Jump to content

Probleme turbo - traseu turbo - sau poate alti senzori ! Un mister absolut !


free_runner
 Share

Postare recomandată

Salutare 

 

Cu parare de rau trebuie sa cer ajutorul celor care poate au patit ca mine 

 

Deci , de cand am luat masina aveam un fluierat lejer pe turbo insa nu l am verificat , masina tragea si era in toate capacitatile mintale , nu pierdea ulei ,nu lasa pete de ulei sub masina , mergea perfect . Ca sa o pun la punct am inceput sa schimb pe rand tot ce a trebuit , distributie completa , toate filtrele , fulie alternator si curea alternator , kit oringuri , toate bujiile , baterie noua , flanse amortizor fata, amortizoare spate , volant , discuri frana  , placute frana si in ultimul rand , miez turbina si geometria variabila .

Masina am vrut sa o fac pentru mine sa nu ma lase in drum , insa anul asta am realizat ca am nevoie mai mare de un 4x4 si trebuie sa vand Passat ul . Nu vreau sa vand o masina cu probleme si m am tot zbatut sa fie ok iar viitorul cumparator sa nu aibe prea multe de spus . In momentul de fata mai trebuie sa schimb un motoras de la etrierul stanga spate , s a decis si el sa isi faca de cap in ultimele zile , si un senzor de ulei de pe baia de ulei , care , nou fiind si el , schimbat in service cu factura , cica nu se pupa si tot da eroare . Am cumparat altul de pe un Passat din dezmembrari si astept sa il montez zilele astea .

 

Problema e in felul urmator . In luna noiembrie anul curent am plecat din Manchester spre Romania , Dupa 1 h de mers am simtit un trremurat din compartimentul motor , eram pe pilot automat . cand am pus piciorul pe acceleratie , intradevar , apareau niste vibratii ciudate din cand in cand . Am incercat sa accelerez si surpriza , apareau acele vibratii , doar la accelerare , in sarcina . Fiind ora 01 dimineata a trebuit sa merg pana la ferryboat , biletele erau cumparate, rezervari la hoteluri , tot tacamul . Pana in Franta am mers maxim 110 cat sa nu apara vibratii sau cat sa nu fortez masina . Prin Germania a inceput sa faca cel mai urat , vibratii tot mai mari , lipsa putere totala la anumite turatii , chiar si pe dealurile mai mici se chinuia sa urce iar cand incercam sa accelerez apareau vibratiile . Am fost nevoit sa merg cat de incet posibil si sa opresc cat mai des . Cu chiu cu vai am ajuns totusi in Arad . Am alimentat si am plecat spre Brasov , Pe autostrada am observat ca vibratiile parca nu mai sunt si am zis sa testez putin si in sarcina . Surprinzator , masina mergea relativ ok , am putut sa merg ceva mai repede , maxim 140 , plus ca se tura ok pe serpentine si am respirat usurat ca am putut sa ajung in Brasov fara alte probleme . Cand am ajuns in Brasov masina se comporta relativ ok , dar nu am vrut sa o stresez prea tare pana nu ajung la un service sa vada ce are .

A 2 a zi dimneata am fost la VW in Brasov , tester pe ea , pe loc si in mers . Verdictul , gemoetria variabila se blocheaza . Buuun !Bine ca stiu ce e ! Pentru ca era rea aglomerat la vw in Brasov a trebuit sa merg pana in orasul de bastina , Galati . aici , din nou , service , tester pe loc si in mers . la fel , geometria cu probleme , Am zis ca daca tot se umbla la tot ansamblul turbina , sa schimb si miezul , pun piese noi si merg linistit si fara stres, am dat comanda de piese , 1250 lei cu piesa la schimb , doar miezul . Cum ziceam mai devreme , aveam un fluierat din zona turbinei , deci hai sa schimbam tot 

S a montat piesa noua , am curatat si geometria variabila , am curatat si EGR ul .

