Jump to content

Tiptronic Vs. Manual


DieselPower
 Share

Postare recomandată

Actual detinator de ZF 5HP19FL (montat intr-un VW Passat, dar nu ma plang) pot sa zic ca de consumat consuma mai multisor in oras (undeva pe la 10l) dar am scos si 6l pe distante de 4500-5000 km de autostrada (cu viteze sustinute si medii orare de 110-120 kmh). Masina se comporta puturos la viteze mici, la plecari de la stop etc. datorita convertizorului, dar pe masura ce ia viteza (de pe la 60 de Kmh in sus) incepe sa se vada mai mult motorul si mai putin deficienta cuplajului hidraulic. Desigur multora le place sa fie bruscati si luati pe sus de un demaraj in tromba, mie imi place finetea si modul lin in care masina pleaca de pe loc. Prefer sa dau un ban in plus la pompa dar sa nu am dureri de genunchi in traficul urban. Si cine a condus un tiptronic pe un drum de munte - asa, ca sa nu se plictiseasca, nu mai vrea sa se intoarca la manual. Totul e sa ai bine grija de bijuteriile tehnice care sunt cutiile automate, pentru ca repartillie sunt in general scumpe, si in Romania sunt putini specialisti in asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cine a condus un tiptronic pe un drum de munte - asa, ca sa nu se plictiseasca, nu mai vrea sa se intoarca la manual.

Hai sa nu exageram. Am condus destule masini cu automate si manuale. In oras, clar mai comode, nu incape discutie. Dar pe drum de munte... sa fim seriosi. Am condus in decembrie un golf cu tiptronic de la bucuresti pana-n poiana. Nu stiu cum vine asta cu "nu mai vrea sa se intoarca la manual" dar pe mine m-a enervat la culme delay-ul ala dintre apasat "-" si retrogradarea efectiva. De micile "nehotarari" cand dai talpa, retrogradeaza, mai urca acul 50-100rpm si schimba inapoi in sus nu mai zic. Daca vrei sa conduci sportiv, tiptronicul nu e alegerea potrivita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu la cele spuse de Ice. In plus adaug:

Cu toate ca am tiptronic, sincer prefer o manuala. Si pot zice ca ma descurc cu o manuala foarte bine si in aglomeratie fara sa obosesc. Ba chiar mai bine decat cu tiptronic. Atunci cand se merge bara la bara daca nu o dai pe S iti schimba foarte rapid in a 2-a dupa care e un feeling cam nasol cand retrogradeaza imediat dupa. Asta-i problema ca automata "nu vede" traficul. Si apropo de schimbatul manual in regim tiptronic mi se pare o chestie nasoala. Nu pot sa explic de ce, dar pur si simplu nu-mi place.

Apropo de mersul in D ... e o mare pacaleala. Ar trebui sa se numeasca E, de la economic ca alt avantaj nu vad. La 60 km/h imi schimba intr-a 5-a si la 80 intr-a 6-a. Atunci cand apesi mai finut pe pedala de acceleratie iti da impresia ca patineaza ambreiajul, parca mesteca turatiile ... de fapt convertizorul face asta ...

Una peste alta, in afara ca-ti salveaza piciorul stang si mana dreapta de la schimbat, numai dezavantaje.

Deh, peste vreo 15-20 de ani manuala o sa fie istorie din pacate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ice eu nu am simtit la a mea acel delay pe serpentine atat timp cat o tin pe sport.Intr-adevar daca e pe drive normal se simte o oarecare intarziere la retrogradare dar e aproape insesizabila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca Ice se referea la modul manual de la cutia tiptronic si aici pot confirma si eu ca are un delay cam mare pana retrogradeaza; cat despre consum cu siguranta este mai mare decat la manual; eu scot o medie de 6-7 la drum intins cu un stil de condus mai "zmucit" :salut:. Parerea mea este ca la masinile de familie cutia automata este ideala; odata ce te inveti cu ea iti place foarte mult; deci eu sunt pro automate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul in care se referea la modul manual aici cred ca totul depinde de cutie.Normal ca la modele mai vechi (aici includem si tiptronicul) se simte o oarecare intarziere dar la cutiile noi gen DSG,s-tronic nu mai apare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt ca DSG & multitronic au un alt sistem de functionare...

revenind la tiptronic, in modul sport nu ai nici o problema pe serpentine

mie personal mi se pare super, mai ales ca o folosesc (masina) 90% din timp in oras

ps. consumul este rezonabil in cazul unui condus rezonabil; daca dai talpa, normal ca sare (eu am constant 11, maxim 12 cu Tiguanul)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tzucul Stiu ca la DSG este cu totul altceva, dar topicul e tiptronic vs manual :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ice eu nu am simtit la a mea acel delay pe serpentine atat timp cat o tin pe sport.Intr-adevar daca e pe drive normal se simte o oarecare intarziere la retrogradare dar e aproape insesizabila.

