Jump to content

Bucsele la Golf 4 & Bora - probleme


postman
 Share

Postare recomandată

Acum 2 ani, cand imi troncanea masina ca naiba prin gropi, am schimbat asa: flanse amortizoare fata, bucse bara stabilizatoare, bucse bascula fata, capete bara, pivoti, bielete. Daca le iei pe fiecare in parte nu sunt deloc scumpe insa se aduna. Le-am schimbat la recomandarea mecanicului care a zis ca oricum trebuie desfacute si e pacat sa le pui inapoi tot pe alea vechi. Diferenta la rulaj a fost imensa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gabyte00 poti sa complezi lista mea de mai sus cu mai multe detalii ca de ex. numar de bucati, si eventual niste marci recomandate (pentru drumurile noastre proaste) .. pls

Modificat de stefanutz30
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

toate sunt x2, adica 2 pivoti, 2 capete bara, 2 flanse amortizor, 2 bielete. Marci nu stiu ca mi le-a adus mecanicul de la sursa lui de piese si nu mi-a trecut prin cap sa-l intreb. Sorry.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bucse LEMFORDER sau BOGE,flanse amortizor LEMFORDER BOGE SACHS,pivoti LEMFORDER,cap bare tija bieleta directie sau daca e nevoie iei bieleta completa LEMFORDER sau TRW,bieleta antiruliu(depinde de model ceea de plastie sau cea lunga de metal)LEMFORDER(cu toate ce lemforder la tot ce inseamna bielete antiruliu de plastic gen g4 astra g e ambalator de TRW),amotrizoare KAYABA sau SACHS,rulmentii flanselor de amortizor INA.Astea sunt marcile premium.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

apropo de bucsele la bara stabilizatoare, se schimba cu masina ridicata pe elevator sau e mai recomandat cu masina deasupra unui canal, nu de alta dar am schimat aceste bucse cu masina ridicata si dupa 400-500 Km a inceput sa sune din nou la fel ca inainte.

unii spun ca e mai bine cu masina jos, dar nu argumenteaza

o parere in plus conteaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are importanta'cand iti strange brida lor oricum se fixeaza...Bara de torsiune se fixeaza in bieletele antiruliu si in accele bucse care vin pe caroserie cu o brida.Posibil sa fi nimerit bucse pe producator prost

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Avti idee cat costa bucsele spata ( bora 2002 ) + manopera ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bucsele pe spate 1J0501541C pe original in jur de 21 euro bucata,LEMF

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat amortizoarele fata/spate, bucsele fata,bascula mici si mari-capete de bara-bielete,pivoti (Lemforder)

Stand cu masina un pic in rampa si nu numai, pe loc la cea mai mica miscare a masinii scartie ingrozitor pe spate, ce bucse sunt acolo sau ce scartie asa ? cum pot remedia problema?

Modificat de Baghi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cumva de la frana de mana...?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca o parte vine de la frana de mana, dar si fara frana trasa scartaie (mai putin totusi dar e acolo sunetul), discurile stiu ca trebuie schimbate sunt cam duse, insa se mia poate regla ceva sa nu mai scartaie in halul asta?

Modificat de Baghi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tine sus frana de mana?Adica se intareste sus?Daca da,dat jos roata,trasa sufa care vine pe etrier de cateva ori si unsa in acelasi timp(e oxidata pe interiorul invelisului).Si pe stanga si pe dreapta.Dupa cum ai descris situatia,se pare ca iti ramane un pic "armata".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salutare,

am comandat bucsele mari si pivotii de la bascula, am facut si presa pentru introducerea bucsei in bascula. Intrebarea mea este : este greu sa scot bascula si atunci cand o montez la loc trebuie sa strang la un anumit moment (forta). Va rog un raspuns cat mai urgent :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare,

am comandat bucsele mari si pivotii de la bascula, am facut si presa pentru introducerea bucsei in bascula. Intrebarea mea este : este greu sa scot bascula si atunci cand o montez la loc trebuie sa strang la un anumit moment (forta). Va rog un raspuns cat mai urgent :huh:

pentru demontarea basculei daca ai ceva experienta in mecanica nu e greu.

Demontezi surubul de la bieletele antiruliu, pivotul din potcovita (cele trei suruburi) si apoi suruburile de la bascula, cel din partea stanga daca ai scut va fi cam incomod.

