Jump to content

BUJII INCANDESCENTE


mariuscurt
 Share

Postare recomandată

Venind timpul rece am observat ca masina porneste greu. Am inceput verificarile si am constatat ca am o bujie arsa. Am zis ca merge asa pana cumpar una noua. Verificand in continuare am descoperit ca nu am 12v pe firele care alimenteaza bujiile. Facand masuratori am descoperit ca nu se alimenteaza releul 103. Am 12v pe firul albastru dar nu am "-" pe firul alb/violet. Cum se poate rezolva aceasta problema? Exista vreun senzor sau poate fi dezactivata comanda din ECM? Ma pricep un pic la fire dar situatia ma depaseste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • micutumar

    24

  • F l o r i n

    14

  • lupo_bv

    8

  • andrei_221

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ecu da masa pe acel fir cand vrea sa activeze releul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista o conditie ca ECU sa faca acest lucru?  Este un senzor pe undeva care comanda aceasta functie? Daca exista , pe unde este pozitionat ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema am gasit-o saptamana trecuta pe un G4, ALH, nu face preglow, doar glow si afterglow.

Cu mufa de la senzorul de temp scoasa pe VCDS arata doar 4 greade si nu -45 cum ar trebui.

Schimbat senzorul, face la fel. La fel face si dimineata la -10 grade. Solutii ?

 

 

LE cu alt ecu, face la fel.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa intelegem ca nu prea sunt solutii de rezolvare ?


Exista riscuri daca adaptez un releu de timp (10 sec.) auxiliar, alimentat din + pe contact ? sau ceva de genul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi, stiu ca subtituie semnalul cu unul calculat pe baza subtituentului , adica senzorul de temperatura motorina, in cazul asta din pompa de injectie.

 

http://www.haywood-sullivan.com/vanagon/TDI/tdi-technik-eng.pdf

pagina 26

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat senzorul g62 si face la fel. 

Cu mufa de la senzorul de temperatura motorina scoasa, nu ar trebui sa ia cea mai mica temperatura, de minus 40 grade?

Si in ssp spune ca daca temperatura e substituita cu cea a lui G81, se mareste la maxim faza de preglow, ceea ce in cazul meu nu se intampla.

 

Alte sfaturi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la  tour -ul meu , 1.9TDI PD, nu face preglow intr-o anumita plaja de temperaturi.

intre 10 si 0 grade - spirala sta aprinsa cateva secunde bune

intre 0 si -5 grade, se stinge instant, dar dupa pornire ramane pe afterglow - se aude releul decupland la 2500 rot/ min

sub -5 grade - spirala sta aprinsa destul de mult , la fel si afterglow.

 

Deci ar trebui o harta a ECU sa vedem pragurile de temperatura.

 

Dar referitor la tine, e ceva in neregula daca nu iti arata -40 grade cu mufa scoasa. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incercati sa scoateti mufa inainte de prima pornire/primul contact - dupa ce ati scos mufa, puneti contactul si verificati valoarea afisata.... ce valoare ai atunci ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine se aude ca si cum ar decupla ceva dupa 2500 dupa ce apa ajunge la 90 de grade nu se mai aude ?ce trebuie verificat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nimic, asa e normal ca  ECU sa decupleze bujiile peste 2500 rot/ min. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare, 

 

Sunt proprietarul ALH-ului despre care a scris Cristi mai sus.... tot nu are preglow....spirala martor bujii se stinge imediat, stă aprinsă maxim o secundă , oricât de rece ar fi afară. Nici cu G62 scoasă nu stă aprinsă acea spirală, tot după o secundă se stinge, deci nu are preglow...are doar glow și after glow, așa cum cum mi-a spus Cristi. 

 

Așa că, dacă mai aveți vreo idee, vă rog mult să scrieți, că nu știu ce să-i mai fac... :(( am schimbat releul 103, apoi G62, apoi i-am pus bujii Bosch noi, rampa de alimentare bujii nouă, că cea veche era cam dusă..cu crăpături pe alocuri...

 

și tot se stinge spirala imediat, tot fără preglow.

 

Mulțumesc anticipat, 

 

Radian 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi a spus ca a facut proba si cu alt ECU. ACum ar mai fi o varianta sa pui ECU tau pe alta masina, si sa vezi cum face. Daca face la fel, inseamna ca e ceva din soft. Daca nu face la fel, inseamna ca e ceva pe instalatie electrica a masinii tale.  Cam asa vad eu o alta metoda de testare.... 

 

sa intelegem ca masina porneste greu fara preglow nu? 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...
Marinicatomozii31

Aceeasi problema o am si eu cu bujiile. S-a mai gasit vreo rezolvare ?

 

Modificat de Bebeee
Limba romana lipsa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare la skoda octavian 1 ,9alh vine curent permanenta la bujile incadescente  am schimbat senzoru de temp  cand ii scot mufa si pun contacut vede bujile ii bag mufa la loc nu mai vede bujile pornesc motoru  raman aprinse bujile  mai bine de doua minute 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal sa mai fie alimentate si dupa pornire. Este after glow

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

eu banuiesc bujie/bujii arse, le-ai verificat?

