Jump to content

Discuri frana si placute - inlocuire


lucianD
 Share

Postare recomandată

Am schimbat discuri si placute fata: discuri ATE (cu continut ridicat de carbon) si placute TRW. Deocamdata, astept sa se pasuiasca. O surpriza a fost ca aveam si cap planetara dreapta dinspre cutia de viteze dus...am schimbat toata planetara. Nu se mai gaseste cap de planetara dinspre cutia de viteze separat, decat pe original si are un pret astronomic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cine-s Galfer astia, dar pe placutele mele ATE e stantat tot asta.

 

Am dat un search pe google, si am gasit site-ul official. Cica sunt producatori premium de, placute si discuri. Oare o fi cumparat licenta de la cei mari? Sau o fi trade mark? Nush... Dar eu ma orientez spre brembo. Am vazut acum multi ani in urma ca brembo face niste sisteme de franare ce se pun pe masini foarte scumpe, au si gama premium au si gama budget. Si am auzit lucruri bune despre lele pentru noi, si cred ca o sa le dau o proba.

 

Modificat de tommy_dj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

ca tot veni vorba de masini de ultima generatie, asta remarcasem eu exact in ziua cand postasem mai sus pe un volvo nou.

 

post-34985-0-21477100-1401373389_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa 6 luni de fericire iar a aparut balciul  cu discurile.

Cam de o luna masina incepe iar sa trepideze la franare si asta din-ce-in ce mai nasol, fapt ptr care m-a pus serios pe ganduri si am desfact iar rotile , urmand sa fac investigatii suplimentare.

Am luat ceasul comparator si la treaba .

Am masurat si fuzeta goala si cu disc pe ea, valorile m-au naucit.

Lupo mi-a spus anul trecut ca s-ar putea fa fie din fuzeta, si eu tot am aruncat bani pe rectificat discuri.

Problema este ca dupa masuratorile cu ceasul comparator doar pe partea stanga sunt probleme acolo unde s-au schimbat rulmentii .

Am facut si ceva poze cu valorile , in dreptul fiecaru-i prezon de strangere.

Sunt f mari , nu pot sa-mi inchipui cu a ajuns fuzeta in halul acesta

post-16436-0-32172300-1401536074_thumb.j

post-16436-0-20084100-1401536090_thumb.j

post-16436-0-65494900-1401536147_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer nu pot să-mi dau seama cum ai putut să mergi cu abaterea aia pe butuc. Eu am avut cel mult 0,4 şi făcea maşina ca toate alea când frânam la viteze mai mari plus tremurat volan în decelerare, ca să nu zic că aveam un scârţâit ritmic atunci când rulam cu viteze mici. Acum ce să zic este clar că şi tu ai dat peste un meseriaş la schimbat rulmenţi.

Dacă este să faci şi tu flanşe din alea cum am făcut eu din cutii de bere, trebuie să stai beat vreo 3 zile pentru că la mine au ajuns 2 beri, ţie cred că-ţi trebuie vreo 2-3 baxuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca afost problema cand a schimbat rulmentul, acolo a folosit presa hidraulica , mai repede inclin sa cred ca atunci cand a scos planetara acolo a fost problema, a rupt  o presa , si aici vb de o presa profesionala ( presa macanica , nu hidraulica ), iar in final ptr a scoate planetara a fost nevoit sa incalzeasca capul fuzetei cu o lampa dineceaa cu gaz ( cu butelie mica incorporata ), apoi a batut cu ciocanul si o bucata de bronz pana a reusit sa scoata planetara din caneluri ( ciocanul cam de 3 kg )

Asta a fost tot la varianta cu schimbarea rulmentului .

Nu prea am ce talere sa montez la valorile acelea mari , mai degraba cred ca o caut o fuzeta la demembrari !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A fost o glumă cu flanşele :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am omis sa intreb , oare se potrivesc fuzetele de la benzinar la diesel?

Vorbesc doar de fuzeta+portfuzeta, nu luam in seama etrierii, care aceia sunt in functie de diametrul discului !

Doar sa aiba sistemul ABS

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lupo cred ca am gresit un pic cu postarea masuratorilor ( mai degraba a citirii proaste a ceasului comparator ), dupa cele spuse de tine m-am cam ingrijorat si am mai reluat o data operatiunea .

O rotatie completa a ceasului comparator eu am defin-o ca fiind 2, cand de fapt ea era de 0,2, practic acolo unde era scris pe fuzeta 1 de fapt este 0,1, iar unde este 0.3, sau 05, defapt era 0,03, 0,05

Sa fiu mai explicit am pus poza cu cadranul ceasului iar acolo unde am insemnat pe cadran o valoare de 40, eu am definit-o ca fiind de 0,4, cand ea de fapt era 0,04.

