Jump to content

Pornire grea la rece - TDI


Baboon
 Share

Postare recomandată

Intervin si eu cu o problema aparuta azi dimineata cand am incercat sa pornesc masina.

Am pus contactul, s-au aprins martorii in bord, apoi totul s-a stins, apoi am mai incercat o data si s-a intamplat acelasi lucru.

Am scos cheia din contact, am incercat sa pornesc RCD-ul si facea niste zgomote ciudate, ca si cum voia sa scoata un cd, iar apoi a pornit(RCD-ul).

Am bagat din nou cheia in contact, am pus contactul si mi-a aparut mesaj cu Error ESP, apoi s-a oprit totul din nou.

 

S-a tot intamplat asa de cateva ori si pana la urma a pornit (pana sa pornesca, mentionez ca motorul nu "invartea").

 

Dupa ce a pornit, mi-au ramas aprinsi in bord martorii pentru ESP, TPMS, bujii, servodirectie, iar apoi s-au stins treptat.

 

Am plecat cu masina, am mers cativa km am oprit motorul si am incercat repornirea, iar totul a fost in regula.

 

Mentionez ca acum cateva zile mi s-a aprins in bord martorul pentru TPMS, dar i-am dat o resetare. Este posibil sa fie vreo legatura intre ce s-a intamplat si asta, luand in considerare ca in momentul de fata roata este destul de lasata.

 

Ideea este ca nu prea am timp in perioada asta pentru investigatii mai amanuntite.

 

Este posibil sa fie de la baterie( 4,5 ani vechime) sau are legatura cu roata lasata, sau cu niciuna dintre acestea?

 

V-as fi recunoscator pentru niste pareri :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pare sa fie de la baterie slaba - fa o scanare sa vedem ce erori ai stocate.

 

sigur nu este de la roata cu presiune scazuta....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca motorul nu invartea si tacaneau releele pe la bord sigur e bateria

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutari. Anul asta m-am lovit si eu de o problema in care anii trecuti nu ma loveam nici la -25 de grade.

 

La prima pornire din zi, si doar la prima, o ia cam greu. La -6, -7 invarte de 4-5 ori iar la -10 roteste chiar si cate 5-6 secunde pana porneste. Dupa ce am pornit-o dimineata, o pot lasa si cate 10 ore in parcare la birou ca porneste apoi la sfert. Am facut o diagnoza ieri la userul pronet si am gasit 2 erori la releurile de pompa de motorina(sunt intermitent si au aparut in urma unor pornire ratate - dupa stergere si rescanare au disparut iar testate pe VCDS par a functiona normal fara probleme), si o eroare pe releul de la bujii, acum 2.000 de km. Ideea e ca acest releu a fost inlocuit acum 2-3 luni(inainte de cei 2.000 de km) si banuiesc ca iar s-a stricat(am pus Bosch in loc de Beru). Il voi inlocui din nou azi.

 

Ce vroiam sa va intreb este: Ce alti senzori influenteaza bujiile incandescente? Doar releul de la bujii are influenta asupra lor sau citirea senzorilor de temperatura(motorina, antigel, etc) isi pot spune si ele imputul?

 

PS. bateria este noua, de maxim o luna, deci se poate exclude.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

senzor de temperatura influenteaza timpul de alimentare a bujiilor.

daca masina crede ca motorul e cald, le "aprinde" mai putin timp.

se testeaza prin scoaterea mufei de la acel senzor (masina ia implicit o valoare f mica = > bujiile stau alimentate mult).

 

motorina de iarna (sa nu se ingroase de la frig), baterie, electromotor, pompa/furtune motorina...pot influenta pornirea.

 

probabil se inchide topicul, se discuta in alte parti despre pornirea la rece.

Modificat de Muale
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi poti spune te rog unde este acest senzor de temperatura si cum se numeste? Este cumva G62ul?

 

Daca se discuta acest topic deja pe marginea Golf 6, imi cer scuze se poate muta intrebarea pe acel topic. Insa daca este o discutie generala pentru toate modelele, va fi putin dificil deoarece fiecare intreaba si raspunde cum apuca acolo  :icon_geek:

Modificat de ViBogdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, g62-ul este

 

oricum, vezi si cum se prezinta bateria.....

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Florin. Imi poti spune pe unde il gasesc? Este cumva cel atasat vasului de expansiune?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu...  ce cod motor ?

 

L,E. - vezi la pozitia 21, in diagrama

post-30007-0-12037400-1451984059_thumb.p

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este cel de 2.0 TDI 81kw/2009, tip CBDC(sper sa nu ma insel).

Modificat de ViBogdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu...  ce cod motor ?

 

L,E. - vezi la pozitia 21, in diagrama

 

Multumesc frumos. Se poate ajunge la el fara sa demontez nimic? Pare destul de ascuns.

 

E posibil sa fie defect si pe VCDS sa nu dea nici o eroare?

