Jump to content

Achizitie(Nou sau SH), Configurare & Impresii (Tiguan AD1)


CristiALF
 Share

Postare recomandată

@ct_act; plafonul panoramic are prin conceptie sinele intoarse in sus si expuse intemperiilor (deci nu sub plafon ca la trapa obisnuita), astfel incit ele colecteaza in frumoasa noastra tara praf, noroi, resturi vegetale etc. Trebuie intretinere maniacala, la 6 luni, altfel apar zgomote (troncaneli) si apoi uzuri in culise. Costurile de reparatie sau de demontare totala sunt ff mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intotdeauna am considerat ca plafonul panoramic este minunat la orice masina, dar de evitat, tocmai datorita acestui lucru descris de @vdragos care stie (!) si din experienta personala :D

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai mult, din ce am fost informat de cei de la VW, plafonul scade gradul de siguranta al masinii (in primul rand la rasturnare) , schimba caracteristicile dinamice ale masinii si adauga kg suplimentare . E un feature foarte interesant insa are dezavantajele lui. Eu cred ca ar trebui vandut doar cu plafon inchis la culoare , deoarece la plafonul alb am observat ca lumina soarelui tot trece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc tuturor pentru raspunsuri. Nu ar fi problema de intretinere, tin masinile curate tot timpul. Sticla nu e alba ca la termopane, am inteles ca are un grad de fumuriu in ea si filtru UV.

Am o intrebare legata si de suspensia sport. Pe allspace pachetul R vine cu suspensie sport sau DCC. Nu exista alta alegere, este ori/ori. Jantele de 19 sunt ok pt mine, la fel ar fi si suspensia standard (am testat pe un tiguan scurt). Totusi, prefer o suspensie nereglabila. Pe langa costul initial, ar fi inca 4 dispozitive sa se strice ca sunt actionate in permanenta. Pe de altă parte nici nu as risca toata masina mergând la ghici doar pe suspensia sport.

Stie cineva sau poate da indicatii cat de mult scutura suspensia sport?

Ma intereseaza de a o folosi pentru familie, mers relaxat, sa am locurile suplimentare sau portbagajul marit cand cele doua locuri sunt pliate, offroad-ul nu este pe lista deloc. R line imi place strict ca aspect ca e vopsita partea de jos si mai ales ca pot sa scap de volanul glossy. Nu am pretentii ca ii va creste un NOS intre timp... :)

Modificat de ct_act
Spellcheck
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am jante de 19 cu suspensie standard si pentru mine e cam rigida. Banuiesc ca suspensia sport e si mai , avand in vedere calitatea drumurilor din Romania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 10 ore, ct_act a scris:

Multumesc tuturor pentru raspunsuri. Nu ar fi problema de intretinere, tin masinile curate tot timpul. Sticla nu e alba ca la termopane, am inteles ca are un grad de fumuriu in ea si filtru UV.

Intretinerea trapei nu are nicio legatura cu pastrarea curata a masinii. Trebuie facuta de o persoana competenta folosind substantele dedicate, aplicate cu scule dedicate si in locurile unde trebuie :))

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ct_act Ia suspensia DCC pentru ca nu vei regreta, iar din ce am inteles diferenta de costuri la inlocuire intre o suspensie DCC si una normala nu e mare. Mai mult, pe cateva forumuri din strainatate se spunea ca suspensia DCC e mai trainica decat cea normala, deoarece fiind reglabila , este mai pregatita pentru drumul pe care merge masina. Nu vei fi deloc relaxat cu suspensie sport, mai ales combinata cu jante de 19. Eu am DCC iar pe comfort sunt foarte chill (o folosesc in oras), normal e bun pentru deplasari obisnuite pe drumuri fara prea multe curbe (autostrada, DN1 etc.) , iar sport e o placere pe serpentine si cand ai nevoie ca masina sa aiba cat mai putin ruliu (din punctul meu de vedere este neaparata nevoie de genul asta de suspensie pentru o masina de dimensiunile astea). Pentru mine este cea mai folositoare optiune pe care am cumparat-o.

