Jump to content

ESP


Aer Curat
 Share

Postare recomandată

M-am gandit ca ar fi util un astfel de topic.

Si am sa incep eu cu o nedumerire.

Cand am comandat Fabia (din semnatura) am considerat oportun sa selectez si aceasta optiune din lista, nu se stie niciodata.

Toate bune si frumoase, a venit masina si am constat cu surprindere ca pe puntea spate are tambure si nu discuri de frana. Butonul este in consola centrala, martorul se aprinde in cadranul caesurilor de bord (bine, este acelasi cu cel de ASR)

Stiam ca la orice masina, indiferent de echiparea de serie, daca se opteaza pt ESP, automat vin discuri pe spate (incluse in pachet). Este primul caz cand vad altceva, si din pacate chiar la mine.

Urmeaza sa primesc o documentatie tehnica de la dealer (si el la randul sau o va primi de la altcineva) care sa ateste ca se poate ESP cu tambure spate. Pana atunci raspunsul este ca se poate, ca oricum de prin 2003 indiferent de motorizare, dotari, etc. nu mai vin discuri spate la Fabia (cu exceptia RS); pt ca la motorizarile de cel putin 101cp (benzen si diesel) veneau discuri

In acest caz. eficienta ESP-ului va fi aceiasi ca si in cazul existentei discurilor pe spate ? Controlul va fi la fel de precis, rapid, perfect dozat si coordonat ?

Sunt tare curios de aceastea, care este situatia si de explicatiile pe care ar trebui sa le primesc (de la dealer).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Aer Curat

    13

  • BogMW

    10

  • FABIAn RuSu

    4

  • pacostiro

    3

Banuiesc ca are 4 senzori pentru ABS deci poate detecta independent una de alta variatiile de viteza ale rotilor spate. Faptul ca are tambure in loc de si discuri poate fii privit prin prisma faptului ca forta de franare necesara este suficienta cu tambure.

Cam asa vad eu lucrurile, nu ar trebui sa fie nici o diferenta (majora) in comportamenul ESP-ului.

edit: am gasit intr-un topic mai vechi confirmarea de la BogMW care Fabia are ABS cu 4 canale (acum sper sa fie valabil indiferent de varianta/motorizare).

Modificat de toni
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, asa este. In plus sunt unele diferente la cilindru (daca este cu sau fara abs masina).

Dar, imi este mai greu de crezut ca finetea ajustarii/controlului este similara indiferent daca sunt tambure sau discuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sunt sceptic in ceea ce priveste eficienta ESP-ului cu tambure. Ai incercat sa vezi daca ESP-ul functioneaza in cazuri "practice"?

4 discuri pe Fabia este o poveste foarte interesanta si misterioasa... de-a lungul timpului au existat chiar si loturi de 1.9TDI cu tambure pe spate....

Modificat de BogMW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am incercat o proba practica, dat fiind faptul ca sunt inca in rodaj. Ieri la intoarcerea de la Sibiu via Brasov, desi am intrat ceva mai tare in unele viraje nici macar nu a clipit martorul in bord (de altfel functional).

Chiar la PoRo exista o Fabia Combi Elegance 1,9Tdi (cea care a fost prezentata si la salon) cu mai multe optionale pe ea (inclusiv jante de 16), dar cu tambure spate. Cand am intrebat de ce, raspuncul a fost ceva de genul ca au luat-o in graba, era destinata pt Cehia unde au un alt standard. Nu cred explicatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am incercat o proba practica, dat fiind faptul ca sunt inca in rodaj. Ieri la intoarcerea de la Sibiu via Brasov, desi am intrat ceva mai tare in unele viraje nici macar nu a clipit martorul in bord (de altfel functional).

Chiar la PoRo exista o Fabia Combi Elegance 1,9Tdi (cea care a fost prezentata si la salon) cu mai multe optionale pe ea (inclusiv jante de 16), dar cu tambure spate. Cand am intrebat de ce, raspuncul a fost ceva de genul ca au luat-o in graba, era destinata pt Cehia unde au un alt standard. Nu cred explicatia.

Stiu ca am citit candva pe skoda-auto.com un document .pdf in care se mentiona ca discuri frana pe spate vin la toate masinile cu o echipare mai mare de 100cp precum si la toate masinile echipate cu ESP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte curios... eu am 1.4 16V 101 CP si discuri (model 2001)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, si daca au pus ca obligatorii jante de aliaj pentru Elite ar fi trebuit sa puna si discuri pe spate pentru ca asa nu arata de loc bine. Daca nu erau obligatorii nici nu le luam tocmai pentru motivul asta.

