Jump to content

Nivelul si consumul de ulei la modelele Fabia


zonkkk
 Share

Postare recomandată

Amice, ai probleme cred. Ce ai vrut sa zici cand ai scris "ar fi de ajuns o asemenea avertizare tip dacia 1300 decat deloc." ?

Intai zici ca n-are deloc, acum imi spui ca "nu am zis ca nu are lampa rosie".

Adica ce are Dacia 1300 si Skoda n-are, ca eu nu pricep ce vrei. (in afara de legatul sondei de nivel la becul rosu)

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"amice", la dacia 1300 chiar se aprinde lampa rosie cand scade nivelul, la fabia, nu...

oricum, nu discutam de dacia aici, poate ai vreo solutie pentru skoda...

Modificat de bluetux
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca te referi la faptul ca la dacie in momentul in care scade nivelul de ulei scade si peresiunea facuta de pompa de ulei. Cand uzura mai crestea uneori la relanti aparea o clipire a becului semn ca nu este presiune. Deci si la dacie acel semn e de lipsa presiune nu nivel mic. Probabil la dacie fiind conceptie mai veche, jocuri mai mari, pompa de ulei subdimensionata sau orice altceva ne vine in minte orice scadere al nivelului de ulei ducea la o scadere a presiunii uleiului ceea ce era semnalizat la bord. La skoda fiind net superioara e necesara o scadere mare a nivelului care sa produca o lipsa de presiune. Exista si posibilitatea ca sonda sau cablajul sa fie defecte, in mod normal la pornire se aprinde becul de presiune ulei si dupa ce pornesti motorul se stinge semn ca sa facur verificarea si totul e ok. Asta e parerea mea.

Modificat de BogdanOnet
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce-am studiat pana acum cred ca s-ar putea monta senzor de nivel. Tin insa sa precizez ca ce-am gasit pana acum a fost pe polo 9N, cred ca skoda nici nu avea asa ceva pana in 2002 cat s-au fabricat AUB-urile.

revin...

Later:

bluetux, in continuare sunt probleme de intelegere a functionarii celor 2 sisteme de avertizare:

1. SISTEMUL DE AVERTIZARE LIPSA PRESIUNE ULEI: canita rosie se aprinde NUMAI cand scade presiunea de ulei SUB o valoare critica, si anume 0.8bar. Acest lucru este asigurat de un switch de presiune, atat la fabia cat si la dacia. Atentie, acest sistem este montat pentru a avertiza soferul despre o scadere dramatica de presiune in instalatia de ungere (cauzata de o defectiune majora sa zicem la pompa de ulei sau pe circuitul de ungere), NICIDECUM despre nivelul de ulei scazut din baie.

2. SISTEMUL DE AVERTIZARE NIVEL SCAZUT DE ULEI: canita galbena se aprinde atunci cand nivelul de ulei din baie scade sub un anumit nivel.

Aces sistem este montat exclusiv pe masinile cu interval extins de service. Cu toate astea manualul de utilizare recomanda CLAR ca nivelul uleiului sa se verifice periodic.

Deci bluetux, la Dacia NU are cum sa se aprinda becul rosu cand SCADE nivelul. Becul rosu se aprinde pentru ca datorita scaderii nivelului de ulei, a scazut si PRESIUNEA uleiului in instalatie.

No, am tinut neaparat sa mai fac inca odata aceste precizari pentru ca remarc niste replici acide aici si nu vreau sa ma apuc de dat sanctiuni inainte de a ma convinge de intelegerea anumitor aspecte.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incredibil:

"Deci bluetux, la Dacia NU are cum sa se aprinda becul rosu cand SCADE nivelul. Becul rosu se aprinde pentru ca datorita scaderii nivelului de ulei, a scazut si PRESIUNEA uleiului in instalatie."

deci in ambele situatii se aprinde becul rosu, chiar tu o spui, eu nu am contrazis afirmatia asta...ambele afirmatii sunt valabile...eu nu am probleme de intelegere a functionarii...

faza cu sanctiunile nu o inteleg...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Becul rosu se aprinde doar daca scade presiunea la ulei. Atat. Nu ti se aprinde bec in bord ca la senzorul de lichid de parbriz(modelele care au) sa te avertizeze ca nu mai ai. Becul rosu de la ulei se aprinde strict cand nu mai ai presiune. Si mi se pare normal ca daca nu ai presiune nu mai ai ulei. Da a scris Blitz mai bine ce si cum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corect, dar eu nu am contrazis afirmatia ca atunci cand nu ai ulei nu ai nici presiune,

numai ca mi se pare aiurea ca pe joja sa nu apara deloc ulei si becul rosu sa stea

stins, asta inseamna ca am presiune fara sa am ulei :icon_thumright:

reciproca nu e valabila ? inteleg sa nu se aprinda cand mai e ceva ulei in baie, da chiar

nu mai indica nimic joja...

