Jump to content

ESP


Aer Curat
 Share

Postare recomandată

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Aer Curat

    13

  • BogMW

    10

  • FABIAn RuSu

    4

  • ARDEI_IUTE

    3

Cu alte cuvinte, tamburul nu este pe departe compatibil cu noile sisteme electronice ale trenului de rulare, este o solutie de scadere a costurilor si reprezinta un compromis.

Este exact ce am sustinut si eu. In plus, se pare ca acest compromis scade si din siguranta franarii, asa cum a amintit si Akebono. Doresc o explicatie tehnica argumentata care sa sustina posibilitatea folosirii ESP in combinatie cu tamburii spate...imi pastrez rezervele fata de acest aspect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu totii suntem de acord ca tambure de pe Fabia nu au nimic in comun cu cei de pe Dacia (decat denumirea si principiul). Mai mult chiar si cilindrul este diferit, chiar si de versiunile de Fabia fara abs.

Problema se pune la eficienta, rapiditatea si exactitatea interventiei sistemului ESP in cazul prezentei tamburilor pe puntea spate in detrimentul discurilor.

Garantia scrisa de la Skoda, precum ca acest sistem functioneaza perfect si cu tambure, nu o am. Este una din chestiunile pe care vreau sa le obtin (celelate sunt datele tehnice).

Nu am in intentie sa incerc cine stie ce scamatorii, sau sa intru tare in viraj de 90 grade pe gheata. Vreau sa am certitudinea si certificarea ca sistemul ESP, pt care am optat si platit, este deplin functional si ca va actiona precum oricare alt sistem ESP existent. Si ca nu este grevat sub nici o forma de faptul ca exista tambure (de altfel o premiera, cel putin pt mine).

Sper sa nu fie o chestiune de reducere a costurilor, indiferent a cui ar fi fost aceasta potentiala decizie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@DRAPAR: multumesc pt link :)

@Aer Curat: cat a costat optiunea ESP? Pentru ca in cazul tau, diferenta fata de o masina fara ESP este o alta versiune de soft in modulul ABS si un senzor de acceleratie laterala (senzorul de viteza unghiulara pe coloana de directie este standard pe orice Fabie datorita directie electrohidraulice).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista doua posibilitati :

- fie testezi masina la limita si vezi daca functioneaza ESP -ul ;

- fie te duci la dealer si ii ceri o verificare a sistemului ESP;

pentru ca nimeni nu cred ca iti va certifica functionarea ESp-ului . Si eu am dat bani pe ESP insa de cand am masina o singura data si-a facut simtita prezenta , atunci cand erau zapezile alea puternice mai prin februarie . Insa nu am cerut nici un fel de certificare sau garantare a functionarii acestuia pentru ca nici nu adopt un stil de mers nervos . Ma feresc eu de altii si merg incet cand este necesar astfel incat sa nu trebuiasca sa intre ESP-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ARDEI_IUTE, aici este vorba de un client care a platit ceva si vrea sa stie daca a primit pentru ce a platit - mi se pare normal sa primeasca, nu?

PS: tu presupun ca ai discuri pe spate, asa ca nu e comparabila situatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca cineva sa iti garanteze tie ca si client functionarea ESP-ului pentru frane cu tambure este destul de greu . De ce ai nevoie de aceasta garantare?Esti ferm convins ca nu functioneaza cum trebuie ?Daca da , dupa cum ti-am spus , te duci la dealer si verifici sistemul ESP.Frana cu tambur este eficienta in domeniul vitezelor mici , insa marele ei avantaj fata de aia cu discuri este ca rezista mult mai bine la solicitare indelungata . Dezavantajul este ca nu prea tine bine la franare intensiva.Dar , daca producatorul a montat pe a ta Fabie (care nu cred ca prinde mai mult de 160km.h),frane cu tambure si cu ESP , certificatul de garantie in sine al masinii ar trebui sa fie suficient.

ARDEI_IUTE, aici este vorba de un client care a platit ceva si vrea sa stie daca a primit pentru ce a platit - mi se pare normal sa primeasca, nu?