In schimb n-am ESP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fabia 1.4 16V 101CP, din August 2000, model Comfort si am discuri pe spate.

(modelul a fost facut pentru Germania)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doua EXPLICATII:

1=modelul Fabia Elegance 1.4 16V (cu rosu) si 101CP an fabricatie 2001-2002 are discuri fata/spate. Acelasi model incepand cu 2003 are tambure spate. La diesel-ul 1.9 PD de 101CP acelasi lucru...DE CE? Nu ati auzit de Marketing? Ei bine, acesti indivizi au minimalizat costurile la extrem (vezi si Octavia Tour fata de Octi 1)

2=din ce cunosc, ESP-ul nu se poate monta tehnic pe nici o masina daca nu este echipata concomitent si cu discuri de frana. Asa ca faceti legatura si aveti raspunsul...

P.S. Tot ce am afirmat se aplica la pietele emergente, nu la cele din vest. Personal, consider ca imaginea Skoda are de suferit din cauza acestor decizii meschine prin care se chelesc variantele de dotare...exact pentru ceea ce un client cunoscator considera important la masina lui, trebuie sa plateasca IN PLUS ! :o

Modificat de DORU_14
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care e diferenta intre 16V cu rosu si fara rosu? Al meu e cu rosu. Care e mai bun?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16V fara rosu = 1.4 75 CP (cod AUA)

16V cu rosu = 1.4 101 CP (cod AUB)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cautat si nu am gasit nici un exemplu de diferente masurate intre discuri si tambure pe spate :o. In testul Autobild ibiza/fabia/polo fabia a fost penalizata cu un punct pentru tamburii de pe spate, primind 7 puncte. Celelalte doua au primit 8 avand discuri. Toate motoarele erau AUB-uri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu numai diferentele de rezultate dintre echiparea cu discuri sau tambure ma ingrijoreaza, ci mai ales capabilitatea ESP-ului de a avea aceleasi performante, raspuns, eficienta, finete a interventiei/reglajului.

Aceasta, poate si, datorita faptului ca este primul caz de acest gen pe care il vad sau am cunostinta de el. Daca cumva mai stiti cazuri similare (echipare tambure si avand ESP-ul in dotare) va rog sa le mentionati (fara vreo alta referire la modelele respective).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesanta chestiunea cu ESP si tambure la Fabia...

La Octavia Tour, cred, prin optiunea de ESP, in mod automat se bifeaza si optiunea frane disc pe spate...

La fel se intampla si la alte modele (Focus, Astra) care mai au tambure la unele modele de serie...

Probabil ca in cazul Fabiei, ESP-ul poate frana si prin intermediul tamburilor...pentru ca altfel, ar frana numai o roata de pe fata...si atunci si-ar pierde functia cel putin partial...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu numai diferentele de rezultate dintre echiparea cu discuri sau tambure ma ingrijoreaza, ci mai ales capabilitatea ESP-ului de a avea aceleasi performante, raspuns, eficienta, finete a interventiei/reglajului.

Aceasta, poate si, datorita faptului ca este primul caz de acest gen pe care il vad sau am cunostinta de el. Daca cumva mai stiti cazuri similare (echipare tambure si avand ESP-ul in dotare) va rog sa le mentionati (fara vreo alta referire la modelele respective).

Totusi, este atat de usor sa te lamuresti: da o tura mai cu avant pe pietrish pe undeva daca nu vrei sa fortezi masina pe asfalt si te vei lamuri imediat.

...Eu unul sunt foarte curios pentru ca sunt adeptul teoriei ca pana si ABS pe 4 canale cu tambure pe spate este un nonsens; din tambure pur si simplu nu exista control fin al franarii.

Bineinteles ca ma las convins de contrariu daca cineva aduce dovezi clare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ BogMW : Acum am un rulaj de aproximativ 1.100 km, ma indrept spre limita de 1.500 (cea pt rodaj). Practic, insa, si acum pot efectua testul indicat de tine, fara probleme. Dar as vrea sa mai astept cateva zile pt a fi in posesia documentatiei tehnice promise de dealer. Si astazi am mai trimis un mail in acest sens.

