Jump to content

Nivelul si consumul de ulei la modelele Fabia


zonkkk
 Share

Postare recomandată

120L: Nu contrazic ce spui, dar experienta mea este ca la motorul meu AUA in 16 v, dupa ce am schimbat FABRICANTUL de ulei, Castrol, Aral, Valvoline si Mobil 1 toate 5w40, la Valvoline si Mobil 1 am avut consumuri mai scazute chiar si cu 50% fata de Castrol si Aral. Nu pot explica.

Mai nou la ultimul schimb nu am gasit Mobil 1 de 5w40 ci noua gama Mobil 1000 si 3000 (nu mai tin minte care era 5w40). Si mi se pare ca mi-a crescut sesizabil consumul. Am completat in 8000 km cam 1,5 litrii. Compresia a fost masurata la 176583 si nu prezinta semne de uzura, a fost masurata cu motorul rece.

Concluzia mea este ca a fost schimbata "reteta" de productie nu numai eticheta cum mi s-a spus cand am cumparat uleiul. La schimbul urmator pun sigur Valvoline de 5w40.

E cunoscut ca aceste motoare cu 16v consuma ulei mai mult decat cele 8v. Totusi daca in functie de marca uleiului se poate diminua acest consum de ce sa nu o fac? Toate uleiurile folosite respecta norma VW specifica acestui motor. Dar au si aceste norme ceva tolerante nu? Tind sa cred ca unele au abateri mai mici sau mai mari de la aceste specificatii, dar ramanand totusi in tolerantele admise. Faza aceasta cu tolerante e o presupunere a mea, deci daca stie cineva ceva mai concret, as fi interesat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1,5 l /8000 de km e mult desi se incadreaza in consumul specific sa zicem...

Verifica sa nu pierzi pe la simeringuri,baie,filtru.

La compresie e cu dus si intors...poa sa fie bun un singur segment din 3 si iese bine !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@120 L cam da... ai dreptate cu tot ce zici. dar ce intelegi prin numar de kilometri mare?

cu consumul ala de 1.5 la 8000 km as fi multumit cu toate ca e marisor(infim fata de al meu). In sfarsit.. ciudat k nu scoate nici un gram de fum nici la 6000rpm nici in sarcina. Folosesc acum Castrol Magnatec 10W-40. O sa incerc un 10W-60... poate ii mai da o sansa, mai prelungeste agonia. Nust cat costa un set motor da nici nu vreau sa ma gandesc. Sa vad ce bani strang la vara si apoi o sa hotarasc ce o sa fac cu ea.

Pana una alta recomandari si preturi la un set motor de AUB imi poate zice cineva.

Modificat de bughy89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

jagoman, am si eu aceeasi motorizare si nu-mi consuna atat. in 10k km completez cel mult 500ml , dar 1,5 l e cam mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@120 L cam da... ai dreptate cu tot ce zici. dar ce intelegi prin numar de kilometri mare?

Un nr de km reali pe care ii are motorul...

Cam toate problemele apar la automobile luate SH si unde kilometrajul e magarit iar motoarele au fost alergate bine ( peste 150-250k )

Tu chiar crezi ca eu primul proprietar vind o skoda cu un nr de km si an ca samsarii ?

Sa fim seriosi...eu stiu intr-adevar citi km am facut real si o vind la samsar cu x euro. El o cumpara o magareste cu citiva euro la un baietas apoi o vinde mai departe ca "prospatura"...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Saptamana trecuta cand inauguram autostrada noua Turda-Gilau la km 40 mi sa aprins martoru de presiune ulei si a inceput sa tiuie. Rulam la 100-120km la ora. Am tras repede pe banda de urgenta am oprit masina si am verificat nivelul la ulei care parea normal. (am 7500km de la schimbul de ulei Castrol Magnatec 10W-40 motor 1.4 AME). Totusi mi se parea uleiul foarte subtire. Am ajuns cumva pana la prima benzinarie ruland cu 40km/h si am completat cu 500ml acelasi ulei banuind sa nu fie lipsa. Mentionez ca senzorul de temperatura era la nivelul normal. Am lasat masina 10min si apoi am continuat drumul spre Oradea dupa 10km sa aprins din nou. Am ajuns la un service cumva si am conectat masina la tester unde imi pareau 5 erori dar niciuna legata de ulei sau presiune. Mecanici de acolo au spus ca e nivelul normal la ulei. Mi sa sugerat ca ar putea fi benzina proasta de la Petrom care ar contine apa!!! E posibil asa ceva ?? Am oprit la primul mol am cumparat un aditiv de benzina si dupa nu am mai avut probleme pana acasa la TG-Mures ruland cu 60-70Km la ora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare!

incearca sa schimbi sonda de presiune. si la mine a facut aceleasi probleme si am descoperit ca era strapunsa si curgea ulei prin ea. costa la vreo 35 de lei si de schimbat e f. usor, iti trebuie o cheie fixa de 17 (cred) si o mana rapida.

numa'bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mecanici de acolo au spus ca e nivelul normal la ulei. Mi sa sugerat ca ar putea fi benzina proasta de la Petrom care ar contine apa!!! E posibil asa ceva ??