Modificat de ViBogdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate sa fie decalibrat. Nu se poate ajunge la el fara sa demontezi nimic... trebuie dat jos furtunul de la aer/filtru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si o ultima intrebare. Ce cod are piesa in cauza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

piesa in cauza, o comanzi dupa seria sasiu - cumperi Hella sau OEM. Nu altceva......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat sa testez in seara asta dar e destul de cald si porneste usor. Figuri face la sub -6,-7 grade.

Ideea e ca la prima cheie bujiile stau aprinse cam 3 sec, vizibil mai mult decat vara sau la temp mai ridicate. Releul si G62 au vreun impact asupra intensitatii cu care se aprind bujiile sau nu exista asa ceva? Pentru ca din pct de vedere al timpului in care stau aprinse, mi se pare ca se comporta normal.

da, g62-ul este

oricum, vezi si cum se prezinta bateria.....

Astazi am verificat si bateria din nou. Are 800 curent de pornire(bateria e de 750), 12.7 v si instalatia masinii incarca f bine. Electricianul mi-a spus ca pot exclude bateria in urma testarii acesteia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-a dat cineva ideea cum ca s-ar dezamorsa pompa de combustibil. E posibil sa faca acest lucru numai si numai la frig?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate sa fie decalibrat. Nu se poate ajunge la el fara sa demontezi nimic... trebuie dat jos furtunul de la aer/filtru.

 

Florin, e cumva posibil ca G62 la CBDC din 2009 sa nu fie in acel loc? Am dat in seara asta jos furtunul si nu gasesc nici un senzor prin zona. Primele doua poze is de acolo. Nu pare a fi nimic pe circuitl de antigel.

 

In schimb m-am uitat pe partea cealalta a motorului, intre filtrul de motorina si distributie, pe unde trece conducta de antigel, Acolo pare a fi un senzor foarte similar cu G62. Are inclusiv acea potcoava de metal care prinde senzorul. Am atasat 2 poze unde am inconjurat ce cred eu ca e g62. E posibil sa fie acesta?

post-116161-0-50971800-1452360976_thumb.

post-116161-0-15496500-1452360979_thumb.

post-116161-0-87349000-1452360981_thumb.

post-116161-0-59683800-1452360984_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

poate sa fie decalibrat. Nu se poate ajunge la el fara sa demontezi nimic... trebuie dat jos furtunul de la aer/filtru.

 

Florin, e cumva posibil ca G62 la CBDC din 2009 sa nu fie in acel loc? Am dat in seara asta jos furtunul si nu gasesc nici un senzor prin zona. Primele doua poze is de acolo. Nu pare a fi nimic pe circuitl de antigel.

 

In schimb m-am uitat pe partea cealalta a motorului, intre filtrul de motorina si distributie, pe unde trece conducta de antigel, Acolo pare a fi un senzor foarte similar cu G62. Are inclusiv acea potcoava de metal care prinde senzorul. Am atasat 2 poze unde am inconjurat ce cred eu ca e g62. E posibil sa fie acesta?

 

 

Acum imi dau seama ca acela e G83. Exista vreun DIY unde se vede G62 ca am stat 30 min sa ma uit pe sub furtunul de aer/filtru si nu am gasit nimic care sa semene cu G62. Mi se pare ca ar tb sa fie destul de evident. E cumva mai ascuns?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-a dat cineva ideea cum ca s-ar dezamorsa pompa de combustibil. E posibil sa faca acest lucru numai si numai la frig?

Fa un test cu un indicator pt presiunea data de pompa.pui un "T"pe furtunul de alimentare .vezi ce presiune baga.si mai ales dacă o menține în timp.cat e după ce oprești pompa și după 5 minute dacă rămâne aprox la fel.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit sa identific G62 in cele din urma. Dupa diagrama de mai sus ma asteptam sa fie perpedicular pe blocul motor insa este paralel, ascuns sub un furtun. Ca sa ii scot mufa a mers cat de cat cu o surubelnita lunga dar sa il schimbi mi se pare imposibil fara sa demontezi serios.

 

Daca il deconectez ca sa testez daca el este de vina pentru pornirea grea, il pot lasa deconectat dupa pornire sau neaparat trebuie reconectat la loc?

 

Aceeasi intrebare si pentru G83. Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti merge si cu G62 deconectat - recomand sa-l conectezi dupa ponire, ca sa meaga in parametrii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc. Am incercat insa problema nu e de la G62.

 

Acum banuiesc avansul la injectie ce nu a fost ajustat dupa schimbarea distributiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la cat este avansul la tine ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inceput sa fiu convins abia prin weekend ca asta e sursa problemelor mele asa ca la ce scanari am fost in timpul saptamanii trecute nu am acordat atentie avansului deci nu am numerele. Zilele astea imi intra masina in service din nou si se vor uita si la asta. Ai idee in ce valori ar trebui sa ma incadrez ca sa fiu in optim, sau de unde pot obtine valorile?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salut..am o O2 -1,9tdi și de ceva timp am o  problemă cu prima pornire învărte devreo 5-6 ori și o mai ajut și din accelerație și deabia pornește...și după aia nu mai am treabă o ia la sfert..am schimbat pe barba mea să zic așă bujiile incandeștente erau cam afumate ,dar nici o schimbare...CE POATE SĂ FIE..?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!