Eu am jante pe 18 iar cand trec masina pe sport (si suspensie) simt cam orice crapatura din drum. Poate te ajuta asta la o evaluare a ceea ce vrei de la masina. Nu cred ca sunt colegi pe forum care au doar suspensia sport pe noul Tiguan.

Modificat de Xadrian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de acoperisul panoramic. Am masina de ~1 luna, acoperisul e cool, masina e mai luminoasa, dar am si o problema. Inchiderea lui automata nu functioneaza in 90% din cazuri, se deschide la loc si trebuie sa tin butonul de inchis apasat pentru o inchidere "fortata". 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, vdragos said:

Intretinerea trapei nu are nicio legatura cu pastrarea curata a masinii. Trebuie facuta de o persoana competenta folosind substantele dedicate, aplicate cu scule dedicate si in locurile unde trebuie :))

 

Dragos, am prins ce ai vrut să spui de prima dată. Multumesc. Poate nu am accentuat eu raspunsul. Ai spus si de praf, noroi, resturi vegetale. Noroaie nu servesc, praful il tin departe ca spal masina mai des, iar cand vad frunze sau orice altceva pe masina le curăț intainte sa plec cu ea. De asemeni, fac mentenanță si întreținere la timp ... am caietul meu separat in care notez mai mult decat trece reprezentanta pe carnetul de revizii. Mai am facturi, fise de intrare in service, notari schimburi de cauciucuri si multe altele, eu zic ca e ultra-suficient pentru a tine o evidență. La ele se poate adauga o rubrica specială pentru trapă, daca va fi cazul. Încă nu sunt decis cu panoramicul asta.

DCC: înclin ca e un rau necesar pt evitarea suspensiei sport.

Multumesc si celorlalti pentru răspunsuri! :)

@vlad_1: sper sa o rezolvi repede si sa te bucuri de masina

Modificat de ct_act
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am vazut ca nu ai inteles nimic - indiferent de cite ori speli masina, in sinele plafonului panoramic vei avea praf, noroi (de la spalat, praful se face noroi) si resturi de frunze care intra acolo intre spalari. Si cu cit speli masina mai des, cu atit faci mai rau - apa fixeaza praful si samponul spala vaselina din sine. Sper ca am fost clar acum.

Cit priveste DCC - eu am - mie diferenta dintre setari mi se pare marginala, iar dezavantajele sunt multe pe partea DCC: scump de reparat, piesa complicata deci mai putin fiabila, fara corespondent pe after market.

Your call then.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 2 ore, vdragos a scris:

Acum am vazut ca nu ai inteles nimic -

Multumesc ca stii ce am inteles! :))

Faptul ca esti admin nu iti da dreptul sa emiti păreri asupra înțelegerii celorlalti! Esti doar un simplu moderator de continut, esti si tu perfectibil. Inteleg si asta si te scuz. Si cu asta inchei offtopicul.

Legat de DCC: complexitatea este si temerea mea, e mai complicata de faptul ca se regleaza dinamic. Totusi, o suspensie sport reglata prea dur si fara alte posibilitati de reglaj poate face masina neutilizabila conform scopului inițial.

Am avut suspensie reglabila ca preload si amortizare pe motocicleta (in trepte presetate, fara reglaj dinamic, preloadul modificabil doar in staționare, amortizarea o puteai schimba in mers). Dupa 12 ani inca funcționa perfect. E drept ca erau doar 3 poziții presetate pt fiecare fara ajustări dinamice. Modificarea dinamica e cea care ridică intrebari.

