Jump to content

Aditivi motorina / imbunatatirea calitatii acesteia


madhorsefuzzy
 Share

Postare recomandată

Toata tarasenia a pornit de la motorina de vara dupa cea de iarna. Motorul a devenit mai zgomotos. Poate era de la caldura, nu stiu.

 

Am folosit toata iarna Mobil Extra 2T dupa cel galben din Kaufland. Cand a venit vara am marit ratia de la 33ml la 10l (1:300) la 40ml la 10l (1:250) eu avand DPF. Degeaba. Am trecut pe MOL Dynamic Sprint 2T. Nimic. Aceeasi chestie cu ulei de motor nou in motor. Am continuat toata vara asa.

 

Acum am incercat doar Efix 51 simplu (63l peste 3l ramasi in rezervor). Zgomotul s-a accentuat foarte putin. La mine cand motorul e cald (peste 80 grade) nu mai tzacane/rapaie aproape deloc.

 

Am incercat Metabond Megasel 10ml la 10l. Forta s-a simtit, zgomotul s-a diminuat cam la fel ca la uleiul 2T dinainte. Am zis sa bag dinou Kaufland 2T ca vara trecuta. Am bagat 33ml la 10l (1:300) si rezultatele sunt neconcludente: nu imi dau seama daca s-a schimbat ceva. O zi imi pare mai silentios, a doua zi mai zgomotos. Vorbim de zilele astea cu 18-19 grade cand plec de acasa.

 

Am citit de Redline 85+ si de Redline RL-2. Am comandat Redline RL-2 care are rol doar de protectie/lubrifiere fara cetane booster.

O sa golesc rezervorul actual si apoi o sa fac plinul cu Efix 51 de la aceesi pompa/statie si o sa incerc RL-2-ul. Daca e satisfacator o sa renunt la 2T.

 

Ca si bani cu ratie de 6ml la 10l RL-2-ul costa 0.13RON/l (95RON bidonul de 443ml) pe cand uleiul 2T Kaufland (30RON/l - l-au scumpit de la 25RON/l) in ratie de 33ml la 10l costa 0.1RON/l.

 

Dar o sa revin cu feedback peste vreo 10 zile aproximez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am revenit pentru feedback. Am avut nevoie de mai mult timp pentru teste. :D

 

Am folosit timp de 30.000Km ulei 2T de la Kaufland, Bixxol sintetic de la OMV, Mobil Extra 2T, MOL Sprint Dynamic 2T si Motul 2T 710 (cu esteri), in cantitati variind de la 16ml la 75ml la 10l motorina. Cel mai des (99%) am mers pe 33ml la 10l pentru a proteja filtrul de particule (DPF-ul). Toate pe un 2.0 dci.

 

In ultima perioada am testat RL-2 (lubrifiant si detergent), Amsoil Cetane Booster (cetane booster pur - 60-100% 2-Ethylhexyl nitrate) si Metabond Megasel (ceva lubrifiant, detergent si 70% 2-Ethylhexyl nitrate).

 

Concluzia:

 

Pentru lubrifiere raman la RL-2 cu o ratie de 20ml la 10l motorina. Comparativ cu uleiurile 2T, 75ml de Motul 2T 710 (cu esteri) se simt cam ca 10-12ml de RL-2. Ca pret 20ml de RL-2 sunt echivalenti cu 75ml de Motul.

Ratia initiala de curatare este de 12ml de RL-2 la 10ml si apoi de intretinere 4ml la 10l. Eu pun in mod curent 20ml la 10l (adica de 5x ratia standard) pentru ca, cu ratia asta imi dispar absolut toate zgomotele suspecte de injectie. Sper sa nu stric DPF-ul.

 

Pentru cresterea cifrei cetanice vreau sa adaug peste RL-2 unul din produsele Megasel sau Amsoil Cetane Booster. Momentan sunt in teste dar preliminar pot spune ca 20ml de Amsoil CB se simt aproximativ ca 9ml de Megasel. Unul declara 7 puncte pentru 16ml la 10l (Amsoil), iar altul 8 puncte pentru 9ml (Megasel). Megasel e mai scump per ml ca Amsoil CB. Dar aici trebuie sa mai alternez Megasel cu Amsoil CB in diverse cantitati ca sa ma lamuresc care e mai ok.

