Jump to content

Moare prea repede motorul la rece


DarkAvenger183
 Share

Postare recomandată

Salutare

La masina mea Bora (1.6 16v benzina, cod motor AZD) am observat de cand am cumparat-o ca atunci cand ii rece, de exemplu dimineata nu pot pleca din ambreiaj, imediat ce ii pun umpic de sarcina incepe sa mearga neregulat, trepideaza tot, spade relantinul la ~400prm si moare motorul. Alteori moare imediat ce ia sarcina.

 

De obicei rezolvam inconvenientul accelerandu-l mai tare si lasat foarte fin din ambreiaj. Dupa vreo 5 minute de mers problema dispare (presupun ca se incalzeste cat de cat).

 

Diagnoza:  Nu am erori;

Verificari:   Am inlocuit bujiile, am spalat clapeta de acceleratie, inlocuit f aer, f benzina dar tot asa face. Nu consuma ulei, si nu e uns motorul de divese scapari.

 

Este un defect, sau este o chestie specifica la AZD-uri ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

La masina mea Bora (1.6 16v benzina, cod motor AZD) am observat de cand am cumparat-o ca atunci cand ii rece, de exemplu dimineata nu pot pleca din ambreiaj, imediat ce ii pun umpic de sarcina incepe sa mearga neregulat, trepideaza tot, spade relantinul la ~400prm si moare motorul. Alteori moare imediat ce ia sarcina.

De obicei rezolvam inconvenientul accelerandu-l mai tare si lasat foarte fin din ambreiaj. Dupa vreo 5 minute de mers problema dispare (presupun ca se incalzeste cat de cat).

Diagnoza: Nu am erori;

Verificari: Am inlocuit bujiile, am spalat clapeta de acceleratie, inlocuit f aer, f benzina dar tot asa face. Nu consuma ulei, si nu e uns motorul de divese scapari.

Este un defect, sau este o chestie specifica la AZD-uri ?

Salut. Eu iti sugerezi sa inlocuiesti clapeta de acceleratie . Si eu am avut probleme imi oscila motorul si la rece si la cald... am curatat clapeta si nici o schimbare. Am cumparat o clapeta de la dezmembrari si acum nu mai am nici o problema . Eu iti dau un sfat , tu decizi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine nu oscileaza, relantiul e stabil atata timp cat nu e ii dau sarcina. Chiar si la rece. Eram curios daca simti vreo diferenta la plecarea de pe loc din ambreiaj cand ii rece? Nu stiu cum sa explic, stiu ca e normal sa moara motoru' mai usor daca pleci doar din ambreiaj fara sa accelerezi, dar la mine e exagerat de "fragil" la rece. O sa fac un filmulet si o sa pun linkul ca poate se intelege mai clar...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Electronica(socul automat)la rece ar trebuii sa o tina turata 1100-1200 rpm si sa poti pleca imediat.Nu e recomandat.Mai incearca un test in alta parte.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai hai sa o luam usurel...intai varifica sa nu traga aer fals pe undeva(furtun epurator...si mai sunt multe)Curatat +adaptat cu vag ul(asta inseamna dat jos clapeta din cele 4 inbusuri si egr lasat in carburol jumatate de zi(atentie cum il lasi...pe ce parte adica cea mecanica...)mai sunt 2 suruburi in stea pe clapeta(marginile tin relantiul si daca sunt pline de negreata...)cand dai egr ul jos scoate si teava care se infige in galerie si o cureti de negreala...Bobinele sunt ok...ai 4 la azd...Senzor Maf(sau map mai pe romaneste) este curatat?Ce relanti ai la cald(adica cand apa ajunge al 90 de grade?)

Modificat de sdR+
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma abonez si eu la acest subiect, aceeasi masina , aceleasi simptome ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Relanti la cald ii 750 (apa la 90'C). La rece (motor pornit dimineata) relantiul este la 1.100 (motorul porneste, relantiul sta la 1500 pt aproximativ 3 secunde apoi scade treptat la ~1100). Am uitat sa zic, tot asa cand este rece scoate mult fum negru pe esapament si are un miros inxepator. Daca pornesc masina in garaj, cand ii rece si ii dau cateva ambalari spre 4-5000 face un fum in spate de zici ca ii ceata neagra. Cand ii cald n-are treaba. Fumul este negru si nu miroase ca ala de ulei. 

