiu nu are de ce să nu meargă)

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am atasat foto cu antigelul la 90 si 50 gr pe motor si instrumente.

 

Am atasat si log in mers cu momentul injectiei setat la 3,7 si 5,9 (sunt in acelasi fisier).In fiecare log sunt doua momente cu aceleratiea 100%, primul este cu treapta a 3-a al doilea cu a 4-a.

 

Distributia am schimbat-o eu, nu sunt mecanic dar am mai facut asta, surubul fuliei de la axul cu came l-am slabit, am folosit cale pentru blocarea axului.

 

20220105_163504.jpg

20220105_163620.jpg

20220105_183449.jpg

20220105_183409.jpg

LOG-01-001-004-010.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Într-o primă fază înlocuieşte senzorul de temperatură că este dus (pune original dacă este posibil, nu este diferenţa mare de preţ faţă de unul aftermarket bun). Când ajung la calculator analizez şi logul.

13 minutes ago, katabnc said:

Distributia am schimbat-o eu, nu sunt mecanic dar am mai facut asta, surubul fuliei de la axul cu came l-am slabit, am folosit cale pentru blocarea axului.

:icon_thumleft: 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat pe log şi eu zic să îl pui cum a fost până schimbi senzorul de temperatură. pentru că din cauza temperaturii măsurate şi avansul cerut de ECU este cam deplasat, iar cu setarea făcută de tine este şi mai şi. În accelerare totuşi nu se depăşeşte valoarea de siguranţă (din cauză că actuatorul care reglează avansul ajunge în capăt de cursă şi nu mai poate să corecteze după cum îi dictează ECU)

image.thumb.png.7bb5c624628ababb4724e65d6472af55.png

image.thumb.png.6a828d409ade21c60ffc50311e9dfe32.png

 

 

Ca să înţelegi mai bine treaba cu umblatul la avans citeşte acest topic

Nu prea înţeleg de ce modificarea făcută de tine îmbunătăţeşte pornirea (în mod normal pornirea se face cu avansul cu care este reglată pompa nu cu cel corectat de ECU), dar hai să vedem ce se întâmplă după ce schimbi senzorul de temperatură. Dacă se menţine problema atunci intrăm mai adânc în verificări referitoare la avans.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inlocuit senzorul de temperatura, pe motor indica doar 13-14 grade, la fel ca inainte, nu apare nicio eroare.

Cu mufa scoasa temperatura indicata este la fel ca cea indicata de senzorul de motorina, a aparut si eroare cand am scos-o.

Sa fie vreun artificiu facut ca, calculatorul sa vada motorul rece, stiu ca Octavia, generatia la a mea avea probleme cu pornirea la cald.M-am auitat pe la instalatie dar nu am vazut nimic suspect, are doar un releu legat pe siguranta de la ceasurile de bord, fara el indicatoarele sunt jos. La masina a fost crescuta puterea prin modificarea hartilor, aceasta nu s-a putut face prin OBD, s-a facut prin inlocuirea epromurilor din calculator,nu cred ca are legatura cu problema temperaturii.🤔

 

Referitor la avans am pus testerul pe un alh si am observat ca porneste cu 4,4 BTDC si dupa ce se incalzeste mai scade, la mine ramane la fel si cand e rece si cand e calda, cred ca tot din cauza temperaturii.

 

 

 

Modificat de katabnc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru problema asta cauze posibile pot fi:

  • cablaj cu probleme
  • senzor  defect
  • ECU defect

Acum analizându-le pe rând:

  • cablajul: nu cred că este de vină din moment ce atunci când scoţi senzorul comportamentul este normal (apare eroarea şi preia temperatura motorinei). Totuşi ca să fii sigur se poate verifica cu multimetrul (pentru schema pinilor şi modalitatea de verificare să zici ce dată de fabricaţie este motorul pentru că după luna 08.2000 s-a schimbat ECU)
  • senzorul. Dacă ai pus OEM sau Hella cred că îl putem exclude, dar se poate verifica şi asta tot cu multimetrul
  • ECU. Dacă verificările de mai sus nu indică nimic suspect rămâne cam singura variantă (defect fizic sau efecte colaterale de la resoftare).
6 hours ago, katabnc said:

Referitor la avans am pus testerul pe un alh si am observat ca porneste cu 4,4 BTDC si dupa ce se incalzeste mai scade, la mine ramane la fel si cand e rece si cand e calda, cred ca tot din cauza temperaturii.

Este în funcţie de temperatură

 

Deci: fă rost de un multimetru dacă nu ai (se găsesc la preţuri ok la orice magazin de piese electronice, nu trebuie să cumperi unul scump), spune data fabricaţiei şi înarmează-te cu ceva răbdare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina este fabricatie 2000, ECU cred ca este varianta pana in 08.2000, motorul fiind AHF euro 2, dupa data asta stiu ca au scos ASV euro 3 , cu alt ECU.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda.... este puţin încurcată treaba în sensul că în perioada 99-2000 a fost o amestecătură de ECU şi tipuri de senzori.