Cam idioata explicatia mecanicilor. Mai mult, daca mintea i-a dus la "apa in ulei", acest lucru l-ar fi putut constata foarte usor si ar fi trebuit sa-ti recomande schimbarea uleiului. Daca problema ta nu este cea mentionata de cristi v, mergi intr-un service capabil care sa-ti verifice presiunea in circuitul de ungere. In functie de rezultat, problemele pot fi (in principiu)de la: sonda presiune, filtru de ulei, pompa de ulei, cuzineti, arbore cotit.

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzor am gasit la noi in oras doar cu 150 Ron pentru modelul meu la Materom. Am sa schimb maine uleiul si filtru si am sa fac un drum de Oradea vineri sa vedem ce se intampla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Salut

Stie cineva, ceva, de martorul presiune de ulei care pilpie insotit de trei Buzuri acustice?

Mentionez ca se intimpla doar dupa ce fac 10km sau sta pornit motorul circa 1H. Uleiul este schimbat acum, filtru + curatat pompa de ulei (sorbul pompei e de sita si era infundata rau cu o mizga de ulei ars).

Am sa verific si bulbul de presiune ulei care e montat pe chiulasa in dreapta sus cum privesti masina din fata dar daca nu e de vina el atunci e problema!

A mai patit cineva asa ceva?

Bagi masina in garaj, te duci maninci si cand sa pleci ii dai cheie si sare distributia pe lant de la semn??? Ii dau de baut la ala care a mai patit asa ceva cu o fabie de 47kW 76OOOkm cu 2 posesori. Sa nu va mai spun ca am crezut ca e bendixul dus si am mai si impinso ceea ce ia afectat toate supapele.

astept raspuns.

Modificat de Tamas Daniel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Eu am cu Skoda mea (Fabia 1.4 16v 75 cp) 115.700 km (sau mai multi, nu stiu daca sunt reali) , schimbul de ulei trebuia sa-l fac la 115 mii dar saptamana care vine am sa-l schimb .Dar tot rasfoind prin acest topic am vazut ca la toata lumea se inregistreaza consum de ulei intre schimburi , la mine chiar ieri am verificat nivelul si este exact ca acum 10 mii de km , de fiecare data cand schimb pun cate 3,5-3,6L de castrol magnatec 10w40

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tamas Daniel:

Problema cu distributia sarita de la punct e o boala comuna la priemele modele de motoare HTP, se intampla si la VW Polo...defect de proiectare a patinelor de la intinzator (daca mergi cu ulei prost se uzeaza repede).

Cu problema cu uleiul...daca ai mazga pe sorb, e din cauza uleiului prost si schimbat la intervale prea mari! Cel mai probabil ai mazga aia in tot motorul.

Nu stiu cu ce ulei a mers masina..si cat de des a fost schimbat (daca mergi mult in oras ar trebui sa nu il lasi peste 10.000km ) si recomand sa pui full sintetic, 5w40 sau 5w30, norma vw502.00 minim sau mai bine 503 ori 504. Mie imi miroase ca a mers cu aral 10w40 schimbat la 15 mii sau alte zemuri.

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci, o sa postez aici ce s-a intamplat din nou fabiei mele. de cand am luat masina asta, numai probleme am cu ea. nu stiu de ce, dar imbatranesc.

am pornit din parcare si, martorul de ulei, cel rosu din cadranul dreptunghic s-a aprins. o sa postez aici toate mentionarile care le fac ca sa intelegeti in ansamblu ce s-a intamplat. am inceput cu uleiul, ca era primul

pe urma mi s-a aprins un martor galeben pozitionat unde e turometrul. Un cerc, cu trei liniute in interior

s-a mai aprins si martorul de la airbaguri, martorul care spune ca frana de mana nu e trasa, si check engine. la un moment dat s-a stins martorul ulei, si a ramas doar check engine si airbagurile. Turometrul a luat-o razna. mergea de capul lui. la un moment dat s-a oprit, nu a mai functionat. Functia servo la un moment dat a fost si ea anulata.

din cand in cand, niste tiuituri groaznice s-au auzit, toti martorii fiind aprinsi in bord.

ma dau jos, si verific uleiul. am oprit motorul si m-am uitat, fix dupa ce l-am oprit si era vreo 3 cm peste. Poate din cauza faptului ca era fierbinte, nu stiu,

antigelul, 2 cm era peste maxim. Atat uleiul cat si antigelul este verificat periodic si valorile sunt normale. nu stiu ce s-a intamplat. Ma puteti ajuta cu niste sfaturi? sunteti care ati patit la fel?

P.S. 1. Imi cer scuze moderatorilor ca am postat tot aici, dar a inceput cu uleiul toata treaba.