Dupa ce s a terminat cu montatul , surpriza ! acum aparea fenomentul imediat , la turatii mai mici , indiferent de viteza si de treapta , si vibratii mai puternice .Le am explicat celor care s au ocupat de demontat-montat turbinavca am schimbat tot din ea, e aproape ca noua , supapa vacuum e ok , actuatorul la fel , deci , teoretic nu are ce sa fie din ea , decat poate nu a fost calibrata bine . Am facut alta programare la Ada Motors , ramanand sa investigheze amanuntit traseul turbo , sa nu fie un furtun - teava sparta si sa piarda presiune pe acolo . Pe testerul lor ajunge presiunea la 1,8 bari sau maxim 1.9 bari dupa care nu mai vrea , ea normal trebuind sa urce pana la 2.5 bari , deci, unde e diferenta de 0.6-0.7 bari ?! S au uitat la toate furtunele , toate imbinarile si nu au gasit ceva fisurat . Mi au spalat toata partea de dedesupt , aveam urme de ulei pentru ca prima oara cand am dat jos turbina , un Dorel nu a strans bine suruburile si am pierdut mai mult de 0.5 l de ulei , iar scutul si pe langa turbina si ce mai e pe acolo era plin de ulei .

A curatat omul de la vw cat a putut de bine si mi a spus asa : nene , las o asa , mergi cu ea cateva zile sa vedem daca apar urme de ulei pentru eu nu pot vedea acum exact , pentru ca deja era ulei peste tot . dupa data de 4 ianuarie vino la noi , si ne uitam dupa ceva urme pete , stropi , daca sunt inseamna ca e ceva fisurat si acolo e beleaua . Daca nu e ulei , mai bagam o fisa sa vedem ce  ."

El tot inclina sa creada ca turbina si miezul nou nu a fost echilibrat bine si ca nu este tija bine pusa la punct .

Deci , la vw, a ramas sa ma duc dupa 4 ianuarie sa ne uitam iar pe sub masina.

Am facut rost de miezul vechi , l am dus la cel care mi a schimbat piesa , sa se uite din nou la pozitia tijei , a masurat o a pupat o si a ramas sa ma intorc la ei dupa ce rezolv la vw , sa vedem daca apar urme de ulei . Cica s ar putea face si reglajul tijei direct cu turbina montata pe masina numai ca pozitia e mai incomoda .

A mai testat inca ceva , a pus pistolul cu vacuum pe furtunul care iese din electrovalva , lui i s a parut ca tija are un comportament totusi ciudat si a vrut sa testeze . Pe pistotul de vacuum , dupa spusele lui , la relatiu trebuie sa stea sub 0,7 sau ceva de genul , iar cand se accelereaza sa scada pana la 0 si sa se mentina acolo . Pe pistol valoarea ramanea la cum a zis, dar cand acelera nu se ducea la 0 ci ramanea undeva pe la 0.5 . Mi a recomandat sa verific si electrovalva, cica ar mai aparea probleme , sa apara mizerie sau sa se strice . Singura modalitate prin care as putea sa o testez ar fi sa ma duc la un parc de dezmembrari , sa iau o eletrovalva si sa o testez pe masina , daca face la fel , atunci e din alta parte, dar daca nu mai apar acele simptome si lipsa de putere, presiune , etc, atunci ar fi din eletrovalva .

DAR , daca nu e din eletrovalva , si daca tot traseul turbo nu are fisuri , si daca turbina e echilibrata bine , de unde sa mai fie ?! Stiu ca mai sunt alti senzori de vacuum in alte locuri , nu i am verificat , dar o sa ajung si acolo daca va fi nevoie. 

Insa sper sa fie ceva relativ mai simplu , sa nu implice cautatul senzorilor . M as multumi cu un furtun - teava fisurata , dar macar sa stiu de unde e si sa o rezolv odata !

 

A mai patit cineva asa ?

Stiti un mecanic bun care ii poate da de cap ?

 

Multumesc anticipat 

Modificat de free_runner
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cat ai scris,investit,vad ca , chiar esti preocupat de masina.Sincer eu inclin sa cred ca e o problema de reglaj/calibrare turbo,avand in vedere ca ai schimbat miezul,eventual ceva sensor de pe traseu.Eu recomand sa faci un log in mers si sa-l postezi fie aici fie in topicul dedicat si mai mult ca sigur ca iti vei rezolva problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti spun sincer :

 

1. da , sunt preocupat si nu prea pot sa dorm bine noaptea cand stiu ca masina are ceva si nu stiu ce . daca as afla macar sa stiu ca dom le , e clar de acolo , m as mai calma , dar pana acum totul a fost aproape degeaba . sunt diferente dupa ce am schimbat miezul si geometria , nu mai fluiera , trage putin mai bine decat atunci cand a aparut problema , dar totusi nu este in toate capacitatile mintale 

 