Intr-adevar in regim sport se atenueaza efectul de delay din motivul ca tine mai turate treptele si nu are nevoie

de retrogradari decat mai putin. Insa este groaznic de enervant in modul sport cand vrei sa conduci putin

lin si sta acolo turata de nu se poate.. daca ajungi sa schimbi continuu din sport in drive cand nu iti convine,

la fel de bine poti sta si cu o manuala.. So e chestie de comfort in primul rand in nici un caz vreo calitate

sportiva..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa nu exageram. Am condus destule masini cu automate si manuale. In oras, clar mai comode, nu incape discutie. Dar pe drum de munte... sa fim seriosi. Am condus in decembrie un golf cu tiptronic de la bucuresti pana-n poiana. Nu stiu cum vine asta cu "nu mai vrea sa se intoarca la manual" dar pe mine m-a enervat la culme delay-ul ala dintre apasat "-" si retrogradarea efectiva. De micile "nehotarari" cand dai talpa, retrogradeaza, mai urca acul 50-100rpm si schimba inapoi in sus nu mai zic. Daca vrei sa conduci sportiv, tiptronicul nu e alegerea potrivita.

Scuze, pe Golf sunt alte cutii decat pe Passat (Aisin vs ZF) si diferentele sint mari. Ca idee, aceeasi cutie care se pune pe Passat se pune si la unele Audi, pe BMW-uri si pe Porsche (911 si Boxter). Asi zice ca sunt masini cu pretentii sportive. :icon_rendeer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut. Am avut Touareg 2.5 TDI Auto/Tiptronik si am fost f. multumit de cutie air consumul a fost poate cu 0.5 litri mai mare decit la o cutie manuala dar merita daca ma gindesc la comoditatea care o ofera. Dupa remapare (la Dragos) trebuie sa spun ca am constatat ca mi-a scazut consumul (in conditiile conducerii la fel). Apoi am avut un Golf Plus 1.9 TDI DSG care pot sa spun cu certitudine ca a consumat mai putin decit unul manual...

Concluzia mea: vorbind despre cutii automatice moderne (nu pun la socoteala cutii din anii 1980...) sunt la fel de economice ca cele manuale poate chiar mai economice si chiar daca, repet, chiar daca ar consuma 0.5 litrii mai mult (in comparatie cu una manuala) ptr. comfortul care il ofera cred ca merita...

probabil la 100 km pretul unui litru de motorina in plus nu cred ca este un impediment ca sa nu consideri aceasta optiune; asta desigur daca nu esti circotas si cauti un motiv... si ar mai fi o chestie: in Romania mentalitatea este greu de schimbat... daca intelegi ce vreau sa spun.

A si nu uita daca treci pe modul "S" sa stii ca ai parte de toata distractia... si daca tot vrei sa schimbi nu vad ce te-ar putea opri sa schimbi pe Tiptronik... Momentan conduc un Qashqai 2000 benzina cutie CVT care este deja... alta poveste frumoasa... Vezi comparatia asta si daca observi chiar si dupa ce s-au schimbat soferii, cel sceptic adeptul cutiei manual a recunoscut ca AUTO este mai buna decit MANUAL

http://www.youtube.com/watch?v=2ScBruTdjaI

Un ultim sfat: din cutie DSG faci "manuala" dar din una manuala... niciodata nu vei face AUTO. Vezi ce iti palce si success...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de tiptronic am avut una manuala 5+1. Pe Passat B5.5 aveam Tiptronic 5+1, consum maricel ca sa zic asa. Majoritatea celor manuale au 6 trepte. Acum conduc una Multitronic cu 7 rapoarte. Cutia multitronic a fost introdusa de Audi in anul 2000 pe A6 si atunci avea 6 rapoarte si nu avea treapta sport. Cutiile multitronic din 2000-2003 sunt cele mai slabe, avand multe probleme. Treapta sport a fost introdusa din 2004. Dupa 2005 Audi A4 B7 are 7 rapoarte mod manual si treapta sport, Audi A4 B8 are 8 rapoarte si mod manual +sport. Diferenta dintre multitronic si tiptronic se simte imediat, multitronicul fiind o cutie cu variatie continua nu vei simti "schimbarile de viteze", turometrul ramanand fix si viteza creste in continuu (valabil pentru modul "Drive.Tiptronicul schimba ca o cutie automata clasica. Daca vrei sa conduci sportiv vei lua manuala, DSG, S-Tronic , Tiptronic. Multitronic este pentru foarte mult confort. Este cea mai confortabila dintre toate cutiile automate inventate vreodata. Cat despre consum la Multitronic pot spune ca la mine pe 2.5 TDI este mai mic decat la una manuala. In 9 cazuri din 10 DSG bate cutia manuala la schimbat rapid treptele in cazul unui sofer amator de zi cu zi. Cu alte cuvinte indiferent de moment va schimba intotdeauna la fel spre deosebire de cea manuala care implica si factorul uman. Dar, totusi, alegerea unui anumit tip de cutie de viteza depinde doar de preferintele fiecaruia. Eu personal voi alege si pe viitor doar cutii automate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La multitronic nu ai trepte, asa cum ai zis si tu. Pentru a nu bulversa complet pilotul simuleaza niste rapoarte fixe in S, dar in D masina e exact ceea ce e, CVT.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am specificat ca nu are trepte ci rapoarte simulate virtual.