Modificat de bluetux
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si s-ar putea atunci cand se aprinde sa fie deja varza totul. Parca se aprinde sub 0,8 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se aprinde cand uleiul scade sub nivelul sorbului de ulei, nu sub nivelul jojei. e o marja de siguranta intre minimul jojei si momentul cand scade sub sorbul de ulei ( si pompa trage in gol)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bluetux, faza cu sanctiunile sta cam asa: am simtit nevoia sa intervin pentru ca mi s-a parut ca discutia incepe sa se poarte cu replici acide etc, ceea ce nu ar fi in regula. In fine, lucrurile au revenit la normal.

Intaresc si eu cele spuse de saboteur; imi pare rau ca am omis din explicatii.

Repet, acel bec este pus acolo pentru situatii exceptionale, ex. defectarea pompei de ulei, ruperea lantului de antrenare a pompei de ulei, blocarea vreunei supape unisens din circuitul de ungere etc, cand presiunea de ulei va scadea dramatic, cu toate ca nivelul de ulei este in regula.

Acel switch nu este pus acolo pentru avertizare cu privire la nivelul uleiului din baie. Zicea cineva mai sus, cand se aprinde becul ala din cauza lipsei de ulei, probabil ca cel putin unele componente vor fi fost afectate (ex. compensatoarele hidraulice de cursa a supapelor, tachetii hidraulici, turbosuflantele pentru cine are s.a.m.d.).

Iata deci necesitatea verificarii nivelului de ulei.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se discuta la fel si pe topicul deschis la Octavia 2

http://vwforum.ro/index.php?showto...t&p=1179465

si o sa-l citez pe xxnelu, pentru ca e relevant:

"Bai fratilor, ce naiba aveti? Nu vorbim romaneste, sau care-i problema, pentru ca altfel nu-mi explic de ce sunt necesare aceste "reluari" cu rolul senzorului de nivel?

Normal ca presiunea este influentata de multi factori dar, nu despre asta vorbim aici. Voi chiar nu ati avut decat masinile actuale?

Ce anume nu ati inteles din ce am scris mai sus?

Daca nu ai senzorul de nivel si pierzi ulei din diverse cauze (in mers, deci nu ai cum sa masori cu joja ), sau ai un consum de ulei, nu esti avertizat? O sa raspund iarasi eu; BA DA, cu ajutorul senzorului de presiune.

Sau...daca pierzi ulei asta nu inseamna ca a scazut nivelul?!

LE: Al Bundy, citatul pe care l-ai prezentat, este corect in sensul ca, nu trebuie sa astepti sa se aprinda indicatorul rosu ca semn al nivelului scazut dar, asta nu contrazice cu nimic afirmatia mea.

Nu am spus niciodata ca trebuie sa astepti sa se aprinda indicatorul rosu pentru a verifica nivelul. Tot ce am spus (si spun in continuare) a fost ca, in lipsa senzorului de nivel, nivelul scazut(la limita critica/periculoasa) va fi avertizat de senzorul de presiune.

Ce este gresit in ceea ce spun?

Era un coleg de forum care si-a calat motorul din aceasta cauza; a ignorat aprinderea becului ce indica presiune scazuta, el neavand ulei in baie."

Modificat de bluetux
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai inteleg nimic din ce discutam aici, sincer.

Este clar bluetux ca ce vrei tu nu se poate: nu se poate sa sari peste verificarea periodica a nivelului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corect, dar eu nu am contrazis afirmatia ca atunci cand nu ai ulei nu ai nici presiune,

numai ca mi se pare aiurea ca pe joja sa nu apara deloc ulei si becul rosu sa stea

stins, asta inseamna ca am presiune fara sa am ulei :D

reciproca nu e valabila ? inteleg sa nu se aprinda cand mai e ceva ulei in baie, da chiar

nu mai indica nimic joja...

Pentru ca m-ai citat, hai sa ne lamurim :P . Ceea ce am afirmat in citat, se refera STRICT la momentul/situatia in care, nivelul scade atat de mult incat uleiul nu mai ajunge la sorb. Poti sa nu ai ulei pe joja dar, nivelul nu este neaparat atat de scazut incat sa nu ajunga la sorb. Joja nu masoara intregul nivel din baie. Am precizat si eu (vezi raspunsul catre Al Bundy) faptul ca, nu trebuie sa astepti sa se aprinda indicatorul rosu ca semn al nivelului scazut .