La stangere de obicei daca nu ai cheie dinamometrica strangi "la mana".

spor la treaba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am schimbat bucsele mari de la brat. Dar problema a fost cand a trebuit sa scot pivotii :( . Nu am reusit sa-i desfac pentru ca atunci cand desurubam piulita acesta lovea in capatul planetarei si impimgea pivotul de pe con si nu se mai putea desuruba, axul acestuia invartindu-se cu articulatia sferica, astfel pentru a-i scoate am decis sa-i tai. Exista totusi vreo posibilitate sa scot pivotii fara sa-i tai?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se mai dusurubau pentru ca trebuia sa bagi un imbus prin centru si cu o cheie desfaci, altfel se rasuceste in gol...iti trebuia o cheie tubulara prin care poti trece un imbus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am schimbat bucsele mari de la brat. Dar problema a fost cand a trebuit sa scot pivotii :( . Nu am reusit sa-i desfac pentru ca atunci cand desurubam piulita acesta lovea in capatul planetarei si impimgea pivotul de pe con si nu se mai putea desuruba, axul acestuia invartindu-se cu articulatia sferica, astfel pentru a-i scoate am decis sa-i tai. Exista totusi vreo posibilitate sa scot pivotii fara sa-i tai?

Daca vrei sa schimbi o bucsa de pe brat ce implica desfacerea, demontarea pivotului se desface din cele 3 suruburi prin care se prinde pivotul de brat iar la articulatia sferica nu se umbla.

daca vrei sa schimbi pivotii trebuie scoasa piulita de la capul de planetara si impinsa in interior, apoi ai acces la pivot si poti tine contra cu imbus sau torx.

Nu se mai dusurubau pentru ca trebuia sa bagi un imbus prin centru si cu o cheie desfaci, altfel se rasuceste in gol...iti trebuia o cheie tubulara prin care poti trece un imbus.

nu ai loc sa tii contra daca nu desfaci planetara

Modificat de theonae
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va multumesc :). acum sunt lamurit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
bbogdanmircea

De ce ar trebui desfacut pivotul din cele 3 suruburi? Ca sa trebuiasca sa faci geometria dupa aia?

Eu am schimbat bucsele de la brat mari si mici la un service serios si din ce tin minte nu a desfacut cele 3 suruburi de la pivot ci doar piulita de pe capul lui.

Dup-aia a scos bratul de acolo, a scos si a pus bucsele la prese si apoi l-a montat inapoi.

Mai trebuie desfacuta bara antiruliu parca.

Si a scos si planetara ca sa poata umbla pe acolo.

Sigur insa nu a umblat la cele 3 suruburi care tin pivotul.

Bafta!

Modificat de bbogdanmircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Nu stiu de care 4 bucse te referi.

Eu am schimbat astazi bucsele bascula fata unde aveam bucse vechi (facute precum "scurgerile nazale", a zis mecanicul) deci:stanga din 2001 marca Boge si una din 2007 marca swag.Timpul total de schimbare este de 2 ore la ambele roti.

Acum masina la franare nu mai are tangaj,respectiv nu se mai lasa in fata atunci cand pui frana,ca o barca.Atentie la semnul de montaj de pe bucsa si cel dupa elementul de prindere sa corespunda.

Cu ocazia asta am masurat si grasimea la bucsele stabilizatoare careeste de 21mm.

Asta am scris in februarie iar acum una dintre ele (cea din stanga) este sectionata pe o parte.Ramane de vazut daca avanseaza buba si rupe bucsa (starline).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ar mai trebui spus ca poti intampina si probleme la o banala schimbare a bucselor brat.eu m am apuca sa le schimb singur dar nefiind desfacute niciodata suruburile parca au fost sudate,am rupt o tubulara in incercarea de ale desface ,dat cu wd 40 la greu ,ciocanit en gross in suruburi,apoi mi s a rupt cel care prinde bieleta in brat,nu au vrut sub nici o forma decat dupa ce am mers cineva pe o rampa si incalzite la autogen.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru desfacere a suruburilor blocate recomand folosirea a unei lampi cu gaz, care se folosesc de catre instalatori.Are forma unui extinctor si culoare albastra.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Din cate am citit, si mi-a spus si un mecanic ca bucsa mare de la bascula se pune cu martea carnoasa spre roata, adica golul mai mare spre motor, eei am fost in ceata totala cand am observat ca la mine este pus invers din fabrica, intrebarea este, oare la cele de 131CP nu se monteaza asa ca sa faca fata solicitarilor de la acceleratie, fiind mai mari fata de altele mai slabute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt mai multe modele de bucse-ieri le-am schimbat si eu,e bine sa nu va faceti alte planuri pentru ziua respectiva!Sunt greu de demontat ,greu de montat si fara presa cu surub super tare si piulite lungi nu va apucati! La mine bucsele sunt de 69 cu guler si se monteaza dinspre interior.Se tine cont de degajarea de pe interior bucsei care corespunde cu o gaura din punte(asa scrie si in elsa).

@powerhorse-daca esti sigur ca sunt pe masina cele din fabrica poti sa schimbi mecanicul,e mai sigur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!