2. avand in vedere ca vreau sa o vand , ma simt obligat sa dau o masina fara probleme mari .de exdemplu daca vine acum cineva sa o cumpere si ii spun ca nu trage cum trebuie si ca trebuie verificata , pai fuge omul cu viteza luminii crezand ca e un cadavru de masina , desi ea are schimbat tot ce trebuie , iar problema poate ca este de la un amarat de furtun sau senzor . O bucsa , bieleta sau alte consumabile sunt la ordinea zilei , si pot aparea de pe o zi pe alta 

 

3 . pana acum am pus testere la vw brasov de 2 ori, acolo lor cica le a dat ca geometria variabila se bloca , la Galati de vreo 3 ori - nimic -, la Braila de vreo 3 ori - nimic- , nu da erori pe turbo , nu da nimic , doar ca presiunea nu urca mai mult de 1.8-1.9 bari , ea trebuie sa ajunga la 2.5 bari dupa spusele celor de la vw . o sa ii rog sa salveze log ul in mers si sa mi l dea , daca vor si o sa l postez .

 

4. teoretic , miezul vine deja calibrat , el doar se monteaza intre capacele vechi , care intre timp sunt curatate/sablate . miezul pe care l am cumparat desi dupa spusele lor ca ar fi avut calibrarea facuta , eu i am rugat sa mai verifice inca 1 data pe banc dupa ce pun si geometria noua  , si intradevar era putin iesit din grafic , dar a fost rectificat , pe banc, e in grafic , si totusi problema persista. deci treaba cu miezul nou deja calibrat iese din ecuatie din start, nu mai merg pe spusele distribuitorilor si mai bine verific de 3 ori inainte sa montez o piesa

 

Intre timp , n am ce sa i fac , acum iar sarbatori , iar libere . astept pana pe 4 si ma duc iar la VW sa vad daca au aparut ceva urme de ulei , ceva scapari , 

Modificat de free_runner
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok,una-i turbina calibrata pe banc (care teoretic ar fi trebuit sa fie ok) si alta-i turbina calibrata pe banc(teoretic ok)montata pe masina dar in corelatie cu alte piese de pe masina.Sfatul meu ramane acelasi,log in mers si postat pe forum.Cauta si in aria Prestari Servicii si poate gasesti un coleg din zona ta care vorba aia "te rezolva" mai ieftin decat reprezentanta VW , unde oricum mecanicii sunt contestati si ras-contentati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit si eu ceva asemanator... Era filtrul de motorina colmatat... S-ar putea sa fie si la tine aceiasi problema, avand in vedere ca dupa ce ai alimentat la Arad, masina a mers mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa verific si filtrul de motorina . Tie cum se manifesta mai exact ? nu mai tragea dupa anumite ture ? sau lipsa de putere pe toata plaja de turatii ?

La mine facea doar cand ma dadeam la ea si cand era in sarcina , de exemplu daca mergeam normal fenomenul aparea doar dupa 3000 turatii , iar cand o calcam mai nervos aparea instant ... vibratii , din compartimentul motor si se accelera foarte greu si urat !

Dupa ultima calibrare a turbinei pe banc , merge ceva mai bine in sensul ca se tureaza relativ ok pana in 3000 ture iar acolo pierdere totala de putere  , nu mai vrea . Acum cand o calc are un zvac dar , cand ajunge la 3000 s a dus , atat , nu mai vrea .

Daca ar fi probleme la filtru de motorina ma gandesc ca ar face probleme mai mereu , sa dea in nas + eroare pe tester pe sistemul de alimentare. ei , eu nu am niciun fel de eroare !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Vecine de oras .

Sfatul meu este sa te duci la cei de aici :

http://avdturbo.ro/turbosuflanta/volkswagen-passat/avd-1750/03g253010a/757042-5014s/3078/

scuzati reclama - vreau doar sa-l ajut pe om .

Am auzit ca ar fi cei mai tari in reparat turbine + ca ar avea cea mai smechera masina pentru echilibrarea dinamica a axului si a paletilor din interiorul turbinei .

Spor la treaba .

Modificat de @DRI@N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Adrian . Merci pentru info , 

O sa i sun sa vad ce parere au si ei .

Atelier smecher mai e si in Cluj , Autonik , cu ei am mai lucrat pe alte turbine, insa de data asta am fost nevoit sa o fac aici pentru ca nu am avut timp sa stau in alte orase decat cele care sunt mai aproape de mine . Daca stiam ca o sa patesc toate nebuniile astea , mai degreaba stateam 4 zile in Bucuresti sau Cluj , dar s a intamplat  Eu am mers pe mana reprezentantei si testerului super mega smecher  , verdict geometrie care se blocheaza, simplu, schimbam si sanatate, dar surpriza ca nu s a rezolvat si imi sta pe creier . 

