Jump to content

BUJII INCANDESCENTE


mariuscurt
 Share

Postare recomandată

da, de asta zic ca poate nici noul senzor nu trimite informatia bine (sau deloc), verifica si firele de la senzor la ecu si mufa de la ecu.

 

dar sa stii ca ele pot ramine aprinse si dupa ce pornesti.

 

La tine nu pornesc deloc inainte. Ele se incalzesc dupa ce porneste motorul, si probabil le opreste el dupa un timp prestabilit.

 

Sincer, in acest moment mi se pare ca senzorul de temperatura nu comunica deloc cu ecu. Sau ecu defect. (daca zici ca ai pus bujii noi le scoatem din cauza).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • micutumar

    24

  • F l o r i n

    14

  • lupo_bv

    8

  • andrei_221

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cablaj cu probleme = eroare stocata pe motor.

Verifica temp inainte de pornire, cu vcds ul

Bujiile au 3 faze = pre glow, glow si after glow

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Temp am verificat e7,2c buijile sunt noi beru noi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@micutumar

Ca să putem continua dialogul te rog să citeşti Regulamentul forumului şi să te conformezi acestuia. Respectă câteva principii de bază:

- nu mai repeta informaţiile  şi nu mai cere necontenit ajutor. Din moment ce ţi-am răspuns înseamnă că vrem să te ajutăm, bineînţeles în limita timpului;

- nu mai folosi funcţia Quote/citat decât atunci când este absolut necesar şi în  nici un caz pentru postarea anterioară;

- aşa cum ţi-a sugerat şi colegul mai sus ai mai multă grijă când scrii mesajele. Adică măcar scrie cuvintele corect.

 

Revenind la problema ta:

Dacă se îndeplinesc concomitent următoarele condiţii:

  1. nu este stocat nici un cod de eroare
  2. atunci când scoţi mufa de la G62 (senzor temperatură lichid răcire) bujiile stau acţionate (se aprinde martorul în bord şi primesc şi curent) un timp destul de  îndelungat (6-10 sec, nu mai ştiu exact cât, dar destul de mult);
  3. atunci când mufa este conectată la senzor şi temperatura indicată pe vcds la G62 indică o temperatură mai mică de 5 grade martorul de bujii se aprinde şi se stinge imediat, iar bujiile nu primesc curent deloc înainte de acţionarea demarorului
  4. înainte de pornire, la rece temperaturile indicate de grupul 007 sunt apropiate între ele şi apropiate de temperatura mediului, iar pe măsură ce se încălzeşte motorul temperatura G62 creşte în concordanţă cu temperatura lichidului de răcire

Atunci problema este la ECU.

 

Din descrierile tale condiţiile 1 şi 2 sunt îndeplinite cu siguranţă. Mai rămâne să faci o verificare când temperatura G62 este mai mică de 5 grade pentru că la temperatura din poza pusă de tine nu cred că porneau bujiile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 15.11.2020 at 16:55, alinfa a scris:

Salut,

 

eu banuiesc bujie/bujii arse, le-ai verificat?

 

Martorul ramas aprins in bord cam asta zice ( eu inteleg ca la asta te-ai referit cind ai zis ca ramin aprinse bujiile).

 

Daca nu la asta te-ai referit ci la faptul ca ramine curent timp de doua minute pe ele, e normal, e cum a zis @ F l o r i n.

 

Cum/cu ce ai verificat ca vine curent tot timpul la bujii?

La temperatura din poza au pornit bujiile si au ramas aprinse pana sa ridicat apa 68c si pe urma a decuplat releu de buji

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat sa va zic cand am montat senzor G62.lichidu de racire era fierbinte sa fie o problemă din cauza asta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe baza informatiilor de la senzorii G62 (coolant temp) si G81 (fuel temp), ECU calculeaza cantitatea de combustibil ce trebuie injectata. Astfel, daca unul dintre cei doi senzori furnizeaza informatii gresite, cantitatea de motorina va fi prea mare sau prea mica.