PS: tu presupun ca ai discuri pe spate, asa ca nu e comparabila situatia.

Pai este simplu - test VAS si interogarea versiunii de soft a ABS-ului - si acolo va descoperi daca are ESP sau nu .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Optiunea ESP la Fabia are urmatoarele cotatii de pret:

- pt unele motorizari (ex. 1,9Tdi 101cp care vine cu asr) costa 380 Euro CIP

- pt celelalte motorizari costa 420 Euro CIP -> aprox. 505 Euro DDP in cazul meu

In momentul in care cineva iti furnizeaza un produs iti garanteaza buna sa functionare. Nu este specificat explicit in nici un document pe care eu l-am primit ca masina mea are ESP si tambure spate.

Avand in vederea aceasta plus aceasta "premiera", nu cred sa fie exagerata dorinta mea de a obtine un document suplimentar in acest sens.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si in plus exista o problema la ABS-ul Fabiilor cu tambure pe spate, problema care sunt sigur ca nu este cunoscuta in service, dar care cauzeza multe senzatii tari posesorilor de Fabie: atunci cand in timpul franarii se trece peste mici denivelari si ABS-ul incepe sa lucreze fara motiv si scade eficienta franarii.... s-a discutat si aici si o sa caut linkul.

Problema asta nu tine neaparat de Skoda ci de modul de functionare a sistemului. Pe scurt: toate ABS-urlile fac la fel, indiferent de marca.

Din moment ce ABS-ul functioneaza fara probleme cu tambure pe spate, de ce n-ar face-o si ESP-ul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Valentin: ai fi surprins sa afli cate masini NU fac asa. Nu as vrea sa detaliem aici, daca vrei continuam discutia pe topicul respectiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca producatorul a montat tambure spate pe un automobil echipat cu sistem ESP, sunt convins ca a stiut ce face si isi asuma responsabilitatea pentru consecintele ce decurg din actiunile sale.

Daca sunteti atat de neincrezatori, va recomand sa scrieti la producator si veti primi un raspuns...

NU inteleg de ce trebuie sa convingem doi utilizatori mai sceptici. Pot sa se convinga si singuri.

Cu stima, Kristian

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU inteleg de ce trebuie sa convingem doi utilizatori mai sceptici. Pot sa se convinga si singuri.

Huh?? Pentru ca asta e rostul unui forum, sa clarifice nelamuririle? Mai ales ca nelamuririle cu pricina vin de la doi "utilizatori sceptici" care au dat o caruta de bani pe o masina si acum au... sa zicem surprize? Eventual si ca sa informam si pe urmatorii care aveau de gand sa dea alte carute de bani, a.i. sa fie in cunostinta de cauza?

In plus, de cand sunt producatorii considerati infailibili?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am spus ca sunt infailibili!

Consider ca scrisoarea catre uzina va furniza cel mai "oficial" raspuns si s-ar incheia lista cu pareri personale, supozitii etc.

Nu am vrut sa jignesc pe nimeni, dar nu dispunem de manuale de service sau de documentatie care sa ne lamureasca problema, ci doar de pareri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca producatorul a montat tambure spate pe un automobil echipat cu sistem ESP, sunt convins ca a stiut ce face si isi asuma responsabilitatea pentru consecintele ce decurg din actiunile sale.

Daca sunteti atat de neincrezatori, va recomand sa scrieti la producator si veti primi un raspuns...

NU inteleg de ce trebuie sa convingem doi utilizatori mai sceptici. Pot sa se convinga si singuri.

Cu stima, Kristian

;) eu unul nu mai am cuvinte :o

Domnul Kristian, sunteti angajat al vre-unui reseller al acestor produse? Doar ca sa stim cu cine avem onoarea....

:D

Cu stima,

Bog

PS: de 1 an nu mai sunt utilizator sceptic, sunt doar sceptic, utilizez alt produs :D

PPS: cu astfel de remarci se pierd, nu se castiga clienti

PPPS: totusi, inima mea mai bate si pentru vechiul produs...

astfel, ramane doar un utilizator sceptic, si un sceptic simplu (cu filet pe dreapta).

