Jump to content

Lovitura in roata dreapta spate: Camber si Toe in afara valorilor de referinta


manfred
 Share

Postare recomandată

Salutare,

 

M-a lovit o doamna in roata spate dreapta (Skoda Octavia Tour ALH, tambure pe spate). Avarii: usa, aripa, prag pe dreapta zgariate sau indoite, janta indoita. Problema e ca la un test de directia aveam pe roata dreapta spate: Camber = -1.59 si Toe=-0.10. Mecanicul meu mi-a schimbat fuzeta, el zice ca acuma roata nu mai e stramba. Am testat iar directia si pe spate dreapta am Camber=-1.58(valori de referinta pana la -1.47) si Toe=-0.11(val. referinta intre +0.05 si +0.15). e mai devierea? pot circula asa? pareri va rog(roata stanga spate e OK). Am facut 600 km cu masina nu simt sa traga in vreo parte, sau in curbe sa ma arunce in afara. simt uneori un tremurat in scaunul soferului la mers drept, dar numai pe unele portini de drum, ceea ce ma face sa cred ca e de la asfalt.

Trebuie oare schimbata si puntea? doamna are asigurare la Astra si trebuie sa platesc eu tot si banii o sa-i recuperez poate anul viitor, de aceea nu m-as mai avanta la un schimb de punte (chiar daca second), daca abaterea nu o sa-mi cauzeze uzura neuniforma la anvelope.

Multumesc mult pentru pareri!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce fuzeta a putut schimba mecanicul, acolo e doar un butuc, si atat. Din pacate eu cred ca nu scapi fara sa schimbi puntea. Altfel o sa iti uzeze neuniform acel cauciuc, sau poate chiar ambele din spate, depinde cum a fost primita lovituria, ca daca s-a strambat de mijloc, poate sa strice si cealalta roata. Stiu cine a patit ca la vulcanizare, din lipsa de interes a ''meseriasilor'' si o clipa de neatentie din partea pațitului, a ridicat tot spatele masinii doar din mijlocul puntii, si a fost suficient cat a curbat-o, de avea camberul dereglat, si a trebuit schimbata. Ma gandesc ca in urma unui accident, sigur e mai grava problema. Verifica sigur sigur inainte de toate, dar poti sa te orientezi spre o punte. Cele bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fuzeta=Butuc, asta am vrut sa zic, la unele magazine ii zic fuzeta, la altele butuc. cel mai sigur e cu schimbat de punte, e drept, dar am obosit sa tot umblu - 3 saptamani deschidere dosar, alte doua mecanica plus vopsit si deja am dat 2700 lei. imi e frica ca nu rezolv cu o punte second, abaterea asa in cifre absolute nu e asa mare. de punte noua nici nu poate fi vorba - cam 5000 de lei cu tot cu manopera, bucse si rulment. punte noua probabil nu o sa-mi fie aprobate, pe motiv de masina veche. si sincer sa mai dau inca 5000 de lei din buzunar, nu prea imi surade ideea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inteleg deplin. Acuma cum stii si tu ca te poti intinde... dar oricum, pe plan indelungat, tot va trebuii sa te indrepti spre o punte...cum o sa poti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ochi asa,mie nu mi se pare o abatere mare pt spate.cred ca uzura inegala se va face simtita in km destul de multi.mai bine dati banii aia "in rate cum ar veni",uzand un cauciuc in 3 ani inloc de 4,decat bagati acuma mii de lei in punte...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cauta o punte second schimb`o si gata nu iti mai bate capu aiurea.si eu am patit`o cu puntea stramba a intrat o lady in mine si nu iti da pe asigurarea ei punte noua

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi ca puntea H de Golf 4 / ocavia tour pe dreapta nu are niciodata valorile ok, tot timpul e in afara parametrilor, din fabrica (lucru constatat la masini noi) . Daca abaterea e mica, las-o asa, e de la punte. 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc tuturor pentru raspunsuri! abatere nu a avut din fabrica - am un reglaj de directie din ian 2015 si era OK atunci, e drept pe alt aparat, dar tot in interiorul valorilor de referinta,

In alta ordine de idei, am rulat 600 de km sambata si vad uzura pe marginea cauciucului - dunga aceea neagra si e la acelasi nivel, unde se termina crturile de iarna, ar fi sub 1 mm daca tot e diferenta, cu ochiul liber nu se vede, tind sa o las asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal.,

Ia zine in primul rand unde ai mers sa faci BRACAJ la Puntea Spate si daca a fost facut in prelabil si pe Puntea Fata ?

Ca daca te-ai dus la service-uri de cartier (aka MULTIMARCA) sunt 1000% sigur ca nu-ti scoate nici unul bracaj pe spate .

Stiu pe cineva ce a patit asa cu un B6 (Usa spate Dreapat + Aripa spate Dreapta + roata spate Dreapta Lovite) si doar la reprezentanta Vw a scos-o la capat .

Asa ca eu zic sa mergi intai sa-ti faci Bracaj Fata + Spate la Reprezentanta si ei o sa-ti zica daca ai sau nu ai ceva stramb acolo .

Punte spate daca e sa fie cam ca cea de pe B6 are o gramada de suruburi de reglare (Inclusiv puntea se poate regla) .

O zi buna .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce inseamna bracaj fata + spate. la mine au schimbat butucul si apoi am dus-o la regalj directie si acolo am vazut Camber si Toe cu valorile de mai sus, care sunt cam cat cele dinainte de a-mi schimba butucul. La octavia tour 1 nu prea ai ce regla, e punte fixa, este un surub la bucsa si cam atat. in rest e o bucata de fier intreaga.