 

Martorul ramas aprins in bord cam asta zice ( eu inteleg ca la asta te-ai referit cind ai zis ca ramin aprinse bujiile).

 

Daca nu la asta te-ai referit ci la faptul ca ramine curent timp de doua minute pe ele, e normal, e cum a zis @ F l o r i n.

 

Cum/cu ce ai verificat ca vine curent tot timpul la bujii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ALH nu sunt monitorizate bujiile, dacă se ard nu se aprinde nici un martor si nici nu se inregistreaza eroare pe vcds. 

@micutumarce ai vrut să spui? ca bujiile primesc curent după pornirea motorului sau ca rămâne aprins martorul de bujii după pornire?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bujile ramna aprinnse 8,10minute dupa pornirea motorului pe urma ecu ii da comanda la relu de buji si se sting am probat asta va rog ajutor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 3 ore, F l o r i n a scris:

E normal sa mai fie alimentate si dupa pornire. Este after glow

Raman aprinse 8,10minute si pe urma ecu  ii da comanda la releu si se stinge nu da nici e eroare vcdes

 

în urmă cu 3 ore, F l o r i n a scris:

E normal sa mai fie alimentate si dupa pornire. Este after glow

Florin azi am probat asa am scos ramapa de buji  am pus o lapa de control cu bec am pornit motoru la releu am daat carcasa jos si am pus contactu relu nu a cuplat cand a pornit masina dupa 2sc atunci a cuplat releu si sa aprins lampa de control va rog fr ajutor

în urmă cu 1 oră, lupo_bv a scris:

La ALH nu sunt monitorizate bujiile, facă se ard nu se aprinde nici un martor si nici nu se inregistreaza eroare pe vcds. 

@micutumarce ai vrut să spui? ca bujiile primesc curent după pornirea motorului sau ca rămâne aprins martorul de bujii după pornire?

Azi am probat as am scos ramapa de buji am pus o lampa de control unde intra bujia cu bec de 12v am dat capau jos la releu 103 am pus contactu si releu nu a cuplat am pornito si dupa 2sec a cuplat releu si sa aprins becu  a ramas aprins 8,10minute si pe urma ecu a dat comanda la reeleu si sa stins becu  te rog frumos  ajutor 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 16 ore, alinfa a scris:

Salut,

 

eu banuiesc bujie/bujii arse, le-ai verificat?

 

Martorul ramas aprins in bord cam asta zice ( eu inteleg ca la asta te-ai referit cind ai zis ca ramin aprinse bujiile).

 

Daca nu la asta te-ai referit ci la faptul ca ramine curent timp de doua minute pe ele, e normal, e cum a zis @ F l o r i n.

 

Cum/cu ce ai verificat ca vine curent tot timpul la bujii?

Am scos rampa de buji am pus o lapa de control cu un bec 12v in capu rampei de buji am dat capacu jos de la releu 103 am pus contactul si releu nu cupleza pe urma am pornit motoru si a cuplat relu si ramne cuplat 8,10minute si sa aprins becu 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 15 ore, lupo_bv a scris:

La ALH nu sunt monitorizate bujiile, dacă se ard nu se aprinde nici un martor si nici nu se inregistreaza eroare pe vcds. 

@micutumarce ai vrut să spui? ca bujiile primesc curent după pornirea motorului sau ca rămâne aprins martorul de bujii după pornire?

Lupo_bv am facut asa am pus vcds pe  masina a gasit senzoru de temp g62 la schimbat pe urma a luat un fir de la +si am pus pe capu bujiei toate arese  le am schimbat pe urma a scos rampa de buji si am pus o lampa de control cu bec 12v in capu la fise pe urma am scos capacul la releu 103 am pus contactul si releu nu cupleza pe contacat pe urmă am pornit masina si a cuplat releu si sa aprins becu de la lampa de control a ramas aprins 8,10 minute si sa stins Eu stiu asa ecu as ia referinta de la senzoru de temp si trimite mai departe la releu 103 ca sa dea curent la buji cand e afara e 5/6grade ca sa puna bujile  ca sa incalzesca  aeru din camera de ardere .La mine e invers cand pornesc motor stau aprinse bujile 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@micutumar ,asa este. Poate nici noul senzor de apa nu este bun.

 

Ar trebui sa stea aprinse maxim 3 minute dupa pornire, in functie de temperatura motorului.

Modificat de alinfa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 minut în urmă, alinfa a scris:

@micutumar ,asa este. Poate nici noul senzor de apa nu este bun.

E bun senzor de apa eu ma gandeac la ecu sa nu fie o problemă in el 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Așa cum ți-a spus și Florin, este normal să cupleze bujiile si după pornirea motorului. Acum problema la tine este de ce nu le cuplează înainte atunci cînd sunt temperaturi scăzute. Să te uiți în vcds pe grupul 007, ultima căsuță, ce temperatura arată înainte de prima pornire atunci când afară sunt mai puțin de 5 grade (doar cu contactul pus, fără să pornești motorul). Fă o poza cu grupul ăsta și pune-o aici să vedem. Nu este exclusă o problemă de ECU, dar mai întâi trebuie văzut dacă senzorul de temperatura indică ce trebuie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!