Jump to content

Tacanit releu pompa benzina 372


Minel82
 Share

Postare recomandată

Va salut baieti ,
Se pare ca si pe Passatul meu din 2001 ALZ l-a apucat nebunia in parcare si anume , dupa un drum cu o functionare foarte buna l-am tras in parcare si in vreo 10 minute cand sa plec ........a inceput sa ticaie releul 372 de la pompa de benzina .
Bun , am zis , o picat hai sa il schimb , ... il schimb si stupoare, tot ticaie intermitent cu contactul pus ( nici vorba sa porneasca ) ..iar pompa de benzina se aude in functie de releu .
Eroarea care o da vcds este 

01259 - Fuel Pump Relay (J17): Open or Short to Ground



Am inceput sa sap


verificat sigurantele 28,29 , 32, 34 ... totul ok 
verificat firele din spatele soclului releului pana in mufa ECU , .. au continuitate ...
Verificat tensiunea la mufa releului si din cate am observat tensiunea in tre pinii T care ii masa si pinul 86 ( practic bobina releului de la pompa de benzina ) ...variaza constant intre 11 si 8V ... si din ce a constatat , variatia este data de masa, pinul T
Partea cea mai interesanta acum vine .....

Daca scot mufa debitmetrului .. pun contactul , releul pompei la locul sau , nu mai ticaie releul , fie ca ii cel vechi sau cel nou .... (am incercat sa pornesc asa masina ,dar bineinteles , nu a pornit si in timp ce dadeam pe pozitia electromotor , incepea sa ticaie releul ........)

Tot cu mufa scoasa a debitmetrului ,cu contactul pus , fara releu ..... tensiunea masurata pe pinii T si 86 este constanta undeva 12 V ...... 
Sincer , nu inteleg de ce se comporta asa , recunosc ca desi fac toate reparatiile singur la masina , ma depaseste acest mister chiar ....

Din pacate , nu sunt in Cluj ci in Resita ..si am facut programare maine la serviceul SKODA pt o diagnoza si vedem pe urma...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica alimentarile la ecu cu lampa de control nu cu aparat de masura si ne spui ce gasesti !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles ..... cred ca mi-ar fi utila si o schema electrica a instalatiei  motorului de 1,6 ALZ .

M-as bucura daca ar avea cineva aceasta schema ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri


Masina am dus-o de cu seara in parcarea reprezentantei , tractata iar releul 372 a ramas in casa ...
Bun , bineinteles mai ca nu am putut dormi toata noaptea , tot acolo ma gandeam 
Dimineata ,ma trezesc cu ganduri de gen ( oare cat o costa un ECU second , doar ganduri negre ) imi iau inima in dinti si ma duc la service cu releul pompei in buzunar ; vad masina in parcare zic ... ii bocna de inghetata ....oare cum o impingem in interiorul service-ului ......
Si atunci ma gandesc , hai sa pun releul la locul lui si sa vad ce si cum ....... stupoare , ... nu tacane dupa ce pun contactul si ...........porneste ... la sfert .... mi-a picat fata .... pornesc de vreo 2,3 ori ,zic " uat da' fac " ...

Bun , vine mecanicu , ii zic ce s-a intamplat ... incepe sa rada .ia cheile . o baga pe roti si o verifica .... cu testerul lor din reprezentanta ...nici o eroare , dupa ce o sterge pe aia cu releul J17

Porneste de vreo 10 ori masina , pune contactul , nimic ... totul ok ...... norocul meu sa zic asa ca era caaald bine in interiorul service-ului si atunci s-a intamplat ... a inceput sa ticaie releul ca nebunu ....
Dupa ce verifica el una alta ...tot asa ticaie .....desface cutia neagra si incepe sa traga de fire , sa miste relee ...cand colo ,hopaaa , nu mai ticaie .... hmmmm ..ne uitam unul la altul ....iar ticaie de nebun ....zice stai un pic ....si da jos releul nr 30 .