De ECU îţi dai seama uşor: dacă este cu 80 pini este varianta înainte de 08.2000 şi mufa arată aşa

AHF............._2000.thumb.jpg.36857d5988532c253074fec21525521e.jpg

 

după 08.2000 mufa este cu 121 pini şi ai mai sus la ASZ descrierea ei

 

Acum senzorii au fost de două tipuri unul care are G62 între pinii 1-3 (până în luna 05.99, deci cu ECU cu mufa de 80 pini) şi unul cu G62 între pinii 4-3 după 05.99, deci ăsta a fost pus în perioada 05.99-07.2000 pe ECU cu 80 pini iar apoi pe cel cu 121 pini.

 

Asta a reieşit după ce am compilat mai multe surse între care apar şi neconcordanţe deci nu sunt chiar sigur de ce am scris mai sus. Dar putem verifica.

În principiu nu se pot încurca senzorii pentru că cel cu G62 între pinii 1-3 ar mufa pătrată, iar celălalt are mufa ovală.

 

2048840444_g62patrat.jpg.f4ab68aafc686a39bc13d7bb42d0dda3.jpg                         g62-oval.thumb.jpg.ae33862d6cef6db0bfcb88ec582eb617.jpg

Ca verificări pornim de la ideea că ai mufa cu 80 pini, dacă este cealaltă te adaptezi conform schemelor de mai jos

Până în 08.2000

2145942725_ahfinaintede2000.thumb.JPG.bd4023f97c806bf3cdc667ecb53ed4fe.JPG

După 08.2000

611319209_ahfdupa2000.thumb.JPG.055b01c1dfef1dbc927134ed16e62460.JPG

 

Procedezi aşa:

1.  iei borna de la baterie (urmează să scoţi mufa de la ECU şi scoaterea/introducerea ei, ca măsură de siguranţă, este bine să fie fără ca ECU  să fie alimentat)

2. scoţi mufele de la ECU şi de la senzor

3.  identifici pinii 54 şi 70 în mufa care intră în ECU

4.  identifici pinii 1 şi 3 în mufa care intră în senzor

5. treci multimetrul pe măsurare rezistenţe pe cea mai mică scală (200 ohm )

6. măsori între pinii 3-54 şi 1-70 este continuitate (o rezistenţă foarte mică, în jur de 1 ohm)

7. treci multimetrul pe măsurare rezistenţe pe o scală mai mare de 20 kohm

8. măsori între pinii 54 şi 70, apoi între 54 şi bornele + şi - respectiv între 70  şi bornele + şi -. La toate aceste măsurători multimetrul nu trebuie să indice nimic (rezistenţă infinită, deci lipsă continuitate). Dacă apare vreo rezistenţă să o notezi şi să scrii aici

9. poţi repeta aceleaşi măsurători cu  pinii 1-3 ai mufei senzorului  în loc de pinii 54-70 ai mufei ECU. rezultatele trebuie să fie aceleaşi, logic

10. măsori rezistenţa între pinii 1-3 ai senzorului şi scrii aici care este. De asemeni şi o temperatură estimativă (o verifici ulterior cu vcds pe instruments)

11. pui totul la loc, borna minus conectată şi porneşti motorul. Te plimbi cu maşina pînă ajunge temperatura la  80-90 grade.

12. opreşti motorul, scoţi mufa de la senzor şi măsori din nou ce rezistenţă este între 1-3

Concordanţa dintre rezistenţă şi temperatură

temperaturi.thumb.jpg.70f9178cdd1d6951615ca1b96958814f.jpg

 

Dacă verificările  6, 8, 9 rezultatele sunt ok atunci cauza probabilă poate fi senzorul sau ECU.

Dacă la verificările 10 şi 12 rezistenţa senzorului este în concordanţă cu temperatura lichidului de răcire, atunci defect este ECU

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi a fost o zi mai calduroasa si am decis sa trec la verificari, masina are ECU cu 80 de pini si senzor cu mufa ovala.

Am inceput invers fata de cum mi-ai indicat, asa mi s-a parut mai usor.

     Punctele 10, 12am conectat aparatul de masurat pe pinii 3 si 4  ai senzorului si am dat pe 2000 ohm, aparatul indica 1700 ohm (masina nu era rece), am pornit motorul si pe masura ce se incalzea aparatul indica o valoare mai mica, a ajuns pe la 270 ohm , deci senzorul era OK.

     Punctele 8, 9 : totul a fost OK, aparatul nu a indicat nimic.

     Punctul 6 : fiind senzor cu mufa ovala am facut masuratori pe pinii 3-54  si 4-70 . La masurarea intre pinii 3-54 aparatul a indicat valoarea de 00,6 ohm, in schimb la masurarea intre pinii 4-70 aparatul nu a indicat nimic. Am crezut ca e firul intrerupt pe undeva si am inceput sa desizolez cablajul, asa am dat peste o rezistenta montata pe acest cablu.

