Jump to content

Filtru motorina si bujii


Vlad C.
 Share

Postare recomandată

Salut.

Am si eu cateva probleme la o Octavia 1, 1.9 TDI , 90 CP.

Ultima data cand am avut masina in service (prin ianuarie), mi-au zis ca filtrul de motorina e imbaxit (uzat) si 2 bujii de incandescenta au "ceva" - nu mai stiu exact - ceva de genu' ca sunt "pe moarte".

Ce vreau sa aflu este daca pot sa ma uit eu la filtrul de motorina si la bujii, ca sa nu mai dau bani aiurea pe manopera la service, si eventual sa le si schimb dupa ce le gasesc undeva mai ieftin. Trebuie desfacut blocul motor pt. vreuna din aceste operatii ? Daca da, pot desface eu blocul motor "fara frica" ?

E adevarat ca mi se pare ca masina nu mai "trage" la fel de vreo juma' de an, adica tre sa apas putin mai tare acceleratia, ca sa am "demaraj" - deci e posibil ca asta sa fie un efect al filtrului de motorina uzat si/sau bujii "pe duca" ?

In alta ordine de idei, in noiembrie am avut revizia a 2-a la masina (30.000 km) si pe factura mi-au trecut si filtru motorina - se poate sa se fi imbaxit asa repede (cam 4-5 luni) ?

Alta chestie e ca aud putin ca un fasait atunci cand accelerez mai puternic, de undeva din fata, dinspre motor - de la ce poate sa fie ? Si de fapt, parca acel surplus de putere pe care il stiam la o anumita apasare a acceleratiei mai demult s-a transformat in acest fasait acum...

Astept raspuns de la cineva care se pricepe...

Merci,

Vlad C.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ati uitat sa imi raspundeti si mie la nedumeriri ? :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

filtrul de motorina se schimba usor dar sa nu te sperii daca porneste ceva mai greu pt ca e normal.

dureaza pana se umple cu motorina dar il poti umple si tu

cu bujiile e putin mai complicat dar nu imposibil

bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

este posibil sa piarda aer pe una din conducte.

ai obesrvat daca scoate fum negru sau daca s-a schimbat sunetul motorului?

sa nu fie desprins un colier si sa nu mai traga aer cum trebuie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bujiile le schimbi singurel.La fel si filtrul. Dar nu cred sa fie asta. Nu desfaci nici un motor, nimic. ii dai capacul de plastic de pe motor jos si gata. Operatia e printre cele mai simple.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te chem sa le schimbi la mine daca e asa simplu... (eu am admisia peste la sdi - nu ca asta ar fi un mare impediment)

La filtru de motorina ca sa nu te chinui ai nevoie de un cleste special cu care desfaci usor colierele + un dispozitiv de purjat (filtru nou are aer in el si inca nu s-a descoperit motorul care sa mearga cu aer. Cu dispozitivul respectiv umplii filtrul cu motorina si dupa asta strangi colierele.

Si la bujii iti trebuie cheie speciala de bujii; daca ai tot ce-ti trebuie e relativ usor.

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Si filtrul de motorina si bujiile se schimba foarte usor. Totul e sa ai sculele necesare.

Ai dreptate, e inutil sa dai o carca de bani pt aceste operatiuni.

Filtrul de motorina nu se imbaxeste asa repede, decat poate daca pui motorina de tractor in masina.

Bujiile nu ar trebui sa afecteze puterea motorului atata timp cat functioneaza. Eu am motor cu injectie Common-Rail, dar presupun ca la TDI nu e mare diferenta. Am inteles ca starea bujiilor ajuta doar la pornire, nu si la mers.

Cat despre fasait, acesta e sigur de la altceva, poate admisia de aer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu ai motor Common-Rail? Ca daca da....am si eu! ;) :)

Oricum bujiile la diesel doar ajuta la pornire si in caz de frig foarte puternic cica mai stau pornite putin timp(after glow).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci si eu am common Rail :) :) :P Yeeeeeeeee de mult imi doream un motor de asta. Si uite au trecut 5 ani si am aflat ce motor am :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul Common Rail il am la Renault. Masina din semnatura, adica Octavia Tour, nu e common rail, ci tdi.

A nu se interpreta gresit :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!