Am nevoie si de un mecanic - service bun , care poate verifica si altele , lasand turbo deoparte . unul care stie joaca pe la senzori , tubulatura , electrovalva ... ceva de genul .

Oricum fac lista si pe 4 cand ajung iar la Vw sa se uite sub ia ii pun sa verifice tot ce mai gasesc ca poate ar fi cu problema , iar dupa reprezentanta ma duc iar la cei care mi au reglat turbina sa se uite  la acea tija .Pana acum am trecut pe lista electrovalva si filtrul de motorina . Si cred ca lista mai poate continua :) ..sau nu 

Modificat de free_runner
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... poate filtrul de aer 

Pe de altă parte, un sistem turbo cu probleme este mai sensibil la calitatea motorinei, după cum ai observat și tu. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... poate filtrul de aer 

Pe de altă parte, un sistem turbo cu probleme este mai sensibil la calitatea motorinei, după cum ai observat și tu. 

 

Filtru de aer e schimbat nou ,odata ce am umblat la turbo e recomandat schmb de filtre si ulei . Deci iese din discutie .

Nu am observat diferente la calitatea motorinei , din iulie pana cand a aparut fenomenul am facut in jur de 20.000 km dintre care 80% din ei au fost facuti pe Grecia , Germania , Austria, Franta , Anglia , iar in tara pe exterioare Bucuresti , Brasov , Constanta, Iasi , Asta e si un motiv pentru care am bagat multi bani si am schimbat tot ce am crezut ca e cu probleme, totul nou cu garantie . 

Cand am alimentat la Arad , dupa ce a aparut fenomenul , am zis ca parca si a mai revenit , pentru ca nu am fortat o , si am incercat sa o tin sa schimbe pana in 2500 rpm , sa nu o fortez , daca incercam sa ma dau la ea cu siguranta aparea problema , ceea ce am si patit in zilele urmatoare , pana sa ajung sa dau jos turbo si sa schimb miezul si geometria .

Oricum , acum iarna ii pun numai motorina mai buna , voi observa cu siguranta daca e din calitatea motorinei , desi sunt slabe sanse .

Dintr o rasfoire a paginilor pe diferitelor forumuri , am vazut ca unii au mai patit ceva de genul , pierdere de presiune , si a fost din N75, adica electrovalva . Voi face un test si cu alta sa vad daca va fi vreo schimbare.

 

Mersi de reply Michi 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Stie cineva un dealer vw, sau un service , unde sa fie cineva care sa isi poata faca treaba bine ? fara alde Dorel . Poate fi din orice oras , numai sa pot rezolva problema .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

imi puteti spune si mie ce este aceasta capsula de langa admisie in care intra un furtun de vaccum?

12746274_1199305386755559_1292851582_n.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

salut !am si eu o problema care nu o pot da de capat ,,masina uneori merge perfect trage, uneorii nu are nicioo vlaga in ea nu trage nu nimic,trebuie sa o opresc so repornesc sasi reviie .ma poate ajuta cineva ? am schimbat senzoru map da aceleas sintome are 

uitati asta e eroarea de pe vag.com.

Friday,03,June,2016,16:37:51:62939
VCDS Version: Release 12.12.0 (x64)

                Address 01: Engine       Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
Control Module Part Number: 03G 906 021 LR    HW: 03G 906 021 LR
  Component and/or Version: R4 1,9L EDC G000SG  8959
           Software Coding: 0000071
            Work Shop Code: WSC 05311 000 00000
                      VCID: 7AFB1463352A82CEDA7-802F
1 Fault Found:

000564 - Boost Pressure Regulation 
               P0234 - 000 - Limit Exceeded (Overboost Condition) - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00110000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 2
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 312036 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 17:06:35

             Freeze Frame:
                    RPM: 2772 /min
                    Speed: 96.0 km/h
                    Load: 96.1 %
                    Voltage: 14.52 V
                    Bin. Bits: 00001000
                    Absolute Pres.: 2029.8 mbar
                    Absolute Pres.: 2427.6 mbar


Readiness: 0 0 0 0 0 
 

Modificat de ilciuc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai limp mode. Ai presiune prea mare din turbo și masina pt protecția motorului intra in limp mode

La oprire și pornire masina reincepe alt ciclu,pana când intra iar în limp mode.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si ce ar trebui sa fac sa nu mai bage presiune prea mare? e de vina turbo ? cum pot rezolva? 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie curatata geometria variabila din turbina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc frumos,am sa ma duc la un meserias sa o curete. ! 