Problema la mine a constat intr-un pin dezlipit ( lipitura rece ) de pe placa releului nr 30 ,( practic releul ECU-lui) din interiorul "cutiei negre " unde se afla si ECU .
S-a refacut lipitura iar masina functioneaza foarte bine ... totul ok ...am facut de ieri vreo 400 de km la drum lung , acum si prin Cluj .. totul ok ... totul functioneaza bine 
Costurile .. diagnoza plus lipitura pinului 152 lei cu o reducere de 30 % ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci lipitura cu probleme era IN interiorul releului de la ecu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact , 

 

Dupa demontarea protectiei de plastic ( capacului ) a releului cu nr. 30 ... , in interiorul sau  are o mica placa cu circuite , un pin fiind dezlipit ( lipitura crapata in timp ) ...s-a refacut lipitura si totul este in regula 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...
john_doe200616

Buna ziua,

De ceva vreme, la masina tatalui meu, ma lovesc de aceeasi problema: tacanit, iar masina nu porneste. De cele mai multe ori, se rezolva prin scoaterea cheii in contact de cateva ori si reintroducerea acesteia, apoi prin asteptare pana dispare tacanitul. Ieri, dupa ce am facut schimbul de ulei, am plecat spre casa, dar am oprit pentru a o lua pe matusa mea si atunci a inceput iar sa tacane releul-m-am chinuit vreo 15 minute sa pornesc masina. Intr-un final, am dat protectia de plastic ce acopera carcasa neagra in care e ECU si am lovit-o, moment in care a disparut tacanitul si masina a pornit. Ceea ce va rog este daca imi puteti face o poza cu releul bucuclas(unde e exact in cutia in care este si ECU)? Tata a fost la un mecanic cu toate posturile printate din acest topic, se pare ca au verificat la lupa releele(tata zice ca le-a desfacut) si nu au gasit nimic. Eu vreau acea poza ca sa stiu care e releul cu care ati avut probleme pentru a-l studia, poate mecanicului i-a scapat ceva.

Va multumesc.

Modificat de john_doe200616
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut si bine v-am gasit,

am si eu de cateva luni un Passat 1.8t 150 cai. De cateva zile nu porneste. Simtome: nu am scanteie la bujii, releul de la pompa,372, clantane cand pun contactul simultan cu martorul de la baterie din bord. Ce am incercat: debimetru, modul aprindere, alt releu.Nu am rezolvat niumic. Si sigurante verificate si cablurile aferente din tablouri. Pe vag nu imi apar erori.

Un sfat m-ar ajuta. 

Multumesc anticipat!

Modificat de nashu007
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu 4 posturi mai sus este rezolvarea la motor 1,6.

Posibil sa fie si la 1,8 la fel .

Este vorba de releul 30 din cutia ecu care alimenteaza ecu.

Se afla in partea dreapta sub parbriz cum stai in fata capotei deschise.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut si merci pt promtitudine, nu am acel releu 30 langa ecu, este doar o chestie din plastic, neagra cu o mufa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum trebuie sa ai un releu care alimenteaza ecu.Poate fi sub volan.

Daca nu e din acel releu atunci probabilitatea ca ecu sa fie defect e foarte mare.

Releul 372 care alimenteaza pompa de benzina primeste un minus din ecu.....

Modificat de vortexo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Am rezolvat problema, era contactul electric de la contact ars si intrau in scurt toate. multumesc pentru ajutor. Un electrician bun stie ce face!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Buna. Am o intrebare. Pompa de benzina (VW Passat B5 1.8T) trebuie sa porneasca cind e pus contactul dar inainte de a porni demarorul sau simultan cu pornirea demarorului. Intreb ca la mine, pun contactul dar pompa nu porneste decit simultan cu pornirea motorului. E corect asa ? Cu stima. P.S. - Cu motorul oprit in mufa care vine la pompa, pe pinii de alimentare am o tensiune 3,4 V.

Modificat de Ovidiu1967
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Porneste cateva secunde cand pui contactul, se opreste si porneste iar cand dai la demaror si cat merge motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci asta e. Multumesc mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 years later...

Salut am și eu un passat b5.5 1.6 8 valve și îmi da scurt la masa de pompa pe tester masina pornește mai greu dar pornește problema e ca nu sta pornita moare în câteva secunde dacă nu o țin turata pot sa o turez și jumătate de ora dacă nu o turez moare instant as avea nevoie de o schema electrica dacă are cineva 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e mai simplu sa schimbi pompa de benzina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!