Modificat de kostas
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:( Repet remarka lui Ice_2k. In acest topic este vorba de TIPTRONIC vs Manuala. Va rog nu mai aduceti in discutie multitronic, DSG sau alte cutii ce folosesc principii si tehnologii diferite. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Eu am schimbat de curind din triptronic in manual si va pot spune ca SIGUR consumul e mai mic cu manuala si ca senzatie e incomparabila manuala. Ma saturasem de raspunsul intirziat al triptronicului mai ales in depasiri la limita :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Manuala all the way! Ce faci cu mana ta ii cel mai sigur :)) Si clar...senzatia!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@highwayman, depinde de generatia de tiptronic pe care o aveai. astea noi de acum sunt total diferite de cea pe care ai avut-o tu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am avut masina cu c.v. automata,dar am mers cu ele!Este un tip de condus mult mai lejer fata de manuala si ca la orice lucru,exista avantaje si dezavantaje!Vorbesc in cadrul grupului VAG. Dezavantaje:

1-C.V. automata(tiptronic):intretinere mai costisitoare(comparativ cu manuala)

problemele ce apar la ele si nu prea avem meseriasi

piese si manopera foarte mari

2-C.V. manuala:probleme cu ambreajul(cele mai multe sunt cu volantele)

preturi mari la piesele care alcatuiesc ambreajul

Sunt sigur ca mai exista si alte dezavantaje la cele 2 cutii,dar eu am enumerat problemele cele mai des intalnite.Dar aici intervine norocul fiecaruia dintre noi dar si "cartea service a masinii" pe care cei mai multi nu o au sau este masluita!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Stie cineva daca cutia tiptromic de pe A4 B7 din 2006 este aceeasi cu cea de pe A6 la motorizarea 3.0 tdi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O parere personala:TIPTRONIC, pt.femei si incepatori, e mai avantajos,MANUALA pt.ceilalti.Nu vreau sa ma incred total in "minunile tehnicii" si ma refer la cazul unei situatii periculoase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Eu unul prefer automata pentru comfortul pe care mi-l reda la condus, si pentru faptul ca nu trebuie sa mai schimb vitezele (sunt mai comod de fel, si lenes poate), recunosc in schimb ca o masina cu cutie manuala este mai sportiva, simti cu adevarat ca o conduci tu, si ai tot controlul asupra ei reprize mai bune etc, dar cum spuneam si mai sus, sunt un tip comod si de aceea am optat, si voi opta in continuare pentru automata. Cat despre performantele unui motor cu cuplat la o cutie automata ce pot sa spun? Intradevar consuma mai mult (nu foarte mult, un litru maxim), intretinerea este un pic mai costisitoare, si daca este motor mic de (ex. 1,6 cum am eu) poate fi mai lenta, probabil datorita cutiei Tiptronic (este destul de lenesa pe a1 a), in schimb am auzit ca DSG-ul schimba mult mai bine, desi cu parere de rau nu am condus pana acum nici unul, deci nu ma pot pronunta exact. Cat despre faptul ca s-ar strica repede, sau ca nu te poti baza pe ea cum imi spuneau unii prieteni cand mi-am luat masina ce pot sa zic? Daca o forjezi aiurea, si nu mergi cu ea corespunzator, nu ai grija de ea etc, normal ca se strica (orice piesa se strica daca nu ai grija de ea si nu o intretii). Am vazut masini din 62 cu cutie automata care nu aveau nici o problema, evident ca pe o masina sport se preteaza mai mult o manuala, dar in mare este o chestie de gusturi si de cum crede fiecare ca e mai bine si mai comod pentru el. Parerea mea:)

Cheers

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!