Modificat de DRAPAR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bag si eu ca musca in lapte :P

1. Eu am 4 bucati discuri si trebuie sa confirm ca ABS intra extrem de repede. Sau franez si in acelasi timp trec peste (sa zicem) un cablu electric mai gros, intra ABS :P

2. Referitor la raspunsul asteptat de la firma Skoda...haha.. forget it. Eu am schimbat niste mailuri/scrisori cu ei pe alta tema. Sunt extrem de diplomati si de oficiali. Vei afla ce trebuie sa afli.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

....

1. Eu am 4 bucati discuri si trebuie sa confirm ca ABS intra extrem de repede. Sau franez si in acelasi timp trec peste (sa zicem) un cablu electric mai gros, intra ABS :blink:

.....

Pai atunci poate iti aduci contributia si in topicul cu ABS: http://vwforum.ro/index.php?showtopic=1162&hl=

Ca sa nu devenim offtopic aici. Printre altele sunt curios daca in acele momente iti scade si eficienta franarii.

:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca producatorii se feresc sa instaleze ESP pe frane cu tambure datorita latentei ceva mai mari a tamburilor. Aceasta latenta nu cred ca intervine la franare ci la defranarea rotii (datorita arcului acela care trage sabotul in pozitia initiala). Avand in vedele ca la franarea cu discuri, placutele sunt in contact permanent cu discurile, indiferent daca se actioneaza frana sau nu, s-ar putea ca aceasta sa fie motivatia lor.

Totusi, ABS cu saboti exista la mult mai multe masini (masina mea este chiar o dovada). Care ar putea fi diferita la franarea ABS-ului fata de cea a ESP-ului? Oare transferul de masa de pe spate pe fata, care are loc doar in cazul ABS-ului, face ca franarea cu saboti sa nu mai fie asa importanta deoarece fata conteaza mai mult?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Transferul de masa" se face la orice franare, nu numai la auto cu ABS, ci si la cele fara. Problema este ca puntea spate, la franare tinde sa se "descarce", forta de franare fiind aproximativ aceeasi (chiar si cu existenta repartitorului de franare). Daca franarea este mai brusca sau aderenta mai scazuta, atunci rotile din spate se vor bloca. Se pierde astfel aderenta si masina nu va mai pastra traiectoria rectilinie si va "alege" o alta traiectorie. De aceea s-a introdus ABS-ul, pt deblocarea rotilor, a.i. masina sa pastreze o traiectorie rectilinie la franare, sa nu apara fenomenul de derapaj, si multe alte chestii, printre care si micsorarea distantei de franare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Horatiu, nu m-ai inteles (ma rog, nu m-am facut eu inteles :P )

Evident ca transferul de masa apare la orice masina, indiferent daca are sau nu ABS. Eu vorbeam de franarea ABS-ului vs franarea ESP-ului. In cazul ABS-ului, daca acesta intra, inseamna ca franarea este violenta => un transfer de masa semnificativ. In cazul functionarii ESP-ului, transferul de masa nu este atat de mare (practic neglijabil), deoarece franarea nu este atat de energica si de o durata atat de mare. Probabil in acest caz sabotii sunt dezavantajati deoarece puntea spate ramane destul de incarcata si nu asigura eficienta ceruta de ESP (e vorba de viteza, activat-dezactivat).

Asta este o simpla supozitie, asa incerc eu sa explic de ce producatorii au destul de frecvent ABS + saboti si foarte rar ESP + saboti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul unui sistem cu saboti functionali eu cred ca retragerea este mai rapida decat la discuri. La saboti este activa, dupa cum bine ai subliniat - arcuri, iar motivul retragerii de la discuri exista si in cazul tamburilor. De asemenea nu ar trebui sa uitam ca sistemul cu tambure are doua pistoa in timp ce discurile doar unul si corp mobil la majoritatea dotarilor stock.