 

Cetane booster-ele atenueaza si ele suplimentar zgomotul injectiei pe langa forta pe care o dau.

 

Nici unul dintre produse nu contine Kerosen conform MSDS.

De cand am inceput testele am folosit exclusiv Efix 51.

 

Dupa toate testele si combinatiile, tot zgomotul Loganului benzinar de 1.4 e mai placut. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Solvent naphtha e derivat din kerosene :)

 

Da-i cu megasel plus, am bagat eu in astre si treaba e buna :)

 

Eu in 2.0 cdti bag 6 ml RL-2 cu 6 ml megasel

In 1.7 DTI 12 ml rl2 cu 9 ml megasel. 

 

E cam mult sa ii dai 20 ml/10 litri RL-2. Cantitate prea mare de aditivi de curatare.... Poti merge pe megasel plus 6 ml cu 12 ml rl-2. Ambele fac motorul mai silentios singura diferenta consta in faptul ca megasel are cetan boost.

 

RL-2 are componenta de lubrifiere si curatare din 85 plus doar ca mai concentrata. 

Folosind Megasel plus, cele 3 substante de cetan boost in combinatie cu RL-2 refac 85-ul plus doar ca in varianta mai concentrata. Avantjul fiind oferit acum si de compusul de antiuzura din megasel plus. 

Modificat de Kspic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru Redline RL-2, Redline 85+ si Amsoil Cetane Boost - http://syntheticoil-europe.eu/ro/

Pentru Metabond Megasel orice distribuitor Metabond la indemana.

Modificat de madhorsefuzzy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

De unde mai iei redline rl-2 ca a cam disparut de aproape peste tot?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

A folosit cineva triax all in one aditiv de motorina? Nu-ingasesc msds-ul nicaieri si nici opinii pe forumuri din afara de la utilizatori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

cine stie cand se adauga aditivul pentru motorina in rezervor ? adica cand e rezervorul plin sau cand e gol inainte de alimentare? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De obicei orice pui in rezervor (aditiv,ulei 2t etc.) se adauga inainte de alimentare deoarece asa se amesteca mai bine. Se poate insa adauga oricand. Asta scrie chiar si pe ambalajul aditivilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Salut , as dori sa imi curat sistemul de alimentare si injectie a motorului . Am comandat http://www.liqui-moly.eu/liquimoly/produktdb.nsf/id/de_5128.html?OpenDocument&land=CH . (sper sa nu se considere reclama) pentru a folosi la tratarea unui rezervor pentru masina din semnatura.

Intrebarea mea este daca a mai folosit cineva produsul ? si ce parere are despre efectele pozitive / negative a folosirii unui astfel de aditiv ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu iti recomand aditivi de nici un fel,poate doar ulei 2T dar in cantitati (vezi topicul)

Folosit aditiv de motorina ,avantajul de moment a fost ca motorul ''tragea'' mai bine ,efectul de dupa este ca am reconditionat 3 injectoare.

Folosit aditiv de ulei ,avantajul de moment a fost ca motorul a fost mai silentios,efectul de dupa ,am reconditionat turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am folosit eu dar nu in rezervor, am cumparat un filtru de mic universal am scos furtunele.din filtru si am pus direct in recipientul aditivului. Dupa folosire masina a mers mai bine ceva timp. Ideea e ca trebuie sa repeti procedura cam la jumatate de an.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de ideei . Deci sa inteleg ca bagatul in rezervor nu prea are sens chiar poate dauna ?

Operatiunea de care zici tu @zipp este ceva de genu ? :

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, asta e procedeul cel mai sigur, cu pusul in rezervor e mai riscant, ar trebui sa pui de cand masina e noua, ca instalatia si rezervorul sa fie curat tot timpul. Daca sunt depuneri in rezervor aditivul le desprinde si ti le trimite frumos pe instalatie pana in filtru si e destul ds riscant ca bucati mici sa treaca si de filtru si sa ajunga la injectoare si dupa aia incepe distractia cu trepidatul sau alte probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!