Apoi cu acea documentatie (pe care o astept cu mult interes, pt ca tare sunt curios cum certifica ei buna si deplina functionare a ESP-ului cu tambure), o scanare cu Vag Com-ul (pt o verificare/autentificare a existentei ESP-ului) si proba practica (una sau mai multe) voi vedea daca concura toate acestea. Daca nu voi solicita lamuriri suplimentare, avand premisele necesare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ce documentatie te astepti de fapt? In manual sau orice document public (a se citi de marketing) mai mult ca sigur va scrie ca functioneaza impecabil indiferent de tipul sistemului de franare al puntii spate. Poate (!) decat in ceva circulare interne sa existe o diferentiere intre cele doua.

Eu as fii vazut masina ta cu discuri pe spate mai ales ca e Combi, ceea ce ar presupune o oarecare incarcare mai mare pe puntea spate, desi si un sistem de franare putin mai eficient.

Daca scanezi cu VC, eu tind sa cred ca vei descoperi existenta ESP-ului, dar asta nu iti raspunde la intrebare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Documentatia pe care o tot astept eu (sa vad daca o voi si primii) este una tehnica, care sa specifice foarte clar ca ESP-ul functioneaza la fel de bine indiferent daca puntea spate are montate discuri sau tambure.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer, am dubii mari ca asa ceva este posibil. Repet, ESP-ul este conditionat de existenta discurilor spate.

Sunt surprins ca masina ta l-a combinat cu tambure...si te rog sa ma crezi ca de-abia astept o explicatie tehnica, presupunand ca ea exista.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Fabia, discuri pe spate se pun, in principiu, pe motorizarile mai puternice.

Un alt criteriu este nivelul de echipare - modelul.

De aceea au existat si Fabii 1.9 TDI cu tambure spate.

Nu exista nici o conditionare intre ESP si tipul sistemului de franare pe puntea spate.

Exista senzori ABS si pentru modelele echipate cu tambure spate, deci sistemul ESP poate functiona fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Fabia, discuri pe spate se pun, in principiu, pe motorizarile mai puternice.

cunoastem.... nimic nou

Un alt criteriu este nivelul de echipare - modelul.

De aceea au existat si Fabii 1.9 TDI cu tambure spate.

daca pe Elegance sunt tambure, ce nivel superior va fi echipat cu discuri?
Nu exista nici o conditionare intre ESP si tipul sistemului de franare pe puntea spate.

Exista senzori ABS si pentru modelele echipate cu tambure spate, deci sistemul ESP poate functiona fara probleme.

noi vrem sa cunoastem adevarul, nu citate din manualul de utilizare sau alte prospecte.

Intrebarea era daca cu tambure este posibil un control precis al franarilor scurte si repetate in cazul interventiei ESP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ESP-ul functioneaza indiferent de tipul de frana pe care este el programat sa functioneze. Daca tu crezi ca frana pe spate cu tambure si saboti merge ca aia de Dacie te inseli. Este cu mult mai precisa si mult mai eficace.

ESP-ul merge si pe frane cu aer pe camioane, merge si pe sisteme combinate hidraulic-aer, asa ca nu ai de ce te teme.

Iar daca Skoda ti-a dat in scris ca ti se garanteaza functionarea ESP-ului, nu inseamna ca trebuie neaparat sa intri tare in curba pe gheata si sa vezi ce se intampla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm, raman sceptic in continuare.... la camioane sigur nu este acelasi ESP ca si la autoturisme si probabil nici nu are acelasi efect. Este un inceput. Mai mult de atat, exista camioane cu frane pe disc pe fatza.

Tamburii de pe Fabia sunt cu siguranta mai eficienti decat cei de pe Dacia, dar asta nu inseamna ca tamburul este revelatia secolului.... Imi amintesc cata mizerie a picat la demontarea tamburilor cand mi-am schimbat sabotii la Fabie... si cata mai era inauntru - tot jegul ala stocat acolo nu are cum sa fie benefic franarii....

Si in plus exista o problema la ABS-ul Fabiilor cu tambure pe spate, problema care sunt sigur ca nu este cunoscuta in service, dar care cauzeza multe senzatii tari posesorilor de Fabie: atunci cand in timpul franarii se trece peste mici denivelari si ABS-ul incepe sa lucreze fara motiv si scade eficienta franarii.... s-a discutat si aici si o sa caut linkul.

Cu alte cuvinte, tamburul nu este pe departe compatibil cu noile sisteme electronice ale trenului de rulare, este o solutie de scadere a costurilor si reprezinta un compromis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!