Consumul instant afisat in bord cand ii cald (la 90'C, faruri si toti consumatorii opriti) este intre 0.5-0.6 l/ora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cind mirosea intepator aveam check-ul aprins,fum putin alb.Am schimbat bujii,distributie,filtre,curatat egr,clapeta+adaptat=no problem.Doar cu uleiul 6 litrii la 8-12 mii km depinde de cum o calc.Mi-e groaza sa-l desfac...ii dau ulei si talpa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DarkAvenger183 daca mai faci asa de cateva ori fara ca , apa sa fie la 90 de grade si te infingi in pedala la 4000, 5000 de ture te sfatuiesc sa arunci acel motor...daca fumul ala il face cand motorul este cald(90 de grade dupa max 30 de min)si deja mai scoate fum negru in spate intr un garaj de il tai cu sabia deja mananca ulei...Checkul se aprinde din cauza amestecului prost...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Pe fata era curata, cam de cand am masina. 

Partea din spate era in ultimul hal. Nu-mi explic cum se poate ca tocmai acolo unde e vacum de la admisie sa fie asa murdar. Dupa curatare merge OK.

Curatarea a fact-o inmuiand cu WD40 uleiul ars si apoi clating cu sprei de curatat frane, Multumesc pentru replay colegilor ( in special sdR+), ca mie nu mi-ar fi trecut prin cap ca de acolo poate fi problema.

post-104331-0-34041100-1451149944_thumb.

post-104331-0-11872000-1451149960_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Salutate, revin pe acest subiect "moare motorul prea repede la frig", deoarece frigul a revenit si eu nu am gasit rezolvarea pt problema asta. Tot aceeasi manifestare o are si acum, ca din 2012 cand am luat-o. Am schimbat:

-clapeta acceletatie (1x vdo SH si 1xMagnetti Marelli nou);

- bujii (bosch);

- bobine inductie (oem noi);

- senzor G62 (oem nou);

- filtre benzina&aer;

- curatare EGR si tenst etanseitate inchidere;

- curatare injectoare;

-vaccum leak test;

-baterie noua.

motorul continua sa moara foarte repede cand e ger (imposibil sa pleci de pe loc din ambreiaj). E foarte greu sa ii mentii constant un anume RPM (rece in special dar si la cald).

       Vreau sa intreb daca exista posesori de masini cu motor ADZ care NU intapina problema asta. Este un defect al masinii mele, sau asa e AZD-ul?

      Cine are AZD, puteti ambala motorul de la relanti la 2000 rpm si sa mentineti constant, apoi sa il acceletati la 3000-3500RPM, mentinut constant, apoi sa reveniti la 2000rpm - FARA SA CADA IN RELANTII la revenirea dinspre 3000-3500rpm la 2000rpm?

 Multumesc!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul de ulei este redus, la ~3000 Km nivelul uleiului scade de la maxim pe joja la jumatate; Completarea inseamna aproximativ jumatate de litru. Manifestarea asta o are masina din ianuarie 2012 de cand am luat masina. Pe atunci, in 10.000 Km cat aveam intervalul de schimb ulei nivelul scadea de la maxim pe joja la un sfert de joja. Test de compresie nu am facut, banuies ca are compresie din moment ce de pornit porneste OK, in septembrie am fost la ITP si mi-a zis ca este parametrii cu emisiile, si odata incalzit motorul trage bine (i-am dat 170Km/h pe autostrada si inca ar fi urcat daca continuam sa accelerez).

Cine are AZD, puteti ambala motorul de la relanti la 2000 rpm si sa mentineti constant, apoi sa il acceletati la 3000-3500RPM, mentinut constant, apoi sa reveniti la 2000rpm - FARA SA CADA IN RELANTII SAU SA OSCILEZE la revenirea dinspre 3000-3500rpm la 2000rpm?

Poate asa merg toate AZD-urile de cand a fost aduse pe lume, si incerc sa repar ceva ce nu se poate repara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica si presiunea la pompa de benzina, e posibil sa ii ia ceva sa se amorseze calumea.

Eu am problema asta, am avut sa nu-mi porneasca deloc la rece decat dupa a 5-a cheie, am schimbat pompa, porneste la sfert.

Ideea e ca pe gpl nu face asa ceva, deci clar e ceva de la alimentare/ardere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!