Este adevarat sabotii se retrag mai mult decat placutele fata de disc, insa au si motivul activ in plus fata de depresiunea din cilindru.

Deci timpul de reactie nu cred ca trebuie pus sub semnul intrebarii cel putin la retragere, repet, pe un sistem intretinut (gresat si curatat regulat).

O intamplare:

Daca nu este curatat sau curatat regulat se pot intampla catastrofe mari. Mie dupa o stationare de 3 saptamani fara deplasare mi-au "inghetat" ambele frane pe spate in garaj. Nu le puteam desface acolo datorita spatiului. Am fost nevoit sa ies cu ele patinate pe iarba si nici cand am ajuns pe beton nu s-au deblocat. Apoi am putut pune cricul si desface tamburul. A iesit cam un pumn de praf de ferodou.

Sistemul cu tambur au cateva deficiente tehnice mari:

- temperatura acumulata si greu disipata in cazul franarilor repetate

- etanseitatea sistemului si imposibilitatea evacuarii deseurilor

Deficienta inestetica nu o mai punem la socoteala si intervalul mai des de servisare, absolut necesar care practic la discuri, din motivele enumerate, este inexistent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Raspunsul verbal primit este :

Se poate esp si cu tambure. Datorita faptului ca esp-ul este un program electronic, inglobeaza abs, si atat timp cat exista fara probleme abs cu tambure nu este nici un fel de problema nici pt esp. Plus ca pt acest model, si aceste motorizari nu este posibila echiparea cu discuri spate indiferent configuratie/nivel echipare.

Deci, tehnic se pare ca este posibil ca o masina echipata cu esp sa aiba tambure, si sistemul sa functioneze bine. Cu toate ca nu am primit nimic scris in acest sens, si care sa precizeze in mod clar si explicit ca esp-ul functioneaza la fel de bine si cu tambure si cu discuri spate. Sa spunem ca mergem pe incredere.

Clar ca aceasta situatie a fost dictata de considerente de diminuare a costurilor. Dar nu inteleg de ce, pt ca Fabia are/avea o cotatie de pret destul de ridicata pt clasa din care face parte.

Si ca element suplimentar de nedumerire: pt 1,9Tdi 101cp (de ex.) Esp-ul costa 380Euro cip, iar pt 1,4Tdi 80cp costa 420Euro cip. Deci mai scump si fara discuri spate.

Imi exprim dezacordul, dezaprobarea, nemultumirea fata de cel sau cei care au decis aceasta.

Ca si mentiune: as fi preferat sa fii stiut de la bun inceput ca asa stau lucrurile si nu sa ma trezesc in momentul livrarii masinii cu aceasta "surpriza". Nu ar fi influentat (in sensul renuntarii) decizia de a achizitiona aceasta masina, dar as fi reconsiderat selectarea optiunii esp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca e plauzibil raspunsul pe care l-ai primit, dar raman la opinia ca e pacat ca la o masina ca fabia sunt tambure pe spate. Macar daca exista ca optionala dotarea cu discuri. Eu unul preferam sa dau bani in plus pentru discuri, nu neaparat pt ESP, dar pentru aspect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Raman si eu la opinia ta, insa intre timp am descoperit ca si in DE se livreaza Fabii cu ESP si tambure pe spate.

Sursa: www.skodacommunity.de

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Buna!

Stiu ca postez pe un topic mai vechi, dar nu am putut crea altul din cauza unei erori! Intrebarea mea e legata oarecum de tema acestei discutii: a existat pentru Fabia 1 doar optiunea ASR? Adica e posibil sa gasesc o masina care sa aiba doar ASR, nu si ESP? Pana acum nu am vazut decat modele care au pe bord butonul ASR! Daca au optiunea ESP, trebuie sa existe butonul ESP?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact. ESP mai gasesti sigur la Fabia RS si la motorizarile de 1.9 TDI pe Fabia Elegance. In rest stiu ca se poate, dar e mai rar sa gasesti ESP pe Fabii cu motorizari mai mici. Curiozitatea e legata de masina din semnatura ta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!