In cazul tau, cand ECU a sesizat problema senzorului G62, va substitui orice valoare primita de la acesta cu o valoare implicita.

Pe bord vezi temperatura corecta pentru ca aceasta este furnizata de un alt senzor. Atat G62 cat si acest senzor sunt inglobati in sonda de temperatura (o singura piesa); deci ii poti schimba doar impreuna. Pretul la PBN este in jur de 1 milion (1.200.000 parca, mai demult).

O sa iti arat maine unde este localizata sonda. Atentie insa cand o schimbi! Lichidul de racire trebuie sa nu fie cald. In caz contrar, ne vei scrie pe Forum de pe WAP, de la Urgenta :D, iar motorul va fi.... foarte curat ;).

Observatie:

Nu intotdeauna o eroare de tipul "Short to ground/positive" denota o piesa defecta. Inainte de a o schimba, verifica mufele. Este posibil ca acestea sa se fi oxidat sau sa aiba un contact imperfect. Ar fi bine sa dai cu spray pentru contacte. Asta zice Alexrosiu  am copiat de la el 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi dacă acum nu ne scrii de la urgențe înseamnă că nu ai pățit nimic:)

La asta se referă Alex, să nu suferi arsuri de la lichidul fierbinte. Senzorul nu a pățit nimic.

Acum treaba este să ne spui dacă atunci când pe vcds ai mai puțin de 5 grade pe G62, se cuplează bujiile înainte de pornire. 

Dacă nu atunci cel mai probabil  ca ECU este de vină. Am mai întâlnit situația asta, dar trebuie să te asiguri cu vcds ca temperatura pe G62 este mai mică de 5 grade. Probabil trebuie să aștepți să se mai răcorească puțin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am pus contactul si s-au aprins bujiile timp de 7 secunde, dupa care am pornit motorul si s-au aprins din nou, ramânând aprinse 3 minute. Este normal sa ramana aprinse atata timp dupa pornirea motorului? 

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu. Verifica senzorul g62 si cablajul langa mufa. Daca trebuie inlocuit, cumpara numai Hella sau original 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

G62 este schimbat, dar l-am schimbat cand apa era fierbinte,este vreo problema avand in vedere temperatura ridicata a apei?

 

Modificat de micutumar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca ar fi problema cu cablajul de langa mufa, ce ar trebui mai exact sa verific sau sa urmaresc...dupa ce imi dau seama daca are vreo problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cablajul de langa mufa  e ok unde sa fie problema cu bujiile dupa pornirea motorului de raman aprinse 3 minute

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce marca este G62 ul schimbat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba-l. Recomand numai Hella sau original.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok al schimb si daca tot asa face unde e problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cita baza poti sa pui pe informatia de mai jos dar zice ca pot functiona pina la 180 de secunde.

Screenshot_35.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 minutes ago, micutumar said:

Ok al schimb si daca tot asa face unde e problema?

Hai sa vedem.

Ca idee, poti verifica temperatura afisata pe motor si pe ceasuri,  cu vcds ul. Daca difera mai mult de 2...3....grade..sau daca dif e mare fata de cea reala, altul.

 

Alin,da, dar nu e un comportament normal la temp actuale...si nu cu martor ramas aprins in bord

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Alin, martoru nu ramane aprins in bord, se stinge dupa 4-5 secunde. Am schimbat rampa de bujii ca nu mai era buna (pornea foarte greu iarna trecuta), era deteriorata, am luat o alta rampa de bujii, am bagat 4 bujii in rampa, am luat masa de pe motor si am legat la bujii, dimineata pe contact se aprind 7 secunde, iar dupa pornire bujiile raman aprinse 3 minute (nu martorul, ci bujiile in sine)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca martorul nu ramane, atunci este ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin dupa pornirea motorului ele se aprind din nou si raman aprinse 3 minute, asa am ars un rand de bujii.

Maine pun vcds pe ia sa vad temperaturile in grupul 007 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este perfect normal sa ramana pana la 3 minute active.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!