Ca sa fiu si mai clar, la prima licarire a indicatorului rosu, tragi pe dreapta...nu astepti sa "stea" aprins, pentru ca, asa cum s-a mai spus, poate fi prea tarziu.

Pentru verificarea nivelului, este valabil ce au spus ceilalti colegi (BLiTZ,saboteur,s.a.).

LE: mai ia in calcul si o posibila defectiune a senzorului de presiune sau, a circuitului sau (electric) :) .

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am spus niciodata ca trebuie sa astepti sa se aprinda indicatorul rosu pentru a verifica nivelul. Tot ce am spus (si spun in continuare) a fost ca, in lipsa senzorului de nivel, nivelul scazut(la limita critica/periculoasa) va fi avertizat de senzorul de presiune.

E ceva gresit aici: cele doua situatii nu sunt echivalente. Scaderea nivelului de ulei nu are in sine efecte adverse. Dar scaderea presiunii uleiului, indiferent de cauza, are.

In consecinta becul de avertizare pt. presiunea uleiului are rolul de a limita efectele adverse asupra motorului (prin orpirea imediata), si nu rolul de preventie, pe care il are doar verificarea periodica a nivelului.

E ca si cu airbagul vs. condusul preventiv. E bine sa ai airbagul, dar nu inlocuieste condusul preventiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

wolfskin - nu este gresit...NIMIC :P . Te rog sa citesti mai atent si daca poti, sa-mi raspunzi la intrebarea: Ce se intampla in cazul in care, in mers fiind, ramai fara ulei (din diverse cauze)? Cum iti dai seama/cine te avertizeaza? :)

LE: evident, in cazul in care nu ai senzor de nivel.

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Raspund eu: NU te avertizeaza nimic la nicio masina FARA senzor nivel. Sau te avertizeaza eventuala bubuitura sub masina, ca alte cauze sa ramai din senin fara ulei nu prea ar fi decat vreun bolovan in baie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

blitz, imi permit sa te contrazic. daca ramai fara gram de ulei, ce presiune mai e in sistemul de ungere? zero! daca nu e presiune, senzorul de presiune va bipui in draci, ca o reactie a faptului ca nu e ulei. mi se pare logic.

dar, in acel moment, motorul va fi: ADIO!!

Modificat de cristi v.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discutiile devin din ce in ce mai sterile...

Un singur accesoriu care exista de acum 25 de ani pe dacia 1310 si care NU EXISTA acum pe skoditele noi era de ajuns pentru a vedea starea sistemului de ungere !

E vorba de indicatorul analogic ( sau digital ) al presiunii uleiului...

Inadmisibil sa nu existe asa ceva pe automobilele noi !!!

La vechea skodita 120L am muncit sa montez un panou separat pentru voltmetru,presiune ulei si turometru ca nu erau tehnologic vorbind de la fabrica...dar in ziua de azi sa nu existe asa ceva ??? Rusine sa le fie ca fac economie la chestii necesare !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

120L, esti haios cu ceasul de presiune :rolleyes:

Uite, ma pun in pielea profanului si ma gandesc asa: or fi avut contructorii o logica cand au decis sa nu mai monteze acel ceas de presiune, nu?

Eu personal n-am avut nevoie de el si nici nu cred ca o sa am si probabil asa or sa iti spuna mai mult de 80% din utilizatori.

Dar, privind lucrurile altfel, daca te simti mai in siguranta poti sa iti montezi frumos un ceas de presiune. Operatia costa sub 100EUR cu piese de calitate. Stiu asta pentru ca avem asa ceva montat pe masina de curse (marog, acolo este NECESAR)

In fine... astea-s masinile din ziua de azi si constructorii sunt 99% acoperiti de ce scrie in planul de service si in manualul de utilizare si intretinere. E clar ca masina nu va merge singura si ca trebuie intretinuta, verificata periodic etc etc. Pentru restul de 1% unde nu sunt acoperiti cred ca au resurse sa indrepte lucrurile.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as mai adauga si faptul ca pentru foarte multi conducatori auto ceasurile si becurile din bord sunt ceva SF. Daca ar monta producatorii un ceas care sa indice presiunea uleiului cati crezi ca l-ar intelege si cati i-ar da importanta? Parerea mea e ca e suficient senzorul de presiune ulei si cred ca cel mai important e sunetul pe care il scoate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu se aprinde becul rosu cand nu am ulei, ma indoiesc ca m-ar ajuta cu ceva ceasul de presiune;

o sonda de nivel ar fi interesant de montat...