 

Panoramic

Completez cu plusurile si minusurile pe care le-am identificat eu pana acum:

Plusuri:
- atmosfera mai deschisa in interior (tapiteria pe plafon la R line este neagra)
- masina este mai "cool", arata mai bine interior si exterior
- sticla este fumurie si nu te prajesti ca afara, are jaluzea
- utilizatorii rândurilor 2 (si 3 la allspace) vor fi incantati

- rigiditatea in plan orizontal este buna si cu sticla in loc de tabla


Minusuri:
- Căldură extra, unele jaluzele nu blochează tot soarele
- Se pierd cativa cm de spatiu la cap, datorită grosimii sinelor si mecanismelor
- Sistem mai complex, trebuie gresat si curatat periodic (mentenanta)
- Masina e mai grea per total (apreciez undeva la cca 80-90kg), masa suplimentară este toata sus
- Lipsa plafon im caz de răsturnare, SUV-urile sunt mai predispuse la rasturnare (toti ocupantii trebuie sa poarte centuri oricum)
- Are sistem de drenaj in fiecare din cele patru colturi ale masinii, are mufe pe tubulatura ce isi pot pierde elasticitatea in timp => poate intra apa in masina.

*se poate muta in topic dedicat, daca exista

Modificat de ct_act
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rugamintea mea este:

1. Nu transformam topicul intr-unul tehnic - daca ai chef sa discuti despre optionalele masinii se pot deschide topic-uri in aria tehnica, e mai practic acolo, panoramicul si DCC - ul sunt similare la toata gama;

2. Cit priveste atributiile moderatorilor si comportamentul pe forum, iti recomand cu caldura sa studiezi bine-bine Regulamentul, aici nu discutam despre persoane ci despre probleme tehnice si mai particular dspre masini VW; moderatorii nu au nevoie de pardon de la nimeni vis a vis de cum administreaza ariile lor iar discutiile de aici nu sunt bilaterale, informatiile trebuie sa fie clare pentru oricine citeste forumul;

3. Nu e nevoie sa te superi cu privire la aprecierea mea ca nu ai inteles ce am spus, se referea la ceea ce ai scris "Noroaie nu servesc, praful il tin departe ca spal masina mai des, iar cand vad frunze sau orice altceva pe masina le curăț intainte sa plec cu ea", eu ti-am explicat cu subiect si predicat ca noroaiele, praful si frunzele nu tin de ceva ce poti face tu. Ca idee, masina mea are 2 ani si asta iarna m-a omorit troncanitul trapei. Am servisat-o (in manual zice la 60 de mii de km, eu am circa 15 mii) si mi s-a spus, la reprezentanta de catre oameni competenti, ca o curatire temeinica se face prin demontarea completa a trapei, cost circa 12 bulioane. Bineinteles, la revolta mea ca asta nu scrie nicaieri in planul de service, mi s-a explicat ca producatorul nu a luat in considerare cind a proiectat trapa praful si mizeria din Romania.

Aia e, vezi tu ce faci, ceea ce zici tu mai sus e adevarat, mai putin partea cu lumina si caldura - trapa vine cu o jaluzea electrica, filtreaza foarte bine si lumina si caldura.La DCC trebuie sa tii cont ca reglajul se face electrohidraulic deci ai supape si componente electrice care o pot da de gard.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recomandarea ta pentru cineva care nu a mai avut până acum trapă este să își ia sau sa renunte la ea?

Si ce înțelegi prin troncanitul trapei? Este doar iarna, este permanent in mers este doar la gropi sau denivelari... Poate ne dai cateva detalii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/12/2018 at 10:17 AM, vdragos said:

@ct_act; plafonul panoramic are prin conceptie sinele intoarse in sus si expuse intemperiilor (deci nu sub plafon ca la trapa obisnuita), astfel incit ele colecteaza in frumoasa noastra tara praf, noroi, resturi vegetale etc. Trebuie intretinere maniacala, la 6 luni, altfel apar zgomote (troncaneli) si apoi uzuri in culise. Costurile de reparatie sau de demontare totala sunt ff mari.

Acesta a fost motivul principal pentru care nu am ales trapa panoramica. Nu le-am aflat de pe forum ci de la alti utilizatori de asa ceva

Motivele secundare au fost, in ordine:

1. nu voi sta aproape niciodata pe bancheta din spate a.i. sa ma pot bucura de ea iar de la volan/scaunul din dreapta este ca si inexistenta (testat pe un tiguan cu asa ceva) 

2. nu mai aveam suportul de ochelari de soare

3. 1200 euro era atunci costul optiunii iar prin combinatie cu riscurile la care ma expuneam am considerat nu merita/investesc in alte optiuni

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 15.06.2018 at 13:09, ct_act a scris:

Recomandarea ta pentru cineva care nu a mai avut până acum trapă este să își ia sau sa renunte la ea?