si am sa revin ;) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand in vedere costul manoperei iti recomand sa iei in calcul schimbarea ei cu totul, daca are urme chiar si mici de uzura. Costul uneia noi nu ar trebui sa sara de 300 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara, am si eu nevoie de un sfat in legatura cu un BKP-ul unui prieten. Masina este din 2008. Inafara de fluieratul clasic al turbinei, de la un timp are un sunet in plus, cam ciudat, dupa accelerare. Am pus testerul pe ea, n-are nicio eroare, masina trage impecabil. Sunetul nu se aude cu capota lasata, insa e destul de pronuntat dupa parerea mea. Clipul aici : https://www.youtube.com/watch?v=NW6_smuHlmY

Cu ce sa incepem s-o "vindecam" ?

Modificat de Gnr
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O da inspre zornait/sunet metalic. A fost verificata vreodata turbina? data jos/curatata/inlocuit piese care au uzura, vazut uzura ax? daca tot ia limp, tot la curatare ajunge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Nu a luat niciodata limp, nu am specificat asta. La turbo nu a fost umblat niciodata, are undeva la 220k km masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la oboseala in loc de timp am citit limp.  Cu toate astea, eu nu as face log in mers cu turbina asa, as da jos turbina/curatata eventual schimbat ce e nevoie sa fie schimbat, piesele sunt destul de ieftin e vb de cateva sute de ron, si pus tot la loc, facut log in mers.

Sustrage sunetul de turbo si vezi de la ce e zgomotul ala metalic, eu il percep ca un zornait, incepeti prin a verifica orice poate produse zgomote metalice, inclusiv rolele de la cureaua de acesorii/electromotor etc.

 

Ca sa fie material destul aici, zgomotul din vidoe de mai jos, e de la eliberarea presiunii de catre geometrie, deci e facut de turbina, apare in special cand schimbi vitezele, pe retrogradare, si in treptele 1-2-3. Nu e de la uzura turbinei e din alte cauze.

 

Daca aveti un sunet asemenator cu asta, atunci e problema mare si probabil aveti pale indoite/ciupite:

 

 

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eh..nu nu face in halul asta. Doar cu capota ridicata se aude acel sunet, iar din interiorul masinii nici atat. Intradevar, pare a fi in momentul eliberarii presiunii de catre turbo. Ma gandeam ca ar putea fi o rezolvare rapida...insa cred ca fara demontat, vazut ce e nu scapa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 03.06.2016 at 23:57, ionut10a a scris:

trebuie curatata geometria variabila din turbina

un log in mers poti sp sp daca e grav cv la turbina ? 

Monday,06,June,2016,21:17:12:62939
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator
VCDS Version: Release 12.12.0 (x64)
Data version: 20130910


                Address 01: Engine  (03G 906 021 LR)

21:16:16 Group 003: Exhaust Gas Recirculation (EGR)
  819 /min  Engine Speed (G28)
  250.0 mg/str  Exhaust Gas Recirculat. (spec.)
  250.0 mg/str  Exhaust Gas Recirculat. (actual)
  45.8 %  Exhaust Gas Recirc. Duty Cycle

21:16:16 Group 010: Charge Pressure Control
  250.0 mg/str  Mass Air Flow (actual)
  958.8 mbar  Atmospheric Pressure
  979.2 mbar  Boost Pressure (actual)
  0.0 %  Accel. Pedal Pos. Sensor 1 (G79)

21:16:16 Group 011: Charge Pressure Control
  819 /min  Engine Speed (G28)
  1091.4 mbar  Boost Pressure (specified)
  979.2 mbar  Boost Pressure (actual)
  86.4 %  Charge Pressure Control Duty Cycle
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 03/06/2016 at 4:50 PM, ilciuc said:

   Freeze Frame:
                    RPM: 2772 /min
                    Speed: 96.0 km/h
                    Load: 96.1 %
                    Voltage: 14.52 V
                    Bin. Bits: 00001000
                    Absolute Pres.: 2029.8 mbar
                    Absolute Pres.: 2427.6 mbar

ce ai facut tu e irelevant,nu asa se face logul in mers....si cred ca nu are rost sa il mai faci....pe eroarea stocata se vede limpul la 2772 tr,,,

presiunea ceruta de ecu...2029mbari,iar turbina ta furnizeaza 2427mbari,adica cu 400mbari mai mult decat trebuie...curata geometria

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!