O rotire completa de 360 gr a ceasului inseamna 0,2 ( eu o definisem in scris ca fiind de 2 ), dupa cum este inscriptionat  pe ceas ( limba mica ) acolo finnd gradatiile din 02,04,06,08,1 .

 

post-16436-0-77307500-1401632165_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea

Vreau si eu sa fac o masuratoare ca si tine pe fuzeta.

Unde as putea gasi un ceas comparator si sistemul ala de fixare ca sa pot masura bataia la fuzeta ?

Fuzeta ai invartit-o la mana sau din piulita de la planetara ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi că scrie pe ceas acolo sus cât are o gradaţie, la tine nu se vede prea bine în poză, la mine scrie că are 0,01 mm. Mă gândeam eu că nu are cum mai bine de 2 mm pe butuc, ar fi însemnat peste 1cm la marginea discului :pale: .

@bbogdanmircea vezi dacă nu aveţi vreun târg de vechituri prin zonă, eu pe acolo am găsit, sunt oameni care au lucrat pe la vechile fabrici (Tractorul, Roman pe aici) şi care au fost băieţi strângători :RO flag: . Nu cred că mai sunt calibrate, dar pentru ce ne trebuie nouă sunt ok.

Sunt curios de unde a găsit colegul braţul ăla, eu l-am improvizat din câteva fiare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Am omis sa intreb , oare se potrivesc fuzetele de la benzinar la diesel?

Vorbesc doar de fuzeta+portfuzeta, nu luam in seama etrierii, care aceia sunt in functie de diametrul discului !

Doar sa aiba sistemul ABS

Fuzetele se potrivesc daca se pastreaza dimensiunea discului, adica 256mm (motorizarile de 1.4l si 1.6l). Nu recomand deoarece se destabilizeaza sistemul de franare, plus ca e downgrade la franare, motorul diesel fiind mai greu. (discurile la diesel sunt de 280mm pentru o franare mai eficienta). Eu caut sa montez sistemul de franare de la diesel sau 1.8T pe benzinar de 1.6l.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut am un golf4 si nustiu ce placute sa pun pe fata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o gradatie are 0,002, iar pe cadranul mic gradatiile sunt 02,04,06,08.

Am o fuzeta de benzinar 1.4 si ma gandeam ca scap, dar acum am vazut ca nu difera numai diamtrul discului de la benzinar si disel, ci si dimensiunile portfuzetei unde vine prins etrierul !

Mai intai o sa incerc varianta lui lupo cu tablite din cutiile de bere daca i-mi ies acolo raman pe vecie !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lupo_bv.......cam ce grosime are tabla de la cutia de bere ?

Eu am gasit ceva pe net 0,012 mm.

Difera grosimea tablei in functie de producator ?

Intreb ptr ca vreau sa incerc metoda ta cu talere din tabla de cutii de bere .

Eu am de acoperit urm. valori 0,021, 0,001,0,014, 0,003

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am luat în considerare că 0,1 mm, nu ştiu de unde mi-a rămas în cap, oricum la mine a mers cu 4 flanşe (vezi postul unde am descris) şi a fost super ok.

În cazul în care nu te-ai încurcat în zero-uri, cred că nu are rost să te încurci cu aşa ceva pt că nu cred că asta este cauza, sunt prea mici abaterile acelea pe care le-ai scris ultima dată ca să provoace vibraţii. Ca să compensezi 0,001 sau 0,003 şi folia de aluminiu de împachetat va trebui să o polizezi bine, poate cu foiţă de ţigară să meargă mai bine :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa este iar am facut incurcaturi cu zerourile

Dupa cum gandesc eu la fiecare gaura trebuie sa compensez dupa cum am relatat in desen

0,21mm compensez cu 0

0,10mm compensez cu 0,11

0,14mm compensez cu 0,07

0,03mm compensez cu 0,18

0,00mm compensez cu 0,21

Acestea sunt valorile ideale, imp este sa gasesc anumite materiele pe care sa le folosec ptr a ajunge cat mai aproape de valoarea 0.

post-16436-0-94964500-1402145901_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am schimbat si eu azi discurile si placutele pe fata

discurile erau originale ATE, la 115k inca mai aveau destul, dar pacat ca se ovalizasera dupa 12 ani

placutele erau aproape gata, schimbate de neamt la 60k, marca PAGID

eu i-am pus TRW si placute si discuri (210 lei discurile si 110 lei setul de placute)

greu nu e de DIY, trebuie sa ai rabdare sa cureti bine etrierul si portetrierul, cilindri intra frumos la locul lor, conteaza foarte mult ca garniturile de pe cilindru sa fie intregi, sa nu intre apa, altfel devine munca titanica sa impingi inapoi cilindru, pe spate e mai usor, se infileteaza, e acelasi sistem ca si la T5

ca si timp, in jur de o ora pe roata, dar asta ca sa faci treaba calumea,

ca si scule, inbus de 3 parca pentru cilindri, si perie de sarma :D

e chiar pacat sa dai peste 100 lei intr-un service pentru o astfel de operatie, merita facuta daca ai unde sa stai la umbra si cateva scule :)