Si ce înțelegi prin troncanitul trapei? Este doar iarna, este permanent in mers este doar la gropi sau denivelari... Poate ne dai cateva detalii.

O alegere pragmatica, in parerea mea, este sa nu o iei din toate considerentele pe care le-ai scris si tu. Troncanitul este permanent precum al suspensiei cind se strica si se manifesta pe denivelari, iar daca nu este rezolvat, devine cronic pentru ca se uzeaza patinele pe care culiseaza panoul mobil.

Daca ti-o doresti, nu e sfarsitul lumii dar trebuie sa-ti asumi in primul rind intretinerea, zic eu la maxim 6 luni. Se poate face si acasa, exista suficiente DIY pe youtube dar presupune timp, loc si substante. Daca o faci la service e intre 400 si 500 de RON cu substante OE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.Ce dealeri si ce discounturi ati primit la achizitionare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi foarte util daca s-ar mentiona pentru informare luna si anul cumpararii/ofertei, iar procentii sa reflecte doar reducerea din pretul masinii ca si cum s-ar lua cash, fara alte oferte ce tin de finantare, leasing, etc...

Astept detalii pe PM daca e dispus cineva sa le dea. Multumesc.

Modificat de ct_act
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am rugamintea sa nu transformam topicul in platforma de competitie intre dealeri. Pentru detalii exista PM. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveti idee de ce au scos motorizarea de 2.0 TSI 4 mot DSG din configurator? Vad ca acum nu mai poti selecta decat 1.5 TSI fara 4 Mot.

Modificat de SpaceX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca se trece la noile TSI uri cu filtru de particule?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E posibil sa aiba legatura cu noile norme de poluare Euro 6.2.

Acesta este si motivul pentru care 1.4 TSI a fost inlocuit cu 1.5 TSI (1.4 TSI nu mai poate fi incadrat in noile norme).

La Opel pana in luna octombrie nu se mai poate configura deloc motorul 1.5 tubo, exact din acest motiv: va trebui incadrat in noile norme de poluare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

 

Eu vreau sa va intreb ceva legat de timpii de livrare la Tiguan. E posibil sa dureze 3 saptamani productia unei astfel de masini? Pe 30 mai era intrata in productie si dealerul imi spune ca la verificarea status-ului inca nu e fabricata. E posibil asa ceva? Din informatiile mele, si de aici de pe forum, stiu ca o data intrata pe banda o masina se fabrica in max 1-2 zile, ca sa nu vorbesc de ore.

 

Cam intr-o saptamana imi expira cele 20 de saptamani date ca termen de livrare (16-20), si tanand cont ca vorbim de All Space facut in Mexic, luand in calcul transportul si faptul ca ei zic ca inca nu e iesita din fabrica, mi-e greu sa cred ca se incadreaza :)

 

Multumesc. Si orice informatii in plus din experientele voastre sunt binevenite (cat dureaza transportul maritim, cat dureaza pana ajunge in cluj napoca de la vama, etc)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 22.06.2018 at 16:15, avenirv a scris:

inca exista masina cu motorul de 2 litri.

https://configurator.volkswagen.ro/cc-ro/ro_RO_VW/V/auv/198?mgCategory=SUV

vad ca au crescut puterea cu 10 cai.

deci poate inseamna ca numai pentru automata-benzina-4mot ai 2 litri.

image.thumb.png.970d3ff871e9958c3ba59ee71aea836d.png

Scuze ca nu am fost explicit. Ma refeream la Tiguan Allspace. Pe acela nu il mai gasesc in configurator decat cu 1.5 tsi tractiune fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Doomy changed the title to Achizitie(Nou sau SH), Configurare & Impresii (Tiguan AD1)
  • Andrei_72 a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!