Modificat de manfred
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inseamna nimic.Termenul de bracare inseamna rotirea elementelor pe axa,ceea ce pe spate,in cazul in care masina ta nu este vreun troleibuz,nu se poate face.Mergi la unul iscusit,care va deforma puntea si iti va aduce unghiurile la normal.Valorile nu sint alarmante,dar cu ajutorul unei prese pentru caroserii,plasata intre suportul bucsei stinga si butucul dreapta,mai modifica un pic convergenta.Abaterea caderii spate nu este prea importanta,avind in vedere valoarea ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu se umbla cu presa de caroserie la punte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei uite ca eu,atunci cind faceam unghiuri la masinile lovite,mai faceam asta,din motivele enumerate de alti colegi,vis-a-vis de costuri.Si a mers cu rezultate bune.Si nu am facut asta o data sau de 2 ori.Tehnic,nu s-o fi umblind,practic,eu trebuia sa scot foaia "verde" la rubrici.La abateri de astea mici,se poate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Am incercat sa creez un topic in 'zona' Skoda Octavia 2, dar n-a fost chip... Nu se poate selecta nimic in zona de selectie a forumului. In fine, am o problema similara cu cea descrisa in acest topic (mult mai grava, insa...) la Octavia 2.

Am fost lovit puternic in roata spate dreapta (vina mea, am crezut ca pot sa trec pana ajunge masina ce circula regulamentar, am accelerat, dar ploua gospodareste si in loc sa tasneasca, masina a patinat si a ramas cu fundul expus coliziunii). Incerc sa incarc o poza, insa, desi poza (jpg) are 65.6 kb, primesc invariabil mesajul 'You are only allowed to upload 1024 kb'. O sa incerc sa editez mesajul si poate atunci o sa 'vrea'...

Una peste alta, roata e inclinata serios in plan vertical, aripa infundata bine. Dupa accident am putus sa misc masina cativa metri, roata frecand cu zgomot de 'oarece'... Am dus-o, pe platforma, in curtea unui prieten (Bucuresti), de unde sper s-o put duce (pe roate, daca e posibil...) pana la Branesti (vreo 15 km...). Am cu ce sa circul in perioanda in care o sa 'explorez' modalitati de a o repara mai ieftin si deocamdata, prioritatea ar fi sa eliberez curtea prietenului si s-o duc in curtea mea de la tara.

Pentru asta m-as bucura daca cineva ar putea sa posteze o schema/poza/link catre vreun site in care sa gasesc amanunte cu privire la ce ar trebui sa vad in zona aia... Am cautat pe net, dar n-am prea gasit ceva cu relevanta. Daca, de pilda, roata freaca doar de aripa indoita peste ea, asi indrazni sa 'trag' de aripa in discutie si sa merg cu ea, cu viteza mica si pauze dese (verificand daca se incalzeste). Daca freaca de arcul amortizorului, baiul pare mai mare... Si-asa, prietenul in curtea caruia poposeste masina are strung, freza si alte masini unelte, poate 'clocim' vreun distantier care sa 'pacaleasca' frecarea aia...  Abia dupa ce o duc acasa intentionez sa suspend zona cu pricina, o sa scot roata si o sa incerc o evaluare cu privire la pagube... Nu indraznesc sa sper ca scap fara punte, dar negrabindu-ma foarte tare, sa incerc sa diagnozez ce mai poate fi folosit (sau nu...) si sa purced la achizitie (mostly second-hand...).

In concluzie, ma poate ajuta cineva cu vreo schita a zonei, sau cu orice fel de sfat pentru situatia descrisa, cat de cat?

Daca moderatorii pot muta topicul intr-o zona mai potrivita, n-o sa fie bai, doar sa pot reajunge la el...

Multumesc anticipat!

Dupa editare, am putut atasa poza zonei cu povestea, dupa urcarea masinii pe platforma. Uitandu-ma (acum) la poza, mi se pare destul de improbabil ca speranta mea cu privire la frecarea doar in aripa sa se implineasca...

Roata Spate Skoda Octavia.jpg

Modificat de FaneDuru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ridica masina, da roata jos, vezi ce e rupt/indoit. Ti-as fi recomandat sa mergi la un service, insa la cum ai pus problema de improvizatii, nu cred ca e cazul.

Cu ocazia asta poate pui si anvelopa aia corect, acum sta invers.

Saraca masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E foarte probabil ca voi ajunge la service. Am si primit o oferta (minimala...) de la un astfel de service, doar in baza pozelor pe care le-am prezentat la constatare si nu mi s-a parut prea 'atragatoare'... Cum nu ma grabesc, principala mea prioritate ar fi sa pot muta masina din curtea prietenului. Sigur ca ma gandeam sa dau roata jos, dar inainte sa vad ce e pe-acolo, incercam sa aflu (daca pot) cam la ce sa ma astept. 'Improvizatiile' le vedeam doar ca pe un exercitiu de imaginatie... Daca n-am incotro, o sa folosesc tot platforma.

In ziua accidentului, cu vreo ora inainte, schimbasem (la service...) amvelopele de iarna cu cele de vara... Marturisesc ca nici nu stiam ca exista notiunea de 'invers'. Asta nu inseamna ca nu te cred... O sa ma uit dupa vreo sageata (banuiesc, acum, ca ar trebui sa existe...) si dupa ce repar masina o sa am grija si de aspectul asta. Poate tot la service care le-a schimbat, c-or fi fiind in garantie o vreme...

Multumesc, oricum, pentru sugestii!

Masina nu e chiar asa 'saraca', dar nici fata mare nu mai e... De-aia, chiar daca nu are alta defectiune, nu prea vad de ce as pune piese noi, daca gasesc (de varsta ei...) la dezmembrari si am timp sa caut... Ti se pare prea mercantila abordarea?

Modificat de FaneDuru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!