Jump to content

duze injectoare motor SB


catalos
 Share

Postare recomandată

Vreau sa schimb diuzele la injectoare. Din cate am mai citit pe diverse forumuri, parerea despre RUVILLE, ar fi destul de proasta.... Pe Bosch, nu mai gasesc, dar au aparut inca 2 firme: TOPRAN (am emotii) si MONARK.

Ma intereseaza, cei care ati schimbat diuzele, ce ati folosit si cum a fost comportamentul ulterior.

Din cate am vazut codul original pentru duze ar fi 068 130 211F, iar codul pe Bosch 0 434 250 139

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Monark sa cumperi si nu o sa fi dezamagit! Eu de alea am pe motor din 2007, si anul asta le-am verificat pe banc si au mers ca si la prima zi de montare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uraaaa, am gasit Bosch, la UNIX.... cred ca sunt singurii care mai aduc asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uraaaa, am gasit Bosch, la UNIX.... cred ca sunt singurii care mai aduc asa ceva.

cand le primesti sa ne spui cat a costat o bucata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

le-am primit... bucata costa 108Ron cu Tva, dar trecuta prin firma unui colaborator al lor, a ajuns la 66Roni. Surpriza mare...  sunt facute in INDIA. Sper sa fie OK...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

le-am primit... bucata costa 108Ron cu Tva, dar trecuta prin firma unui colaborator al lor, a ajuns la 66Roni. Surpriza mare...  sunt facute in INDIA. Sper sa fie OK...

pentru delectare "pentru ca duze":

 

Modificat de nedelx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact la piesa asta, m-am gandit camd am vazut unde sunt fabricate :D :D :D :D :D 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Epopee schimbare duze injectoare

 

Daca tot este oferta mare, am intrebat, inainte, de a da jos injectoarele de pe masina, preturi...

Initial am dat telefon la Bosch Car Service, gandindu-ma ca astia sunt tatici in asa ceva. Ii spun despre ce e vorba, ca am eu duzele si imi da pret

- 50 Ron pe bucata, de inlocuit. Daca vreau factura se mai adauga TVA-ul.

Mai sa fie.... m-am bucurat ca am reusit sa iau duzele cu 65 Ron bucata si sa dau 50 pe schimbat....

In fine, ..., imi recomanda cineva un alt meserias, care a facut pompe si injectoare toata viata lui (firma privata). Sun... povestea aferenta... imi raspunde: "cat sa-ti iau... 30 Ron".

Pe bucata, il intreb.

NU, toate patru. Mai sa fie, stai ca am gasit meseriasu'.

Dau injectoarele aseara jos de pe masina, astazi la ora 8 eram infiintat la usa lui. Bineinteles, trona un mare lacat pe usa. Imi fac de treaba cu o "tigara", apare si "meseriasu'".

Da cu tine ce e pe aici, ma intreaba.

Pai, am vorbit ieri la telefon, pentru schimbat duzele la injectoare.

Aha, zice el... stai un pic sa ma schimb :)

A mai durat ceva, ... pana a dat drumul la caldura, pana s-a schimbat, a mai vorbit cu unul din curtea respectiva.... eu stateam ca pe ace, ca nu vroiam sa ma intind prea mult. Fiind dependent de masina, trebuia sa o rezolv repede.

Se apuca, chipurile de treaba si incepe cu un set de intrebari si chestionare.... unde lucrez, de ce nu schimb masina, ca e veche, ca imi recomanda el un Golf 4, etc

Si apoi trece la atac: - dar de ce vrei sa schimbi duzele?

Pai, scoate c-am mult fum, mai ales la pornire, zic eu...

Aaaaa, dar asta nu e de la injectoare, spune el.

Ba sa mori tu, ma gandeam eu, dar de la ce o fi, ca nu am vazut niciunul sa fumeze sub masina mea, dimineata.

Se apuca "meseriasu'" de schimbat duzele, si apare reprosul.

Pai astea nu trebuiau schimbate ca's bune, zice el. Uite ce ai adus tu sunt "Made in India", iar ce e pe masina sunt "Made in Franta". 

Ma uit pe injector, intradevar codul de piesa de VW-AUDI, semnul de la Bosch, dar fabricate in Franta.

Il ignor la repros, iar el isi vede mai departe de treaba... probe pe aparat (presiune conf documentatie pentru SB 155-168bari) acul arata la inceputul descarcarii injectorului vreo 162 bari.

Bun, zic in sinea mea. Termina cele 4 injectoare, le bag repede la pachet, sa nu se strice (de la caldura de afara), scot 30 Ron si ii dau. Se uita el si-mi spune: lasa numai 25, ca esti primul astazi.

Lasa dom'le asa am vorbit, asa ramane. 30 mi-ai spus la telefon, 30 iti dau, nu sunt carcotas, zi eu. Imi iau catrafusele si plec.