am o prietena cu bora, consuma ulei 1l/2500 km -perfect normal conform VW :icon_thumright:

daca nu ar fi fost avertizata periodic de senzorul de nivel ar fi busit de mult motorul...

nu toata lumea se pricepe la motoare...o masina cu senzori peste tot si computer trebuie

sa te avertizeze ca ceva nu e in regula cu uleiul pentru ca e pericol de avarie grava...

sigur ca fabricantul e acoperit de manuale etc., dar asta nu ne incalzeste cu nimic...

e usor sa spui verifica joja ca eu nu pun senzor de nivel, dar daca apare o scurgere importanta

de ulei in mers, ce facem?

nu cred ca in germania isi permit sa vanda asa ceva....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am 127500 km cu fabia mea si nu imi mananca ulei deloc intre schimburi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci pana la urma care e solutia pentru cei cu 16v si consum mare de ulei.(printre care ma aflu si eu cu aprox 700g/mie :|) Si altii se plang de 1l la 10k :blink: Jumate topicu v-atzi "certat" cu senzorii vietzii si nime nimic de solutia magica pt consumul exagerat de ultei.

Nu a incercat nimeni 0w-40 care era pomenit in primele posturi sa vada daca are rezultate?

Sau probabil un 10w-60 de la MOTUL...

Sau orice alta solutie inafara de segmentare...

Si daca asta e ultima solutie niste preturi pentru o astfel de operatiune imi spune cineva va rog?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am mai scris undeva, ca mi s-a redus consumul de ulei cand am schimbat marca. Folosesc 5w40 si Mobil1 sau Valvoline. Cu ambele am rezultate bune. Cu Castrol si Aral am consum foarte mare zic eu. Cam 1.5 -2 L la un schimb de ulei. Dupa schimb practic s-a injumatatit consumul.

Acum depinde si de regimul in care folosesti motorul. Daca ii dai ture de peste 4000 va creste consumul mult la 16v.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Blitz, bluetux si BogdanOnet:

Pe principiul spus de voi nu au rost multe la bord ( turometru, indicator de temperatura...etc ) ...un bec si un buzzer de avertizare e suficient ?

Chiar daca 90% din automobilisti nu le baga in seama e problema lor !

Si hai sa va spun 2 cazuri concrete din experienta proprie care darima esential ce spuneti voi.

Dacia 1310 din 88 bord vechi cu ceasuri in dreapta ( temp apa si presiune ulei ).

Cazul 1:

In 1993 in drum spre Borsec dupa urcat constant aproape de virf panta apa urca la 110 grade, becul rosu nu se aprinde !!!

Oprim pe dreapta urgent,motor la relanti, apa din vas de expansiune fierbe ! Cauza = radiator partial infundat; remediu= schimbat radiator cu altul nou in primul oras. Salvat motor la 90k !

Cazul 2:

In 1996 prin Bucuresti, presiune la pornire relanti 3 bari ( in loc de 5-6 ) , mers putin cu ea, presiunea scade la 60 de grade sub 2 bari apoi la 80 se aprinde becul rosu pilpiind usor ! Ulei = peste limita maxima a jojei. Cauza = benzina in ulei ! Remediu = schimbat ulei Salvat motor la 140k ! ( motor uzat mult dar a mers fara a umbla la el pina la 180k in 1998 )

Concluzii:

- Se pot salva motoare daca ai instrumentele necesare la bord si daca il intretii si exploatezi corespunzator.

- Senzorii de orice fel nu inlocuiesc grija proprietarului fata de automobil

- Exista multe situatii cind senzorii nu avertizeaza desi situatiile existente pot provoca defectiuni grave ( de ex nu va exista senzor de cantitate sau calitate ulei ...s.a...)

- Experienta se capata in ani de zile iar sfaturile bune trebuie pretuite caci acum 10-20 de ani nu le oferea nimeni gratis

BogdanCj: Trebuie sa ai grija la calitatea uleiului. La motoare uzate benzina poate compensa pierderea de ulei a.i. nu observi nimic !

bughy89: Segmentarea e cea mai proasta solutie inventata de mecanicii epocii de aur pentru economie !

Se schimba setul motor cu totul ! E foarte putin probabil ca sa nu ai ovalizare la un nr de km mare.

jagoman: Regimul de turatie nu are legatura cu consumul la un motor bun. Tipul de ulei idem daca e in normele din manual.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!