20220115_151153.thumb.jpg.1fee94f9e88abaf4b4b4b3383d95ec66.jpg

 

20220115_151550.thumb.jpg.5c7fabd51a727b656152d8a066f7ee52.jpg

 

Dupa anularea ei, temperatura indicata pe Motor este de 85 grade iar pe Instrumente 90 grade.

Deocamdata nu am sesizat pentru ce era pusa aceasta rezistenta, banuiesc ca pentru pornirea la cald.

Momentul injectiei a inceput sa se modifice in functie de temperatura motorului.

Pornirea la rece inca nu stiu cum este, am sa revin cand testez la grade cu minus, saptamana aceasta masina a pornit bine( au fost cateva dimineti cu -4 grade), dar nu este relevant pentru ca modificasem momentul injectiei din nou, de la 32768 il facusem la 32800, acum este la 32768, cum a fost initial.

Cand zic pornire buna inseamna ca porneste instant , ca vara, cand pornea greu invartea de 3, 4 ori, ii luam contactul , il puneam din nou, invartea de 2, 3 ori si pornea, astea la temperaturi de aproximativ -2 grade.

 

Multumesc  lupo_bv  pentru toate informatiile de mai sus, fara ele nu as fi rezolvat nimic.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, katabnc said:

Deocamdata nu am sesizat pentru ce era pusa aceasta rezistenta, banuiesc ca pentru pornirea la cald.

Cred că a fost o încercare de powerbox.....unul cam primitiv (păcăleşte ECU că este motorul rece). Dacă ai problem cu pornirea la cald scrie pe topicul dedicat şi analizăm acolo

https://vwforum.ro/topic/32491-probleme-cu-pornirea-la-cald-motor-tdi/#comment-35431

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Haha, exact tampenia aia a fost facuta candva si pe masina mea :)), la mine erau doar cablurile cositorite si cu shrink-wrap peste. Dar banuiesc ca asta a fost facut candva. La powerbox nu senzorul temperaturii de motorina se altereaza? cel din pompa.

Pt problema pornirii la cald am pus un switch care inseriaza o rezistenta in momentul in care e apasat. L-am montat sub bord si il apas cand dau la cheie si o ia la sfert. easy. Am tot ecu vechi, cu 80 de pini cu chip-tuning, mai greu de remapat.

PS: ce hack-job e facut acolo :)))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Se pare ca rezistenta nu a fost pusa pentru pornirea la cald, de cand am dat-o jos, masina nu a facut niciodata probleme la cald, motorul este mai silentios cand se incalzeste.

Pornirea la rece este in continuare greoaie (cu setarile avansului stock), ca sa intelegeti cum face, ii pun contactul, se opresc bujiile, si ii dau la automat, invarte motorul de 3 ori,da sa o ia, invarte o data, da sa o ia,invarte o data, da sa o ia....si renunt , mai pun contactul o data si se repeta, zici ca e un tractor obosit, cu greu ramane pornita cu fum albastru si asta la temperaturi de - 3,4 grade.

Daca ii modific momentul injectiei, pe masura ce il maresc porneste mai bine, momentan este marit doar cu 30 unitati, de la 32768 , cat este stock l-am facut 32798, imediat dupa pornire are 4 grade BTDC, cand se incalzeste scade.Pornirea este ok, invarte de 2-3 ori si ramane pornita cu ceva trepidatii.

 

Renunt sa-i mai fac ceva, oricum motorul merge mai bine ca inainte si asta datorita lui lupo_bv, multumesc inca o data pentru tot ce ai scris mai sus.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Salut! Am un vw golf 4 din 2002 alh 1.9 tdi, cumparat recent. Fiind nou pentru mine si avand km in spate, nu am stiut ce a facut fostul proprietar cu masina si am decis sa schimb filtrele de ulei,motorina,aer si distributia. Am inceput cu schimbatul distributiei impreuna cu un prieten care a schimbat destul de multe distributii la viata lui, inclusiv la 2 masini de-ale mele din trecut si am fost foarte multumit de munca lui. Totul bine, a decurs o zi intreaga tot si cand am inchis capota si m am urcat in masina, aceasta nu pornea... Am lasat o asa pt ca era ff tarziu si apoi a 2 a zi acelasi lucru, masina nu pornea, am dat jos distributia am calat iar totul am asezat tot ce trebuia la semn am pus o iar si dinou la fel... In cele din urma am decis sa dau cu un spray pt aprinderea bujiilor in filtru de aer.. A pornit cu ajutorul spray ului. Am zis ca distributia e ok daca a pornit.. Am observat ca pe furtunul de tur nu baga motorina la rece. Am schimbat toate filtrele si totusi pe frutunul de tur dupa ce opream masina, disparea motorina din el (furtunul care leaga filtrul de motorina, de pompa de injectie ). Am zis ca se dezamorseaza pompa de ijectie, am luat 2 valve unisens pentru furtunele de tur si retur si le am montat, degeaba...Masina tot porneste greu la rece. La cald aceasta porneste bine la sfert.. Am schimbat si bujiile cu altele noi si acelasi lucru ... Ma puteti ajuta va rog? Multumesc anticipat!

Modificat de skinny2345
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!