Ajung la masina (care era in cealalta parte a orasului) si incep munca de montare a injectoarelor. Schimb saibele de sub injectoare, pun injectoarele pe pozitie, strang conf documentatie 70Nm, montez furtune de retur, montez conducte, amorsez sistemul.... porneste. URAAAAAAA.

Bucuros, nevoie mare, ma duc linistit sa sorb o cafea si sa bag o "mahoarca".

Ma intorc la locul faptei (motorul il lasasem sa mearga inainte de a pleca la cafea) - sa pic jos.... Plin de motorina in zona injectoarelor. Mai sa fie, furtunele de la retur le schimbasem atunci si erau de origine si proaspete (160 Ron - metrul liniar). Fac curatenie in zona, pornesc motorul sa vedem de unde sunt pierderile.... Si apare surpriza... pe la jumatatea injectorului, adica pe la partea care se desface sa poti inlocui duza. La injectorul cilindrului 3, era izvor nesecat de motorina, pe la celelalte doar umezise putin in aceeasi zona. Pun mana pe telefon si-l sun pe "meseriasu'". Ii explic situatia si-mi spune ca el nu sta mai mult de ora 12 (ceasul fiind vreo 11 si un pic) si ne vedem luni. Belea in toata regula. Il intreb, daca mai strang injectoarele rezolv ceva? Nu, imi spune el, pune banda de teflon sau calti. Mai am o pornire si il intreb ce parere are de pasta de etansare pentru suruburi si-mi spune ca e OK. Ii multumesc de sfaturi si ma apuc de treaba. Da jos injectorul 3, desfa-l, pune pasta de etansare suruburi, pune injectorul inapoi. Verificari, .... nu mai curge. Taci, zic ca am revolvat cazul. Dau repede si celelalte injectoare jos, aplic aceeasi procedura, verificari dupa montare - OK. Nu mai aveam pierderi. Decid sa fac si o proba de drum sa vad comportament. Ma urc in masina si ma aventurez pe soselele patriei, fac vreo 4 km (2 dus - 2 intors), revin la "baza". Deschid capota, la injectorul 3 reaparuse izvorul....

Sa inebunesc nu alta. Pune tu mana si desfa injectoarele cu motorul "clocotit". O ultima zvagnire de orgoliu, apelez la un coleg de servici, drum pana la o firma de centrale termice, luat banda de teflon (4 Ron), revenit la masina. Se mai racise, cat de cat. Iar munca, jos conducte, jos injectoarele 3 si 4, desfacut iar bucati, pus banda de teflon, montat inapoi. Iar probe... de data asta rezultatul fiind OK - nu mai curge. Astept zilele urmatoare sa vad comportament la celelalte 2 (1 si 2), la care nu am mai umblat.

 

Tragand linie la toata povestea asta, ajung iar sa ma iau de vestitii "meseriasi' ". Am dat 30 de Ron sa schimb 4 duze, nu a fost necesar adaugarea sau scoaterea de saibe pentru reglaj presiune (am schimbat doar duzele si atat) in limitele cerute, DAR am mai desfacut eu injectoarele astea inca de vreo 8 ori sa pot face treaba bine. Asa incat, in afara faptului ca m-am imprietenit cu injectoarele si pe interior, ca pe afara le stiam bine,....am satisfactia ca am rezolvat problema tot cu mainele mele , ca in baza meseriasilor.... mai bine NU.

 

Despre masina ce sa spun, parca nu mai scoate asa mult fum (oricum trebuie sa se mai curete si esapamentul), dar parca se infinge mai bine. Pai ma uitam in proba de drum, ca una-doua aveam 100 -110km. Urmeaza sa vedem comportament si maine dimineata, la pornirea la rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut! ma bucur ca ai rezolvat pana la urma

 

treaba cu banda de teflon am mai vazut-o la unii meseriasi

 

la capitolul zgomot cum se comporta fata de cele vechi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parca e mai putin zgomotos, ca inainte, cel putin asa imi pare. Pornirea dimineata e ok, intradevar, nu mai scoate asa mult fum, nici in accelerari agresive....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Uite un link ca referinta:

http://vincewaldon.com/index.php?option=com_content&task=view&id=20&Itemid=28

 

A facut mosuletzul si "Step 2- Lapping" ? A strans jumatatile de injector la cuplu cu dinamometrica ? - daca nu, probabil ca d-aia curg. Rezolvarea cu banda de teflon sau calti mi se pare dubioasa.

 

 

 

De asemenea, eu personal NU RECOMAND TOPRAN (foarte bine ca ai luat Bosch, fie ele si Made in India) Am luat eu Topran ca boul, le-am schimbat capetele ( mi-am luat si tester de presiune injectoare) au mers dumnezeieste 2 luni dupa aceea au capitulat total (cu motorina de calitate si filtru motorina nou). Masina nu mai pornea decat f greu, facea mult fum, tragea prost. Schimband injectoarele cu un set de injectoare vechi s-au remediat problemele.

Modificat de Komissar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!