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai drum prin Cluj, oricum nu esti foarte departe, da un telefon sa punem nitel ecograful pe ea, sa vedem de ce mama zmeului iti face numai zile fripte, ai sa vezi ca vei merge inapoi, mai tanar cu 10 ani..... :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin, dupa ce azi am facut o scanare cu VCDS

am avut 8 erori, dar 1 este importanta:

17559/P1151/004433 - Long Term Fuel Trim Additive Air; Bank 1; Range 1: System too Lean

spun ca doar 1 e importanta, deoarece celelalte 7 erau martorii care s-au aprins in bord, si au trebuit resetati.

in fine, mecanicul a "dat vina" pe baterie, si a zis ca din cauza ei mi s-au aprins toate beculetele, servo anulat, si turometru de capul lui. a zis ca din cauza curentului insuficient, nu a existat circulatie buna sau ceva de genu'.

trebuie sa incarc bateria, in cel mai rau caz trebuie sa o schimb.

cam astea ar fi problemele. in rest, trebuie sa imi fac griji de o sonda noua. oricum, am inteles ca mai pot merge cu ea bulita. ar cauza ceva defecte?

azi am pornit din a 3-a la rece. probabil din cauza bateriei.

raspuns la 114

Modificat de silviutz00
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sistemul defectuos de admisie / scurgeri

Presiunea combustibilului, de combustibil Regulator de presiune şi pompa pentru combustibil defect

Injectoare de combustibil defect / scurgeri

Sistemul de evacuare defectuos / scurgeri

Activat-filtrului de carbune activ / Sistem de defecte / scurgeri

Secundar Air Injection sistem deficitar / scurgeri

Lambda / senzor de oxigen (e)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salut,

am o skoda fabia din 2001 motor 1.4MPI. am o problema se pare des intalnita la modelele astea, martor presiune ulei se aprinde intermitent ("lampa lui aladin" ).

initial cand am dus-o la service pt problema asta, i-a schimbat garnitura de la capacul de motor, uleiul(castrol magnatec 5w40), filtrul de ulei + am rezolvat o problema mai veche legata de temostat(l-am schimbat si pe asta).

omul de la service a testat masina si i s-a parut totul ok, dar cand m-am dus sa o iau a inceput sa tziuie din nou martorul de presiune ulei(adica se aprindea martorul in forma de lampa lui aladin si scotea un bipait la fiecare 30 sec- 1min). am lasat masina in sevice

pt mai multe teste.

I-a masurat presiunea uleiului si a ajuns la concluzia ca ar putea fii senzorul de presiune ulei dus. L-a inlocuit si pe asta dar problema nu a disparut.

El spune ca o problema mecanica nu pare a fii acolo, ci mai degraba una electrica. oricum, a zis sa ma duc sa imi iau masina ca el nu mai are ce sa ii faca.....si acum incep problemele...aveti vreo sugestie legata de ce anume ar putea cauza comportamentul asta?

Multumesc de ajutor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca el sustine ca a masurat presiunea, bulbul este nou, verifica conexiunile la bulb, vezi sa nu fie intrerupt,da cu spray de contact, trage cu ochiul si pe la sigurante, dar pe mine cum ma cam papa.....as desface bulbul sa vad cu ochisorii mei verzi ca improsca uleiul p-acolo, eventual as masura si presiunea, nu stiu de ce eu nu prea am incredere in d-nii astia. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iti spun si eu foarte serios sa mergi la un service la care sa vorbesti in prealabil (daca se poate du masina tractata) si intereseza-te daca nu cumva chiar pe acest topic daca nu pe altul de pe aria fabia sunt scrise valorile presiunii uleiului la relanti si diferite turatii, apoi compara datele, ca sa nu fie pompa slabita si sa bulesti tot in motor

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu riscul de a fii stupid, prin bulb intelegi senzor de presiune?

multumesc, o sa verific si sigurantele si o duc altundeva din moment ce mi-a zis omu ca nu mai are ce sa ii faca.

daca mai sunt si alte sugestii la astept,

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina are in jur de 150000 (zice ea).

chiar acum am vb cu baiatu care se ocupa de masina (personal am incredere in el) si a zis ca pana nu ma duc sa iau masina nu da manometru jos...ca sa pot vedea ca presiunea este cea care tb...nu stiu ce sa cred.

ce sigurante spuneai ca ar putea fii? ma gandesc ca daca ajung cu ea la reprezentanta nu o sa fie cea mai ieftina solutie, deci tb gasite alternative...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci sa inteleg ca km nu stii daca sunt reali....ideea este ca daca mecanicul ala zice ca presiunea este ceea ce trebuie, trage si tu cu ochiul, ideea este sa nu fie sub 0.8 bari, senzorul de presiune fiind al doilea(si cu primul acelasi simptom, mai ramane doar conexiunea, nu stiu exact sa-ti spun care ar fi siguranta alocata acestui senzor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-am uitat pe schita nu este siguranta alocata acestui senzor, (este doar un simplu switch legat direct in ceasurile de bord: e presiune, e ok, nu e presiune se aprinde becul rosu).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!