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De vreo jumatate de an am schimbat si eu discurile, avusesem discuri Road House, care m-au dus 100 k kilometri pana s-au ovalizat (carne mai aveau destula pe ele inca). Am pus discuri si placute TRW si acum dupa vreo 6 luni deja imi trepideaza volanul ca abia il tin cu ambele maini. Deja ma scoate din sarite faza :(. Chiar nu sunt genul de sofer care sa abuzeze de frane, folosesc frana doar atunci cand nu exista alta optiune (adica in curbe nu folosesc frana deloc si la oprire incerc sa folosesc frana de motor si vara, intotdeauna cand timpul necesar opririi o permite), dovada ca niste discuri mai de buget m-au tinut atatia km si inca mai duceau mult si bine daca nu se ovalizau. Sa fie asa proaste discurile TRW, sau am eu ghinion ?... inclin sa cred ca alta e problema. Ce ar trebui sa verific, din ce cauza s-ar putea ovaliza discurile ? (adica alta cauza decat calitatea lor sau intratul in balti cu ele incinse)

LE: le-am trimis pe cele vechi (Road House) la rectificat... si probabil o sa le montez iar pe alea si apoi sa le trimit si astea TRW la rectificat, dar... la ce trebuie sa fiu atent ?... la montare se poate sa fie facut ceva gresit care sa duca in timp la ovalizarea discurilor ?... asta ca sa stiu sa-l "atrag" de atentie pe mecanic....

Modificat de MariusAP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai degraba eu cer sfaturi decat ofer, dar incearca si verificarea fuzetei cu ceasul comparator.

Si eu eram ferm convins ca nu are nimic fuzeta , pana la proba contrarie...........si la masuratori uite ce a iesit !

Daca nu dispui de un micrometru , incerca sa faci un suport ceva ( fix) in varful careia sa pui o bucata de creta , invarti usor de planetara si vezi daca creta marcheaza toata circumferinta fuzetei .

De aici nu ai cum sa afli valori , dar cel putin iti poti da seama de planeitatea acesteia .

Si eu sunt in acesta situatie ca si tine , prin sfaturile primite de la lupo_bv si acolegilor de pe forum incerc sa compensez prin adaugarea de talere din tabla mai subtire .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca mai degraba ai folosi un ceas comparator. S-a mai spus mai sus, poti gasi unu in targurile cu vechituri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De vreo jumatate de an am schimbat si eu discurile, avusesem discuri Road House, care m-au dus 100 k kilometri pana s-au ovalizat (carne mai aveau destula pe ele inca). Am pus discuri si placute TRW si acum dupa vreo 6 luni deja imi trepideaza volanul ca abia il tin cu ambele maini. Deja ma scoate din sarite faza :(. Chiar nu sunt genul de sofer care sa abuzeze de frane, folosesc frana doar atunci cand nu exista alta optiune (adica in curbe nu folosesc frana deloc si la oprire incerc sa folosesc frana de motor si vara, intotdeauna cand timpul necesar opririi o permite), dovada ca niste discuri mai de buget m-au tinut atatia km si inca mai duceau mult si bine daca nu se ovalizau. Sa fie asa proaste discurile TRW, sau am eu ghinion ?... inclin sa cred ca alta e problema. Ce ar trebui sa verific, din ce cauza s-ar putea ovaliza discurile ? (adica alta cauza decat calitatea lor sau intratul in balti cu ele incinse)

LE: le-am trimis pe cele vechi (Road House) la rectificat... si probabil o sa le montez iar pe alea si apoi sa le trimit si astea TRW la rectificat, dar... la ce trebuie sa fiu atent ?... la montare se poate sa fie facut ceva gresit care sa duca in timp la ovalizarea discurilor ?... asta ca sa stiu sa-l "atrag" de atentie pe mecanic....

cand te duci la spalat masina, baga baietii apa rece direct pe roti ?

mie baietii de la piese mi-au zis ca si cele mai scumpe discuri se pot ovaliza daca ai discurile incinse si treci printr-o balta, sau dai cu apa rece pe ele.

plus ca daca vrei sa protejezi cat mai mult discurile trebuie sa folosesti mai mult jantele de tabla, cele de aluminiu gen montreal2 sau alte modele unde se vad discurile foarte bine, ceea ce mi se pare absurd, adica de ce s-au mai inventat jante de aluminiu :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta ar insemna sa nu mai punem frana cand ploua afara, sau sa nu mai circulam pana nu dispar baltile de pe sosea !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna am un golf 4 an 2000 1.9 tdi la 80 km/h trepideaza volanul la franare trebuie schimbate si placutele+discuri de pe spate sau doar cele de pe fata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe fata,discurile

Modificat de Muale
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!