Jump to content

Toata iarna B8-urile 2.0TDI merg cu motorul rece?


GunX
 Share

Postare recomandată

E interesant de stiut si de ce au ales solutia asta, mai exact de ce au tinut sa modifice sistemul de racire cu care EA189 a venit din fasa. Audi a dat destul de multe fail-uri in perioada aia cu modificari de genul, parca au o problema si cu presiunea de ulei (cel putin partea de monitorizare) pe unele coduri de motoare 2.0 TDI din aceeasi generatie. Dar probabil nu vom afla prea curand de ce. 

 

Problema poate fi atacata din mai multe unghiuri, poti de ex. sa separi cumva complet circuitul de racire al EGR-ului de restul sistemului. Ceva similar cu ce au motoarele din urmatoare generatie, mai multe circuite de racire oarecum independente. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact, bine ai punctat.

M.am gandit si la asta.

 

Euro 6 are circuit separat pt air cooler.

 

Eu trebuie sa scot circuitul apei din radiatorul mare, sa il introduc direct, inainte de termostatul mare, ca apa sa se plimbe doar in motor.

 

Cum ai modifica circuitul?

Uite schita coolant circuit.

 

Screenshot_20220107-221709_Gallery.jpg

Modificat de powershot
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As scoate termostatul mic din ecuatie, scos si blocate ambele furtunuri care intra in el. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok.

Atunci apa o sa curcule doar prin supapa sens si ajunge in radiatorul mare.

Ar trebui sa modific circuit ca sa intre in circuitul motor, direct.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Tot cam rece.

Nu am avut timp sa modific circuitul. Fara modificare, nu se rezolva nimic.

Carton la radiatoare.

Astept primavara.

Folosesc masina doar in exterior.

La oras, am benzinar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Vara,e rezolvarea.

Dar, comparativ cu un cffb, de pe passat, tot urca, mentine mai greu temperatura.

 Deci, circuitul la Audi, e gandit pt autostrada, acolo urca rapid.

 In rest, daca mergi usor, nici vara nu sta peste 85 grade.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Canicula, arata ca racirea acestor motoare e realizata f prost.

1.9 tdi pd, nu avea asa diferente mari, indiferent cate grade sint afara, deh, astea sint moderne  fabricate pe repede inainte, ca orice in ziua de azi.

Euro 6 de aceea a trecut la un alt menegement al temperaturi, pt ca euro 5, mai ales ultimele modele, sint un fail.

Sint la al 2lea motor tdi cr si mi.am demonstrat ce spun.

... si asta nu doar la mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

O rezolvare, este in curatarea egr cooler si functionarea lui la capacitate maxima.

Al meu era colmatat cu fum cam 90%.

Clapeta din el, blocata.

Dupa curatare, apa urca mai repede, pana la temp care deschide termostatul mare..

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

O rezolvare temporara, cei cu A4 facelift puteti incerca.

Am scos mufa la pompa de recirculare.

Surpriza, apa urca mai repede, se mentine in temperatura.

Egr este oprit automat de ecu.

Incarcarea cu soit a dpf scade f f mult.

Am dublat aproape fistanta intre regenerari, de la 280km, acum iarna am ajuns la 460km, si nu am mers toata dist cu pompa oprita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

A mai intreprins cineva ceva "imbunatatiri" la acest sistem de racire?

Eu circul iarna cu pompa electrica oprita, si sta apa la 90 fix.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Nici la mine nu sta apa la 90 grade. Am de 6 ani mașina, niciodată nu a stat dar nu am nici o problema cu motorul. Sta la 60-70 grade iarna și urcă la 80 rar 90 vara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...
On 12/2/2023 at 11:04 PM, powershot said:

A mai intreprins cineva ceva "imbunatatiri" la acest sistem de racire?

Eu circul iarna cu pompa electrica oprita, si sta apa la 90 fix.

Nu apar martori in bord cu pompa deconectata ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unii au scapat de problema asta schimband termostat mare, termostat mic si supapa unisens. Doar pe original. Spor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!